LIVE 23:00 PlayStation: State of Play
m

Henry Catchpole kör McLaren 765LT på bana
Där den hör hemma

I mars presenterade McLaren ytterligare en longtail - 765LT. Den har Henry Catchpole nu tagit ut på bana för att se vad den går för och så här såg det ut. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Video på den McLaren F1 GTR Longtail som är till salu
Det här får man för 15 miljoner dollar

I slutet av mars skrev vi att Tom Hartley har en gatlegal McLaren F1 GTR Longtail till salu. YouTube-kanalen The Supercar Driver har filmat bilen tillsammans med Tom Hartley Junior så att vi kan få oss en närmare inblick i vad man får för de 15 miljoner dollarna bilen kostar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

McLaren ger oss en genomgång av 765LT
Så tänkte man kring designen

I början av mars rullade McLaren ut den nya modellen 765LT som är en ännu hårigare longtail-version av 720S. I det här klippet berättar tillverkaren hur man har tänkt kring bilens design. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

McLarens första F1 GTR Longtail nu till salu
Köp en gatlegal superbil med ikon-status

Tio stycken exemplar av McLaren F1 GTR Longtail blev det. Nu ska det allra första säljas, och det är en helt sjuk bil som du faktiskt får köra med på gatan. Bilen har använts som utvecklingsprototyp av fabriken och var den första Longtail som Lanzante och Gordon Murray Design byggde om för gatbruk. Jämfört med en vanlig F1 GTR har Longtailen en 64,1 centimeter längre stjärt samtidigt som den är tio centimeter bredare i karossen. Även fronten har förlängts för att ge bilen så bra downforce som möjligt. Vad skapelsen har för prislapp framgår inte, men det kanske inte spelar så stor roll heller. Den som väl köper har troligtvis ordning på sina finanser. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

McLaren har byggt ännu en Longtail
Det här är 765LT

McLaren fortsätter sitt jobb med att erbjuda specialversioner av befintliga modeller och nu presenteras Longtail-behandling till 720S. Den här heter 765LT och det är en lättare, mer kraftfull och ännu bättre presterande version av den redan mycket potenta bilen. Modellen får ett helt nytt aerodynamik-paket i kolfiber runt om, större diffusor bak och en aktiv stor vinge på bakluckan som även fungerar som en luftbroms. Vingen ser även till att släppa ut massa varm luft från motorrummet. I hjulhusen sitter titanbultade smidda fälgar klädda med Pirelli P Zero Trofeo R-däck. Innanför dessa sitter keramiska bromsar och dessa har samma bromsok som modellen Senna. Som väntat har även dämpare och fjädring uppdaterats. Kraften hämtas ur den beprövade dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter. Den har fått smidda aluminiumkolvar, en annan soppapump, en omarbetad oljepump och modifierad ECU. Effekten ligger på 765 hästar och vridet på 799 newtonmeter. Drivningen sker endast på bakhjulen och den sjustegade dubbelkopplingslådan har optimerats ytterligare för att kunna växla snabbare. 0-100 km/h ska gå på strax över 2,7 sekunder, 0-200 tar 7,2 och toppfarten anges till 330 km/h. Jämfört med 720S är 765LT 79 kilo lättare och vågen stannar därför på 1229 kilo. 18 kilo har sparats bara på att byta ut sportstolarna som finns i 720S till de kolfiberskal som sitter där nu. Bekvämligheter som AC och ljudsystem har också kastats ut. Sidoglasen och framrutan är tunnare medan bakrutan är tillverkad i polykarbonat. Interiören är fylld med Alcantara, kolfibergolv och en ny kul sak man kan välja till - en glaspanel bakom stolarna som gör att man kan få en liten glimt av motorn. Endast 765 stycken exemplar kommer att tillverkas och de första leveranserna ska ske i september. Vad bilen kostar framgår inte för tillfället. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0
2019

Nu finns det även en cab-version av McLaren 600LT
Spider är presenterad

För en vecka sedan släpptes första teasern och nu är bilen presenterad. Det här är cab-versionen av McLarens modell 600LT och den bjuder på samma sak som sitt syskon med skillnaden att man kan fälla bort taket. Detta är i två delar och med det på behålls mycket av coupé-profilen. Går att fälla i hastigheter upp till 40 km/h men hur lång tid det tar får vi inte reda på. Maskinen är den beprövade V8:an på 3,8 liter med dubbla turbo. Effekten är 600 hästar och 620 newtonmeter. Växellådan har sju steg och 0-100 km/h ska gå på raska 2,9 sekunder, toppfarten ligger på 324 km/h. Kör man nedcabbat får man dock nöja sig med 315 km/h. Vågen stannar på 1.297 kilo vilket innebär att den bara är 50 kilo tyngre än coupén. På prislappen står det från 250.000 euro. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

McLaren släpper teaser för 600LT Spider
Cab med långbak

McLaren fullkomligt spottar ur sig modeller just nu. Dock handlar det oftast om specialversioner på redan existerande bilar, men ändå. Härnäst kommer 600LT Spider som alltså är cab-versionen av vanliga 600LT. Här har vi de första teaser-grejerna kring den. Premiär blir det den 16 januari. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0
2018

LT-version av McLaren P1 är på väg
Visas upp på Goodwood Festival of Speed

På Goodwood Festival of Speed kommer Lanzante att visa upp McLaren P1 GT. Det är en LT-version av modellen som ska föra tankarna tillbaka till F1 GTR Longtail. Bilen har alltså en längre rumpa och ligger ännu närmare marken. Framskärmarna får gälar och på taket sitter ett scoop som förser motorn med ännu mer luft. Givetvis sitter det även en enorm vinge på bakluckan. Bilen tros vara specialbeställd av en kund från Mellanöstern. Coming Soon. McLaren P1 GT Longtail #lanzante #mclaren #P1LM #roadlegal #P1GTR #F1ownersclub @speedy_gonzales999 ?? @gilesrozier17 & @spacemanquip Ett inlägg delat av Lanzante (@the_real_lanzante) 10 Jun 2018 kl. 12:34 PDT Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

McLaren presenterar 600LT
Lite längre, lättare och vassare

Vad vi trodde skulle bli 570LT blev 600LT. Det här är den senaste medlemmen i McLaren Sports Series och det är alltså en 570 med ett något längre bakparti. LT står för Long Tail vilket härstammar från klassikern F1 GTR Longtail som hade en längre akter för att få ännu bättre downforce. Men då skiljde sig Longtail mer från vanliga GTR, riktigt så är det inte nu. Visst, 600LT är längre än 570, men det handlar bara om sju centimeter och det kommer från en mer utputande stötfångare och den nya vingen. Det som får den att sticka ut mest är istället avgaspiporna som flyttat upp till motorluckan och påminner om de som finns på Porsche 918 Spyder. Precis som beteckningen avslöjar är det 600 hästar som levereras från den dubbelturbomatade V8:an. Bilen har bantat hela 95 kilo och den siffran kan öka ytterligare om man väljer till kolfibertak, kolfiberstolar och ventilerade framskärmar i kolfiber. Både gas- bromsrespons ska ha rappats upp och motorfästena ska vara styvare än någonsin. Är du sugen på ett exemplar får du slanta upp närmare 250.000 dollar. Förra LT-versionen, 675LT Spider, sålde slut på två veckor. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0
2017

Sex stycken specialversioner av McLaren 570GT
Hyllar F1 XP GT Longtail

1997 byggde McLaren specialmodellen F1 XP GT Longtail för homologering. Den lackerades i färgen XP Green och för att hylla det gamla vrålåket har McLaren Special Operations nu tagit fram sex stycken 570GT i just den färgen. Förutom det gröna finns det även ett par inslag i orange. Insidan går i brunt läder med mörkgröna inslag. Bilarna får även en MSO-splitter fram, fetare kjolar och en annan bakdel. För ett exemplar får man betala 254 000 dollar. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0
2015

Kenny Bräck blir testförare hos McLaren
Häftigt jobb

Forsknings- och utvecklingsprogrammet hos McLaren Automotive får förstärkning av ingen mindre än Kenny Bräck som får titeln Test and Development Driver. Kenny, som hunnit fylla 49 år, har mycket racing i bagaget, bland annat inom Indycar och X-Games. På bilden som är från förra året ser vi honom ratta en McLaren F1 GTR Longtail på Goodwood. I år var han med på samma event och satt då bakom ratten på en McLaren P1 GTR. Så här säger Kenny om sitt nya uppdrag: "I am extremely proud to join the McLaren family in a development role for the new product. Every McLaren is developed and built by a team of very passionate people, and to drive one is a true driverx27s occasion. Throughout my career Ix27ve been very passionate about car development, so to work with McLaren feels like a great fit. I have every confidence that future McLaren models will continue to put a smile on the face on anyone who drives one." Bonusklipp nedan. Tumnagel
74.0°
+
Bobby Green
0

McLaren presenterar 675LT
Lättare, snabbare och vassare

McLaren presenterar nu den nya modellen 675LT som kommer att ha sin premiär på bilmässan i Genève nästa vecka. Bilen bygger vidare på 650S men blir lättare, snabbare och vassare på alla sätt och vis. LT står för Longtail och modellen kommer endast som coupé. Motorn är fortfarande en dubbelturbomatad V8:a på 3.8 liter men över 50 % av delarna ska vara nya. Den lämnar som namnet avslöjar 675 hästar och till den kopplas en sjustegad SSG-låda. 0-100 km/h ska gå på 2.9 sekunder, till 200 blås tar det 7.9. Toppfarten anges till 330 km/h. 100 kilo har man lyckats banta bort och detta bland annat genom att använda sig av ännu mera kolfiber. Allt från fronten som fått sig en fetare splitter till luftintagen på sidorna och hela baken är nu i detta material. Där bak hittar vi även det nya avgassystemet i titan samt den aktiva "Longtail"-vingen som är 50 % större än den 650S har, och som fungerar som luftbroms. Vågen stannar på 1 230 kilo. Vad maskinen kommer att kosta och när den börjar säljas framgår tyvärr inte. Endast 400 stycken exemplar tillverkas och fyra av dessa kommer till Skandinavien. Tumnagel
46.8°
+
Bobby Green
0

McLarens nya modell heter 675LT
Banracer baserad på 650S

I dag går McLaren ut och meddelar att deras nya modell får namnet 675LT. Bilen får precis som namnet avslöjar 675 hästar. Den baseras på modellen 650S och fokus ligger på bankörning. LT står för long tail, ett begrepp som tidigare använts på den legendariska racerbilen F1 GTR Long Tail. Premiär blir det på bilmässan i Genève. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0
2014
2011

PowerUp Heroes offentliggjort
Slagsmål till Kinect

Ubisoft offentliggör idag PowerUp Heroes, som beskrivs som "a full-body combat game" till Kinect. I PowerUp Heroes använder du din avatar för att slåss mot diverse ondingar eller polare. Ur utskicket: Leveraging the Kinect technology, PowerUp Heroes is an ultimate super power-infused full-body fighting game. Players control each move in combat by using their entire body to launch projectiles, dodge strikes and counter deadly attacks. Players can unleash super assaults on their opponents in a two-player cosmic showdown online. Additional modes include local two-player versus and four-player tournament. Players use their unique Xbox 360 avatars to create custom playable superheroes in the game and prepare their avatar for battle by infusing their super suit with deadly powers and special abilities. After the playerx27s character destroys an enemy in battle, they will strip them of the super suit and wield their power for their next battle. There are 20 super suits to collect including the mighty Necromancer suit which allows the player to control a horde of skeletons, and the Mentalist suit that gives the player the ability to break into their enemyx27s mind. Utvecklar gör Longtail, som exempelvis gjort spel av Greyx27s Anatomy tidigare. Release i juni. Tumnagel
37.6°
+
Kristoffer Arvidson
0
2009

jQuery Tools
UI-bibliotek

Personerna bakom Flash mediaspelaren Flowplayer, som många anser vara ett bra alternativ till JW FLV Player, har suttit och knåpat ihop ett jQuery-bibliotek kallad jQuery Tools. jQuery Tools är i första hand tänkt hjälpa oss att snygga till våra siter som vi bygger. Att på enkla sätt fixa sköna åkningar, tooltips, scroll-bara objekt, exposé-effekter osv. Efter att ha testat det en timme måste jag säga att allt funkar smidigt och bra förutom att den krockar med andra plugins, som t.ex scrollTo, vilket är trist. Men uppdateringar kommer inom en snar framtid. Tumnagel
37.1°
+
Andreas P.
0