m

Ford lyfter Focus
Får stor skärm på insidan

För en månad sedan rullade Ford ut en uppdaterad version av modellen Fiesta. Nu har turen kommit till storebror Focus som får lite fräschare utseende, en stor 13,2 tums-skärm på insidan och nu erbjuds även sjustegad dubbelkopplingslåda till mildhybriderna. Bilen får bland annat nya LED-strålkastare, andra DRL-ljus, Ford-märket i grillen istället för ovanför och nytt ljusmönster för bakljusen. Motormässigt erbjuds det en rad olika alternativ och ST är för närvarande den vassaste, om det inte kommer en ny RS. Den bjuder fortfarande på en EcoBoost-fyra på 2,3 liter som ger 280 hästar och som endast driver på framhjulen. Versionen erbjuds med den nya lacken Mean Green, ny design på fälgarna och på insidan hittar vi egenutvecklade sportstolar istället för de Recaro-stolar som användes tidigare. Vad uppdaterade Focus kommer att kosta och när den lanseras är än så länge oklart. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Bildläcka visar HTC Vive Flow
Fluga?

HTC ska presentera lite nytt VR-headset i morgon vid namn Vive Flow och tack vare mästerläckaren Evan Blass har vi fått reda på hur det nya headsetet kommer se ut. Och som ni ser i bilden ovan samt de i Twitter-inlägget nedan så ser Flow ut som ett par futuristiska solbrillor, vilket alltid är tufft. Det läckta bildmaterialet lyfter även att headsetet är avsett för mediekonsumtion och du kommer kunna strömma material från din telefon via Miracast samt troligtvis även upplevelser via Viveport och kommer med inbyggda högtalare för lättare avnjutning av media. Enligt informationen kommer headsetet gå att förboka från och med i morgon och priset kommer ligga på 499 dollar. Tumnagel
40.4°
+
André Stray
0

Ford lyfter Fiesta
Får bland annat digitala mätare

Det har blivit dags för Fords lilla Fiesta att få sig en uppfräschning. Förutom lite uppdaterat utseende, nya strålkastare och baklampor har modellen fått en ny insida med bland annat digitalt mätarhus. Du kan välja mellan tre eller fem dörrar, Trend, Titanium, ST-Line, Active med plast runt hjulhusen, sportiga ST och en transportversion med lastgaller där bak. LED-strålkastare är standard och man kan även få Matrix LED som tillval. Grillen och luftintagen har ökat i storlek och emblemet i fronten har flyttat ned från huven. Sju stycken nya fälgalternativ i storlekarna 17 och 18 tum finns att välja på och på utsidan erbjuds de nya lackalternativen Boundless Blue och Beautiful Berry. Det nya mätarhuset är en skärm på 12,3 tum som ändrar utseende beroende på vilket körläge man har valt. Skärmen på mittkonsolen mäter åtta tum och den är kompatibel med Apple CarPlay och Android Auto. Det finns trådlös laddplatta för mobilen i mittfacket och som tillval kan man få tio stycken högtalare med subwoofer från B&O. Motormässigt erbjuds bilen med en trecylindrig EcoBoost på 1,0 liter som ger 100 hästar eller en EcoBoost Hybrid med mildhybridteknik som går att få med antingen 125 eller 155 hästar. Till alternativen kopplas antingen en sexpetad manuell låda eller en sjustegad dubbelkopplingslåda, båda driver som väntat endast framhjulen. ST får EcoBoost-trea på 1,5 liter som ger 200 hästar och 320 newtonmeter i vrid. Den ska göra 0-100 km/h på 6,5 sekunder. De första leveranserna av uppdaterade Fiesta ska dra igång i början av nästa år. Vad man får betala vet vi dock inte än. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Mazda lyfter CX-5
Kommer till Sverige under januari 2022

Inför modellår 2022 får sig Mazda CX-5 ett ansiktslyft och så här ser det ut. Designen har vässats en del på både ut- och insida och modellen har fått en ny körlägesväljare, förbättrade köregenskaper och mindre vägbuller. En annan nyhet är Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) som låter dig som kör välja mellan olika körlägen, bland annat ett terrängläge för när du ska ut bland bergen och härja. På insidan finns induktionsladdare för mobiltelefonen i mittkonsolen, slät lastyta när baksätet är nedfällt och ett vändbart bagagerumsgolv som tål våta och smutsiga saker. Toppversionen kallas för Signature och förutom stötfångarnas nedre del och hjulhuskanter lackade i bilens färg får man dekorpaneler i äkta japansk träfanér, mer belysning interiört och klädsel i brunt Nappa-läder. CX-5 går att få med en 2.0 Skyactiv G -bensinmotor på 165 hästar (FWD och AWD), 2.5 Skyactiv G bensinmotor på 194 hästar (AWD) och 2.2 liters Skyactiv D dieselmotor på 150 eller 184 hästar (FWD och AWD). De första bilarna kommer till Sverige under januari 2022. Priset är från 312.900 kronor. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Nu kan du köpa Blue Origins New Shepard
I lite mindre skala

Leksaksföretaget Estes släpper nu en modell av raketen New Shepard, Blue Origins raket som nyligen tog företagets grundare Jeff Bezos till rymdens gräns. Modellen är utvecklad tillsammans med Blue Origins stiftelse Club for the Future, en stiftelse vars syfte är att få barn och unga intresserade av att jobba inom rymdindustrin. New Shepard-modellen är i skala 1/66 jämfört med den riktiga versionen av raketen. Modellen är försedd med en motor vilken sägs kunna skicka iväg modellen cirka 120 meter upp i luften. Precis som Blue Origins New Shepard ska modellversionen gå att återanvända då hela ekipaget ska singla ner i en fallskärm när det väl varit uppe i luften. Ett "New Shepard Starter Kit" går att förbeställa nu för 70 dollar och leveranserna drar igång i november. I videoklippet nedan visas hur modellen lyfter från jorden mixat med klipp som visar när den riktiga New Shepard-raketen gör samma sak. Tumnagel
29.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

BMW lyfter iX3
Blir bättre redan efter ett år

BMW iX3 är en ren elbil, men inte en "riktig" elbil utan är byggd på samma plattform som vanliga X3, som presenterades 2017. iX3 kom dock förra året, men eftersom vanliga X3 nu ansiktslyfts så följer även iX3 med. Bilen var redan innan rätt välutrustad från start men har nu fått ännu mer saker i standardutförande. Vilket kanske gör att det lite svettiga priset kanske känns härligare. Standard är numera M Sport-exteriör och med som standard kommer även en bättre infotainmentsystem och kontrollskärm, sportstolar, sportratt och annat. Trådlös uppkoppling som gör att mjukvara kan laddas ner direkt till bilen känns också positivt. Kvar är dock drivlinan från förra versionen vilket är en smula trist. 286 hästar och 0-100 på 6,8 sekunder räcker i och för sig för de allra flesta, men när man får en Tesla Model Y Long Range som gör 0-100 på 5 sekunder för 60.000 kronor mindre känns det lite långsamt. En Model Y Performance levererar 0-100 på 3,7 sekunder för samma peng. Man behöver kanske inte alltid köra så fort men trots att iX3 har X i namnet finns den bara med bakhjulsdrift, i Teslorna får man fyrhjulsdrift vilket ju vi svenskar uppskattar. Priset för iX3 ligger på 779.000 kronor för versionen som kalls för Charged. Än bättre utrustad version kallas för Charged Plus kostar 846.500 kronor. Båda finns att beställa nu. Tumnagel
38.7°
+
Roger Åberg
0

Kolla in när Opener Blackfly lyfter mot skyarna
eVTOL-plan från ett av Google-grundaren Larry Pages flygplansföretag

Startupföretaget Opener visade under flygmässan EAA AirVenture 2021 upp sitt eVTOL-flygplan Blackfly med två stycken demonstrationsflygningar. Det handlar om ett elektriskt flygplan som både kan starta och landa vertikalt. Det ensitsiga flygplanet har en räckvidd på cirka 65 kilometer och kan komma upp i hastigheter på cirka 130 km/h. Som synes i videoklippen så verkar det dock vara lite knepigt att båda starta (nedan) och landa (ovan) med Blackfly. Opener är ett av de företag som siktar på att utveckla framtidens flygande farkoster som Google-grundaren Larry Page har investerat i. Det andra är Kitty Hawk som vi skrivit en del om här tidigare. Tumnagel
37.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Senaste Super Heavy-raketen står nu på SpaceX startbana
Kolla in när Booster 4 rullar ut här

I förrgår visade SpaceX upp hur deras nästa Super Heavy-raket försetts med hela 29 stycken av SpaceX Raptor-motorer och igår rullade man ut ekipaget från SpaceX raketfabrik. Nu står raketen på plats på avskjutningsplatsen på SpaceX rymdbas Starbase i närheten av Boca Chica i delstaten Texas. Den senaste Super Heavy-raketen går under namnet "Booster 4" och är tänkt att lyfta Starship-prototypen "Ship 20" mot rymden någon gång under de kommande månaderna. Det kommer att bli det första testet där SpaceX Starship tar sig till rymde. Det senaste året har ett antal Starship-prototyper tagit sig luftturer på 10 - 15 kilometer ovanför havsytan för att därefter återvända till jorden. När Starship Ship 20 ska bege sig till rymden kommer denna att monteras ovanpå Super Heavy Booster 4. Går allt som det ska så kan det komma att se ut som på illustrationen nedan när väl ekipaget lyfter från jorden. I klippet ovan kan ni kolla in hur det såg ut när SpaceX rullade ut den 70 meter höga Super Heavy Booster 4. Under utrullningen passerade Booster 4 bland annat Booster 3, Super Heavy-prototypen som SpaceX motortestade på Starbase förra månaden. Tumnagel
43.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

I morgon lyfter Starliner mot ISS i ännu ett test
Sen är det dags för bemannade resor med Boeings rymdfarkost

I morgon, 30 juli, är det dags för ännu ett test av Starliner där det är tänkt att Boeings rymdfarkost ska docka med den internationella rymdstationen ISS. Det har gått över ett och halvt år sedan Starliner misslyckades med ett liknande test, något som gjorde att NASA än så länge inte kunnat använda Starliner i reguljär trafik till och från ISS. Skulle Starliner göra att lyckat test i morgon kommer farkosten sannolikt kunna användas för att skicka både astronauter och material till ISS. I dagsläget är NASA hänvisade till att använda SpaceX Crew Dragon för detta. Går allt som det ska imorgon så kommer dock NASA snart ha två olika alternativ att välja mellan för transporter till ISS. 20:53 svensk tid imorgon är det tänkt att Starliner ska skjutas upp från från Cape Canaveral Station med hjälp av en Atlas V-raket. Tumnagel
39.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Porsche ansiktslyfter Macan en smula
Sista med fossil?

Snart kommer en ny Macan som drivs av el och den är nog väldigt efterlängtad av Porsche-handlarna eftersom fossilversionen inte finns som hybrid och därför är rejält dyr att köpa här i Sverige. Men fossil-Macan kommer att finnas kvar ett tag till eftersom Sveriges skatteregler inte gäller i hela världen och det finns ett fortsatt sug efter mindre bensin-suvar. Man skakar om lite i versionerna av bilen. Turbon kommer att försvinna och GTS kommer att bli den nya toppmodellen. I förra generationen var S starkare än GTS men inte i den här generationen. Både S och GTS drivs av en 2,9 liter stor V6 med biturbo men som GTS levererar den 440 hästar (+60) och som S "bara" 380 hästar (+26). 0-100 går på 4,3 respektive 4,6 sekunder. Som insteg finns vanliga Macan som har 265 hästar och tar 6,2 sekunder till hundra. Alla modeller har PDK-låda och fyrhjulsdrift. Chassit ska enligt Porsche reagera snabbare och känsligare på körstil och körsituationer och de aktiva dämparna har justerats efter Macan. Dessa är standard i S och GTS. Luftfjädring är numera också standard i GTS och där har man sänkt karossen 10 mm. Ska man se skillnaderna i design ska man vara riktigt vaken. I fronten har lite olika detaljer lackats i bilens färg eller på GTSen svarta. LED-strålkastarna är numera standard vilket även backspeglar i sport design är. Tre nya färger finns för den som vågar, de heter Papaya, Gentian Blue och Python Green. Som standard är nu också större fälgar där Macan nu har 19, Macan S 20 och Macan GTS 21 tum. På insidan har det hänt lite saker och Macan har fått en ny mittsonsol. Du kan numera också få 911:ans GT-ratt. Baspriserna ligger på 655.000 kronor för Macan, 735.000 kronor för Macan S och 870.000 för Macan GTS. På bilderna nedan är den orangea S och den röda och gröna GTS. Tumnagel
37.7°
+
Roger Åberg
0

BMW ansiktslyfter X3 och X4
Bara lagom stora njurar

Det är dags för en liten uppdatering av BMWs mindre suvar X3 och X4. På utsidan ser vi ny front med lite annorlunda njurar och smalare lampor. LED är standard men man kan även få Matrix-lysen eller Laser-lysen om man vill. Njurarna är stora men av en rimlig storlek ändå, X3 får kromade och X4 lite sportigare. Motoralternativ finns det gott om. Gemensamt för alla är nu att alla är mildhybrider och alla har fyrhjulsdrift. X3 kommer i hela sju versioner där billigaste versionen kostar 491.000 kronor och dyraste M40i kostar 702.000 kronor. X4 saknar laddhybriden X3 30e som kommer fem mil på en laddning. Den har i vanliga fall 292 hästar, men kan få 41 till under kortare perioder och bör alltså vara rätt pigg. På insidan så har tekniken fått sig en uppdatering där den största nyheten kanske är att deras digitala cockpit i plus-version numera är standard, denna har en 10,25 tum stor skärm. Här är alla versioner och svenska priser: X3 xDrive 20i = 491.000 SEK X3 XDrive 30i = 565.000 SEK X3 xDrive M40i = 702.000 SEK X3 xDrive 30e = 632.000 SEK X3 xDrive 20d = 510.000 SEK X3 xDrive 30d = 582.000 SEK X3 xDrive M40d = 697.000 SEK X4 xDrive 20i = 513.000 SEK X4 xDrive 30i = 587.000 SEK X4 xDrive M40i = 733.300 SEK X4 xDrive 20d = 532.000 SEK X4 xDrive 30d = 605.000 SEK X4 xDrive M40d = 728.000 SEK Man har även släppt en X3M och en X4M, men eftersom det hade blivit miljoner bilder i den här artikeln om vi även tog med dessa så kommer det en egen om dessa bensinmonster. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

Volocopter visar upp VoloConnect
Avsedd för flygpendling

Den tyska flygplanstillverkaren Volocopter har visat upp ett nytt eVTOL-koncept som man döpt till VoloConnect, ett koncept som mer påminner om ett flygplan och mindre om de helikopterliknande skapelser Volocopter hittills utvecklat. VoloConnect är tänkt att kunna transportera fyra passagerare sträcker på upp till cirka 100 kilometer och är primärt tänkt för flygpendling för de lite mer välbemedlade. Flygplanet lyfter och landar med hjälp av sex rotorer och drivs sedan framåt i hastigheter på upp till 250 km/h med hjälp av två eldrivna turbiner. När vi kan få se VoloConnect i luften finns det än så länge inga uppgifter om. Här nedanför hittas en video på konceptet. Tumnagel
38.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu har Kina skickat upp huvudmodulen till sin nya rymdstation
Nästa år förväntas "Himmelska palatset" stå klart

Nu har Kina skickat upp vad som kommer att bli basen i deras framtida rymdstation Tiangong Space Station ("Heavenly Palace"), även kallad "Chinese large modular space station", när denna förväntas stå klar någon gång under nästa år. Basmodulen kallas för Tianhe ("Harmony of the Heavens") och sköts upp med en av Kinas Long March 5B-raketer från rymdbasen Wenchang Spacecraft Launch Site på ön Hainan i södra Kina. Under det kommande året kommer mindre moduler skjutas upp och dockas ihop med Tianeh vilket till slut kommer att bilda en T-formad rymdstation. När rymdstationen invigs tros den ha en massa på ungefär en femtedel av vad den internationella rymdstationen ISS har idag. Tiangong Space Station blir Kinas tredje rymdstation. Tiangong-1 var en tio meter lång rymdstation som skickades upp till rymden 2011. 2016 förlorade Kina kontrollen över Tiangong-1 och 2018 brann den upp när den åkte in i jordatmosfären efter att cirklat okontrollerat runt jorden i två års tid. Tiangong-2 skickades upp till rymden 2016 och var något större än Tiangong-1. Den skrotades 2019 då den gjorde ett kontrollerat återinträde i jordatmosfären och brann upp. I klippet ovanför kan ni kolla in när Tianhe lyfter mot rymden med hjälp av en Long March 5B-raket. Här nedan hittas ett inslag från CGTN där de snackar lite mer om Kinas nya rymdstation. Tumnagel
32.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Kina visar upp två raketkoncept för att färdas mellan länder
Varav ett är rätt likt SpaceX Starship

Ars Technica rapporterar om två kinesiska raketkoncept som är tänkt att kunna transportera passagerare mellan två destinationer här på jorden, så kallade sub-orbitala flygningar. Ni kan kolla in båda koncepten i videon ovan vilken tagits fram av den statliga raketutvecklaren China Academy of Launch Vehicle Technology. Det första konceptet påminner en hel del om hur SpaceX tänker sig att deras jätteraket Starship ska fungera om den någon gång kommer att börja användas för sub-orbitala flygningar. Det andra konceptet är ett raketflygplan som lyfter med hjälp av någon slags katapultfunktion och landar horisontellt som ett traditionellt flygplan. Kina har tidigare uppgett att man planerar att utveckla farkoster för sub-orbitala flygningar vilka man hoppas kunna lansera runt 2045. SpaceX visade redan 2017 upp hur man tänkte sig att Starship skulle kunna användas för sub-orbitala flygningar, något som ni kan ta en titt på i klippet här nedanför. Tumnagel
35.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Lexus ansiktslyfter ES en smula
En väldigt liten smula

Den sjunde generationen av Lexus ES hade premiär 2018 och året efter kom den till Europa. Nu är det dags för en ansiktslyftning. Eftersom det bara har gått tre år så är skillnaderna verkligen minimala. Den skarpsynte ser att grillen är lite, lite annorlunda och att lyktorna fram har fått lite ny teknik. Lite nya fälgar också kommit till och man kan nu välja de fantastiska Sonic-färgerna. På insidan har man flyttat skärmen närmare föraren (tack!) och det finns numera Android Auto och CarPlay. Oklart om det är trådlöst dock. lite nya färger och träpaneler finns också. De digitala sidobackspeglarna har blivit bättre, framförallt när det är mörkt och när det regnar. Man har även fixat lite med dämpningen bak och ändrat formen på bromspedalen (och justerat lite elektroniska parametrar). Tumnagel
39.5°
+
Roger Åberg
0

Snart lyfter NASA:s Mars-helikopter Ingenuity
Kolla in hur det går här

Idag är det äntligen dags för NASA:s Mars-helikopter att göra den första kontrollerade flygningen på Mars någonsin. Ingenuitys första marklyft har blivit framflyttat några gånger men klockan 12:15 idag svensk tid är det tänkt att minihelikoptern ska lyfta cirka tre meter från marken för att sedan landa igen. NASA kommer att livesända det hela från sitt kontrollrum men på grund av tidsfördröjningen och begränsad möjlighet att skicka bilder så kommer det inte handla om några livebilder på Mars och Ingenuitys flygning. De första bilderna från Ingenuitys förhoppningsvis lyckade flygning förväntar NASA att man kommer att kunna presentera någon gång under de närmaste dagarna. Ni kan följa NASA:s livesändning från Ingenuitys första flygning från 12:15 här ovanför. NASA JPL kommer även att skicka uppdateringar från det hela via sitt Twitter-konto vilket hittas här. Tumnagel
43.9°
+
Wille Wilhelmsson Frode Wikesjö
0

Seat ansiktslyfter även Arona
Lite mer förändring på utsidan

Arona är inte alls en klassiker som Ibiza, men även små bilar måste finnas i SUV-form. Precis som Ibiza får nu Arona en ansiktslyftning och här syns det lite mer på utsidan. Bilen har helt enkelt fått ett nytt ansikte som är lite kaxigare. På insidan är det precis som hos Ibiza rejält omgjort och även här är det ny ratt, annan instrumentbräda, ljus vid luftblåsen och ny skärm som antingen är 8,25 och 9,2 tum och som har trådlös CarPlay och Android Auto. Bilen kommer tredje kvartalet i år med ett gäng bensinare och gas-alternativ. Tumnagel
38.6°
+
Roger Åberg
0

Kia visar första bilderna på elbilen EV6
Baseras på samma plattform som Ioniq 5

Efter en liten smygtitt lyfter Kia nu täcket helt på den nya elbilen EV6. Det här blir Kias första elbil baserad på plattformen E-GMP som även Hyundai Ioniq 5 baseras på. Det sägs att EV6 även får samma batteripack på 72,6 kWh och runt 50 mil i räckvidd. Bilen visar Kias nya designspråk Opposites United som många kommande modeller kommer anamma. EV6 kommer att ha världspremiär i slutet av månaden och då kommer vi få alla specifikationer kring den. Tumnagel
49.6°
+
Bobby Green
0

Samsung släpper tåliga Galaxy XCover 5
Kalas om du är en slarvpelle

Lever du ett äventyrligt liv eller jobbar där det finns stor risk att din telefon kan ta skada? Eller är du allmänt en slarvpelle som pajjar din lur stup i kvarten? Eller gillar du telefoner med väldigt coola namn? Då kanske en enhet i Samsungs hållbara Galaxy XCover-serie kan vara intressant. Nu har Xcover 5 presenterats och enheten kommer dyka upp i butik nästa vecka. Prislappen är i skrivande stund okänd, men tidigare har det ryktats om att priset kommer landa på motsvarande 300 euro. XCover 5 kommer med ett robust hölje som inte bara är väldigt vattentålig med IP68-klassning, utan är också klassad med MIL-STD810H som bland annat betyder att den ska överleva fall på 1,5 meter på betong. Skärmen ä 5,3 tum stor TFT-skärm med HD+-upplösning. För att telefonen är framtagen för att hantera tuffa miljöer är det då även kalas att skärmen kan användas med tjocka handskar. På insidan sitter det ett stycke Exynos 820 med en åttakärnig processor på 2.0GHz, 4GB ram och 64GB lagring. Batteriet ligger på 3000mAh och går att byta ut vid behov. På baksidan sitter det en ensam kamera på 16MP och på framsidan en selfiekamera på 5MP. I och med att fokus ligger på företagsförsäljning lyfter Samsung fram att även denna telefon kommer med företagsfokuserade lösningar som Knox. Tumnagel
36.9°
+
André Stray
0

Citroën lyfter C3 Aircross
Får bland annat bekvämare stolar

Det har blivit dags för Citroëns modell C3 Aircross att få sig ett litet lyft. Det handlar i vanlig ordning om uppdaterat utseende överallt, mer teknik och saker som ska göra den lite tuffare - som nya hasplåtar fram och bak. LED-strålkastare är även standard. Precis som tidigare kan man lattja ordentligt med färgvalen för denna bil. Inte mindre än 70 stycken olika färgkombinationer går att på karossen, tre stycken olika på taket och flera olika för backspeglarna för den som verkligen vill sätta sin personliga prägel. På insidan hittar vi Advanced Comfort-stolarna från C5 Aircross som ska vara ännu skönare att sitta i. Dessa har 15 millimeter extra stoppning i sig och förstärkt skydd på sidorna som ska hålla fast dig bättre. Bilen får även en ny mittkonsol med större förvaringsutrymme. Infotainmentsystemet får en större skärm på nio tum och det finns Android Auto och Apple CarPlay. Under huven finns det bensin eller dieselmotorer att välja mellan. Några hybrid-alternativ finns ej. De första exemplaren ska dyka upp hos handlare i juni men någon prislapp har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Volvos XC40 P8 Recharge är dyr, kvick och lovande
Men långt ifrån perfekt

Volvo XC40 har funnits i några år nu och är rätt vanlig på våra vägar, det är ju trots allt en Volvo. Den lite udda designen har i alla fall nått in i mitt hjärta och är en skön mix av lite udda utan att vara för konstig. Nu har den kommit i en helt elektrisk variant och den spontana känslan när man hoppar in och kör iväg är faktiskt kärlek. Har man nyckeln i fickan, vilket man lär ha om man har lyckats öppna dörren, så är det bara att lägga i D-läget och köra iväg. Du behöver inte starta bilen, faktum är att det där lilla fina reglaget för att starta en Volvo som har funnits sedan senaste XC90 hade premiär nu är borta. Det går alltså inte att sätta på eller stäng av bilden manuellt. Eller det går att stänga av, men det är en fyra-fem klick bort så Volvo vill verkligen inte att man ska göra det. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0

Nu erbjuder även Aston Martin grillbyte på Vantage
Efterfrågat bland kunder

I slutet av 2017 rullade Aston Martin ut nya Vantage och även om den är fräsig så såg den inte riktigt klar ut, i alla fall inte i mina ögon. Och det berodde på grillen - som i princip bara var ett stort hål i fronten med lite nät över. Det såg faktiskt lite hafsigt ut, och det verkar vara en del kunder som tycker likadant. Eftermarknadsfirmor har löst detta genom att erbjuda en ny front och nu gör Aston Martin det också. Den nya är mer traditionell i designen med kromade ribbor tvärs över och som jag i alla fall tycker lyfter utseendet en hel del. Ska gå att beställa nu hos Aston Martin men vad man får betala för kalaset framgår tyvärr inte. Vane Grille Conversions are now available on Vantage in our renowned Body Shop. For more information or a quote, please contact oliver.ayris@astonmartin.com or call 01908 619656.#AstonMartin #Vantage pic.twitter.com/gwR3HqjP5B— Aston Martin Works (@AstonMartinWork) January 13, 2021 Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0
Nästa sida