m

Porsche Taycan Cross Turismo har premiär den 4 mars
Kombin är snart här

Porsche är precis i sluttampen med testerna av Taycan Cross Turismo som är kombiversionen av den heta elbilen. Nu får vi reda på att den digitala avtäckningen kommer att ske den 4 mars klockan 16.00 här. Stefan Weckbach som är Vice President för Taycan-modellerna säger: "När vi utvecklade Cross Turismo kunde vi naturligtvis bygga på våra erfarenheter från sportlimousinen Taycan. Den största utmaningen var att kombinera kraven på sportighet med goda terrängegenskaper. Resultatet är imponerande. Men, Cross Turismo är ingen renodlad terrängbil, utan är specialiserad på oasfalterade vägar och grusvägar. Den är som en schweizisk armékniv på 21-tumshjul." Lanseringen kommer att ske nu i sommar. Tumnagel
42.7°
+
Bobby Green
0
2020

Ingen behöver en SUV
Det räcker med en gammal Volvo XC70

Många tror att de behöver en SUV för att ta sig fram på vägarna, men 99,99 procent av dessa kör troligtvis mest på asfalterade vägar och kanske någon enstaka gång på grusväg. Men det är bekvämt att sitta lite högre och fyrhjulsdrift "ska man ju ha för det sa min granne Bert-Evert". Men räcker det egentligen inte bara med en 13 år gammal Volvo XC70? Själv går jag och drömmer om ett välvårdat exemplar av första generationen Volvo V70 XC innan den bytte namn till XC70. Givetvis ska den ha tvåtonslack, helst den som är brun upptill och grå nedtill. Ja jag vet att Viskokopplingen är skit, men jag vill ha en ändå. Tumnagel
51.7°
+
Bobby Green
0

Offroad-egenskaperna hos populära suvar testas
Volvo XC90 och Lexus RX imponerade inte

De allra flesta som kör suvar kommer troligtvis knappt ens komma i kontakt med en grusväg. Tillverkarna skryter dock ofta om att bilarna är väldigt kapabla offroad om man nu skulle vilja ut och härja lite. Här får vi se ett jämförelsetest med ett gäng populära suvar i den övre klassen för att se hur de klarar underlag som inte är asfalt. Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0
2019

Vi har testat Sonos bärbara högtalare Move
Klockren för dig som gillar Sonos värld

Jag har länge funderat på högtalarlösningar utomhus. Ett växthus har smällts upp i sommar och planer finns på ett trädäck där man kan sitta och chilla varma dagar. Och till detta vill man ju ha lite musik såklart. Eftersom jag redan kör Sonos vore det ju därför härligt att fortsätta att hålla sig inom familjen, tänker jag. Men att gräva upp halva trädgården för att dra ström till det kommande däcket och sedan montera uttag lite överallt lockade inte jättemycket. Sen måste man ju då även kånka med sig en Play:1:a eller liknande ut varje gång man ska hänga på däcket eftersom man inte vill att den står utomhus alltid. Jag grusade planerna i huvudet och insåg att jag var tvungen att fixa en blåtandshögtalare av något slag istället. Men så damp lösningen helt plötsligt ned - Move. Sonos allra första trådlösa högtalare som kanske kunde vara lösningen på mina oerhört stora problem. Förra veckan trillade den in på kontoret och det stod snabbt klart att detta är precis vad mitt liv behövde. TL;DR En perfekt addering för dig som redan kör Sonos och som vill bygga ut systemet på ett smidigt och trådlöst sätt. Move kan även vara en bra start om man är nyfiken på att hoppa in i Sonos-världen och vill ha deras allra senaste produkt. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Audi släpper teaserbild på AI:Trail quattro concept
Eldriven skapelse för offroad-körning

Audis Q-modeller må kunna ta sig fram bättre på grusvägar än de andra modellerna som erbjuds, men några offroad-maskiner är de inte. Det är däremot AI:Trail quattro concept som man kommer att visa upp i Frankfurt nästa månad. Den går helt på el och den första teaserbilden visar en bil som ser ut att kunna tackla terräng rätt så bra. Ombord finns bland annat ett avancerat självkörningssystem i nivå 4. Premiärvisningen sker den tionde september. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Fullt ös med Cayenne Turbo S E-Hybrid på Gotland Ring
Fortsätter där asfalten tar slut

För två veckor sedan presenterade Porsche den vassaste versionen av suven Cayenne hittills - Turbo S E-Hybrid. Den har inte mindre än 680 hästar och går att köra med både på asfalt och på grusvägar utan större bekymmer. Därför valde man att ta ut den på Gotland Ring som har en ny sträcka under uppbyggnad som för närvarande har lite sämre underlag. Kör gör racerföraren Tim Schrick och tiden klockades till 3:51. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

Audi A1 kommer i skogsmulleutförande
Det här är Citycarver

Även småbilar vill ibland ut i det fria, kanske inte ut i skogen men väl på grusvägarna. Nu släpper Audi en lite mer tålig version av sin A1:a och den kallar man för Citycarver, vilket i och för sig säger emot det där om att lämna asfalten men man säger att den ska fungera "in the city, on country roads and highways and even on slightly rough terrain". Citycarver har fyra centimeters högre markfrigång än vanliga A1, 3,5 centimeter kommer från lite annorlunda dämpning och de sista 5 millimetrarna är tack vare att 16 tums-hjul är standard. Nio olika färger finns och man kan få taket i kontrastfärgerna svart eller grå. Även på insidan är det lite uppiffat. Priser eller säljstart finns inte ännu. Tumnagel
35.5°
+
Roger Åberg
0
2018

Rally-action från Finland
Hej vad det går!

I rally händer det mycket. Det går fort som attan på smala grusvägar och varje kurva blir en utmaning som snabbt kan sluta med att bilen åker av. Detta vet såklart åskådarna, och det är också därför de står där för det är där det är mest action. Skulle något inträffa är det dock många som snabbt gärna är med och hjälper till. Det här klippet blickar tillbaka på hur årets rallysäsong i Finland har sett ut. Tumnagel
44.7°
+
Bobby Green
0

Snubbe kör båt över grusväg
Alla sätt är bra utom de dåliga

Vid Tacheeda Lakes i British Columbia finns ett parti där det går en väg mellan två av sjöarna. En man vid namn Tyler fick för sig att han ville flytta sin båt från den ena sjön till den andra och han gjorde det genom att köra båten över vägen. Den actionspäckade händelsen inträffar strax efter 1:20 in i klippet. Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Trafikverket bidrar till bredbandsutbyggnad
Ska hjälpa till med Regeringens bredbandsmål

Regeringen meddelar idag att Trafikverket fått i uppdrag att ta fram en modell för hur de skulle kunna hjälpa till att bygga ut bredband i landsbygden. Regeringen har som mål att 95 procent av alla hushåll och företag ska ha tillgång till 100Mbit/s-lina senast 2020 och för att lyckas nå målet behöver Trafikverket leverera en plan för att underlätta utbyggnaden vid landsvägar. Bostads- och digitaliseringsminister Peter Eriksson säger detta om uppdraget: - Med det här uppdraget från regeringen vill vi öka utbyggnadstakten av snabbt bredband på landsbygden. Trafikverket får nu tydliga direktiv att prioritera bredbandsutbyggnaden. Man behöver också utveckla bättre och effektivare metoder för att lägga ner fiber i våra grusvägar. Trafikverket ska senast 15 november i år komma med förslag på var linorna ska kunna byggas ner vid vägarna och 31 december ska Trafikverket ha kartlagt vilka vägar som är bäst lämpade för bredbandsutbyggnad. Trafikverkets specifika deadlines hittar ni här nere i faktarutan. Tumnagel
50.9°
+
André Stray
0
2017

Citroën visar den kompakta suven C3 Aircross
Välj mellan 301 stycken olika exteriöra färger

Mer kompaktsuvar åt folket! Citroën drar nu täcket av modellen C3 Aircross som befinner sig just i den kategorin. En liten bil med ett par ruggade detaljer som ska göra det möjligt att svänga av på en grusväg eller två när andan faller på. Som vanligt när det kommer till Citroën så leker man med färgkombinationer och en av sakerna man trycker på är att man kan välja mellan 301 olika exteriöra färgkombinationer och 41 olika interiöralternativ till den här bilen. Skärmbreddarna och hasplåtarna skvallrar som sagt att man ska kunna köra på annat än bara asfalt, och förutom utseende har bilen faktiskt saker som Grip Control och Hill Assist Descent-system som ska hjälpa en i terrängen. Det finns även hela 93 stycken olika körhjälpssystem och en av dessa är autobroms. Under huven kan man välja mellan bensinmotorerna PureTech 82 med manuell växellåda eller PureTech 110 som finns med antingen manuell eller automatisk växellåda. Vill man köra diesel är det BlueHDi 100 som gäller. Fem stycken personer ska få plats på insidan och baksätet är delbart samt att varje sittdyna går att skjuta 15 centimeter i längsled. Fäller man passagerarsätets ryggstöd ska man kunna lasta saker som är upp till 2,4 meter långa. Beroende på hur man placerat baksätet ska det gå in 410-520 liter bagage, fäller man det helt sväljer utrymmet 1 289 liter. Bilen mäter 4,15 meter på längden, 1,76 på bredden, 1,64 på höjden och har en hjulbas på 2,6 meter. Svensk lansering sker i höst, men några priser har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Nya Opel Insignia som skogsmulle
Det här är Country Tourer

I går fick vi reda på priserna för Opels nya Insignia och i dag väljer man att presentera modellen i det lite mer ruggade utförandet Country Tourer. Den här, precis som alla andra i den här klassen, förses med plast runt hjulhusen, fejkade hasplåtar och en något högre markfrigång (20 millimeter). Självklart sker även drivningen på alla fyra hjulen så att man kan ta sig fram på grusvägen till sommarstugan. Bilen får en ny åttastegad automatlåda och istället för en traditionell bakre differential har Country Tourer automatisk vridmomentfördelning till det bakhjul som behöver kraften bäst. Detta sker via två elektroniskt styrda flerskiviga kopplingar. Det finns tre stycken olika körlägen och dessa är Standard, Sport och Tour. Världspremiären sker i Frankfurt i september och bilen kommer att finnas hos återförsäljare till hösten. Något pris har vi tyvärr inte fått ännu. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0
2016

Mercedes presenterar en E-Klass som klarar terräng
Volvo V90 Cross Country har fått konkurrens

Att smälla på lite plast runt hjulhusen, höja markfrigången med några centimeter och montera en "hasplåt" i plast kan låta barnsligt, men recept fungerar och folk älskar dessa något märkliga tingestar som inte är en SUV men heller ingen vanlig kombi. Få verkar dock använda bilarna till att tugga grusväg i Norrland utan att det verkar mest vara skrapa fälgar mot trottoarkanter i stan som gäller. Något som även avspeglas i Mercedes pressbilder på bilen, där det inte finns en enda där bilen är i miljön den är skapad för. Nåväl, modellen kallar man i alla fall för E-Klass All Terrain och det här är alltså en bil för dig som inte vart så sugen på Volvos nykomling V90 Cross Country, eller något liknande från de andra tillverkarna. Fyrhjulsdrift är såklart standard och bilen får även luftfjädringen Air Body Control. Den är 35 millimeter högre än en vanlig E-Klass och höjer man upp fjädringen till max får man en markfrigång på 156 millimeter. En bit efter V90 CC dock som har hela 210 millimeter. Bland körlägena finns det nu även ett All-Terrain-läge som när det är aktiverat ställer in bilen för lite offroadkörning. Inledningsvis erbjuds modellen endast med ett motoralternativ - E220d vilket innebär en fyrcylindrig tvåliters diesel på 191 hästar och 400 Newtonmeter. Den kopplas till den niostegade automatlådan 9G-Tronic. 0-100 km/h ska gå på åtta sekunder och toppfarten anges till 231 km/h. Senare i år kommer det starkare dieselalternativet E350d med sexcylindrig motor. E-Klass All Terrain har premiär på bilmässan i Paris. När den kommer till Sverige och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Skogsmulle-versionen av Volvo V90 är här!
V90 Cross Country är officiell och går att beställa

Ska man vara riktigt med i tiden ska man ha en bil som kan klara en skogsstig utan större problem. Där behövs lite högre markfrigång, plast runt skärmarna, ruggade fälgar och kanske även en hasplåt ifall man kör över stockar och sten. Detta började Volvo med redan för 20 år sedan, när V70 XC dundrade fram på grusvägar till tonerna av Creedence fantastiska Bad Moon Rising. Hipster before it was cool. Nu är det dags för nästa spelare i matchen att kliva ut på planen, och den heter V90 Cross Country. Tumnagel
54.9°
+
Bobby Green Roger Åberg
0

Nu kommer Rolls-Royce till Sverige!
Och vi har provkört godbitarna som du kan köpa

Rolls-Royce ägs ju av BMW men agerar som ett eget märke och går inte att köpa om man släntrar in till en BMW-handlare. Om du har velat köpa en Rolls-Royce har du behövt kontakta en handlare i Europa men nu ska det bli ändring på det, för nu slår Rolls-Royce upp dörrarna i Sverige. Det gör man tillsammans med återförsäljaren Callisma och snart kommer det att finnas ett showroom nära Stureplan i Stockholm. Återförsäljaren har Norden och Baltikum som ansvarsområde, så alla bilar som säljs kommer inte att rulla på svenska gator. Så vad betyder det för oss vanliga dödliga? Förhoppningsvis att det kan börja rulla lite fler Rollsar på gatorna, för det vill man ju att det ska göra. Vi passade på och provkörde de tre modeller som kommer att säljas, märket har ju fyra men den fetaste Phantom har man slutat sälja. En ersättare kommer men inte än på ett tag. De tre modellerna som är aktuella är Ghost, Wraight och helt färska Dawn. Eftersom bilarna inte är så vanliga här börjar vi med att syna modellerna. Ghost är den "vanliga" Rollsen, om man nu kan säga så. Fyra dörrar, rejält med utrymme och en upplevelse som är len överallt, både vid ratten och i baksätet. Vill man går den att få i ett längre utförande och i en black edition. Pris från 2.895.000 kronor. Wraith är sportbilen i gänget. Snabbare, mer kraft och hårdare än Ghost. Två dörrar och med andra ord en bil som man kör själv, till skillnad mot Ghost som används av de som vill bli körda, inte köra. Pris från 3.295.000 kronor. Dawn är cabrioleten i gänget. Samma upplägg i övrigt som Wraith, det vill säga två dörrar och lite sportigare sättning, även om den inte är lika kraftfull som Wraith. Pris från 3.695.000 kronor. Tumnagel
51.3°
+
Roger Åberg
0

Neuralt nätverk försöker färglägga svartvita bilder
Blir hyfsat bra resultat

Ett neuralt nätverk, eller neuronnät, försöker efterlikna funktioner i biologiska neuronät, det vill säga det försöker simulera de signalflöden som sker i hjärnor och olika typer nervsystem. Nu har några forskare vid University of California försökt använda ett neuralt nätverk för att färgsätta svartvita foton där alltså en självlärande algoritm ska försöka gissa vilka färger en bild utan färger borde ha. För att göra det här har forskarna låtit det neurala nätverket basera sina gissningar på analyser av en halv miljon liknande bilder där nätverket exempelvis lärt sig att himlen oftast är blå och att grusvägar oftast är bruna. Kollar man på bilderna ovan lyckas nätverket också ganska bra i flera fall medan det missar en hel del i andra. Exempelvis har den ibland svårt att hålla färgerna inom rätt områden på bilden, men på vissa bilder ser det riktigt autentiskt ut. Via länken nedan kan ni se fler resultat av forskarnas tester och deras resultat och det går även att läsa i rapporten Colorful Image Colorization (PDF) för den som vill göra en djupdykning i forskningsresultaten. Tumnagel
52.1°
+
Emmy Zettergren
0
2015

Hyundai visar en version av i20 för aktiva människor
De som kör på grusväg ibland alltså

Av någon anledning har det blivit populärt att även låta de allra minsta bilarna få en terrängbehandling, trots att de saknar både fyrhjulsdrift och vettig markfrigång. Men de säljer bra, och det vill såklart Hyundai spinna vidare på. Därför presenteras nu i20 Active som sitter 20 millimeter högre än vanliga i20, har svart plast runt hjulhusen och fejkade hasplåtar både fram och bak. Även sitthöjden har ökat, för att man ska få en "grym" överblick när man är ute och kör, i stan. Under huven sitter företagets nya turbomatade tre-cylindriga snurra på 1.0 liter som ger antingen 99 eller 118 hästar. Debuten sker på bilmässan i Frankfurt, försäljningen drar igång i början på nästa år. Tumnagel
35.2°
+
Bobby Green
0

Sverigepremiär för Volkswagen Golf Alltrack och Golf Sportscombi R
Dyker upp nästa månad

I början på nästa månad är det Sverigepremiär för de nya Golf-versionerna Alltrack och Sportscombi R. Två kombibilar med olika fokus, en som gärna kör grusväg till stugan och en som gärna smiskar motorväg i hög hastighet. Alltrack erbjuds med två olika motorer - en ny turbomatad bensinfyra på 180 hästar och en turbodiesel som ger 184 hästar. Fyrhjulsdrift är standard oavsett motorval. För bensinversionen får man betala 269 900 kronor, dieseln är lite dyrare med sin prislapp på 291 900 kronor. Sportscombi R är kombiversionen av vanliga Golf R och den bjuder på fyrhjulsdrift och en rapp turbofyra på 2.0 liter som ger 300 hästar. Bilen har DSG-låda som standard och gör 0-100 km/h på 5.1 sekunder. Priset för den här börjar på 405 500 kronor. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
2014

Mer Porsche åt folket!
Vi har kört Macan

Hur följer man upp en sådan solskenshistoria som Cayenne? Folket började få dille på lyxiga prestandasuvar och Porsche var inte sena med att leverera. Succén var ett faktum och idag kan man knappt befinna sig ute på vägen utan att stöta på ett exemplar. Men vad är nästa steg? Att följa trenden såklart och analysera köpbeteende hos konsumenterna. Många hade nog insett att de inte behövde en stor suv utan att det räckte med ett mellanting för att ta sig fram och tillbaks till jobbet och kanske några meter på grusvägen ut till landstället. Porsche ruvade på steken en stund men presenterade för inte så längesen sin medlem i kompakt-suv-genren - Macan. Vi fångade dieselversionen och försökte ta reda på om den här är så mycket mer än en Audi Q5 för det finare folket. Tumnagel
192kg
+
Roger Åberg Bobby Green
2013

Diesel power!

Suvar drar bara massa soppa och skräpar ner. Tar plats gör de också. Förutfattade meningar som alla säkert någon gång har hört förut. Men det är nya tider nu. Suvar börjar komma i flera olika storlekar, har motorer som faktiskt är relativt snåla och ser inte längre ut som fyrkantiga lådor. Audi Q5 är en av dem. En suv i mellanklassen som är tillräckligt liten för att inte kännas jobbig att hantera men ändå tillräckligt stor för att svälja en barnfamilj. Med dieselmotor är det heller inte så törstig och genast blir valet inte helt ovettigt. När Audi sen klämmer ner den största dieseln från modellen A6 under locket får man även en bil som är oerhört rolig att köra. Och som skulle kunna bärga en strandad Finlandsfärja om det skulle behövas. Tumnagel
157kg
+
Bobby Green

Kul med Gallardo på grusväg
Mera lyxbilar i leran

Kan man köra rally med en Ferrari Enzo och en Rolls-Royce Phantom så kan man köra rally med en Lamborghini Gallardo. Så är det bara. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Chevrolet lyfter Captiva
Lite nytt på ut- och insida

Chevrolet lill-suv Captiva kommer i en uppfräschad version och den visas upp för första gången på mässan i Genève. Det Cheva har gjort är att smacka på nya baklysen med led-teknik, fyrkantiga avgasrör, ny kofångare bak och fram, nytt mönster i grillen, ny form på dimljusen och nya 18-tummare i hjulhusen. Bilen får även ett nyckellöst system, nya sätesmaterial och en ny instrumentbräda. Med sig på mässan har Chevrolet även modellen Trax som börjar säljas till sommaren. "Med Captiva och Trax kommer Chevrolet att erbjuda två moderna SUV:ar, som skiljer sig från mängden, i Europa. Trax har den livliga karaktär och mångsidighet som dagens äventyrare kräver, medan den större och starkare Captivan har en mer exklusiv framtoning. Captiva är den idealiska bilen för de som vill ha terrängegenskaper men som också önskar sig mer utrymme, större kapacitet och det där lilla extra när det gäller bekvämlighet." Hela pressmeddelandet hittas under "Läs mer". Tumnagel
34.8°
+
Bobby Green
0
2012

227 km/h i skogen
Hej vad det går!

Rally är en rätt galen motorsport. Förarna kör ibland tokfort på smala skogsvägar och verkar inte ens berörda över att det inom några centimeters avstånd från bilen står trädstammar som knappast lär ge vika om man dundrar in i dem. Beppo Harrach är en modig rallyförare som i det här klippet vid ett tillfälle (1:09) kör i 227 km/h med sin Peugeot 206, på en grusväg i skogen. Tumnagel
51.8°
+
Bobby Green
0

Spelintryck Forza: Horizon
Forza möter Burnout Paradise

Idag släpps Forza Horizon, men jag har redan spelat det i cirkus en vecka och tänkte därför passa på att leverera lite intryck som jag samlat på mig under mina spelsessioner. Jag är absolut ingen bilsimulatorspelare och har därför helt och hållet hållit mig borta från Forza-serien. Realism i bilspel är ingenting för mig och jag gillar absolut inte en instängd banracing där man bara brummar runt runt hela tiden såsom tidigare Forza-spel har varit. Men när jag såg Forza Horizon på E3 tidigare i år blev jag riktigt intresserad. Jag blev intresserad av den öppna världen och det verkade vara väldigt varierat. Jag tyckte att det påminde en hel del om Burnout Paradise och nu när jag spelat det kan jag konstatera att Burnout Paradise-referenserna är många. Något som jag verkligen tokdiggar. Burnout Paradise ser jag som det absolut roligaste bilspelet den här generationen och Forza: Horizon når upp till samma nivåer skulle jag vilja påstå. Tumnagel
39.7°
+
Peter Tjärndal
0

Hur tjurig är tjuren egentligen?
Jag har stångats lite med Lamborghini Aventador

Jag kommer så väl ihåg när en gammal kompis tyckte att det verkade jätteläskigt att köra andra bilar än sin egen. Sin egen var man ju van vid och bara tanken att behöva "lära" sig att koppla och växla i en annan bil var skrämmande. Jag har alltid tyckt att det varit kul att köra olika bilar, både mina egna och kompisars. Nu har jag genom jobbet fått möjlighet att testa en hel del vilket självklart alltid är roligt. Men det finns vissa bilar som jag hyser sjukt stor respekt för, och som jag nästan har varit lite rädd för att köra. Lamborghini Aventador är en utav dem. Jag får tankar i huvudet från förr i tiden då dessa extrema supersportbilar enbart kunde köras av vissa människor och inte var för alla. Tack vare Audis köp av Lamborghini är det inte så längre. Väldigt få har fortfarande möjligheten att kunna köpa just en Aventador, men vem som helst kan köra den. Även jag visade det sig, även om jag tills jag hoppade in i cockpiten var skitnervös. Tumnagel
75.2°
+
Bobby Green
0

Lilla Audi A1 Quattro testad på grus och asfalt
Ser ut att sköta sig riktigt bra

Den lilla busbilen A1 Quattro med 250 hästar från Audi testas här med fullt ös på både grus och asfalt av den tyska tidningen Sport Auto. Endast 333 exemplar kommer att byggas men få kommer säkerligen att köra rally med sin bil som denna journalist gör. Först lite brummande på grusväg och sen ut på landsvägen där plattan trycks i mattan tills mätaren visar 259 km/h. Tumnagel
42.7°
+
Bobby Green
0

Recension Lawless
Cannes 2012: En gång i tiden i Amerika...

John Hillcoat är en mästare på att fånga miljöer som omfamnar publiken med känslan av att verkligen vara på plats. "Lawless", en blodig lektion i amerikansk historia och en verklighetsbaserad familjekrönika om tre bröder utanför lagen, är inget undantag. Tumnagel
38.8°
+
Alexander Dunerfors
0
2011

Range Rover Evoque
Kul utstickare

Då var turen med Range Rover Evoque över. En bil som överraskat positivt även körmässigt, för utseendemässigt har jag tyckt att den varit snygg och kaxig sedan dag ett. Att Evoque sett i princip likadan ut från koncept till verklighet är vågat, och jag tror att det är precis rätt drag. Den här bilen säljer bra redan nu, och kommer säkerligen att fortsätta i samma riktning. Räkna med att ni kommer att få se den mer och mer på gatorna, i alla fall i de lite finare områdena. För visst är bilen snygg som attan och faktiskt inte helt dum, men den kostar skjortan. Något annat som också är snyggt är bilderna, för den här gången kan ni inte klaga på kvaliteten. Vår eminente Feber-kompis Oskar Bakke var med mig och sköt dessa bilder igår, och det går inte att säga annat än att dessa bilder äger. Tumnagel
44.2°
+
Bobby Green
0
Nästa sida