m

Öl-tillverkare skriver ut tweets på ölen
Få senaste VM-nytt på skummet

Strax börjar som ni säkert vet fotbolls-vm och då kanske det är så att man dricker en öl eller två. Norrlands Guld vill att man ska fokusera på det (med alkoholfri öl såklart) och sina vänner och inte på mobilen. Man har nämligen gjort en undersökning där 7 av 10 tycker att mobilen förstör stämningen när man är på krogen. Därför har man uppfunnit en maskin som skriver ut aktuella tweets om vm på skummet på ölen. Riktigt cool teknik som är framtagen av reklambyrån Åkestam Holst. Ölen kommer att säljas på utvalda sportbarer under VM. Tumnagel
42.8°
+
Roger Åberg
0
2013

Svenska Fans startar TV-kanal
FanTV.se blir en gemensam satsning tillsammans med Norrlands Guld

Svenska Fans drar nu igång en tvstreaming-tjänst tillsammans med Norrlands Guld som man döpt till FanTV där man kommer att streama diverse egenproducerade sportprogram gratis. Planen är att man ska ta fram cirka 250 egenproducerade program per år som ska visas på kanalen. Sändningarna drog man igång i samband med att ishockey-vm startade och man har bland annat tagit fram "inför-program" till vissa av dessa matcher. Martin Resare på Stampen Sports Media som äger Svenska Fans säger till bransch-tidsskriften Resumé: "Tack vare samarbetet med Norrlands Guld kan vi nu ta ett stort steg och ge Sveriges sportfans en passionerad sporttjänst, utan betalväggar och oavsett skärm" Tumnagel
42.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2009

Vem drar snabbast?
Smart iPhone-spel från Norrlands Guld

Norrlands Guld har gjort ett enkelt men genialt spel för iPhone. Två, tre eller fyra spelar stoppar sina fingrar på skärmen och där lampan i mitten börjar lysa ska man dra bort sitt finger så fort som möjligt. Den som är sist får helt enkelt ta nästa runda öl. Har du bra reaktionsförmåga kan nästa utekväll bli billig med andra ord... Tumnagel
37.2°
+
Roger Åberg
0

Sveriges roligaste reklam?
Rätt reklam vann?

I april lanserade humorkanal Comedy Central i Sverige en tävling för att utse Sveriges roligaste reklamfilm. 35 bidrag kom in för att bedömas av en jury bestående av komikerna Henrik Schyffert och Karin Adelsköld. Bidragen kom från bolag som Björn Borg, Dafgårds, Din El, Läkerol, McDonaldx27s, Gainomax,Riksgälden, Hemverket, Heineken och Norrlands guld. Segrare blev Forsman & Bodenfors reklamfilm "Snowracer" för telefonbolaget Tele 2. Tumnagel
37.0°
+
Ken Masters
0