m

Guerilla Games snackar Horizon: Forbidden West
Snackar nya förmågor, releasefönster och annat

Game Informer har släppt en video där de tar ett snack med Mathijs de Jonge, game director, och Benjamin McCaw, narrative director, från Guerrilla Games om det kommande Horizon: Forbidden West. Under intervjun får vi bland annat höra lite mer om Aloys nya förmågor som möjligheten att klättra friare än tidigare, nå nya höjder med änterhaken samt flyga ner säkert med en hangglider. Horizon: Forbidden West väntas släppas kring jul till PS4 och PS5. Bonusvideo nedan med mer Horizon: Forbidden West-snack. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Ryssland låg bakom attack mot Riksidrottsförbundet
Ville få journalister att sprida skit om svenska idrottare

Åklagarmyndigheten bekräftar nu att den ryska underrättelsetjänsten GRU ska ha legat bakom datorintrång mot Riksidrottsförbundet mellan 2017 - 2018. Intrången ska ha skett med hjälp av den ryska hackergruppen som går under namnet Fancy Bear, och ibland ATP28, och dessa ska ha kommit över medicinska uppgifter om flera svenska idrottare. Syftet med intrånget och stölden av uppgifterna var att sprida dessa till journalister så att dessa skulle kunna skriva artiklar som smutskastade och kanske misstänkliggjorde i svenska idrottare för doping, något som enligt kammaråklagare Mats Ljungqvist även ska ha skett. Ljungqvist säger till DN: "Syftena med de här intrången har varit att komma över känsliga uppgifter om svenska idrottsmän och -kvinnor. Det handlar om medicinska uppgifter och syftet har varit att svartmåla svenska idrottare och svenska organisationer på olika sätt. Det är det som har varit GRU:s narrativ. För detta har vi bevisning som vi har säkerställt under förundersökningen.Vi kan se att det skett kontakter med företrädare för svensk media och att GRU:s syfte har varit att sprida det här narrativet. Journalisterna har naturligtvis inte begripit att det var GRU. Det finns artiklar som har skrivits som vi menar grundar sig på det narrativ som GRU har velat få ut." Förundersökningen om datorintrånget mot Riksidrottsförbundet har nu dock lagts ned då åklagarmyndigheten inte tror att det kommer att gå att lagföra de som står bakom brottet då dessa sannolikt inte skulle ha lämnats ut till Sverige. Ljungqvist säger till DN om att förundersökningen nu läggs ner: "Paradoxalt nog kan vi säga att tack vare att förundersökningen har varit framgångsrik så kan vi med tydlighet slå fast att det inte kommer vara möjligt att lagföra de här personerna. Det skulle bara innebära ett slag i luften. Att de skulle bli lagförda där de befinner sig eller bli utlämnade till Sverige bedömer vi som fullständig orimligt." Tumnagel
9.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Days Gone 2 kunde ha haft en delad värld med co-op
Första spelets regissör talar ut

Nyligen fick vi lite insikt i Playstation Studios släpplaner och vi fick bland annat reda på att en uppfräschad version av The Last of Us är under utveckling och att Days Gone inte kommer få någon uppföljare. Vidare fick vi även reda på att Playstations fokus på stora blockbuster-spel har satt lite käppar i hjulen för moralen i bygget då utvecklarna inte känner att de får göra vad de vill. Troligtvis har stämningen inte varit allt för härlig hos Days Gone-utvecklarna Bend Studios som pitchade en uppföljare till sitt zombiespel strax efter releasen av första, men pitchen nekades och utvecklarna beordrades att hjälpa Naughty Dog med The Last of Us: Part 2 i stället för att göra någonting eget. Nyligen medverkade Days Gone-regissören Jeff Ross i God of War-pappan David Jaffes livestream för att prata om sin karriär och under strömmen fick vi reda på vad vi skulle fått göra i Days Gone-uppföljaren. Och det hela låter onekligen lite intressant. För det första verkar det som att Deacons berättelse skulle fortsätta, men vid sidan av detta skulle ett multiplayer-läge implementeras där spelvärlden skulle delas med andra spelare och fokus skulle ligga på att utföra co-op-uppdrag och skapa egna grupper. Lite som Red Dead Online, fast med motorcyklar och zombies. Mer specifikt sades detta: It wouldx27ve been a secondary mode if wex27d have done it in the first one, or even in another one. I wouldnx27t have complicated the main narrative... because thatx27s really what wex27re good at. That was the strength of the first title, so build on that and make it better. But then take this world that youx27ve built, and all these assets and systems, and repurpose them for some sort of similarly themed multiplayer version of this universe. So it would be with guys like Deacon trying to survive, building up a clubhouse or a crew. I think it would be fun to be in that world cooperatively and see what horde battles could be like. Vi har fortfarande inte fått det bekräftat att Days Gone-berättelsen kommer läggas ner helt och i strömmen säger Ross även att man aldrig ska säga aldrig. Days Gone kommer för övrigt vara nästa Playstation-titel som kommer släppas till PC och om spelet blir poppis där så finns det en möjlighet att Sony ger tummen upp för en uppföljare. Nedan har ni David Jaffes ström i sin helhet. Tumnagel
36.7°
+
André Stray
0

Hades blev storvinnare på BAFTA
Vann i Best Game och fyra andra kategorier

Årets BAFTA-fest hölls igår kväll och diverse priser delades ut till diverse spel som släpptes 2020. När nomineringarna släpptes såg det ut som att The Last of Us: Part 2 skulle bli storvinnare då spelet nominerats i 13 olika kategorier, men så blev inte fallet. I slutändan blev evenemangets storvinnare Hades från Supergiant Games som lyckades kamma hem vinst i fem kategorier. Mer specifikt vann spelet i kategorierna Best Game, Narrative, Game Design, Artistic Achievement samt vann Logan Cunningham för sin insats som Hades, och andra karaktärer i spelet. The Last of Us Part 2 fick inte gå hem tomhänt. Spelet vann EE Game of the year, vilket röstas fram av publiken, samt Animation-kategorin. Vidare vann Laura Bailey i Performer in a Leading Roll för sin insats som Abby. Samtliga vinnare hittar ni i faktarutan nedan. Tumnagel
40.7°
+
André Stray
0

Ava DuVernay ska producera podcasts med Spotify
Dags att bemästra ytterligare format?

Ava DuVernay har levererat både kritikerrosade dokumentärer, filmer och TV-serier som Selma, 13th och When They See Us, och nu verkar det vara dags att göra högkvalitativa podcasts. DuVernay har inlett ett mångårigt samarbete med Spotify som handlar om att producera exklusiva podcasts åt streamingtjänsten via hennes organisation Array. Specifikt vad som kommer levereras är okänt, men det kommer handla om podcasts både med och utan manus. I ett uttalande om podcastsamarbetet säger DuVernay detta: “Recognizing the undeniable power of voice and sound, I’m thrilled to extend ARRAY’s storytelling into the realm of podcasts. The opportunity to work with Lydia Polgreen and her passionate team drew us to Spotify as a home for our audio narratives, and we couldn’t be more excited to begin this new creative journey.” Tumnagel
34.5°
+
André Stray
0
2020

The Last of Us: Part 2 storvinnare på Game Awards
Norpade anrika Game of the Year

I natt anordnades The Game Awards och under festligheterna delades det ut ett gäng priser till ett gäng spel. Sett från antal nomineringar verkade det som att The Last of Us: Part 2 och Hades hade chansen att bli storvinnare under kvällen, men endast ett spel kan utses som årets spel. Och det blev inte helt oväntat The Last of Us: Part 2 som kammade hem GOTY-titeln och ingen mindre än Christopher Nolan som fick dela ut priset, vilket ni kan se ovan. Utöver att vinna Game of the Year fick The Last of Us: Part 2 en rad andra priser. Totalt vann spelet i sju kategorier som Best Game Direction, Best Narrative, Best Audio Design samt Innovation In Accessibility. Hades lyckades norpa två statyetter för Best Action och Best Indie. Undertecknad är lite förvånad, och kanske lite besviken, att Hades inte vann i fler kategorier. Jag hade i alla fall tippat på att spelet skulle vinna i Best Score and Music och/Best Art Direction, men dessa priser gick till Final Fantasy VII Remake och Ghost of Tsushima. I faktarutan nedan kan ni se alla vinnare i de olika kategorierna. Vann rätt spel, eller sitter ni med knutna nävar och svär åt Geoff Keighley? Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

S03 av His Dark Materials är redan igång
Ska bli seriens, hitintills, mest ambitiösa säsong

Redan innan den andra säsongen haft premiär så har BBC redan dragit igång produktionen av den tredje säsongen för serien His Dark Materials. Denna tredje säsong kommer följa händelserna från Bärnstenskikaren vilket är den tredje boken i Philip Pullmans Den mörka materian-serien. Säsongen kommer bli seriens mest ambitiösa och utmanande hitintills. "The world of season three is exceedingly weird and complicated. The complexity is stepped up in terms of the story, the visuals and the narrative. There’s very few of us in a very secret group doing early work, which is exciting and complex. We’re trying to solve the puzzle away from all the eyes and the noise. And it’s that kind of really precious time you get before hundreds of people start asking questions." His Dark Materials utspelar sig i parallella universum där alla människor har ett slags själsdjur som ska reflektera deras själ. I denna värld ska den unga flickan Lyra navigera sig fram tillsammans med en vän. Seriens andra säsong har premiär i morgon och du kan se den HBO Nordic. Tumnagel
42.7°
+
Frode Wikesjö
0

Ghost of Tsushima-utvecklare verkar rekrytera till uppföljare
Peppen!

Sucker Punch har verkligen lyckats leverera ett riktigt vackert och underhållande spel med Ghost of Tsushima. Och gänget har verkligen träffat helrätt med den senaste uppdateringen som inte bara lägger till New Game+, utan även det riktigt roliga multiplayerläget Legends. Nu verkar det som att utvecklarstudion, eller i alla fall en del av den, har börjat blicka framåt och rekrytering för spelets uppföljare har dragit igång. På Sucker Punchs hemsida söker nämligen studion nytt blod för att jobba på ett kommande spel. Mer specifikt en Narrative Writer som ska jobba med en "AAA open-world experience" och ska helst vilja skriva berättelser som utspelar sig i feodala Japan. Varken Sony eller Sucker Punch har bekräftat att en uppföljare är på ingång, men vi tar ändå informationen ovan som en stark indikation att arbetet med uppföljaren har dragit igång. Ovan har ni en trailer för Ghost of Tsushima: Legends-uppdateringen som släpptes i fredags. Tumnagel
40.5°
+
André Stray
0

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2-toppar får sparken
Spelets creative director och lead writer går vidare

Det verkar vara en hel del trubbel hos Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2-utvecklarna Hardsuit Labs. Förra veckan blev det känt att spelet kommer skjutas upp till 2021. I meddelandet levererade utvecklarna inga detaljer kring varför spelets skjuts upp, men skrev att mer info om releaseplaner samt om potentiella organisatoriska förändringar kommer inom kort. Och nu har vi fått reda på vad gänget menade med organisatoriska förändringar. Hardsuit Labs har under sommaren sparkat spelets lead writer Brian Mitsoda, som även jobbade med berättelsen i föregångaren, samt creative director Ka’ai Cluney. Duon kommer ersättas av Alexandre Mandryka, som tidigare jobbat med bland annat Assassinx27s Creed och Far Cry, som hoppar på projektet som creative director. I ett blogginlägg om ändringarna skriver Hardsuit Labs detta: “We appreciate, and value, the contributions of Brian and Ka’ai, which were instrumental in establishing the game’s storyline and dark tone and have helped to ensure that we are making a true successor to the iconic Bloodlines. We wish them both the best in their future endeavors.” Den drastiska organisatoriska ändringen verkar ha kommit som en överraskning för Mitsoda. I ett uttalande säger han bland annat detta: I was not part of the conversations that led to the decision to delay production, and to my knowledge, there were no delays caused by the Bloodlines 2 narrative development. I am confident and proud of the work that I and my team put forward. When that work will be seen and what form it will take is unknown to me. Tumnagel
36.0°
+
André Stray
0

Assassin's Creed Valhalla låter dig byta kön när du vill
Vi behöver inte börja om spelet för få annan upplevelse

I Assassinx27s Creed: Odyssey fick vi välja att spela som Kassandra eller Alexios och vi fick leva med vårt beslut genom hela genomspelningen. Kände du att du gjorde ett dåligt beslut, eller bara ville se vad den andra röstskådisen hade att erbjuda, var du tvungen att börja om spelet helt. Med Assassinx27s Creed: Valhalla erbjuder utvecklarna både en manlig och en kvinnlig version av huvudkaraktären Eivor och vi har antagit att vi kommer få köra som den version av Eivor vi valt i hela spelet, men så kommer det inte vara. I spelets meny kommer vi ha möjlighet att enkelt byta mellan den manliga och kvinnliga versionen av Eivor och detta kommer ske via Animus-menyn. I en intervju med IGN berättar spelets narrative director Darby McDevitt att båda versionerna av Eivor är "canon" och varför man kan skifta mellan en manlig och en kvinnlig karaktär förklaras i spelets berättelse. “You can go into the Animus layer of our game. There’s an option to change the memory stream. To explain why would spoil a long-running secret, but I will say that the whole reason for why you can switch Eivor’s gender back and forth fully embraces the often-overlooked science fiction nature of our series.” För oss spelare är ju detta kalas. Att börja en session med en röstskådespelare man inte riktigt gillar och sedan vara fast med sitt val i över hundra timmar kan vara lite trist, så vi uppskattar verkligen möjligheten att kunna byta när som helst. Assassinx27s Creed: Valhalla kommer släppas 17 november till PC, PS4, Xbox One samt PS5 och Xbox Series X när konsolerna blir tillgängliga. Det är två dagar innan releasen av Cyberpunk 2077 och den informationen får ni göra vad ni vill med. Tumnagel
40.2°
+
André Stray
0

Planet of the Humans bortplockad från YouTube
Michael Moores miljöfilm har fått problem med upphovsrätten

YouTube har plockat ner Michael Moores kontroversiella "miljöfilm" Planet of the Humans efter det att filmmakarna använt sig av material i filmen vilket de saknade upphovsrätt till. Det är fotografen Toby Smith som upptäckte att filmmakarna hade använt material som han hade filmat i Planet of the Humans utan att ha rätt till det. Då Smith inte hade särskilt mycket till övers för filmen så valde han att hellre anmäla upphovsrättsbrottet direkt till YouTube istället för att försöka komma överens med Michael Moore och regissören Jeff Gibbs om eventuell ersättning för sitt material. Detta ledde till att YouTube nu plockat bort filmen från sin tjänst och Smith säger till The Guardian: "I went directly to YouTube rather than approaching the filmmakers because I wasn’t interested in negotiation. I don’t support the documentary, I don’t agree with its message and I don’t like the misleading use of facts in its narrative." Regissören Gibbs håller dock varken med YouTube eller Smith i den här frågan och säger i ett uttalande: "This attempt to take down our film and prevent the public from seeing it is a blatant act of censorship by political critics of Planet of the Humans. It is a misuse of copyright law to shut down a film that has opened a serious conversation about how parts of the environmental movement have gotten into bed with Wall Street and so-called “green capitalists.” There is absolutely no copyright violation in my film. This is just another attempt by the film’s opponents to subvert the right to free speech." Planet of the Humans har setts av cirka 8 miljoner tittare sedan filmen hade premiär i slutet av förra månaden. Filmen har fått en hel del kritik för att framställa olika typer av lösningar för hållbar energi i mycket dålig dager. Tumnagel
35.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Infinity Ward ska uppdatera Warzone vid sidan av nya COD
Långkörare!

Gillar du Call of Duty: Warzone och håller tummarna att spelläget kommer leva vidare även när nya Call of Duty-titlar släpps? Då har vi goda nyheter då det är exakt vad som kommer ske. I en intervju med GameGen berättar Infinity Wards narrative director, Taylor Kurosaki, att det populära Battle Royale-läget kommer leva vid sidan av framtida COD-titlar och vara en form av knytpunkt för Call of Duty-universumet. Specifikt hur detta kommer ske är för tillfället okänt. Troligtvis kommer utvecklarna fortsätta uppdatera Warzone med nya vapen och diverse spellägen, samt peta in olika kosmetiska prylar från nya Call of Duty-spel, ungefär som när Modern Warfare 2 Remastered släpptes. Tumnagel
40.7°
+
André Stray
0
2019

Sekiro: Shadows Die Twice blev årets spel på Game Awards
Disco Elysium fick också en hel del kärlek

Under natten hölls The Game Awards och utöver att leverera trailers, teasers och andra nyheter om kommande spel så låg även lite fokus på prisutdelning. Innan eventet verkade det som att Death Stranding och Control skulle bli storvinnare, men slutresultatet blev betydligt mer varierat än vad vi trodde. Det stora priset var givetvis Game of the Year och i år var det Sekiro: Shadows Die Twice från From Software som kammade hem pokalen före Control, Death Stranding, Resident Evil 2, Super Smash Bros. Ultimate och The Outer Worlds. En annan storvinnare var Disco Elysium som vann i fyra olika kategorier och dessa var Best Independent Game, Best Narrative, Best Role-Playing Game, och Best Fresh Indie Game. Death Stranding var nominerad i sju kategorier, men lyckades "bara" vinna i tre av dessa. Mer specifikt vann Death Stranding i Best Music & Score, Best Direction samt Mads Mikkelsen vann Best Performance för sin roll som Cliff i spelet. Hela listan med vinnare hittar ni här nere. Vill ni kika på The Game Awards och allt eventet hade att erbjuda, så är det bara att dra igång videon nedan och spola fram drygt 30 minuter. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Nu kan du göra egna reseberättelser i Google Earth
Som du sedan kan dela med dig av till andra

Google har uppdaterat verktygen i sin kartapplikation Google Earth och nu blir det möjligt för Google Earth-användare att skapa egna små berättelser inuti Google Earth. Det kan handla om egna reseberättelser man vill dela med sig av eller helt påhittade historier som, antagligen, innebär någon slags förflyttning mellan geografiska platser. Google skriver själva om de nya verktygen: "With creation tools in Google Earth, you can draw your own placemarks, lines and shapes, then attach your own custom text, images, and videos to these locations. You can organize your story into a narrative and collaborate with others. And when you’ve finished your story, you can share it with others. By clicking the new “Present” button, your audience will be able to fly from place to place in your custom-made Google Earth narrative." Google Earth-användare som är intresserade av att göra egna berättelser i Google Earth är hänvisade till att göra detta på webb-versionen av appen men resultatet går att kolla både på webben såväl som i Google Earths appar till iOS och Android. Tumnagel
38.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Hejdå Google Clips
Lifelogging är dött

Google ser ut att ha slutat sälja den 250 dollar dyra lifelogging-kameran Google Clips som man lanserade för två år sedan. Google har än så länge inte kommenterat officiellt att Google Clips är död men den går hur som helst inte att köpa från Google Store längre. Tanken bakom Google Clips var att denna automatiskt skulle fotografera användarens vardag och sedan med hjälp av artificiell intelligens plocka ut de delar av dagen som kanske varit intressantast i användarens liv, så kallat "lifelogging". Lifelogging blev lite halvpopulärt för några år sedan men jag misstänker att de flesta som testade, inklusive jag själv, snabbt insåg att de inte levde tillräckligt intressanta liv för att detta skulle vara värt att kontinuerligt dokumenteras. Detta var något som det svenska lifelogging-företaget Narrative surt fick erfara 2016 då de begärdes i konkurs. Google lär sannolikt inte gå i konkurs för att man nu skrotar Google Clips. Redan när Google Clips lanserades så snackades det om att det handlade om en experimentell produkt som primärt var utvecklad för att träna upp googles artificiella intelligenser för bildhantering, något som den lilla kameran kanske nu har gjort och därmed även spelat ut sin rätt att existera. Tumnagel
42.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Modern Warfare-utvecklare uttalar sig om senaste kontroversen
Folk gillade inte att Spec Ops: Survival blir PS4-exklusivt i ett år

Allting verkade gå så bra för Activision och Infinity Ward med Call of Duty: Modern Warfare. Sommarens previews hyllade spelet och det senaste betatestet har gett spelare mersmak. Och allt snack om crossplay gjorde typ alla spelare nöjda och exalterade över releasen. Sedan körde Sony sin State of Play där vi fick reda på att spelläget Spec Ops: Survival kommer endast vara tillgängligt på PS4 i ett år, vilket ledde till en ordentlig skitstorm. Sony och Activision har samarbetat en hel del tidigare, men då har det handlat om att nya DLC-banor blivit tillgängliga på PS4 en vecka eller en månad tidigare än på andra plattformar. Detta har inte varit optimalt, men har ändå varit helt okej. Att låsa ett spelläge till en plattform i ett helt år har visat sig varit en rätt dålig idé och fans är rätt upprörda över situationen. Infinity Wards Taylor Kurosaki, som är narrative designer för Modern Warfare, hoppade in på Twitter för att svara på lite frågor gällande Survival och säger bland annat att han förstår frustrationen och respekterar fansens beslut att inte köpa spelet. Kurosaki lägger även in detta som en instickare: You can play Spec Ops and every new bit of content we drop, day one. The only timed exclusivity is Survival, which is a sliver of Spec Ops. Call of Duty: Modern Warfare släpps 25 oktober till PS4, Xbox One och PC. Tumnagel
29.4°
+
André Stray
0

Nytt gameplay i 4K från COD: Modern Warfare
Ser tjusigt ut!

Infinity Ward har släppt lite mer gameplay från sitt kommande Call of Duty: Modern Warfare och den här gången får vi avnjuta lite stridigheter i 4k med 60 fps. Call of Duty: Modern Warfare kommer släppas 25 oktober till PC, PS4 och Xbox One. Bonusvideo nedan där Game Informer snackar med Jacob Minkoff, campaign gameplay director, och Taylor Kurosaki, studio narrative director, om att gå tillbaka och reboota Modern Warfare. Tumnagel
39.3°
+
André Stray
0

Netflix lägger ner The OA efter två säsonger
Vafan.

Den underliga, ambitiösa, världsomvälvande sci-fi-serien The OA har lagts ner. Brit Marling och Zal Batmanglijs unika berättelse kommer inte få någon fortsättning och vi får leva med den episka cliffhanger i slutet av andra säsongen. I ett långt Instagram-inlägg skriver hon att även om de inte får avsluta OA-berättelsen, så kommer andra berättelser dyka upp i seriens frånvaro. Hela inlägget hittar ni nedan. Som tur är kommer de två tidigare säsongerna av The OA fortsätta vara tillgängliga via Netflix. Ovan har ni en trailer för den första säsongen. Tumnagel
27.1°
+
André Stray
0

NoClip släpper dokumentär om Vampire: The Masquerade - Bloodlines
Återkomsten!

NoClip har släppt en ny dokumentär och den här gången är det en kort sådan där det snackas en hel del om Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Mer specifikt pratar gänget med Brian Mitsoda, narrative lead på Hardsuit Labs, och Christian Schlütter, lead producer på Paradox Interactive, för att prata om hur spelstudiorna samarbetat för att återuppliva spelserien. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 släpps nästa år
Oj, vilken överraskning!

Det kultklassade spelet Vampire: The Masquerade - Bloodlines kommer få en uppföljare! Paradox och Hardsuit Labs har meddelat att de jobbar på Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 som kommer att släppas nästa år. Precis som i föregångaren kan vi vänta oss en fängslande story med intressanta karaktärer och snabb stridsmekanik. Våra val i spelet kommer vara rätt omfattande och vi kommer vara tvungna att ta beslut om vilken vampyrklan vi ska ansluta oss till för att överleva den kommande striden mellan vampyrerna. Skaparen av originalspelet Brian Mitsoda kommer återvända som lead narrative designer för Bloodlines 2, vilket förhoppningsvis betyder att vi kan förvänta oss en sann uppföljare. I ett uttalande säger han detta om Bloodlines 2: “When Paradox announced they were acquiring the World of Darkness IP, I immediately started thinking about what it would be like to return to Vampire: The Masquerade. Our aim has been to carry on the signature themes that made Bloodlines unique - particularly its dark tone, atmosphere, and humor - and I think that fans of the original will love what we’re doing with Bloodlines 2.” Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 kommer släppas under första kvartalet 2020 till PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
47.9°
+
André Stray
0

Russo-bröderna bekräftar att de vilseleder tittarna i trailers
Vill hålla storyn ospoilad

När det kommer till trailers nu för tiden så har de en tendens att berätta lite för mycket av storyn i hopp om att locka tittare. Russo-bröderna som regisserat Avengers: Infinity War och kommande Endgame har tidigare gjort justeringar i trailers för deras tidigare MCU-filmer för att inte avslöja för mycket. Till exempel saknades Spider-Man från flygplatsscenen i trailern för Civil War och i trailern för Infinity War fick vi se Hulken springa mot fienderna i Wakanda. Nu har bröderna bekräftat att samma vilseledning sker i trailerserna Endgame. Anledningen till detta är att Russo-bröderna vill att samtliga biobesökare ska bli överraskade av filmen och nyligen berättade gänget detta i en intervju med Empire: “We talked about all scales of marketing. The thing that’s most important to us is that we preserve the surprise of the narrative. When I was a kid and saw The Empire Strikes Back at 11am on the day it opened…it so profoundly moved me because I didn’t know a damn thing about the story I was going to watch. We’re trying to replicate that experience.” Tumnagel
54.5°
+
André Stray
0

Remedy snackar pistolen i Control
Rätt mångsidig liten rackare

GameInformer har släppt en ny video i serien om Remedys kommande AAA-titel Control. I denna video får vi träffa lead designer Paul Ehreth och narrative director Brooke Maggs som pratar om pistolen vi kommer få tillgång till i spelet. Control kommer släppas senare i år till PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0

DC Comics skrotar planer på serietidning om Jesus
Second Coming fick massiv kritik i religiösa kretsar

Serietidningsförlaget DC Comics uppger att man lägger ner planerna på att släppa serietidningen Second Coming efter det att man fått massiv kritik, från framför allt kristet håll, för den kommande serietidningen. I Second Coming återvänder Jesus til jorden på uppdrag av Gud. Väl på jorden så upptäcker Jesus att superhjälten Sun-Man är populärare än honom och slår sig därför samman med honom för att lära sig lite trix om hur man blir populär i dagens moderna samhälle. Kritikerna mot serien har framför allt vänt sig mot att man jämställer och jämför Jesus med superhjältar. I en namninsamling på nätet mot Second Coming, som än så länge undertecknats av över 200.000 personer, skriver man: Tumnagel
29.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida