m

Nu går det att beställa en billigare Polestar 2
Nu från 489.000 kronor

Polestar (och Volvo för den delen) har främst satsat på att leverera elbilar i det dyrare segmentet med så mycket lull-lull som möjligt. Anledningen till taktiken är precis som med Tesla att man prioriterar att leverera modeller som man tjänar mycket pengar på och när man får igång produktionen börjar man sälja billigare versioner. Nu verkar det som att Polestar är redo att ta det där klivit, för man har börjat sälja en billigare version av Polestar 2 som kostar från 489.000 kronor. Då får man så klart inte allt man får med den dyrare versionen och det man tummar på är batteri och fyrhjulsdrift, den billigare versionen är alltså framhjulsdriven. Eftersom bilen då bara får en motor blir den långsammare, 7,4 sekunder istället för 4,7 sekunder till hundra. Det verkar dock inte som att Polestar har problem att få iväg de bilar man tillverkar, för leverans är satt till oktober om man beställer i dag. Räckvidden med framhjulsdrift och det mindre batteriet är 42-44 mil enligt WLTP och den kostar alltså 489.000 kronor. För 50.000 kronor till, alltså 539.000 kronor, får man framhjulsdrift och det större batteriet som enligt WLTP ska räcka 51,5-54 mil. För ytterligare 50.000 kronor till, alltså 589.000 kronor, får man även fyrhjulsdrift och då blir räckvidden 45-48 mil. Det går inte att välja en Polestar 2 med fyrhjulsdrift och det mindre batteriet. Den vakne ser då att 589.000 kronor är mindre än de 659.000 kronor som en Polestar 2 kostade tidigare. Man kan alltså i dag få en billigare bil med större batteri och fyrhjulsdrift än tidigare, men då ingår inte samma utrustning. Förut fanns bara paketet Performance, nu finns även paketen Pilot och Plus. Pilot kostar 40.000 kronor och innehåller pixelstrålkastarna, främre LED dimljus och kurvljus, 360-graderskamera, "Driver assistance with Pilot Assist, Adaptive Cruise Control, and Emergency Stop Assist", "Driver awareness with Blind Spot Information System (BLIS) with steering assist, Cross Traffic Alert with brake support, and Rear Collision Warning & Mitigation", automatisk dimning av ytterspeglar och park assist sida. Plus kostar 45.000 kronor och innehåller värmepump, panoramatak, stereo från Harman Kardon, WeaveTech-säten, uppvärmt baksäte, ratt och torkarblad, bättre interiörbelysning, trådlös laddning för mobilen, matkassehållare och tonad bakruta. Pris med de två paketen blir 674.000 kronor, alltså 25.000 kronor dyrare än tidigare. Performance-paketet finns kvar och kostar 60.000 kronor. Uppdatering I en tidigare version av artikeln stod det att bilen var bakhjulsdriven. Det stämmer inte, den är antingen framhjulsdriven eller fyrhjulsdriven. Tumnagel
47.2°
+
Roger Åberg
0
2020

Vi har provkört nya Kia Sorento
Stort och snyggt men inte riktigt premium

En Kia är svår att älska men lätt att gilla. Så är det även med nya Kia Sorento som man liksom gillar väldigt mycket som en kompis men som aldrig kommer att bli din passionerade partner. Men ibland är det mycket bättre med en bra vän än ett stormigt förhållande. Så här frän kommer inte Kia Sorento att vara i Sverige. Tyvärr! Nya Kia Sorento har fått en ny look som inte är lika rund som föregångaren. Attityden är klart bättre och jag tycker att man har lyckats få till en amerikansk känsla som ändå är bra och fungerar i Europa. Looken är inte riktigt lika fläskig som på den amerikanska storsuven Telluride, men det känns att de hör ihop. I USA har man dock vågat tuffa till specifikationerna en smula och erbjuder bilen i en X-line-version med mindre krom och svarta fälgar vilket kan blir rätt hiphop och coolt, men antar att svenska barnfamiljer inte riktigt är redo för det. Mest utstickande är de nya baklysena Tumnagel
38.4°
+
Roger Åberg
0

Vi har provkört Volkswagens första riktiga elbil ID.3
Lovande start på en ny era

Elbilar är framtiden. Eller i alla fall en stor del av framtiden. Efter att ha varit rätt så motsträviga på den här punkten börjar bilvärldens jättar nu äntligen vakna på riktigt och nu vill även de leverera elbilar i stor skala. Problemet är att det går långsamt och segt, lanseringen av Volkswagens första riktiga elbilar ID.3 har blivit uppskjuten flera gånger. TL;DR Volkswagen ID.3 är imponerande rolig att se på och köra, men inredningen känns riktigt billig. Oavsett så kan det här bli en riktig succé för Volkswagen om de bara får igång tillverkningen! Tumnagel
47.4°
+
Roger Åberg
0

Volkswagen presenterar nya Caddy
Dags för generation fem att göra entré

Den bäst säljande modellen Volkswagen Transportbilar har är Caddy och nu presenterar man den femte generationen. Den ser ut som de senaste skisserna visar och även om man känner igen den mycket framifrån får baken en helt ny siluett med högt uppdragna bakljus. För tillfället får vi bara bilder på hur bilen ser ut i personbilsutförande och inte som vi mest kommer få se den - som skåpbil. Nya Caddy baseras på MQB-plattformen och det innebär bland annat att den får ta del av förarassistentsystem som förbättrar både säkerheten och underlättar körningen. Sex av de 19 stycken systemen på Caddy är helt nya. Bilen får bland annat Travel Assist som hjälper till med körningen i alla hastigheter och Trailer Assist när det ska backas med släp. Andra bekvämligheter är exempelvis stängningshjälp för skjutdörrarna och bakluckan, panoramatak, LED-bakljus och LED-strålkastare. Det finns även Keyless Access och ett digitalt instrumentkluster. På tal om insidan så bjuder Caddy Maxi på tillräckligt med plats för att få in två stycken EU-pallar. Marknadsintroduktionen kommer att ske i slutet av året. Några priser har vi tyvärr inte fått för tillfället. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Volkswagens släpper prislappen på sin elbil ID.3
Priset börjar under 410.000 kronor

Volkswagen är äntligen på gång med en "riktig" elbil och det är många som ser fram mot denna. Bilen heter ID.3 och är ungefär lika stor som en Golf. Man har kunnat förhandsboka en bil men några priser har inte kommunicerats tidigare. Nu har man gått ut med ett från-pris och berättat mer om de olika versionerna som kommer att komma. Obs! Detta gäller första versionen av bilen. VW har lovat en version med prislapp under 350.000 kronor, men när den kommer att komma är väldigt oklart. Så just nu är det detta som gäller. Tack Mr_Koolaid! Alla tre versioner kommer att ha ett batteri på 58 kWh och en räckvidd på 420 km. Elmotorn är på 204 hästkrafter och 0-100 ska gå på 7,5 sekunder. Alla har stöd för 100 kW-laddare. Man kommer under det första året att kunna ladda bilen gratis med VWs tjänst We Charge där Ionity ingår, dock max 2000 kWh. Volkswagen-kunders pris hos Ionity är inte fastställt ännu, men för Mercedes-kunder kommer det att kosta 3,10 kronor per kWh så detta är värt dryga 6000 kronor. De tre versioner som kommer till en början är alla specialversioner och kallas för ID.3 1st. Billigast (alltså under 410.000 kronor) kommer den version som bara heter ID.3 1st att vara. I den får man med på köpet navigation, lättmetallfälgar 18 tum, parkeringssensorer fram och bak, LED-strålkastare, klimatanläggning, adaptiv farthållare, ACC, hastighetsbegränsare, nödbromsassistent, Front Assist, filhållningsassistent, Lane Assist, elektriska och uppvärmbara ytterbackspeglar, multifunktionsratt, infotainmentskärm 10 tum och keyless start. ID.3 1st Plus (pris ej klart) har förutom det ovan 19-tumsfälgar, backkamera, USB-c-uttag, LED Matrix-strålkastare, och LED-bakljus. ID.3 Max (pris ej klart) har förutom det ovan 20-tumsfälgar, panoramatak, elinställbara komfortstolar och Side assist. Fyra färger kommer att gå att välja mellan. Som ni ser på bilderna nedan kommer inredningen också att skilja sig mellan versionerna. Eftersom det inte är superstora saker som skiljer mellan versionerna lär inte prisskillnaderna inte bli så stora. Jag provade att lägga till det ovan på en vanlig golf och det kostade som följer (ca = min uppskattning): - större fälgar (ca 6000 kr), backkamera (3400 kr), USB-c-uttag (oklart), LED Matrix-strålkastare (21.000 kr), och LED-bakljus. (ca 5000 kr), ännu större fälgar (ca 6000 kr) panoramatak (11.600 kr), elinställbara komfortstolar (ca 6500 kr) och Side assist (6600 kr). Räkna alltså med cirka 35.000 extra för plus och 65.000 extra för max. Lite prisjämförelser med andra elbilar: - Renault Zoe - från 354.990 kr - 52 kWh - 6826 kr/kWh - Peugeot e-208 - från 359.900 kr (lanseringspris, ord. pris 419.900 kr) - 50 kWh - 7198 kr/kWh (ord. pris 8398 kr/kWh) - Nissan Leaf - från 397.000 kr - 40 kWh-batteri - 9925 kr/kWh - Peugeot e-2008 - från 399.900 kr (lanseringspris, ord. pris 459.900 kr) - 50 kWh - 7998 kr/kWh (ord. pris 9198 kr/kWh) - VW ID.3 - från 410.000 kr - 58 kWh - 7068 kr/kWh - BMW i3 - från 419.200 kr - 42 kWh - 9980 kr/kWh - Kia e-Soul - från 437.900 kr - 64 kWh - 6842 kr/kWh - Nissan Leaf - från 461.500 - 62 kWh - 7 443 kr/kWh - Kia e-Niro - från 481.900 kr - 64 kWh - 7529 kr/kWh - Tesla Model 3 - från 549.900 kr - 50 kWh - 10998 kr/kWh Uppdatering: Vi har sedan publicering uppdaterat priset på Renault Zoe och batteristorleken på Tesla Model 3. Tack Lars! Tumnagel
40.2°
+
Roger Åberg
0
2019

Nya Land Rover Defender kostar från 543.900 kronor
Svenska priser klara

I början av september rullade Land Rover ut helt nya Defender och nu får vi reda på vad kärran kommer att kosta här. Priset kommer att börja på 543.900 kronor och för den slanten får du den "långa" versionen som heter Defender 110 med en 200 hästar stark dieselmotor och Signature-paket. Den med kortare hjulbas som heter 90 lanseras senare. Vill man ha mer prylar heter nästa steg SE och då får man även Keyless Entry, 20 tum stora aluminiumfälgar, ClearSight-backspegel, skinnsäten, dödavinkel-varnare och ljudanläggning från Meridian med tio stycken högtalare och baslåda. 596.000 kronor betalar man då. Sen har vi HSE som även adderar panoramatak, LED-strålkastare med Matrix-teknik, 3D-surround-kamera och 360 graders parkeringsassistent. Din för 664.900 kronor. Land Rover räknar med att sälja 200 stycken Defender i Sverige nästa år. Läs mer i pressmeddelandet nedan och på länken där du även kan konfigurera ditt exemplar. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Nu kan du beställa Uniti 1
Prislappen blir 224.000 kronor

Den svenska, eller numera svensk-engelska, bilen Uniti 1 är äntligen på gång på riktigt. Bilen har gått att förboka tidigare men nu öppnar man upp för beställningar på riktigt. Prislappen blir alltså 224.000 kronor och med 56.000 kronors miljöbonus blir kostnaden i slutändan 168.000 kronor. Det är dock med det lilla batteriet och utan en del utrustning som man kanske förväntar sig i en bil i dag. Bilen är tänkt för stan och har plats för tre personer. Föraren sitter ensam i mitten och det borde alltså ge en rätt skön övervy. Två personer till kan sitta bakom. Utsidan är helt klart annorlunda och beskrivs av Uniti själva som graciös, jag har inte riktigt bestämt mig. Vad tycker ni? Tre färger kommer att gå att få, scandium-metallic", grafit och titanium. På insidan finns det alltså plats för tre personer och placeringen av de tre sätena ska ge väldigt bra benutrymme, trots att bilen är så liten. Panoramataket är elektrokromatiskt och man kan alltså styra hur mycket ljus man vill ha in i kupén. När bilen parkeras sätts taket i mörkaste läget så att den inte ska bli onödigt varm och en massa AC ska behövas. Antalet fysiska knappar har man försökt hålla till ett minimum och man har försökt få en "smartphone-liknande känsla". Den speciella ratten som fanns i en av prototyperna är borta och ratten är numera rätt normal. I skärmen i mitten ser man räckvidd, hastighet och liknande. Till vänster finns en skärm för navigering och knappar för varningsblinkers, boost och backkamera. Till höger finns en skärm för Spotify etcetera och knappar för back, neutral och drive. Själva systemet bygger på Android Automotive så ett gäng appar som Google Maps, Waze etcetera kommer att kunna köras och man kommer att kunna styra värme och liknande med Google Assistent. Bilen kan uppdateras over-the-air. Bilen låses upp med Uniti-appen i mobilen. Bilen är alltså gjord för stan och har en motor på 68 hästar och ett vrid på 85 Nm. Det är alltså inget fartmonster, men noll till femtio går på 4,1 sekunder, noll till hundra går på 9,9 sekunder och toppfarten är 120 km/h. Två olika batterier finns, ett på 12 kWh och ett på 24 kWh. Med det största får man en räckvidd på 300 km vilket är rätt imponerande. Anledningen till den långa räckvidden trots det rätt lilla batteriet är bland annat att bilen bara väger 600 kilo. Effektiviteten ligger på 8,0 kWh/100 km. Det lilla batteriet har halva räckvidden och är det som ingår för 224.000 kronor. Vill man ha det större batteriet får man betala rätt svettiga 359.000 kronor, för de pengarna får man en Renault Zoe eller Peugeot e-208. Extra kostar också snabbladdning men då får man 80 procent på 17 minuter om man kör 50 kW CCS-laddare. Obs! Pressmeddelandet sa att priset med stora batteriet var 359.000 kronor vilket inte stämde. Man får lägga till 35.000 kronor för det stora batteriet och priset blir alltså 259.000 kronor och inget annat. På tillbehörslistan står saker som inte brukar stå på tillbehörslistan utan vara standard. Här hittar vi A/C, uppvärmt förarsäte och snabbladdning. Räkna alltså med några tusenlappar till. Beställer man nu kommer man att få sin bil någongång i sommar. Tumnagel
38.3°
+
Roger Åberg
0

Porsche Panamera firar tio år med specialversion
Får massa utrustning som standard

Som vi tidigare har skrivit fyller Porsches modell Panamera tio år i år. För att fira detta presenterar man nu specialversionen Panamera 10 Years Edition. Den får ett gäng unika utrustningsdetaljer och många grejer som standardutrustning. De 21 tum stora fälgarna är lackade i färgen White Gold Metallic precis som emblemen på framdörrarna. Även inredningen har sömmar i White Gold. Jubileumsversionen finns för Panamera 4, Panamera 4 E-Hybrid och för Sport Turismo med samma motorer. Standard är bland annat LED-Matrix-strålkastare, Lane Change Assist, Lane Keeping Assist med trafikmärkesavläsning, Park Assist, backkamera, panoramatak, tonade rutor, eluppvärmda 14-vägs komfortstolar, dörrar med Soft Close-funktion, digitalradio och Surround Sound-system från Bose. En Panamera 4 10 Years Edition med 330 hästar blir din från 1.055.000 kronor. Sport Turismo med samma motor kostar istället från 1.085.000 kronor. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - Porsche Cayenne Coupé
För dig som vill ha en sportigare version av suven

Efter den läckta skissen i måndags väljer Porsche nu att dra täcket av Cayenne Coupé. Det här är som väntat en slankare version av den välsäljande suven och en modell för den som vill ha något lite sportigare. Baken är där det har hänt mest och där finns bland annat en adaptiv vinge längst ner på bakluckan. Kör man över 90 km/h förlängs denna med 13,5 centimeter för att öka marktrycket över rumpan. Panoramatak i glas är standard men mot en extra slant kan man få kolfibertak. Ytterligare en sak som särskiljer den här från vanliga Cayenne är att den går att få med individuella stolar bak om du inte är i behov av ett mittensäte. Andra saker som man kanske inte lägger märke till direkt är att taket är 20 millimeter lägre och att de nya bakskärmarna gör bilen 19 millimeter bredare. Registreringsskylten är också integrerad i stötfångaren vilket sägs ge intryck av att bilen är närmare marken. I bagagen går det in 625 liter, 1 540 liter om man fäller baksätet. Vid lanseringen finns det bara två stycken maskiner att välja mellan och insteget är en turbomatad V6:a på 3.0 liter som ger 340 hästar och som har ett vrid på 450 newtonmeter. Sport Chrono-paketet är standard och det gör så att man kan ta sig från 0-100 km/h på sex sekunder blankt. Toppfarten anges till 243 km/h. Det andra alternativet är Cayenne Turbo Coupé. Där får man istället en V8:a på 4,4 liter med dubbla turbo. Den ger 505 hästar och 770 newtonmeter. 0-100 km/h tar här istället bara 3,9 sekunder och toppfarten ligger på 286 km/h. Modellen går att beställa nu och finns hos återförsäljarna i slutet av maj. Cayenne Coupé kostar från 830.000 kronor medan Cayenne Turbo Coupé börjar på 1.464.000 kronor. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Golf GTI TCR blir din för 419.900 kronor
Går att beställa nu

För två veckor sedan rullade Volkswagen ut Golf GTI TCR. Det är versionen för dig som tycker att R är för rå och GTI för klen. Den här har 290 kusar, framhjulsdrift, sjustegad dubbelkopplingslåda, toppfart på 260 km/h samtidigt som den flörtar lite med tävlingsbilen som Johan Kristoffersson vann STCC med förra året. Nu går bilen att beställa och den blir din för 419.900 kronor. I priset får du saker som 19-tumsfälgar, adaptivt chassi, hålborrade bromsskivor, panoramatak, sportstolar och ett lite annat kjolpaket runt om. Fyra dörrar är standard men man kan utan kostnad få den med bara två dörrar också. Beställer du nu kan du få din bil lagom till försommaren. Tumnagel
29.0°
+
Bobby Green
0
2018

Klassen fixar förlängd och bepansrad Rolls-Royce Cullinan
Men det kostar

Klassen är ett tyskt företag som bygger om redan existerande bilar till något alldeles extra. Deras senaste projekt är Rolls-Royces första SUV-modell Cullinan och förutom att förlänga den med en meter kan de även bepansra hela bilen så att du kan åka både ståndsmässigt och tryggt. Förutom förlängningen får du även en högre bil, ett stort panoramatak om du skulle vilja och en grym ljudupplevelse från Bang & Olufsen-systemet. Det finns även en skiljevägg mellan dig och föraren, ett multimediacenter, stämningsljus och massa andra prylar att leka med. Skulle du vara intresserad av det som Klassen har skapat får du langa upp 1,8 miljoner euro. När du har gjort det får du snällt vänta i sex månader innan du får din färdigbyggda bil. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Nu kommer airbagen för panoramataket
Även de som går att öppna

Panoramatak blir vanligare och vanligare och nu har Hyundai Mobi skapat en krockkudde för dessa. Airbagen skjuts ut från bakdelen av taket och täcker hela taket. Förutom att det förhindrar folket i bilen från att få lika ont i huvudet så ska kudden förhindra att idioter utan säkerhetsbälte åker ut genom solluckan. Kudden ska också få plats mellan tak och solskydd. Tumnagel
47.8°
+
Roger Åberg
0
2017

Så bra är nya London-taxin
Volvo i för stor svart kostym testas på riktigt

Snart kommer det att rulla svenska stoltheter på Londons gator! På sätt och vis i alla fall. Den välkända brittiska svarta taxibilen som rullar på Londons gator har rullat sedan 50-talet och bolaget The London Taxi Company som tillverkade dem köptes för några år sedan av Geely, som ju också äger Volvo. Man döpte om bolaget till LEVC, London Electric Vehicle Company, och nu är det dags för deras första riktiga produkt att börjar rulla på gatorna. Tumnagel
39.7°
+
Roger Åberg
0

Volvo tar fram solskydd till solförmörkelsen
Kolla in ball händelse från bilen

Nu på måndag 21 augusti kommer en del av världen att uppleva en total solförmörkelse och inför det har Volvo tagit fram ett särskilt solskydd som är tänkt att fästas på panormataket som finns i Volvo XC60. Solskyddet fästs med magneter på panoramataket och är tillverkat i ett ISO-certifierat material som ska skydda ögonen på dem som tittar på solförmörkelsen genom bilens soltak. Solskyddet kommer att finnas tillgängligt i en begränsad upplaga hos utvalda Volvo-handlare i USA. Det framgår inte om Volvo XC60-ägare får låna, hyra eller köpa solskyddet och det finns heller inga priser tillgängliga. Tumnagel
44.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nya Volvo XC60 imponerar
Premium som inspirerar!

Efter ett drygt dygn med Volvos nya XC60 måste jag faktiskt säga att jag är imponerad. Man har tagit det fina från storebrodern XC90 och runt det gjort en bil med lite annan karaktär. Den här bilen är inte bara ett mindre syskon med billigare detaljer. Men vi börjar med prislappen. Alla bilar som Volvo nu säljer av nya XC60-modellen kommer att vara välutrustade, bland annat går det inte att köpa bilen utan panoramatak. Anledningen till detta är att man till en början helt enkelt struntar i att sälja nya modellen med det billigaste utrustningspaketet Kinectic utan insteget är Momentumpaketet, ett paket som kostar 50.000 kronor på den äldre modellen. Nya XC60 kostar i dag från 422.900 kronor men en inte allt för vild gissning är att man kommer att kunna köpa en snikversion för dryga 360.000 kronor i framtiden. Tumnagel
50.4°
+
Roger Åberg
0

C-Aircross - ny konceptbil från Citroën
En kompakt SUV

Med sig till bilmässan i Genève kommer Citroën bland annat att ha den här nya konceptbilen som heter C-Aircross. Det handlar om en SUV av det kompaktare slaget och som vanligt när det gäller fransosens koncept är det väldigt futuristiskt. Bilen mäter 4,15 meter på längden, 1,74 på bredden och 1,63 på höjden. Det spejsade temat på utsidan återfinns även på insidan. Här är det ljust och luftigt, mycket tack vare ett panoramatak och färgvalen. Instrumenthuset är en enda stor head-up-display och i mittkonsolen sitter en pekskärm på tolv tum. Backspeglarna är ersatta av små kameror. Så mycket mer får vi tyvärr inte reda på om konceptet för tillfället. Det borde ju sitta en elektrisk drivlina under skalet men vi får nog vänta till mässan drar igång innan vi kan bekräfta det. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0
2016

Lucid Motors presenterar elbilen Air
Har 1 000 hästar och en räckvidd på 65 mil

Startupen Atieva visade tidigare i höstas upp de första planerna för en kommande elbil. Företaget bytte sedan namn till Lucid Motors och nu presenterar de sin första bil - Air. Den har inte mindre än 1 000 hästar under skalet och en räckvidd på nästan 65 mil. Designen verkar inte heller så dum. Nu återstår bara att se om den kommer att sättas i produktion då det som visas nu endast är ett koncept. Och om någon är villig att betala de 160 000 dollar den kostar. Bilen har två stycken elmotorer, en på framaxeln och en på bakaxeln vilket gör den fyrhjulsdriven. Dessa ska vara tillverkade av företaget själva. Man kan välja mellan ett batteripack på 100 kWh eller 130 kWh och det är det sistnämnda som inte helt oväntat ger den längsta räckvidden. Enligt Lucid ska bilen sprinta från 0-100 km/h på bara 2,6 sekunder, vilket är exakt samma tid som det tar för Tesla Model S P100D att göra samma sak. Det är också den bilen Air vill konkurrera med. Insidan ser ut att bjuda på en luftig interiör med ovanligt mycket utrymme för de som sitter i baksätet. Där finns två stycken fåtöljer och dessa verkar gå att fälla ordentligt mycket bakåt för bättre sov- eller vilställning. Eller bara för att man bättre ska kunna kika ut genom det stora panoramataket. Detta är dock ett tillval och en klassisk soffa med plats för tre är standard. Där bak får man även en stor pekskärm att leka med. Instrumentbrädan där fram är ganska så avskalad och precis som i Tesla finns det en stor skärm på mittkonsolen där man styr allt. Man har också inte mindre än 29 stycken högtalare att pumpa ur sin musik från. Bilen ska vara förberedd för självkörning och det ska finnas rätt teknik ombord som man via mjukvara ska kunna uppgradera. Planen är att Air ska finnas ute på marknaden 2018. De 250 stycken första exemplaren ska med full utrustning kosta omkring 160 000 dollar och det går bra att reservera en nu genom att betala en deposition om 25 000 dollar. Efter att Air har börjat säljas kommer en något billigare modell att presenteras. Tumnagel
56.7°
+
Bobby Green
0
Nästa sida