m

Konamis nya eFootball 2022 är sämsta spelet någonsin
I alla fall enligt Steam

Konami har verkligen en fantastisk förmåga att köra sina olika spelfranchises rakt i botten. Tidigare i år blev det känt att det uppskattade Pro Evolution Soccer skulle byta form och bli ett free-to-play-spel vid namn eFootball. Spelet har nu släppts och det verkar inte som att det uppskattas av spelare på Steam. Okej, lätt underdrift. Det hatas av Steam-spelare. Så pass att det för tillfället är det sämsta spelet på Steam enligt recensionerna med 91 procent negativa recensioner. För att jämföra låg PES 2021 74 procent positiva recensioner. Spelare kritiserar mer eller mindre allt spelet har att erbjuda som dålig bollkänsla, buggiga spelarkollisioner, menyer, låg fps, allmänt dålig grafik och bristande innehåll. Och som grädde på moset ser fotbollspelarna ut som rävgryt i ansiktet. Vi får se hur om det hela kommer bli bra i slutändan eller om det blir ytterligare en spelserie Konami tar kål på. Uppdatering: Nu har Konami uttalat sig kring releasen av eFootball 2022 och kort sagt ber de om ursäkt och säger att de ska styra upp situationen illa kvickt. "This work will be continuously updated, quality will be improved and content will be added consistently. From next week onward, we will prepare for an update in October, while receiving further opinions through questionnaires to our users. We will do our utmost to satisfy as many users as possible, and we look forward to your continued support of eFootball 2022." Som sagt. Vi får se om spelet går att rädda. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

Det här är Europa-versionen av nya Kia Sportage
Kommer som laddhybrid till våren

I början av juni presenterade Kia nya Sportage och nu är det dags för den europeiska versionen att göra entré. Nästa vår kommer modellen som laddhybrid att lanseras i Sverige. Detta är också den enda versionen av nya Sportage som kommer att erbjudas här. Den kombinerar en bensinfyra på 1,6 liter och 180 hästar med en elmotor på 91 hästar som får sin kraft från ett batteripack på 13,8 kWh. Den sammanlagda effekten anges till 265 hästar. Bilen bygger på en helt ny plattform och den mäter 1,86 meter på bredden, 4,15 på längden och 1,64 på höjden. Hjulbasen mäter 2,68 meter och i baksätet ska benutrymmet vara 99,6 centimeter och huvudutrymmet 99,8 centimeter. I bagagen ska man få in 591 liter och fäller man stolsryggarna ska det gå in upp till 1780 liter. Prisuppgift har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Hyundai Tucson som laddhybrid kostar från 414.900 kronor
Nu drar försäljningen igång

Hyundai öppnar nu upp försäljningen för nya Tucson som laddhybrid och därmed får vi även reda på priset - från 414.900 kronor kostar den. För pengarna får du en SUV som bland annat tar sig 5,2 mil på bara el. Drivlinan består av en bensinfyra på 1,6 liter som är parad med en elmotor på 66,9 kW som får sin kraft från ett batteripack på 13,8 kWh. Den sammanlagda effekten anges till 265 hästar och 350 newtonmeter. Till paketet sitter en sexstegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Volvo uppdaterar XC60
Och begåvar den och fler modeller med Android Automotive

Det här är en ytterst försiktig facelift av Volvos modell XC60. Bilen har fått en ny grill, ny stötfångare fram, nya fälgar och nya lackalternativ. Det finns även nya materialval att välja på interiört. Flest nyheter hittar vi under skalet. Tillverkaren säger att modellen har blivit smartare än någonsin och då syftar man främst på att bilen nu får Android Automotive vilket säkerligen är välkommet av många. Även S90, V90 och V90 Cross Country (från och med modellår 2022) får det nya systemet som är utvecklat tillsammans med Google. I övrigt får XC60 den senaste ADAS-sensorplattformen (Advanced Driver Assistance Systems) som består av radarenheter, kameror och ultraljudssensorer. Produktionen av XC60 modellår 2022 kommer att dra igång i slutet av maj. Tumnagel
44.5°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - Hyundais eldrivna retrotuffing Ioniq 5
Kan laddas riktigt snabbt

Efter en lång smygtitts-kampanj är nu väntan över. Det här är Hyundais första modell under den eldrivna Ioniq-flaggen och man kallar den kort och gott för Ioniq 5. Precis som bland annat Honda flörtar Hyundai rejält med retro-fantaster och den härligt kantiga designen och valet att pixla strålkastare och baklampor tilltalar i alla fall mig oerhört mycket. Men alla bryr sig inte bara om utseendet och vill se bra siffror på pappret också. Ioniq 5 gör 0-100 km/h på 5,2 sekunder, tar sig upp till 48,1 mil på en laddning och kan ladda tio mil på bara fem minuter. Från 10-80 procent batteri ska också bara ta 18 minuter tack vare 800-voltsteknik och att den kan laddas med upp till 350 kW. Köparen får välja mellan batteripack på 58 eller 72,6 kWh. Instegsversionen ger dig en elmotor på bakaxeln och den har 170 hästar och 350 newtonmeter i vrid. Då gör bilen 0-100 km/h på 8,5 sekunder. Den fyrhjulsdrivna ger dig även en motor på framaxeln som är på 72 hästar och 255 newtonmeter. Här går 0-100 km/h på 6,1 sekunder istället. Väljer man det stora batteriet och bara bakhjulsdrift ger motorn 218 hästar och 350 newtonmeter. 0-100 km/h på 7,4 sekunder. Snabbaste får man om man väljer stora batteriet och fyrhjulsdrift. Samma motor på bakaxeln här med men den där fram ger istället 95 hästar. 0-100 km/h går då på 5,2 sekunder och den sammanlagda effekten anges till 306 hästar och 605 newtonmeter i vrid. Med fyrhjulsdrift får man hänga upp till 1,6 ton på dragkroken. Bilen mäter 4,63 meter på längden, 1,89 på bredden och 1,6 på höjden. Hjulbasen anges till tre meter. I bagagerummet ska man få in upp till 531 liter, fäller man baksätet ökas detta istället till 1600 liter. Det finns även en frunk och i den får man ner 57 liter. Men väljer man versionen med fyrhjulsdrift minskar detta till 24 liter. Instrumenteringen består av två stycken skärmar på tolv tum vardera. Det finns även en head up display med AR-teknik i sig. Växelväljaren sitter bakom ratten. Solcellstak finns på tillvalslistan men vad det ska ge för strömstyrka är oklart. Bilen har även V2L-teknik vilket gör det möjligt att ta ström från bilen och ladda andra saker. Bilen ska lanseras här i Sverige i sommar men några svenska priser har vi tyvärr inte än. I Storbritannien snackas det om ett pris på 48.000 pund men vilken version det rör sig om då är oklart. Ioniq 5 följs upp av Ioniq 6 2022 som är produktionsversionen av konceptbilen Prophecy. Efter den kommer Ioniq 7 som är en SUV planerad för 2024. Tumnagel
54.7°
+
Bobby Green
0

Så här ser nya Hyundai Tucson ut i N Line-kläder
Lanseras innan sommaren

Förra Hyundai Tucson erbjöds i det lite sportigare utförandet N Line och det ska givetvis även den senaste upplagan göra, och så här ser den ut. Det här är alltså inte en renodlad N-version utan bara en vanlig Tucson som hottats upp med lite sportigare detaljer på både in- och utsidan. Det handlar om ett fräsigare kjolpaket runt om, större fälgar på 19 tum, en diffusor baktill och dubbla avgaspipor. På insidan får man lite mer skålade säten, annan ratt och röda kontrastsömmar. Sju stycken olika lackalternativ erbjuds och man kan även få tvåtonsfärgat tak. Lansering sker någon gång innan sommaren men något pris har vi tyvärr inte fått än. Läs allt i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0
2020

Hyundai berättar mer om Tucson som laddhybrid
Lanseras i början av nästa år

I mitten av september rullade Hyundai ut helt nya Tucson. Nu berättar man lite mer om laddhybridversionen av modellen som kommer att lanseras i början av nästa år. Under skalet sitter en 1,6-liters T-GDi Smartstream-fyra som är sammankopplad med en elmotor. Den kombinerade effekten anges till 265 hästar och 350 newtonmeter i vrid. Paketet är kopplat till en sexstegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Batteripacket är på 13,8 kWh och på en laddning ska man kunna köra upp till fem mil på bara el. Ombordladdaren är på 7,2 kW. Batteriet sitter lågt och i bagagerummet ska man få in 558 liter, upp till 1737 liter om man fäller baksätet. Något pris för modellen har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Volvo Cars släpper nya bilar från 30 meters höjd
Så att räddningstjänsten kan öva på dessa

För att räddningstjänsten ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt när de behöver ha ur någon som sitter fastklämd i en krockad bil har Volvo släppt flera nya bilar från 30 meters höjd rätt ner i backen. Detta ska då simulera en ordentlig frontalkrock och blir då ett bra övningsobjekt att jobba med. Tumnagel
57.7°
+
Bobby Green
0

PuduBot serverar kaffe på café i Bangkok
För att minimera smittspridning

I videoklippet här nedanför kan ni kolla in hur det ser ut när serveringsroboten PuduBot tar beställningar och serverar kaffe på en av café-kedjan The Black Canyons caféer i Thailands huvudstad Bangkok. PuduBot är förprogrammerad att veta var borden i lokalen står och kan själv rulla dit när café-personalen anger ett specifikts bords nummer. Roboten är även försedd med sensorer som gör att den kan upptäcka om det finns människor i dess väg och i så fall undvika kollisioner med dem. PuduBot är utvecklad av det kinesiska robotföretaget Pudu Robotics och kostar runt 650 dollar i månaden att hyra för caféer, restauranger eller andra som skulle vara intresserade av att använda en serveringsrobot i sin verksamhet. I dagsläget ska runt 2000 pudubots i olika utföranden vara i drift och de används även för att leverera mat och annat på sjukhus. Tumnagel
39.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

NASA riktar kritik mot framtida mobilnät i rymden
Anser att det ökar risken för kollisioner mellan satelliter

NASA har för första gången riktat kritik mot ett privat företags planer på att bygga upp ett nätverk av satelliter avsedda för mobilkommunikation. Det handlar om mobilnätverket SpaceMobile som företaget AST & Science planerar att bygga upp i rymden de kommande åren. Enligt NASA finns det flera risker med SpaceMobile kommande satellitnätverk. Man uppger bland annat att SpaceMobiles satelliter är planerade att rymdsättas på 720 kilometers höjd ovanför jorden. Det gör att de kan komma på kollisionskurs med det så kallade "A-Train", tio forskningssatelliter som används av NASA, Frankrike och Japan för att övervaka geologiska händelser på jorden. Vidare säger NASA att SpaceMobiles planerade 240 satelliter är väldigt stora, upp till tio gånger större än traditionella satelliter, vilket ytterligare ökar risken för kollisioner. Till sist misstänker NASA även att många av SpaceMobiles satelliter kanske inte kommer att lägga sig i korrekt omloppsbana då AST & Science inte har någon erfarenhet av att vare sig bygga eller skjuta upp så stora satelliter. Mobilnätverket SpaceMobile skiljer sig från SpaceX Starlink och traditonella satellit-telefoninätverk, som till exempel Iridium och Inmarsat, genom att det inte krävs någon speciell utrustning för att koppla upp sig mot nätverket. Tanken är att det ska bli möjligt att använda traditionella 4G- och 5G-mobiler för att kunna kommunicera direkt via SpaceMobiles nätverk. Både den japanske operatören Rakuten och den tyska operatören Vodafone har investerat i AST & Science. När företagets mobilnätverk i rymden kan vara på plats finns det än så länge ingen klar tidsplan för. Företagets vd Abel Avellan säger dock i en intervju som ni kan kolla in här ovanför att det kommer att vara driftklart inom fem år. Tumnagel
44.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida