m

Ford presenterar parfymen Mach-Eau
Om man vill lukta som en bil

Biltillverkaren Ford har tagit fram en parfym som man kallar för "Mach-Eau" vilken man säger ska påminna om lukten från bilar. Parfymen har Ford tagit fram tillsammans med parfymtillverkaren Olfiction. Det hela är en del i Fords satsning för att övertyga bilentusiaster om att elbilar ska kunna erbjuda samma körupplevelse som fossildrivna bilar. Mach-Eau sägs lukta som en mix av bilinredning och gummi till bildäck. Ford Mach-Eau går inte att köpa utan har istället tagits fram för att luktas på i olika bilsammanhang, bland annat bilfesten Goodwood Festival of Speed där parfymen gjorde sin debut. Huruvida Ford planerar att börja sälja parfymen längre fram finns det inga uppgifter om än så länge. Tumnagel
16kg
+
Wille Wilhelmsson

Nu kan du beställa Ford Mustang Mach-E GT
Fetaste versionen av elsuven

Ford har satsat stort på sin elsuv Mustang Mach-E men någon försäljningsuccé verkar det inte vara. Jag har sett ett fåtal på vägarna och under årets första sex månader sålde man 166 stycken. Det är nästan i samma nivå som vanliga Mustang som har sålts i 61 exemplar, men långt ifrån Kuga som har sålts i 1108 exemplar. Nu släpper man dock den fetaste versionen av bilen och då blir det kanske fart på försäljningen. GT-versionen levererar 487 hästar, har ett vrid på 860 Nm och gör 0-100 på 3,7 sekunder. Mach-E har några olika körlägen och med GT-versionen får man inte bara Untamed-läget utan också ett Untamed Plus-läge. GT bjuder även på en speciell blå och orange färg, sportsäten, 20-tummare som standard och lite sportigare element på utsidan. Batteriet är på 88 kWh och räckvidden ska vara på 50 mil. Låter det lovande? Om du vill ha en måste du öppna plånboken, prislappen ligger på 864.900 kronor. Tumnagel
40.6°
+
Roger Åberg
0

21 elbilars laddtider och räckvidder testade
Norrmännen har testat!

Norges Automobil-Forbund har testat 21 olika elbilar i ett stort sommartest. Eftersom en elbil lämnar mycket olika resultat i kyla och värme är värden som räckvidd väldigt olika på sommaren och vintern, så det här är alltså sommartestet. Resultat från vintertestet finns också med för de bilar som var med i testet då. Man har testat två olika saker; räckvidd och hur lång tid det tar att ladda till 80 procent. Räckvidden är inget konstigt, här mäter man helt enkelt hur långt man kommer. Tesla Model 3 Long Range och Ford Mustang Mach-e imponerar båda eftersom de kommer drygt 60 mil. Volkswagen ID.3 Pro S, Skoda Enyaq, Volkswagen ID.4, Audi e-tron GT, Hyundai Ioniq 5, BMW iX3 och Hyundai Kona kommer alla över 50 mil, vilket också är imponerande. Längst ner på räckviddlistan hittar vi Honda e och Mazda MX-30 som kommer 24 respektive 22 mil. Båda dessa två kom bara 16 mil i vintertestet. Den andra delen av testet gäller laddning och detta är lite underligt utfört. Man har testat hur lång tid det tar att ladda mellan cirka 10 och 80 procent. Här vinner Hyundai Ioniq 5 rejält som tar sig från 6 till 80 procent på 19 minuter! Sen hittar vi en hög med bilar som kommer till 80 procent på under halvtimmen: Tesla Model 3 SR, Audi e-tron GT, Citroën e-C4, Opel Mokka-e, Fiat 500e och Mercedes-Benz EQA. Den här siffran är intressant eftersom den avgör hur lång tid du behöver hänga på laddstationen innan det är dags att åka vidare. Men den är helt värdelös eftersom 80 procent i en Tesla Model 3 Long Range ger dig över 50 mils räckvidd medan 80 procent i en Mazda MX-30 ger dig 17 mils räckvidd, alltså en tredjedel av Teslan. En mätning av hur lång tid det tar att ladda 10 mils körning hade varit intressant att se som komplement. Hela listan hittar ni på NAFs hemsida. Tumnagel
42.6°
+
Roger Åberg
0

Det här är elektriska Ford F-150
Med en gigantisk frunk

Fords F-150 är en riktigt viktig bil för Ford, det har varit den bäst säljande pickupen sedan 1977 och den bäst säljande modellen i världen sedan 1981. Bilen är så viktig för märket och USA att president Biden närvarande vid presentationen. Nu har den som sagt kommit i elektrisk form och fått tillägget Lightning och säljstart är om ett år, i mitten av 2022. Pickisen kan i sin värsta form accelerera till 60 mph på runt fyra sekunder, så även om målgruppen kanske tycker det är tråkigt att fossilbrännaren är borta så borde andra saker väga upp. En sån sak är att där motorn förut satt finns nu en gigantisk frunk på 400 liter att ha saker i. Man kommer även att driva sina elverktyg från bilen från en hel hög med uttag. Man kan även koppla in den åt andra hållet där hemma och driva huset på elen från bilen. På insidan hittar vi samma skärm som finns i Mustang Mach-E och under bilen hittar vi två olika typer av batterier men även om man köper den billigaste versionen så får man två motorer och fyrhjulsdrift. Standard-versionen levererar hela 426 hästar och har en räckvidd på 37 mil, den fetare versionen levererar 563 hästar och har en räckvidd på 48,2 mil. Laddar gör man med 150 kW så relativt snabb laddning. Prislappen för den billigare börjar på 40.000 dollar och den fetare på 53.000 dollar. Räkna med prislapp på 600.000 - 700.000 kronor i Sverige dock. Om den nu kommer hit. En cool sak är att bilen kan räkna ut hur mycket last man har och hur mycket det man drar väger. Tumnagel
63.2°
+
Roger Åberg
0

Ford visar upp nya modellen Evos
Ersättaren till Mondeo?

Ford Mondeo var en gång i tiden en riktigt välsäljande bil, men det var länge sedan. Den nuvarande versionen finns fortfarande till försäljningen men man sålde bara 257 bilar under 2020. Den nuvarande generationen släpptes 2012 och Ford har gått ut med att man kommer att sluta tillverka den 2022 och att det inte kommer någon ny generation. Så vad kommer istället? En crossover såklart! Hurra! På bilmässan i Shanghai presenterade Ford i dag modellen Evos, som väntas ta över efter Mondeo. Precis som Citroën C5 är det en fordonstyp som är lite diffus, det är lite crossover men det är inte riktigt en SUV och det finns kombiambitioner. Bilen visas alltså i Shanghai och än så länge har Ford bara berättat om planen för Kina. Bilen är en elbil, så klart, och ska representera en ny designfilosofi som Ford kallar för Progressive Energy In Strength. Vi får än så länge bara se front och sida och där är det muskulöst och lite kaxigt. På insidan hittar vi en väldigt bred skärm som ska mäta 110 centimeter från kant till kant. Man jobbar alltså inte med det skärmupplägg som man introducerade i Ford Mustang Mach-E. Om och när vi får se denna i Europa, och hur den då skiljer sig mot Mustangen, är ännu oklart. Tumnagel
40.3°
+
Roger Åberg
0

Foxconn presenterar elbilen Foxtron
Och en eldriven buss

I oktober förra året skrev vi om Foxconns open source-elbilsplattform MIH som ska ligga till grund för många framtida fordon. Nu har man visat upp ett första koncept på plattformen och det är en crossover med starka Ford Mustang Mach-E-vibbar. Den här ska enligt uppgift bli verklighet 2023 och kommer då att bära varumärkesnamnet Foxtron. Vid sidan om denna visade man även upp en stor eldriven buss som ska lanseras redan nästa år. Om även denna baseras på MIH-plattformen är dock oklart. MIH ska kunna erbjuda batteripack i storlekarna 93, 100 eller 116 kWh. Plattformen är anpassad för framhjulsdrift, bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Elmotorerna har effekter mellan 127 och 268 hästar när de är monterade på framaxeln, mellan 201-456 hästar när de är monterade på bakaxeln. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Svaren på era frågor om Mustang Mach-E
Tack för frågorna!

Vi fick en hel hög med frågor om Mustang Mach-E både här på Feber och på Instagram. Så jag satte mig helt enkelt och besvarade de som jag kunde besvara. Stort tack för alla frågor! Tumnagel
40.6°
+
Roger Åberg
0

Vad undrar du om Mustang Mach-E?
Just nu i Febergaraget

När Ford presenterade sin Mustang Mach-E undrade många vad tusan de höll på med. En eldriven crossover som heter Mustang, är de helt tokiga? Så här lite senare kan man ana att det var rätt smart, man har fått otroligt mycket uppmärksamhet, något man troligen inte hade fått för en bil som hade haft Ford som varumärke. Hur som helst så har vi en Mach-E i Feber-garaget i några dagar nu och undrar helt enkelt vad ni undrar om den! Den har en massa quirks and features så det kommer så klart en video på alla dessa och vad vi tycker om den lite senare i veckan. Ställ dina frågor här nedanför eller på Instagram! Tumnagel
40.2°
+
Roger Åberg
0

Ford vill bara sälja elbilar i Europa 2030
En liten modell kommer 2023

Ford Mustang Mach-E är som ni säkert förstår bara början på Fords elbilsresa. 2030 planerar tillverkaren att alla nya personbilar som säljs i Europa ska gå på el. 2023 ska en ny lite mindre modell börja säljas och detta ska bli den första masstillverkade. Den kommer att använda sig av Volkswagens elbilsplattform MEB och väntas bli i ungefär samma storlek som ID.3. De närmaste 30 månaderna kommer Ford att investera en miljard dollar i att bygga om sin fabrik i Köln för framtida elbilsproduktion. Tumnagel
45.2°
+
Bobby Green
0

Saab Aero X-designer ny designchef hos Ford
Anthony Lo går från Renault

1995 började Moray Callum på Ford och 1999 var han designchef över Super Duty, 2011 över Explorer och 2015 över Mustang och Ford GT. Han har även varit inblandad i nya Bronco, nya F-150 och Mach-E. Nu ska han gå i pension, och för att fylla hans skor har man plockat Anthony Lo som sedan 2010 varit designchef hos Renault. Anthony har hos Renault varit med och tagit fram konceptmodeller som Dezir, Captur, R-Space, Frendzy, Twinx27Z, Twinx27Run och Initiale Paris. Han började dock sin karriär med att designa Lotus Carlton som på sin tid var världens snabbaste fyrdörrars sedan. Han har därefter varit hos Audi där han jobbade med konceptbilen AVUS och A4. Han blev sen rekryterad av Mercedes och var med och ritade nya Maybach 1995 och S-Klass W221. 2000 tog Saab tag i honom och där var han bland annat med och tog fram Aero X-konceptet 2006 som ni kan spana in i bonusklippet nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Jason jämför Mustang Mach-E med Model 3 och Model Y
Tycker fortfarande att Tesla är bättre

Leveranserna av Fords nya eldrivna modell Mustang Mach-E har dragit igång i USA och en sak som den lovar är att den är minst lika bra som en Tesla Model 3 eller Model Y. Jason som driver YouTube-kanalen Engineering Explained råkar ha en Model 3 så han plockade in en Mustang Mach-E för att jämföra lite, och enligt honom är Teslan vinnaren även fast Forden efter rabatt är billigare. Tumnagel
34.8°
+
Bobby Green
0
2020

Ljusscenen från Ett päron till farsa firar jul återskapad
Chevy Chase och Beverly D'Angelo spelar i Ford-reklam

Ett päron till farsa firar jul (National Lampoonx27s Christmas Vacation) är en film från 1989 som de flesta brukar veva igång under julhelgen. En scen i filmen, den nedan, är en riktig klassiker. Där försöker pappan i familjen dra igång julbelysningen och det går sådär. Denna scen har nu Ford återskapat med skådespelarna från då och nyheten Mustang Mach-E. Tipsa gärna om filmer man "måste" se nu under julhelgen, jag håller på att göra en lista. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach-E saknar dörrhandtag - så här gör man
Går inte att klämma fingrarna

En av sakerna som jag faktiskt inte ens har tänkt på med Ford Mustang Mach-E är att den saknar vanliga dörrhandtag på utsidan. Det gör att det inte blir något fult som sitter i dörren men också att man inte öppnar och stänger på sedvanligt vis. Öppna framdörrarna från utsidan gör man med hjälp av en liten knapp och sedan ett litet handtag som är ganska dolt. Doug går igenom och visar i det här klippet, och demonstrerar även hur Ford har gjort för att du inte ska klämma fingrarna i dörren. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach-E hälsar på hos Jay Leno
Både Svenssonversionen och den med 1400 hästar

Jay Leno har fått besök av Ford-chefen Jim Farley och deras senaste påhitt - elbilen Mustang Mach-E. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Ford visar prestandaversion av Mustang Mach-E
Gör 0-100 km/h på runt 3,5 sekunder

Det här är Mustang Mach-E GT Performance Edition. Det är en lite vassare version av elbilen som bjuder på 480 hästar och 860 newtonmeter. Den ökade effekten (25 hästar) gör att bilen ska klara 0-100 km/h på runt 3,5 sekunder. Räckvidden ligger på 37,8 mil och bilen använder sig av samma batteripack på 88 kWh som vanliga GT. Förutom en kvickare bil får man större bromsar fram med rödmålade Brembo-ok, 20-tumsfälgar med Pirelli-gummi och adaptiv fjädring från MagneRide. Insidan har sportigare stolar och instrumentpanelen har nya aluminiuminlägg. Bilen går att få i färgerna Cyber Orange Metallic Tri-Coat, Dark Matter Gray Metallic, Rapid Red Metallic Tinted Clearcoat, Star White Metallic Tri-Coat, Grabber Blue Metallic, Shadow Black, Iconic Silver Metallic eller Space White Metallic. De som redan har beställt en GT kan uppgradera till Performance Edition nästa vår. Vad man får betala för det framgår dock inte. GT erbjuds inte i Sverige än. Här har vi istället Mustang Mach-E Standard Range RWD som klarar 44 mil på en laddning för 574.900 kronor. Sen finns Mustang Mach-E Long Range RWD som tar sig 61 mil och som kostar 649.900 kronor. Mustang Mach-E Standard Range AWD klarar 40 mil och kostar 644.900 kronor och sist har vi Mustang Mach-E Long Range AWD som tar sig 54 mil och som kostar 734.900 kronor. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Top Gear kör årets bästa prestandabilar
16 bilar, 8675 hästar

Top Gear körde nyligen vad man kallar för Speed Week i papperstidningen och där valde Chris Harris och gänget ut vilka de tycker är de bästa prestandabilarna i år. Som tur var gjorde man även en filmsnutt kring detta och det är den vi ser här. En som sticker ut är Ford Mustang Mach-E med sina 1400 eldrivna hästar, men annars handlar det om bilar du faktiskt kan köpa. Tyvärr får vi inte reda på vem som vann här utan det berättar man bara i blaskan. Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach-E från Oslo till Trondheim
Gick på en laddning

Per Gunnar Berg som är chef för Ford i Norge har testat räckvidden på Mustang Mach-E. Han körde mellan Oslo och Trondheim vilket är en sträcka på 48,4 mil. När han kom fram hade han 14 procent kvar i batteriet, eller 6,7 mil och behövde alltså inte stanna för att ladda på vägen. Med det stora batteriet och bakhjulsdrift ska bilen klara 60 mil på en laddning, 53,9 mil om du har fyrhjulsdrift. Tumnagel
47.4°
+
Bobby Green
0

El-Mustang med 1400 arga hästar
Det går att göra busiga elbilar

Fords Mustang Mach-E är väl kanske inte den roligaste bilen på planeten men Ford jobbar på att tvätta bort den stämpeln. Därför har man snickrat ihop ett koncept som kanske inte har så mycket kvar av originalet men som ändå visar att det går att busa även med elbilar. Konceptet har alltså 1400 hästar som kommer från inte mindre än sju motorer, tre där fram och fyra där bak. Man har använt bilen inte bara för att visa att det går att busa utan de olika motorerna har tydligen varit ett bra lab för att testa olika setups med fram/fyr/bakhjulsdrift och hur det påverkar körningen. Batteriet är specialbyggt och är på 56,8 kWh och kyls när det laddas så att man ska kunna köra direkt när det fått fullt med kräm i sig. Bonusvideo nedan där bilen bland annat bråkar lite med Ken Blocks fossilkärra. Tumnagel
39.9°
+
Roger Åberg
0

Snösladdande med Ford Mustang Mach-e
Ser kul ut

Att sladda lite är alltid kul, oavsett om det är i en bil med förbränningsmotor eller elmotor. Här får vi se hur lätt det är att sladda med en Ford Mustang Mach-e om man nu skulle vilja det. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Det här är Europa-versionen av Ford Mustang Mach-E
Får uppdaterad fjädring, styrning och fyrhjulsdrift

Ford presenterar nu Europa-versionen av den helt eldrivna suven Mustang Mach-E. Den skiljer sig en del från den man bland annat kommer att sälja i USA och det ingenjörerna har gjort är att justera fjädring, styrning och fyrhjulsdrift för att den ska passa européer bättre. Och europeiska vägar. Väljer man en Mustang Mach-E med det fetaste batteripacket och endast bakhjulsdrift ska räckvidden enligt WLTP ligga på 60 mil. Det ska gå att snabbladda och har du tillgång till 150 kW ska det ta tio minuter att tanka i 9,3 mil. Enligt Ford är det den här versionen som 85 procent av kunderna kommer att välja. Svenska priser och alla specifikationer kring bilen har inte släppts än. Priserna i Tyskland ska dock börja från 46.900 euro och i Norge 422.000 norska kronor. Lanseringen i Europa kommer att ske någon gång under året. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Ken Block kör elbil i Dakar-rallyt
Hej vad det går!

När Ken Block hyrdes in för att göra reklam för Mustang Mach-e påstod han att hans kunskaper kring elbilar var noll. Nu har det ändrats, för nu har han kört den arga Extreme E Odyssey 21 på en sträcka i Dakar-rallyt. Och det går snabbt. Trots lite övning på plats skulle han ha placerat sig som nummer tre om hans körning var officiell. Bonusklipp nedan för programmet Elba Vs. Block där skådespelaren Idris Elba kör lite bil med/mot Ken Block. Tumnagel
38.0°
+
Roger Åberg
0

Mustangens frunk går att använda som kylväska
Bra till dryck, men räkor?!

Fords eldrivna Mustang Mach-e har en frunk med en speciell funktion. Den har nämligen en tapp i botten och det går enkelt att tömma ur vätska ur den. Bra om man vill spola rent eller så kan man ju använd frunken som en gigantisk kylväska. Perfekt att ha läsk i kanske, men inget jag skulle ha räkor i. Ford tycker också att man ska fylla det med hotwings men personligen vill jag inte ha den mängden kycklingvingar i min bil, även om det går att spola bort såsen enkelt efteråt. Tumnagel
37.7°
+
Roger Åberg
0
2019

Rykte Ford har en mindre version av Mustang Mach-E på gång
Baserad på Volkswagens MEB-plattform

Nu kommer rykten som säger att Ford kommer att använda sig av Volkswagens nya elbilsplattform MEB till en mindre version av suven Mustang Mach-E. Det var i somras som de båda företagen skakade hand kring plattformsdelning och då sa Ford att minst en ny elbil skulle byggas i Europa för europeiska kunder på MEB, men först från 2023. Då sa man också att man hoppades kunna sälja 600.000 stycken exemplar av denna över en sexårsperiod. Om snacket handlar om den lilla Mach-E-suven är dock oklart. Vi vet heller inte i vilken storleksklass den modellen kommer att hamna i men det borde handla om något som placerar sig mellan Volkswagen ID.3 och kommande ID.4. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Ford bjöd in Ken Block att testa Mustang Mach-E
Cringe

Ken Block är numera involverad i typ det mesta som har med Ford att göra så därför var det naturligt att han och hans team blev inbjudna att testa en prototyp av den helt eldrivna suven Mustang Mach-E. Synd bara att det hela är så regisserat att man får skavsår när man tittar på det. Varför inte göra något oväntat och kul istället för den här smörjan? Tumnagel
25.7°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach-E kommer att få en Shelby-version
...

När Ford rullade ut den eldrivna suven Mustang Mach-E var det många som tyckte att man drog Mustang-namnet i smutsen. Nu kommer nästa bakslag för denna grupp eftersom en kommande prestanda-version kommer att få Shelby-tillägg. Hur mycket Ford än vill så kommer det här tyvärr aldrig att bli en muskelbil och att då använda namn som är så synonymt med detta känns bara märkligt. Märkligare än Porsches Turbo-stämpel på Taycan. Ed Krenz som är Ford Performance chief programme engineer säger följande: "Ix27m looking forward to the challenge of applying the Shelby characteristics to an electric car. The trick for us is the fun-to-drive part, and sustainability in terms of charging. It needs to be capable to go all day on a trackday – you can’t do 20 minutes and then have to charge it all night." Shelby-versionen kommer att bli den vassaste men vad den kan tänkas bjuda på för effekt och prestanda är oklart för tillfället. Tumnagel
32.2°
+
Bobby Green
0

Så blir Ford Mustang Mach-E till
Från start till mål

Förra veckan presenterade Ford den eldrivna suven Mustang Mach-E och i den här dokumentären får vi se hur bilen blir till. De första kunderna får sina exemplar i slutet av nästa år. Bonusklipp nedan. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

Ford kommer nog lansera fler elbilar under Mustang-namnet
Elon är pepp

Ford har ballat ur lite med namnen då man döpt den hela nya elbilen som presenterades igår till Mustang Mach-e. Mycket märkligt enligt många men det här sägs bara vara början, Ford verkar nämligen planera fler elbilar under Mustang-namnet. Murat Gueler som är Fords designchef i Europa säger följande: "The Mach-E is our step into the future, without ignoring history. There’s a lot of emotion with the Mustang, and it’s time to progress that and make it spread wider. We’ve talked about building a family. The latest Mustang in Europe has gained another level of popularity, so we have a bigger base for the Mustang brand. The Mustang and the Porsche 911 are the most famous sports cars on the planet. Mustang is a big nameplate and it’s about time we applied electrification to it. People now understand we can do different things to different nameplates quite successfully. We don’t want to take a Russian doll approach, where you can’t tell them apart other than the size of the car, but we want a family feel where a Ford EV starts to build off this concept. But we’d never do a smaller version of this – if we did a smaller vehicle it would have different proportions." Oavsett är det ju bra att det kommer fler elbilar på marknaden, och en som är pepp är Elon Musk. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Vi har kollat in Ford Mustang Mach-e
Snyggare i verkligheten

Att Ford väljer att presentera sin första(:ish) helelektriska bil i Norge är inga konstigheter eftersom de lär vara landet som skriker högst efter elbilar. I ett land där 45 procent av alla nya bilar är elbilar är det inte lätt att vara återförsäljare åt ett märke som inte har några att erbjuda. Inte roligt att vara Ford-handlare då alltså. De återförsäljare som var på plats nu på morgonen jublade därför högt när Mustang Mach-e presenteras - och framförallt när priset presenterades, 422.000 norska kronor blir priset här efter momsrabatt. I Sverige lär billigaste versionen hamna på strax över halvmiljonen. Tumnagel
35.8°
+
Roger Åberg
0

Ford presenterar eldrivna Mustang Mach-E
Tar sig upp till 48,3 mil

Efter läckorna förra veckan har Ford nu som utlovat presenterat den nya elbilen Mustang Mach-E. Det är en SUV/crossover med Mustang-inspirerat utseende som är Fords första riktiga utmanare i det "nya" elbilsträsket. Designen kommer säkert många att ha åsikter om och som väntat lär det bli en del som älskar den och en del som hatar den. Personligen tycker jag att Ford kunde ha skippat Mustang-biten då denna modell är så långt från Mustang-arvet man kan komma. Tumnagel
35.6°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach-E läcker ut
Läcker?

Igår fick vi reda på vad Fords kommande eldrivna SUV ska heta och idag har bilder på den läckt ut. Så här ser alltså Mustang Mach-E ut! Toppversionen kallas för GT och den driver på alla hjulen, ska klara 0-100 km/h på runt 3,5 sekunder, har 38 mils räckvidd och kostar 60.000 dollar. Det finns självklart billigare versioner också och frånpriset för modellen kommer att ligga runt 43.000 dollar. Den driver bara på bakhjulen och har en räckvidd på 37 mil. Längst räckvidd får man om man köper versionen som heter Mach-E California Rt. 1. Den är också bakhjulsdriven, har en elmotor på 286 hästar och 415 newtonmeter, gör 0-100 km/h på runt sex sekunder och börjar på 52.400 dollar. På en laddning ska man här komma 48,3 mil. Vi spanar in bilen live på måndag. Tumnagel
22.7°
+
Bobby Green
0
Nästa sida