m
2019

Att säga upp abonnemang är inte alltid helt lätt
Så här kan det låta hos Viasat

De flesta av oss har antagligen någon gång märkt att det nu för tiden är väldigt lätt att ansluta sig till olika digitala tjänster men när man sedan kanske vill säga upp dessa är det inte alltid lika lätt. Jag har själv varit med om situationer där man på någon minut kan beställa ett abonnemang på en tjänst på nätet men när man sedan vill säga upp denna så krävs det att man hör av sig via telefon till företaget, något som rent tekniskt sett inte borde behövas. I exemplet ovan kan ni lyssna på när en Reddit-användare försöker säga upp sitt Viasat-abonnemang och i samband med det testar om det är samma telefonkö för att beställa abonnemang som att säga upp abonnemang. Inte helt oväntat så har Viasat två helt olika telefonköer för att beställa och säga upp abonnemang. I beställningskön har uppringaren 5 personer före sig i kön medan det i kön för avsluta abonnemanget är 32 personer före i kön. Det ska påpekas att det här endast är ett exempel på hur det kan se ut och det kan givetvis varit så att uppringaren hade lite otur med sitt telefonerande. Viasat, och flera andra företag, erbjuder sig även att ringa upp personer som inte vill vänta i kön. När vi frågade Viasat hur deras kundtjänst fungerar så bekräftade de att det handlar om två olika köer för att teckna nytt abonnemang och avsluta ett befintligt abonnemang. Detta uppger man beror på att personalen ska ha rätt utbildning beroende på vilken typ av ärende som ska hanteras. Tumnagel
21.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018
2017
2016
2015
Nästa sida