m

First Person Lover och Emojis från BRIS vinner Guldägg
Reklambranschen har delat ut priser för årets bästa reklam

Igår hade reklambranschen sin stora prisgala Guldägget där man delar ut priser för bästa reklam inom diverse kategorier. Två vinnande kampanjer som vi skrivit om här tidigare var de ledsna emojisarna från BRIS som tog hem ett guldägg i kategorin "Integrerat" och dataspelet "First Person Lover" från Björn Borg som fick ett guldägg i innovations-kategorin. Båda kampanjen för BRIS och för Björn Borg är framtagna av reklambyrån Garbergs. Vill ni kolla in vinnarna i de andra kategorierna hittas de på länken nedan. Tumnagel
39.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
2010

Vad twittrar den svenska byråvärlden om?
Ny tjänst visar twittringar från produktionsbolag, webb-, reklam- och PR-byråer

Den svenska webbyrån Queensbridge har tagit fram en tjänst där man kan se vad svenska produktionsbolag, webb-, reklam- och PR-byråer twittrar om för tillfället. Det handlar om ett 40-tal byråer verksamma inom ovanstående grenar i den svenska byråvärlden. Under "Läs mer" finns en lista på de än så länge anslutna twitter-kontona. Är du själv i branschen och saknas på listan så finns det en funktion på sajten där du kan ansöka om att få vara med på listan. ByråTweets Tumnagel
37.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
2009

Och årets guldägg går till...
Nja, än är det inte riktigt klart

Först den andra april får vi veta vem som tar hem guldäggen, som är reklambranschens finaste pris, men i dag kom i alla fall nomineringarna. Det finns en, för oss, intressant avdelning som heter Interaktiv med underavdelningarna Annonsering, Sajter och Övrig digital media. Totalt är 14 bidrag nominerade inskickade av dessa byråer: Farfar, Daddy, DDB, Starring, Åkestam Holst, Garbergs och Great works. Tumnagel
37.7°
+
Roger Åberg
0