m

Namninsamling startad för uppföljare till Days Gone
Över 72.000 har skrivit på

Berättelsen om Days Gone-uppföljaren fortsätter och nu har spelets fans startat en namninsamling på Change.org i hopp om att Sony ska ändra sig om en potentiell uppföljare. Hittills har över 72.000 skrivit på, men om detta leder till att Sony ändrar sig gällande uppföljaren återstår att se. I övriga Days Gone-nyheter så verkar inte alla på Bend Studios upprörda över fans som lirat Days Gone utan att ha köpt spelet. Utvecklarnas lead designer Eric Jensen har skrivit ett Twitter-inlägg där han skriver att han är glad för allt stöd utvecklarna fått och är glad över alla som spelat spelet oavsett hur de fått tag på spelet, vilket känns som en direkt känga till kollegan John Garvin som skyller avsaknaden av uppföljare på spelare som inte betalat fullpris för spelet. Tumnagel
39.5°
+
André Stray
0
2020

Bioware-veteranen Mike Laidlaw startar Yellow Brick Games
Med andra veteraner från Bioware och Ubisoft

Mike Laidlaw jobbade en herrans massa år på Bioware och var bland annat lead designer för Dragon Age, Mass Effect och Jade Empire. För några år sedan lämnade han bygget och hoppade över till Ubisoft där han fick jobba med Assassinx27s Creed: Odyssey-utvecklarna för att ta fram ett spel baserat på King Arthur-berättelsen, vilket skrotades av en av Ubisoft-cheferna som i somras fick lämna bygget. Nu har det blivit känt vad Laidlaw ska göra i stället och inte helt oväntat är det mer spelutveckling som gäller. Men något oväntat är att han startat en ny spelstudio vid namn Yellow Brick Road tillsammans med veteraner från både Bioware och Ubisoft. I ett uttalande till Gamesindustry.biz säger Jeff Skalski, en av medgrundarna, detta om den nya studion: "We have learned a lot from working on world-class, multi-year projects with thousands of colleagues and we want to take a different approach. Leveraging a smaller talented team where people come first, we will create amazing worlds and experiences for all others to enjoy. The market is moving fast, and we have no desire to play catchup and chase it when we can influence where it goes. These goals drove us to found Yellow Brick Games." Den nya spelstudion är baserad i Quebec City och vill man ansluta sig till studion på något sätt så kan ni klicka på länken här nere till vänster och skicka iväg ett mail med intresseanmälan. Tumnagel
42.3°
+
André Stray
0

En första titt på The Last Campfire
Hello Games nya titel

I december fick vi reda på att Hello Games jobbar på ett nytt spel vid namn The Last Campfire. Nu har utvecklarna släppt en ny gameplayvideo där spelets lead designer Steven Burgess visar upp spelets första minuter och berättar vad vi kan vänta oss av upplevelsen. The Last Campfire släpps till PS4, Xbox One, PC och Nintendo Switch senare i sommar. Tumnagel
40.2°
+
André Stray
0
2019

Techland planerar fyra år av DLC till Dying Light 2
Precis som med föregångaren

Techlands Dying Light levde förvånansvärt länge och det verkar som att utvecklarna har liknande planer för uppföljaren. I en intervju med Prankster101 berättar spelets lead designer Tymon Smektala att Dying Light 2 kommer få nytt innehåll upp till fyra år efter spelets release, vilket är riktigt trevligt. Mer specifikt säger Smektala detta gällande DLC-planerna: Dying Light 1 was supported for 4 years after its release, and the plan for Dying Light 2 is exactly the same. We want this game to be supported after its release. We know that a lot of fans will be waiting for DLCs, updates, extra stuff they can get their hands on. And we promise to deliver them just that. Grundversionen av Dying Light 2 kommer erbjuda en mainstory som tar mellan 15 och 20 timmar att klara, medan hela spelet kommer erbjuda närmare 100 timmars gameplay. Ovan har ni gameplayvideon från Dying Light 2 som släpptes i samband med GamesCom. Dying Light 2 kommer släppas under våren 2020. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Lucasfilms vill inte se kapade lemmar i Jedi: Fallen Order
Sparar kapning till speciella ögonblick

I samband med E3 fick vi se lite mer gameplay från Respawn Entertainments kommande Star Wars-spel Jedi: Fallen Order. Något som var lite underligt under sekvensen var att Cals ljussabel verkade vara lite klen då den varken kapade lemmar eller skar itu kroppar, vilket varit möjligt i massvis med tidigare Star Wars-spel och sker även i filmerna. IGN:s Ryan McCaffrey pratade med Respawn Entertainment om varför lem-kapning i samband med sin hands on av spelet och fick kort och gott svaret att det var en "Lucas brand thing", men att lem-kapning sker vid vissa utvalda tillfällen i spelet. Även Josh Hawkins från Shacknews ställde frågan till Brandon Kelch, lead designer för Jedi: Fallen Order, som berättar att de inte ville att kroppsdelar skulle kapas fritt, utan sparade kapningen till kraftfulla ögonblick i spelet. Mer specifikt sade Kelch detta: “We kind of used the films as reference, and working with Disney, it’s like, you know, it’s used as powerful moments, and like kind of critical things. So, we’ll use it in a similar way.” Jedi: Fallen Order släpps 15 november till PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
19.7°
+
André Stray
0

Remedy snackar pistolen i Control
Rätt mångsidig liten rackare

GameInformer har släppt en ny video i serien om Remedys kommande AAA-titel Control. I denna video får vi träffa lead designer Paul Ehreth och narrative director Brooke Maggs som pratar om pistolen vi kommer få tillgång till i spelet. Control kommer släppas senare i år till PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0
2018

Arkane lägger Dishonored på is för stunden
Verkar vilja fokusera på nya spel

Arkanes Dishonored-spel har fått riktigt bra kritik från både spelare och press. Första sålde riktigt bra, men uppföljaren lämnade lite att önska på säljfronten. Därför är det inte helt oväntat att Arkane bestämt sig för att lägga spelserien på is för stunden. VG247 tog ett snack med Ricardo Bare, lead designer på Arkane, i samband med QuakeCon för att prata lite om kommande spel. Bare berättade att spelserien vilar just nu och att inga nya tillskott till serien är planerade för tillfället. Bare berättade inte vad utvecklarna kommer göra i stället, men det verkar som att Arkane kommer fokusera på flexibla spelupplevelser även i framtida spel: "The things that are important to us as a studio are coherent, deep world building and environmental storytelling. Wex27re always going to craft spaces that you feel like youx27re visiting, whether itx27s Dunwall or Talos 1. Itx27s just as important a character as the player or the people you meet. Then itx27s improvisational gameplay - giving players a bunch of cool abilities and tools, then saying, x27You figure it out, you be creative, you own the experiencex27. And, typically, we stick to first-person, though thatx27s not a hard rule and we might try other things from time to time." Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0
Nästa sida