m

Modehus börjar visa upp sina kläder i Animal Crossing
Funkar lika bra som catwalken?

Modemagasinet Elle rapporterar att flera modehus och kläddesigners har börjat visa upp en del av sina senaste kreationer i Nintendos populära spel Animal Crossing. Att man gör detta beror antagligen på den pågående pandemin. Virusutbrottet har lett till att det inte längre finns särskilt mycket fysiska catwalks, modeveckor och andra festligheter där modehusen kan visa upp sina superdyra kläder längre. Bland modehusen och designers som nu visar upp sina skapelser i Animal Crossing finns bland andra Valentino (bild ovan), Sandy Liang (inbäddad nedan) och Marc Jacobs. Sandy Liang ska även ha öppnat en popup-butik i spelet där intresserade kunde få koder för att ladda ned deras kläder. Visa det här inlägget på Instagram To all of our Animal Crossing friends- @paigerubin recreated pieces from my current and past collections for you to download ??Design codes are on my story and in your inbox ?? come visit my island today at 5PM EST (dodo code to come on my story) + don’t forget to donate to @givedirectly if you can ?? hope you have fun browsing through our lookbook that was oddly just as time consuming as a real lookbook shoot ?? Ett inlägg delat av Sandy Liang (@sandyliang) 25 Apr 2020 kl. 9:56 PDT Tumnagel
37.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google ska göra smarta kläder med Adidas och EA Sports
Smarta fotbolls-kläder på ingång?

Adidas meddelade idag att de kommer att presentera något tillsammans med Jacquard by Google och EA Sports nästa månad, något som de flesta bedömare tror handlar om någon slags kläder. Jacquard by Google har tidigare tagit fram en "smart" jacka tillsammans med Levis och man har även utvecklat en "smart" väska tillsammans med modehuset Yves Saint Lauren. Samarbetet mellan Google, Adidas och EA Sports verkar kretsa runt EA:s spel FIFA Mobile och därför tror många att det handlar om något slags fotbolls-relaterat plagg eller sensor som de tre ska presentera i mars. I teaser-videon som Adidas skickade ut på Twitter tidigare i veckan så står det bland annat "Play Connected". Huruvida detta innebär att det eventuella klädesplagget från Jacquard kommer att få integrationsmöjligheter med EA:s mobilspel är oklart men det är väl inte helt omöjligt att så blir fallet. Den 10 mars kommer samarbetet mellan Adidas, Jacquard by Google och EA Sports att presenteras officiellt. Tumnagel
35.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Louis Vuitton släpper League of Legends-kollektion
Superdyra kläder för modeintresserade gamers

Modehuset Louis Vuitton fortsätter sitt samarbete med Riot Games League of Legends och släpper nu en hel kollektion med kläder som sägs ha hämtat inspiration från det populära multiplayer-spelet. Det finns ett dussintal plagg och accessoarer i Louis Vuittons LoL-kollektion vilka är dekorerade i modehusets traditionella mönster. Det handlar inte om några direkt billiga kläder dock. En t-shirt kostar cirka 2600 kronor, ett bälte 23.000 kronor, ett par sneakers 11.000 kronor, en hoodie 23.000 kronor och vill man ha en LoL-jacka i läder kostar denna hela 54.000 kronor. Louis Vuitton är inte främmande för varken gaming eller teknik och har tidigare bland annat släppt olika skins till LoL-spelare såväl som tagit fram en egen smartklocka, hörlurar och en väska med inbyggda skärmar. Tumnagel
18.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Louis Vuitton ska göra skins till League of Legends
Modehus flyttar in i LoL

Spelvärlden har det senaste årtiondet blivit allt mer accepterad som annat än en hobby och nu verkar det som om åtminstone multiplayer-spelet League of Legends är på väg in i finrummen på allvar. Riot Games som utvecklar League of Legends har tillsammans med det franska modehuset Louis Vuitton meddelat att de båda kommer att inleda ett samarbete. Samarbetet kommer bland annat innebära att väskan/caset till pokalen som kallade för Summoners Cup i LoL kommer att designas av Loius Vuitton både fysiskt och digitalt. Vidare kommer modehusets designer även att ta fram unika tävlingsdräkter och skins skriver företagen i ett pressmeddelande. Summoners Cup är en 32 kilo tung pokal som har delats ut till de som vinner LoL World Championship sedan 2012. Tumnagel
26.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fiat Panda Cross i lyxversion
Fint ska det va!

Fiats lilla stadsbil Panda Cross presenteras nu i ett lyxigare utförande. Man har samarbetat med det italienska modehuset Trussardi och pimpat upp bilen en smula genom att stämpla den med loggor här och där samt gett den en lyxig (?) matt brun färg med tillhörande svarta detaljer. Insidan får bälten med Trussardi tryckt på sig och det som ser ut som en kaffefläck är faktiskt en del av loggan som är en hund. Bilen får massa grejer standard som annars brukar vara tillval och går att få med antingen en 1,2-litersmaskin på 69 hästar eller en TwinAir på 0,9 liter som ger 85 hästar. Drivningen sker på framhjulen eller på alla fyra om man lägger till en slant. Vad man får betala extra för att bli ägare till denna lyxighet framgår inte för tillfället. Tumnagel
32.0°
+
Bobby Green
0

Google släpper den smarta ryggsäcken Cite-e Backpack
Tillsammans med Yves Saint Laurent

Google har meddelat att man nu släpper en andra produkt i sina så kallade Jacquard-serie, ett projekt man drog igång genom ett samarbete med Levis för några år sedan. Den senaste produkten är en smart ryggsäck som Google utvecklat tillsammans med det franska modehuset Yves Saint Laurent (YSL). Man kallar ryggsäcken för "Cite-e Backpack" och precis som med jeansjackan Google gjorde tillsammans med Levis så finns en liten manick för att styra vissa av telefonens funktioner och denna kan även ta emot meddelanden från telefonen. Det kan handla om notifikationer om nya meddelanden, vägvisningar i Google Maps och liknande. Kontrollen sitter monterad på ryggsäckens ena band och går att ta bort när den ska laddas eller om ryggsäcken kanske behöver tvättas. Då det är Yves Saint Laurent som stått för designen av ryggsäcken så handlar det tyvärr inte om någon billig historia. En Cite-e Backpack kommer att kosta 795 euro, motsvarande cirka 8500 kronor, när den släpps 15 oktober. Tumnagel
32.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Louis Vuitton släpper handväska med inbyggda skärmar
Kolla på Netflix i väskan?

Modehuset Louis Vuitton är kända för bland annat sina rätt så dyra handväskor och nu har man visat upp en modell som är försedd med böjbara AMOLED-skärmar av någon anledning. Modellen kallas för "Canvas of the Future" och kommer antingen med en AMOLED-skärm med upplösningen 1920x1440 pixlar eller två sådana skärmar som syns på modellen ovan. När Louis Vuitton visade upp handväskorna så visade skärmarna bilden olika städer och något som ser ut att påminna om tjänsten Pinterest eller något liknande. Företaget uppgav inte vad Canvas of the Future-väskorna kommer att kosta men de blir antagligen inte särskilt billiga. En vanlig Louis Vuitton-handväska kan kosta allt från femtusen kronor till tiotusentals kronor. Här nedan hittas ett kort klipp på väskan inbäddat. Visa det här inlägget på Instagram #LVCruise Canvas of the Future. #LouisVuitton premiered prototypes of a new cutting-edge bag design on the runway today. Watch the show now on Instagram Ett inlägg delat av Louis Vuitton Official (@louisvuitton) 9 Maj 2019 kl. 12:31 PDT Tumnagel
16.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Här är årets kollektion från Hermès
Till Apple Watch Series 4

Apple och Hermès har jobbat tillsammans länge där det franska modehuset har levererat lyxiga (och svindyra) armband till Apple Watch för de som vill ha något speciellt. Fyra varianter finns där det enkla armbandet är basen för 339 dollar. Det finns i orange, blått och brunt plus två versioner med dubbelfärger som ni ser här ovan och nedan. Dessa kommer med en speciell urtavla som är tvåfärgad och rör sig med sekundvisaren. Det enkla armbandet kommer också i en version med hål i som man kallar för Rallye. Den går loss på 439 dollar. Vill man slå på stort kör man dubbelsnurren som kostar 489 dollar eller versionen med det mer avancerade spännet som kostar 539 dollar. Tumnagel
31.6°
+
Roger Åberg
0

Burberry ska sluta elda upp sina kläder
Ska även sluta använda äkta päls

Det stora modehuset Burberry har meddelat att de kommer att sluta med att elda upp de kläder som man inte sålt efter säsongens slut. Att elda upp osålda kläder är något som många modeföretag pysslar med och det har mött kritik från framförallt miljöorganisationer. Under förra året så eldade Burberry upp osålda kläder till ett värde på motsvarande nästan 340 miljoner svenska kronor. Anledningen till att många modehus eldar upp osålda kläder är för att de inte ska säljas till rabatterat pris vilket antagligen skulle irritera kunder som betalat fullt pris för kläderna samt att det skulle sänka varumärkets värde. Burberry kommer nu istället att satsa på att återanvända osålda kläder i kommande produktioner. Burberry meddelade även att man nu kommer att sluta använda äkta päls i sina produkter. Fram tills nu har företaget använt päls från kaniner, rävar och tvättbjörnar i sina kläder. Tumnagel
59.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
2017

Amazon lanserar modemärket The Fix
Damväskor och skor i Amazons nya modekollektion

Amazon fortsätter att bredda sin verksamhet och nu lanserar man modekollektionen The Fix som består av väskor och skor riktade till kvinnor. Väskorna och skorna från The Fix första kollektion kommer tillsvidare bara att gå att köpa av Amazon Prime-användare och de kommer att kosta mellan 50 och 140 dollar skriver Footwear News. Till skillnad från de flesta andra modeföretag så kommer The Fix inte att släppa nya kollektioner baserat på säsonger utan istället verkar tanken vara att det ska dyka upp nya modeller på månadsbasis. Förra året blev det känt att många av de traditionella modehusen inte vill ha sina varor hos Amazon och Amazons svar på det var att lansera hela sju stycken egna klädmärken, Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, Society New York, North Eleven samt Scout +. The Fix blir alltså Amazons åttonde egna varumärke inom mode. Tumnagel
35.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Final Fantasy XIII-karaktärer kränger bilar
Snow Villiers och Lightning i kinesisk Nissan-reklam

Här är en kinesisk reklamfilm för suvven Nissan Kicks där de två Final Fantasy XIII-karaktärerna Snow Villiers och Lightning spelar huvudrollerna. Tanken verkar vara att om passageraren i bilen tröttnat på sin nuvarande chaufför så kan man bara slänga på sig ett VR-headset och istället få antingen Snow Villiers eller Lightning som chaufför. Lightning har tidigare förekommit i reklamsamarbete med det franska modehuset Louis Vuitton och tillsammans med andra Final Fanatasy XIII-karaktärer även medverkat i en presentation för en klädkollektion från Prada. Tumnagel
36.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Louis Vuitton släpper Android Wear-klocka
Kommer att bli dyr

Det franska modehuset Louis Vuitton har hoppat på smarwatch-tåget och kommer nu att släppa klockan Tambour Horizon som kör Android Wear 2.0. Klockan har en skärm på 1,2 tum med upplösningen 390x390 pixlar, Snapdragon Wear 2100-processor, 521MB RAM, 4GB lagring samt ett batteri på 300mAh. Klockan kommer att levereras med egendesignade appar som till exempel My Flight som är en app som guidar användaren rätt på flygplatser och City Guide som kan rekommendera platser att besöka i diverse olika städer. Tambour Horizon släpps i tre olika färger och det finns 60 olika armband man kan köpa till. Den gråa och bruna modellen av klockan kommer att kosta 2450 dollar medan den svarta modellen kommer att kosta 2900 dollar. Tumnagel
29.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fossil kommer lansera 300 smarta klockor i år
I samarbete med en rad olika modehus

Det verkar som att vi kommer få se en hel del smarta klockor under årets gång. I samband med klockmässan Baselworld meddelade Fossil att de kommer lansera runt 300 nya smartklockor under årets gång. Enheterna har tagits fram med 14 olika märken som bland annat Diesel, Michael Kors och Emporio Armani. Designen på själva klockorna kommer skilja sig rätt rejält mellan enheterna som kommer från de olika modehusen. Klockorna kommer köra Android Wear 2.0 och utrustas med AMOLED-skärm samt Snapdragon 2100. Utöver det kommer det även släppas en drös semismarta klockor, eller hybridklockor som Fossil kallar dem. Vad hybridklockorna kommer ha för funktionalitet är för tillfället oklart, men troligtvis kommer det handla om något sorts aviseringssystem på klockorna. Dieselklockorna kommer börja säljas under julhelgen och priset kommer ligga på runt 325 dollar. Emporio Armani kommer lansera sina klockor i september och Michael Kors kör julrelease. Utöver det kommer Fossil släppa två stycken nya Android Wear 2.0-klockor själva vid namn Q Venture och Q Explorist under hösten. Tumnagel
39.9°
+
André Stray
0

OnePlus visar upp helsvart version av 3T
Midnight Black säljs i begränsad upplaga

OnePlus visade nyligen upp en ny version som företaget tagit fram tillsammans med det franska modehuset Colette. Enheten såldes i extremt begränsad upplaga då OnePlus och Colette endast sålde 250 stycken, men troligtvis finns det en och annan användare som blivit sugna på en helsvart 3T. OnePlus kommer till undsättning för dessa användare och har nu visat upp en version av 3T vid namn Midnight Black. Nyheterna är få då det praktiskt taget är en vanligt 3T som är svart. OnePlus kommer dra igång försäljningen via HypeBeast på torsdag klockan 17:00. Precis som med Colette-versionen så handlar det endast om 250 exemplar. Vi i Sverige kommer dock kunna beställa telefonen via OnePlus hemsida vid ett senare tillfälle. Precis som andra versioner av 3T så kommer Midnight Black-versionen kosta 4 795 kronor för 128GB-versionen och 64GB-varianten kommer kosta 4 295 kronor. Tumnagel
40.4°
+
André Stray
0

Guess visar upp Android Wear-klocka
Klassisk design, modern insida

För ett par år sedan släppte modehuset Guess en "smart" klocka vid namn Connect som inte var allt för imponerande. Det var ett mekaniskt ur med en liten display som visade diverse aviseringar och nödvändig information. Nu har Guess gjort ett nytt försök på klockfronten med en ny version av Connect som kör Android Wear 2.0. Guess Connect kommer finnas tillgänglig i åtta olika stilar varav fem är designade för män och tre för kvinnor. På insidan av klockan sitter det ett stycke Snapdragon Wear 2100 som levererar diverse smarthet till Connect. Klockan kommer dyka upp på marknaden i höst och för tillfället har vi inget pris på enheten. Tumnagel
39.3°
+
André Stray
0

OnePlus visar upp 3T Colette Edition
Helsvart variant framtagen med modehuset

OnePlus har sedan ett par dagar tillbaka teasat om ett samarbete med det franska modehuset Colette och under eftermiddagen presenterade företaget en helt ny enhet. Nästan i alla fall. Det handlar om 3T Colette Edition som praktiskt taget är en lite mer exklusiv version av 3T som tagits fram för att fira Colettes 20-årsjubileum. Enheten kommer i färgen svart och det speciella är exklusiviteten. Endast 250 av dessa enheter kommer tas fram och dessa kommer säljas i Colettes butik i Paris. Utöver färgen är det praktiskt taget en helt vanlig 3T. Fast betydligt mer exklusiv. Hur som helst. Colette Edition kommer börja säljas 21 mars klockan elva i Colettes butik, så om man har 479 euro över och befinner sig i Paris just då så kan man ju försöka smita förbi och plocka upp ett exemplar. Tumnagel
40.7°
+
André Stray
0
2016

Bowers & Wilkins släpper Burberry-variant av T7
T7 Gold Edition kostar 995 dollar

Bowers & Wilkins har visat upp en ny version av sin bluetooth-högtalare T7 som de tagit fram tillsammans med det brittiska lyxmodehuset Burberry. Som namnet, och samarbetspartnern, avslöjar så är T7 Gold Edition snäppet mer exklusiv än sitt syskon med gulddetaljer och kommer med ett flådigt fodral i läder och mocka. Bortsett från sitt nya yttre levererar T7 Gold Edition samma upplevelse som den vanliga T7. Det vill säga en batteritid på 18 timmar och stöd för Bluetooth AptX-codec för högkvalitativt musikströmmande. Priset ligger på 995 dollar och Bowers & Wilkins kommer sälja 200 exemplar av högtalaren. Den vanliga T7 är fortfarande lika lättillgänglig och kostar runt 3000 kronor. Tumnagel
36.6°
+
André Stray
0
2015

Nu kan du köpa Hermés-armbanden till Apple Watch
Om du har lite fickpengar över

Under Apples iPhone-event som hölls i september så visade företaget upp nya band till Apple Watch. Några av dessa band hade tagits fram av det franska modehuset Hermés. Det som stack ut mest var den ganska höga prislappen som låg på mellan 1 300 och 1 750 euro, beroende på vilken modell och storlek du ville ha. Dessa armband har nu börjat säljas runt om i världen. Tyvärr kan du inte plocka upp armbanden i Sverige, utan finns endast till salu i Apple och Hermés-butiker i Paris, London, Milano, Berlin, München, Moskva, Geneve och Zurich. Så om du är sugen på ett nytt fint läderarmband så är det bara att hoppa på nästa flight till någon av dessa städer. Tumnagel
22.9°
+
André Stray
0

Apple inleder samarbete med modehuset Hermes
Tar tagit fram specialversion av Apple Watch

Under gårdagens Applepresentation meddelade man lite snabbt att man har inlett ett samarbete med modehuset Hermes angående Apple Watch. Det handlar om en specialversion av Apple Watch som kommer att få Hermeslogotypen på klockans boett och Hermes har även varit med om att ta fram lite klockarmband varav några går att rulla två varv runt användarens handled. Apple Watch Hermes börjar säljas den femte oktober i Australien, Kanada, Kina, Frankrike, Tyskland, Hongkong, Italien, Japan, Sydkorea, Ryssland, Singapore, Schweiz, Storbritannien och USA. Priserna startar på 1.100 dollar och för den dyraste modellen får man langa upp 1.500 dollar. Tumnagel
36.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ungaro är en ring som som vibrerar när din älskling ringer
Rätt dyr med

Företaget Omate och det franska modehuset Emanuel Ungaro har tagit fram Ungaro Ring som är en ring med bluetoothstöd som gör att ringen vibrerar när en utvald kontakt från telefonen ringer eller messar. Vi har sett liknande ringar tidigare men det som är speciellt med Ungaro Ring är att den endast vibrerar när en speciell kontakt hör av sig och tanken är väl att denna kontakt oftast blir partnern. Ungaro har ett minimalt uppladdningsbart batteri inbyggt och detta ska räcka i fem dagar vid normal användning. Ungaro Ring går att beställa i 18 karats guld eller silver med en av fem olika smyckestenar. Ungaro Ring släpps på marknaden i november med stöd för iOS och nästa år ska den även få stöd för Android. Silvervarianten går för 500 dollar medan guldmodellen kostar 2.000 dollar. Tumnagel
22.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2013

Maserati visar konceptversion av nya Quattroporte
Redan?

Knappt har lacken hunnit torka på nya Quattroporte innan Maserati nu dunkar ut ett koncept baserat på modellen. Men det är inga vilda drag direkt, utan det handlar mer om en specialversion med lite unika detaljer. Versionen kallas för Ermenegildo Zegna Concept och för er som undrar varför den heter ett sådant långt namn beror det på att den är framtagen tillsammans med det italienska modehuset Ermenegildo Zegna. Det som gör att den här sticker ut lite grann är den unika lacken som enligt Maserati ska ge en känsla av ren metall. Insidan kläs med exklusivare läder och stolarna får sammetsinlägg bland annat. Specialaren dyker upp någon gång nästa år. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Apple anställer från Yves Saint Laurent
Paul Deneve ska jobba med speciella projekt

Apple har gått ut med att de har anställt en ny vice VD och det blir ingen mindre än Paul Deneve som kommer tillbaka till företaget. Paul Deneve kommer närmast från modeföretaget Yves Saint Laurent där han har suttit som VD. Paul har dock tidigare mellan åren 1990 till 1997 jobbat på Apple Europe på olika sälj- och marknadspositioner. Vad ska då Paul göra på Apple nu? Jo, många trodde att nästa anställning skulle bli en ersättare för John Browett som lämnade företaget för ett tag sedan och därför även lämnade postiionen som chef över alla Apple Stores öppen. Dock kommer ej Paul att ta den positionen utan han kommer istället att jobba direkt under Tim Cook och arbeta med "speciella projekt" som Apple själv uttrycker det. Exakt vad dessa projekt kan vara för något lämnas osagt men om man tar någon från ett så stort modehus så kanske det kan ha att göra med design och "wearable technology" såsom exempelvis en iWatch? Tumnagel
41.4°
+
Gordon Andersson
0
2012

Issey Miyake W Chronograph
Klocka designad av Satoshi Wada

Issey Miyake W Chronograph är en ny kollektion klockor från det japanska modehuset Issey Miyake. De analoga klockorna är designade av Satoshi Wada, som tidigare bland annat designat för Audi, och finns i de fyra modellerna som ni kan se på bilden ovan. Beroende på vilken av de fyra modellerna man är intresserad av så ligger priserna på mellan 520 och 600 dollar styck. Tumnagel
41.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Återvinning av jeans
Ja det går

Det är inte ofta jag tvättar ett par jeans, ännu mer sällan att jag slänger ett par. Men när de väl har gjort sitt jobb (vilket kanske tar sisådär 50 år) så är det ju skönt att veta att man fortfarande kan ha lite nytta av dem. Släng in dem i den här tuggen bara, så återvinns dem och blir till nya jeans. Svenska Nudie Jeans har gått tillsammans med modehuset Barneys och tagit fram 500 stycken par jeans som bara använder sig av återvunna jeans. Kul att höra och framförallt att se hur det hela går till, som ni kan göra i videon här nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0
2011

Ryggsäck med solcells-laddare från Ralph Lauren
Tyvärr rätt dyr

Ska du ut i naturen och både vill kunna ladda din mobil och flasha lite med märkesgrejer så är nog den här ryggsäcken från modehuset Ralph Lauren av intresse. Ryggsäcken har inbyggda solceller som kan producera 3,45 watt med vilket man ladda en mobiltelefon eller en mediaspelare. Förutom det så ska ryggsäcken vara gjord av ospecificerat vattensäkert material. Ralph Lauren RLX-ryggsäcken finns i färgerna svart och orange men de kostar tyvärr nästan 800 dollar styck. Tumnagel
38.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
2010

Android goes Armani
Modehuset släpper specialversion av Samsung Galaxy S

Nästa månad släpper Samsung en specialversion av Samsung Galaxy S tillsammans med modehuset Armani i Italien, Nederländerna, Ryssland samt Storbritannien. Hårdvarumässigt är det inget som skiljer Armani-Galaxy S:n från Samsungs original förutom att de har slängt på en Armani-logga på telefonen. Mjukvarumässigt så ska det vara ett Armani-inspirerat gränssnitt men exakt hur integrerat detta är med Android framgår inte. Personligen är jag väl inte direkt superintresserad av "design"-brandade mobiler men reklamfilmen för Armani-Galaxy S var rätt så söt så jag kände att jag åtminstone var tvungen att nämna den. Den hittar ni under "Läs mer". Tumnagel
36.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Citroën tar hjälp av modefolk
Och det är inga mindre än Lacoste

Citroën samarbetar med modehuset Lacoste och visar på årets bilmässa i Paris upp detta koncept. Bilen, som passande nog heter Lacoste, är en riktig strandloppa och tyvärr nog något som inte kommer bli verklighet än på ett tag. Konceptet har varken dörrar, ordentligt tak eller mätartavlor. I Citroëns värld gör man lite som man vill, och det är bilen Lacoste onekligen ett bevis på. Det där med tak har man löst genom att bygga in en uppblåsbar kudde som fälls ut från bågen som går tvärs över bilen. Storleksmässigt är konceptet som en C1, men om detta är en liten förhandstitt på nästa C1 är dock tveksamt. Något finurligt från denna bil kanske får hänga med, men då handlar det knappast om taklösningen. Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0
2009

Sony Ericsson Jalou
SE släpper telefon tillsammans med Dolce & Gabbana

Idag presenterade Sony Ericsson sin Jalou som företaget tagit fram i samarbete med modehuset Dolce & Gabbana. Det handlar om en vikbar mobil som utseendemässigt inte riktigt tilltalar mig personligen men jag antar att jag inte riktigt tillhör målgruppen. Jalou har en kamera på 3,2 megapixel, en huvudskärm på 320x240 pixlar samt en extern monokrom skärm 128x36 pixlar, Bluetooth samt internminne på 100MB som går att utöka med ett microSD-kort. Den Dolce & Gabbana-brandade Jalou-versionen kommer i färgen rosa och släpps på marknaden under kvartal fyra. Sony Ericsson kommer även att släppa Jalou utan D&G-branding i färgerna svart, blått och en färg man kallar "Deep Amethyst". Sony Ericsson har inte gått ut officiellt med några priser än men enligt tidningen Mobil som pratat med Sony Ericsson så kommer en D&G-brandad Jalou landa på runt 4 500 kronor och den vanliga Jaloun tros komma att kosta runt 2 000 kronor. Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Leica + Hermès
Läderklädd upplaga

Leica har under den senaste tiden spottat ur sig en hel del limiterade, svindyra kameraupplagor. Fast under 2003 släpptes den, enligt undertecknad, snyggaste modellen hittils. Devar ett samarbete med det franska modehuset Hermès, som specialiserar sig på bl.a. läderaccessoarer och lyxparfymer. Förutom läderklädseln är det en vanlig M8. Tumnagel
37.0°
+
Jens Lennartsson
0

Paul Smith - Oakley
Snygga surfinspirerande solglasögon

Det brittiska modehuset Paul Smith har tillsammans med sport- och livstilsmärket Oakley gjort en solglasögonkollektion som är limiterad till 500 par. Solglasögonen kommer i fyra färger med Oakleys logotyp på sidan och kommer bara att säljas i Paul Smith-butiker. Tumnagel
38.3°
+
Daniel Troyse
Nästa sida