m
2020

Småföretagare drabbas av Facebooks urusla kundtjänst
Artificiella intelligenser stänger ute annonsörer från sina konton

Nyhetsbyrån Bloomberg har gjort ett reportage om flera småföretagare som annonserat på Facebook och blivit utestängda från sina konton på Facebook. Detta har gjort att de inte haft någon kontroll över sina egna eller sina kunders annonskampanjer vilket har lett till att de fått lägga penga på annonskampanjer som kanske inte riktigt blivit som de hade önskat. Anledningen till att personerna blivit avstängda från Facebook beror på att Facebooks system flaggat deras konton av en eller annan anledning. När personerna sedan försökt återfå kontrollen över sina konton ska det ofta ha uppstått problem eller långa väntetider innan Facebook har kunnat verifiera användarnas identiteter. Facebook skryter med att man har över 10 miljoner på sin tjänst men kundtjänsten för många av dessa verkar vara under all kritik. Bloomberg skriver: "Facebook brags that it has 10 million advertisers, but the majority of them don’t have a regular human contact person within the social network to resolve issues. The company offers an automated chat feature for advertisers, but you need an active Facebook account to use it, which means its not available to users who have been accidentally locked out." En talesperson för Facebook säger till Bloomberg om att deras annonsörer blir utelåsta från sina konton: "While we offer tools to help small businesses connect with potential customers and grow their business, we also have systems in place to prevent abuse and protect people from scams. Our enforcement, however, isn’t perfect. We apologize for any disruption." Det lite ironiska i det hela är att Facebook så sent som förra veckan körde helsidesannonser i stora amerikanska dagstidningar där man sade sig värna om småföretagare. I annonserna kritiserade Facebook Apple och sa att Apples kommande funktion som förhindrar att iOS-användare går att spåras av Facebook skulle drabba de småföretagare som annonserade på Facebook. Efter Bloombergs reportage, vilket ni kan läsa i sin helhet på länken nedan, så ser det ut som om Facebook har en hel del internt att arbeta med om man verkligen bryr sig om småföretagare lika mycket som man sa sig göra i den Apple-kritiska annonsen. Tumnagel
25.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Felaktig XML-fil sägs ha brickat Samsungs Blu-ray-spelare
Spelarna försattes i en evig boot-loop

Förra månaden upptäckte många användare av Samsungs några år gamla Blu-ray-spelare att dessa hade fastnat i en evig boot-loop, det vill säga att de hade fastnat i en cykel där spelaren startade om sig så fort den hade bootat upp. Detta gjorde spelarna helt oanvändbara och nu skriver The Register säga sig veta vad detta berodde på. Enligt The Registers källor så ska de nu oanvänbara Blu-ray-spelarna från Samsung ha laddat ner en korrupt så kallad XML-fil från nätet som lästes in varje gång spelarna sattes igång. Då instruktionerna i denna fil inte kunde tolkas av spelaren så startade den om sig själv i förhoppning att det skulle gå bättre nästa gång, något som givetvis inte var fallet. Detta förhindrade även spelarna från att ladda ner en korrekt XML-fil vilket gjort att spelarna inte gått att starta om tills den korrupta filen ersatts av en korrekt manuellt. Det ska handla om några modeller av Blu-ray-spelare som Samsung släppte 2015. Har du själv drabbats av felet så ska det hela gå att fixa gratis om man kontaktar Samsungs kundtjänst. Tumnagel
35.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Anker släpper USB-C till Lightning-kabel
För en sisådär 1 000 kronor

Anker har lanserat en laddkabel till iPhone som kostar runt 1 000 svenska kronor. Kabeln är en USB-C till Lightning-kabel med kontakter som är pläterade med 24 karat guld. Kablarna är delvist sammansatta för hand och har passerat en tillverkningsprocess på 51 steg för att garantera den bästa kvalitén. Med köpet får du också livstidsgaranti och tillgång till, enligt Anker själva, vänlig kundtjänst. Återstår väl att se hur länge Apple envisas ha kvar sin Lightning-port i sina iPhones. Men fram tills det händer kan man ju skaffa sig en sådan här om man vill vara lite fin i kanten. Bonusklipp nedan. Tumnagel
25.1°
+
Frode Wikesjö
0

Facebook gör storsatsning på e-handel
Lanserar Facebook Shops

Facebook meddelade igår att man kommer att lansera något som man kallar för Facebook Shops vilket är en stor satsning på e-handel på både Facebook och deras bilddelnings-tjänst Instagram. Det innebär att företag kan börja lägga ut sina produkter på sina Facebook- och/eller Instagram-sidor så att potentiella kunder ska kunna ta del av dem där. Företagen kan själva välja om produkterna som visas ska säljas via Facebooks egen e-handels-funktion eller om kunderna ska slussas vidare till en extern e-handel när det är dags för köp. Facebook ger även intresserade företag möjligheten att kommunicera med köparna via Messenger, WhatsApp eller Instagram Direct som en slags kundtjänstfunktion. Facebook Shops har börjat rulla ut nu men när alla kommer att kunna ta del av det finns det än så länga inga uppgifter om. Tumnagel
25.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Många jobb i finansbranschen kommer att ersättas av robotar
Robotar flyttar in på banken

Det har snackats en hel del om att robotarna kommer att ta över våra jobb i framtiden och enligt en ny rapport stämmer det åtminstone delvis inom banksektorn. Enligt en omfattande rapport från USA:s största bank Wells Fargo så kommer robotar att ta över cirka 200.000 arbeten inom den amerikanska banksektorn vilket motsvarar ungefär 13 procent av alla som idag arbetar inom den branschen i USA. Framför allt ser man att många kundtjänst-funktioner som idag sköts av människor i framtiden kommer att tas över av robotar och artificiella intelligenser. Då den amerikanska banksektorn tillsammans investerar runt 150 miljarder dollar årligen för att utveckla system och förbättra tekniska lösningar kommer det säkert inte som en överraskning att teknik kommer att ersätta en del av de jobben som idag sköts av människor. Tumnagel
44.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Att säga upp abonnemang är inte alltid helt lätt
Så här kan det låta hos Viasat

De flesta av oss har antagligen någon gång märkt att det nu för tiden är väldigt lätt att ansluta sig till olika digitala tjänster men när man sedan kanske vill säga upp dessa är det inte alltid lika lätt. Jag har själv varit med om situationer där man på någon minut kan beställa ett abonnemang på en tjänst på nätet men när man sedan vill säga upp denna så krävs det att man hör av sig via telefon till företaget, något som rent tekniskt sett inte borde behövas. I exemplet ovan kan ni lyssna på när en Reddit-användare försöker säga upp sitt Viasat-abonnemang och i samband med det testar om det är samma telefonkö för att beställa abonnemang som att säga upp abonnemang. Inte helt oväntat så har Viasat två helt olika telefonköer för att beställa och säga upp abonnemang. I beställningskön har uppringaren 5 personer före sig i kön medan det i kön för avsluta abonnemanget är 32 personer före i kön. Det ska påpekas att det här endast är ett exempel på hur det kan se ut och det kan givetvis varit så att uppringaren hade lite otur med sitt telefonerande. Viasat, och flera andra företag, erbjuder sig även att ringa upp personer som inte vill vänta i kön. När vi frågade Viasat hur deras kundtjänst fungerar så bekräftade de att det handlar om två olika köer för att teckna nytt abonnemang och avsluta ett befintligt abonnemang. Detta uppger man beror på att personalen ska ha rätt utbildning beroende på vilken typ av ärende som ska hanteras. Tumnagel
21.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google CallJoy är en kundtjänst för mindre företag
Tar hand om kunder när du inte har tid att svara

Googles experiment-division Area 120 har utvecklat en automatiserad kundtjänst som man kallar för CallJoy vilken man börjar smyga ut till en del betatestare. Tanken bakom CallJoy är att mindre företag och enmansföretag skulle kunna använda den automatiserade kundtjänsten för att ta hand om de kunder som ringer till företaget. På det sättet skulle personen eller personerna som driver företaget kunna lägga sin tid på själva huvudverksamheten. CallJoy använder sig av Googles Duplex-funktion vilket var en AI-funktion som Google visade upp förra årets Google I/O. Googles årliga utvecklarkonferens Google I/O kickar igång nu på tisdag 7 maj och då kommer man antagligen att snacka lite mer CallJoy och andra nyheter vi har att se fram emot från Google under det kommande året. Tumnagel
40.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Så mycket används elsparkcyklarna i Stockholm
Vi har fått siffror från VOI

Det har varit riktigt gött väder här i Stockholm under påsken vilket så klart har gjort att folk varit mer ute på stan än tidigare. Och fler har också använt de elsparkcyklar som står över hela stan. Vi fick tag på lite intressanta siffror från VOI som berättar att de slog rekord i helgen. VOI har numera ungefär 1000 elsparkcyklar utspridda över stan och enligt VOI själva så kördes det 10.000 åkturer per dag under påskhelgen. I snitt är en åktur med VOI mellan 12 och 17 minuter, kortare på vardagar och längre på helgerna. En åktur är tiden från att man låst upp elsparkcykeln tills dess att man låst, så inte full fart hela tiden. En elsparkcykel håller för 25-30 km i full fart, så om man kör 15 km/h tar det alltså 120 minuter att ta slut på batteriet. Nu är det inte så troligt att de räcker riktigt så länge, men å andra sidan kör inte användarna från sekund ett. VOI tjänar 10 kronor i startavgift per resa och 1,5 kronor per minut som de används. Om åkturerna i helgen var 15 minuter långa drog VOI alltså in 100.000 kronor på startavgifter och 225.000 kronor på minutavgifter varje dygn. Varje elsparkcykel drar alltså in 325 kronor per dygn i snitt, exklusive moms 260 kronor. VOI betalar mellan 30 och 100 kronor till hunters som laddar dem över natten, kvar blir alltså mellan 230 och 160 kronor. Om VOI kan hålla de här nivåerna drar man alltså in mellan 4800 och 6900 kronor per elsparkcykel och månad. För de pengarna ska man betala inköp av elsparkcyklarna, underhåll, kundtjänst, utvecklare etcetera. Ingen solklar plusaffär kanske, men flera rapporter säger att denna business aldrig någonsin kan gå plus och stämmer dessa siffror kan det nog faktiskt finnas en möjlighet till att det går runt med tiden. Tumnagel
43.3°
+
Roger Åberg
0

HBO Nordic klarade inte GoT-trycket
Oväntat?

I natt kom äntligen första av snittet av sista säsongen av Game of Thrones. Med tanke på all pr som HBO har gjort runt premiären skulle man kunna ana att de skulle vara beredda på en anstormning, men återigen verkar tjänsten inte ha klarat trycket. ”Vi kan bekräfta att det dessvärre har inträffat oväntade tekniska problem på tjänsten just nu. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar hårt med att lösa problemet så snart som möjligt. För att få uppdateringar rekommenderar vi våra kunder att följa oss via Facebook eller kontakta vår kundtjänst, säger HBO Nordics presskontakt Karin Larsdotter till Aftonbladet.” Enligt HBOs Facebooksida ska tjänsten nu återigen fungera, men kommentarerna är minst sagt inte speciellt nådiga. Om ni inte kan se första avsnittet har ni lite GoT på skånska ovan. Varning för spoilers! Tumnagel
30.2°
+
Roger Åberg
0

Facebook släpper WhatsApp Business till iOS
Ett år efter tjänsten lanserades på Android

Facebooks chattjänst WhatsApp lansera nu sin företagstjänst WhatsApp Business till iOS efter det att denna varit tillgänglig till Android i ett år. WhatsApp Business använder sig av WhatsApp plattform för att låta företag kunna komma i kontakt med dem för förfrågningar, klagomål och annat. En slags chattbaserad kundtjänst kan väl det hela enklast beskrivas som. WhatsApp Business är i dagsläget gratis att använda men man har tidigare sagt att man planerar på att lansera en tjänst där företagen skulle få betala några kronor per annonsmeddelande som de skickar ut till sina olika kundgrupper. Tumnagel
36.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Snubbe fick parkeringsböter på uppeldad bil
Så ska det givetvis inte vara

En man i Norrköping har fått parkeringsböter efter det att både bilen och parkeringstillståndet för denna brunnit upp rapporterar P4 Östergötland. Enligt den 38-årige mannen ska ett elfel ha orsakat branden som gjorde att denna totalförstördes och även skadade hans mammas bil som stod bredvid skriver Expressen. När mannen kontaktade parkeringsföretaget Smart Parkerings kundtjänst upplyste de honom om att det inte spelade någon roll om parkeringstillståndet brunnit upp, finns det inget synligt parkeringstillstånd så blir det böter. När media nu har uppmärksammat det hela så verkar dock Smart Parkering ha pudlat och deras vd säger till P4 Östergötland att uppbrunna bilar inte ska bötfällas. Om de har gjort det så ska företaget makulera dessa böter säger vd:n vidare. Tumnagel
14.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Dave Lee pratar kundtjänst
Vilken hårdvarutillverkare är sämst på den fronten?

Även om ett företag levererar bra produkter så betyder det inte att deras kundtjänst kommer hjälpa dig om produkten i fråga går sönder. Dave Lee har släppt en ny video där han pratar om just kundtjänst och vilka företag som borde skärpa sig på den fronten. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Uppkopplad klocka lugnar sinnet
Vi har testat Apple Watch med mobiluppkoppling

Apple Watch Serie 3 kom i september förra året och en av nyheterna då var att man kunde få den med LTE, det vill säga mobiluppkoppling. Sverige var dock inte ett av de länder som fick tillgång till klockan, Apple hade helt enkelt inget samarbete med någon operatör här. Nu har man det, så om du använder Tre till din mobil kan du lägga telefonen hemma. Eller kan man det? Vi börjar med prislappen. En vanlig Series 3-klocka kostar från 3695 kronor, vill man ha mobiluppkopplingen får man lägga ut 4495 kronor, det vill säga 800 kronor mer. Den kostnaden känns klart rimlig tycker jag och funktionerna är lätt värda pengarna. Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Klarna släpper app
Få koll på hur fattig du är på väg att bli

Om man brukar köpa saker via Klarna kan det vara skönt att få koll på vad som är betalt och inte, så att man inte åker dit på förseningsavgifter och liknande. Nu släpper Klarna en app där man kan välja hur man ska betala saker, prata med deras kundtjänst, se vad man köpt och få koll på läget helt enkelt. Appen finns just nu för iOS. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0
2017

De här jobben borde ersättas med AI
Om svenskarna får tycka till

Att robotar och AI kommer att förändra framtidens arbetsmarknad är helt klart. En hel del arbetsuppgifter kommer att ersättas av robotar och/eller AI vilket kommer att göra att de jobben helt enkelt inte längre finns för människor att utföra. Men vilka jobb tycker svenskarna ska ersättas av AI? Och vad tycker de om Ai? Tumnagel
39.2°
+
Roger Åberg
0

Twitter plockade ner Donald Trumps Twitter
Eller rättare sagt en anställd gjorde det

Natten till i dag så försvann helt plötsligt ett populärt Twitter-konto, nämligen Donald Trumps. Kontot @realDonaldTrump var dock endast borta några minuter innan det var återställt igen. Men anledningen till att det var borta var inte för att Twitter helt plötsligt kände att den amerikanska presidenten hade brutit mot reglerna för vad man får göra på det sociala nätverket. Nej, riktigt så logiskt var det inte. Istället var det så att en anställd från Twitters kundtjänst som plockade ner kontot på personens sista dag på jobbet. Twitter meddelade senare att man skulle se över sina rutiner och att man skulle vidta åtgärder så detta inte ska kunna ske igen. Tumnagel
64.0°
+
Frode Wikesjö
0

WhatsApp ska lansera kundtjänst
Måste tjäna pengar på något

Facebooks chatapp WhatsApp planerar att lansera verktyg så att företag ska kunna börja använda WhatsApp som en slags kundtjänst och PR-kanal. Tanken med verktygen verkar vara att ett företags kunder ska kunna ta direktkontakt med företaget men även att företaget ska kunna skicka meddelanden till dem som följer dem. Det handlar om en så kallad opt in-tjänst vilket innebär att en användare aktivt måste godkänna att bli kontaktad av ett specifikt företag. WhatsApp företagsverktyg kommer initialt att vara gratis att använda för företag men WhatsApp har planer på att ta betalt för tjänsten i framtiden. Exakt vad det kommer att kosta finns det just nu inga uppgifter om. WhatsApp kostade initialt en dollar att ladda ner eller så fick en användare betala en dollar efter ett år men när Facebook köpte upp tjänsten 2014 blev appen gratis att använda. Facebook betalade 19 miljarder dollar för WhatsApp och har sannolikt inte haft intäkter från WhatsApp som ens varit i närheten av det än så länge. Tjänsten har i dagsläget cirka 1,2 miljarder användare. Tumnagel
36.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Robotar går att hacka så att de kan skada människor
Robotföretag får kritik för bristande säkerhet

Det amerikanska säkerhetsföretaget IOActive har testat hur säkerheten är hos robotar från lite olika företag och deras slutsats är att säkerheten i många fall är undermålig. Företaget har hackat robotar från företag som amerikanska Teradyne, kinesiska UBTech Robotics samt japanska SoftBank som ligger bakom den populära kundtjänst-roboten Pepper och hobby-roboten Nao. I exemplet som visas i klippet ovan har IOActive hackat den rätt så gulliga Nao-roboten och förvandlat denna till en robot-version av den onda dockan Chucky. Förutom att hacka robotar så att de till exempel skulle kunna skada någon kan robotarna givetvis även hackas för att övervaka omgivningarna den befinner sig i. IOActive uppger att de sammanlagt hittat över 50 sårbarheter i de robotarna man testat och detta meddelade man företagen som tagit fram dessa robotar i januari. Till nyhetsbyrån Bloomberg säger dock IOActive att många av dessa sårbarheter fortfarande inte är åtgärdade från tillverkarnas sida. Tumnagel
40.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Operation Dunkirk letar sig in på SF Anytimes topplista
Kalkonfilm från The Asylum förvirrar kunder

På SF Anytimes topplista kan man lite oväntat hitta filmen Operation Dunkirk som har ett betyg på 1,7 av 10 på IMDB. Filmen är en sådan där klassisk The Asylum-film som åker snålskjuts på en populär storfilm vilket i detta fall är då Christopher Nolans Dunkirk. Namnet och omslaget på filmen verkar i alla fall ha förvirrat en del människor som då har valt att köpa eller hyra filmen via videotjänsten. Detta har då lett till att filmen kommit upp på topplistan vilket i sin tur sedan lett till att fler människor sett den. Ett antal arga kommentarer från användarna talar ju för att folk helt enkelt tagit film och SF Anytime uppmuntrar arga kunder att höra av sig till kundtjänsten för att eventuellt få pengarna tillbaka. Tumnagel
49.3°
+
Frode Wikesjö
0

Apple lanserar Business Chat
Sköt kundtjänsten via Messages

Apple har lagt till en funktion som man kallar för Business Chat i en kommande version av sin meddelandeapp Messages med vilken man antagligen kan komma att konkurrera med Facebook Messenger och Twitter om företagskunder. Tanken bakom Business Chat är att kunder ska kunna använda det för att komma i direkt kontakt med ett företags kundtjänst. Användare ska kunna hitta företag via Siri, Spotlight, Safari och Maps för att sedan kunna ta kontakt med dem via Messenger. Förutom det så kommer Business Chat ha kopplingar till kalendern samt Apple Pay om man till exempel skulle vilja ta betalt direkt av den som kontaktar kundtjänsten. Business Chat finns för tillfället tillgängligt i utvecklarversionen av iOS 11 som vi andra kommer att få ta del av i höst. Tumnagel
40.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Microsoft kommer erbjuda återbetalning
På Xbox och Windows 10

I dag meddelade Microsoft att man inom kort kommer erbjuda återbetalning för digitala köp på både Xbox- och Windows 10-plattformen. Denna funktion testas just nu i Xbox One Preview Program och ger användare möjligheten att på egen hand se till att de får pengarna tillbaka för köp de inte är nöjda med. Det ska endast gälla om man använt mjukvaran i mindre än två timmar och max 14 dagar efter köpet. Som vi nämnde tidigare så ska man kunna göra detta på egen hand vilket innebär att man slipper jiddra med någon kundtjänst. Det finns dock undantag där detta inte gäller DLC, säsongspass och vissa Windows 10-appar kommer man inte kunna få pengarna tillbaka för. Microsoft nämner även att de ha rätt att neka användare återbetalning om de anser om den missbrukar systemet. Exakt vad de menar med missbrukar framgår ej men det lär väl bli klarar så fort detta börjar användas av den stora massan. Tumnagel
52.1°
+
Frode Wikesjö
0

Nintendo erbjuder fix för sin Joy-Con
Trots att det inte är något fel på dem

Vi har tidigare rapporterat om att den vänstra kontrollen för Nintendos nya spelkonsol Switch kan strula för vissa. Detta sägs bero på en liten designmiss som gör att sändaren i kontrollen kan störas av saker och ting. Officiellt säger Nintendo att det inte är något utspritt problem och man inte kommer kalla tillbaka kontrollerna. There is no design issue with the Joy-Con controllers, and no widespread proactive repair or replacement effort is underway. A manufacturing variation has resulted in wireless interference with a small number of the left Joy-Con. Men Nintendo har börjat erbjuda en lösning för folk som har stött på problemet med Joy-Conen. Kontaktar man kundtjänst och beskriver sitt problem får man en låda hemskickad som man stoppar kontrollen i. Den skickar man sedan tillbaka till Nintendo och några dagar senare bör man få tillbaka kontrollen som då ska fungera bättre. Folk från CNET gjorde denna process och märkta att kontrollen hade fått en liten bit ledande skum ovanför antennen efter de fått tillbaka den. Några före och efter-bilder kan hittas via länken nedan. Tumnagel
41.9°
+
Frode Wikesjö
0

Amerikansk operatör blockerar samtal till Note 7
Vill att de sista Note 7-enheterna lämnas in

Nyligen blev det känt att 95 procent av de sålda Note 7-enheterna har lämnats tillbaka, men det finns fortfarande en hel del enheter på vift. Samsung och operatörer har skickat uppdateringar som gör att enheterna inte kommer kunna laddas, men det har inte fått Note 7-användarna att lämna tillbaka sina enheter. Nu har den amerikanska operatören Verizon tagit detta ett steg längre och kommer blockera samtal till telefonen och skickar i stället dessa samtal till Verizons kundtjänst. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0
2016

Telia lurade vid sim-kortskapning
Telia upptäckte inte själva felet

Under oktober månad lämnade Telia in två stycken incidentrapporter till Post- och Telestyrelsen som beskriver två rätt snarlika händelser där personer har blivit utsatta för sim-kortskapning. Vid två tillfällen har personer ringt Telias kundtjänst och bett om att föra över ett nummer till ett nytt sim-kort och Telia har gjort detta utan att ha gjort någon ordentlig granskning om personen som ringt ansvarar för numret. Telia upptäckte aldrig problemet, utan det var kunderna själva som hörde av sig till Telia för att fråga varför deras nummer har slutat fungera. Post- och Telestyrelsen verkar inte gilla Telias incidentrapporter, eller rättare sagt att de inte gillar Telias säkerhet då företaget inte gjorde någon ordentlig granskning av personen i fråga. Post- och Telestyrelsen har sagt till Telia att lämna svar på deras frågor om säkerheten och Telia har fram till 14 december på att göra det. Surfa.se har varit i kontakt med Telia som inte verkar vilja svara på några frågor om detta för tillfället, men meddelar att svar kommer i samband med deras korrespondens med Post- och Telestyrelsen. Tumnagel
25.2°
+
André Stray
0

Rykte Jawbone har ekonomiska problem
Har problem att betala sina fakturor

Wearables- och högtalartillverkaren Jawbone har under året som gått omgärdats av uppgifter om att företaget har dålig ekonomi och nu ska man även ha avslutat sitt samarbete med kundtjänstföretaget NextRep skriver Business Insider. Enligt en av Business Insiders källor beror detta på att Jawbone inte betalat sina fakturor från NextRep och det innebär även att de 93 personer på NextRep som arbetade för Jawbone nu måste få andra arbetsuppgifter. Jawbone ska även i tysthet sålt sin högtalarverksamhet och sysslar nu med andra ord bara med aktivitetsarmband. Jawbone har inte presenterat något nytt sedan våren 2015 men uppger själva att de håller på att utveckla en "clinical grade" fitness tracker. Företaget säger till Business Insider att man inte har några ekonomiska problem även om allt mer pekar åt det hållet. Tumnagel
35.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

OnePlus 3 visas upp 14 juni
OnePlus sänker även priset på 2, X och One

I samband med releasen av VR-headsetet Loop fick en OnePlus-anställd frågan om när releasen av 3 kommer ske och det verkar som att uppvisningen av luren i VR kommer ske 14 juni. OnePlus meddelar även idag att de sänker priset på deras mobiltelefoner, vilket troligtvis betyder att releasen av 3 bara är runt hörnet. Hur som helst har några hundralappar försvunnit från prislapparna och från och med nu kommer 2 kosta 3095 kronor, X ligger på 2195 kronor och One kostar 2295. Har du köpt en av dessa enheter de senaste 14 dagarna och är rosenrasande för att du kunde ha sparat några hundralappar på köpet genom att vänta, så behöver du chilla litegrann. Sedan kan du höra av dig till OnePlus kundtjänst och få tillbaka mellanskillnaden. Tumnagel
39.7°
+
André Stray
0

Hör av dig till oss!

Bli medlem Om panelen Frågor och svar Kontakta oss Logga in Läs gärna våra frågor och svar där svaren på de vanligaste frågorna finns. Om du inte hittar den information du söker är du välkommen att kontakta Cints kundtjänst på membersupport@cint.com. Tumnagel
Roger Åberg
Nästa sida