3 i dag 11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Final Fantasy XIV börjar säljas igen 25 januari Square Enix har expanderat datacenter runt om i världen Final Fantasy XIV har haft lite serverproblem sedan releasen av expansionen Endwalker i december. Läget har varit så pass illa att Square Enix dragit i nödbromsen för försäljningen av grundversionen av spelet samt stoppat möjligheten att starta testkonton. Nu har vi fått en uppdatering om läget i spelet och det verkar som att serverstrulet lättat upp en aning. Så pass att försäljningen av spelet kommer dra igång igen 25 januari, om inte ytterligare strul uppdagas. Åtgärderna som tagits de senaste månaderna handlar om utbyggnad av servrarna, vilket ska motverka trängsel. 25 januari kommer ett helt nytt datacenter i Oceanien öppnas upp, vilket bör lätta upp trycket avsevärt för resten av världen. Utöver detta kommer datacenter i Nordamerika, Japan och Europa byggas ut under de kommande åren för att motverka liknande problem i framtiden. Tumnagel
38.1°
0
2019
Det kommer endast bli säsongsuppdateringar i Apex Legends Respawn vill undvika crunchutveckling Intresset för Respawns Apex Legends har dippat en aning, i alla fall sett från antalet tittare på Twitch som droppat med 82 procent sedan spelets release. På spelets subreddit och diverse forum yttras det ofta att spelet behöver mer innehåll mer frekvent, men så lär det inte bli. Tumnagel
41.5°
0
Driveclub-servrarna stängs ner 31 mars 2020 Spelet försvinner från Playstation store i augusti Innan Driveclub lanserades lät spelet riktigt lovande med sjukt snygg grafik, men när Driveclub väl lanserades led spelet av en hel del serverproblem vilket gjorde spelupplevelsen mindre optimal. Problemen tog lång tid att fixa och spelarna försvann med tiden. Sony bestämde sig även för att lägga ner utvecklarstudion Evolution Studios, vars före detta anställda hoppade över till Codemasters och nya studion Wushu Studios. Nu verkar det även som att det är dags att säga farväl till själva spelet. Sony har meddelat att Driveclub-servrarna, inklusive servrarna för Driveclub VR och Driveclub Bikes, kommer att stängas ner nästa år. 31 mars för att vara specifik. Sony har också meddelat att samtliga Driveclub-titlar i Playstation Store kommer att plockas bort från och med 31 augusti. Tumnagel
32.1°
0
2017
PlayerUnknown’s Battlegrounds kan få reprisfunktion Hade varit trevligt Game Informer intervjuade nyligen mannen bakom PlayerUnknown’s Battlegrounds, Brendan "PlayerUnknown" Greene, om bland annat framtiden för spelet. I den konversationen kom det fram att de aktivt håller på att utveckla en reprisfunktion. Reprisen är tänkt att kunna beskådas i både 3D och 2D vilket, enligt Greene själv, ska kunna ge streamers nya möjligheter att göra intressanta videoklipp. Han pratade även om en potentiell kampanj där man då med andra spelare utforskar ön före kollapsen och tar över den bit för bit från en ockuperande militärmakt. Greene nämnde dock att studions högsta prioritet just nu är att få bukt på serverproblemen och redan vid nästa månads patch lovade han att det ska bli bättre. Intervjun som Game Informer gjorde med Brendan Greene kan man lyssna på i sin helhet i klippet ovan. Tumnagel
40.3°
0
2016
Husdjursmatare som var uppkopplad mot nätet fick serverproblem Djuren fick ingen mat på 10 timmar Petnet, företaget som säljer en internetuppkopplad maskin avsedd för att mata husdjur, hade häromdagen problem med sina servrar. Det gjorde att husdjursägare som använde Petnets "SmartFeeder" inte kunde mata sina husdjur på 10 timmar. Tanken är att husdjursägare med hjälp av SmartFeeder ska kunna bestämma hur ofta och hur mycket mat som ska delas ut till husdjuret via nätet. När servrarna gick ner var ej detta längre möjligt och Petnet uppmanade ägare av SmartFeeders att mata husdjuren på den traditionella vägen. 10 timmar är antagligen ingen katastrof för något husdjur att vara utan mat men Petnets serverproblem visar att vi kanske inte ska förlita oss helt till Internet of Things. Åtminstone inte när det kommer till rätt så kritiska saker. Tumnagel
16.4°
0
2015
Öppna betan för Rainbow Six: Siege försenas Ubisoft har problem med servrarna Det var nog tur att Ubisoft valde att satsa på en öppen beta inför releasen av Rainbow Six: Siege. Det har nämligen visat sig att spelet drabbats av serverproblem vilket nu upptäcktes i och med utrullningen av den öppna betan. Problemen har lett till att den öppna betan försenas meddelar spelföretaget i en bloggpost. "We’re currently seeing issues with matchmaking times and disconnection on all platforms. As such we’re postponing the Open Beta until a later time and keeping the game under Closed Beta status. We apologize for the delay and can assure you this is our top priority. We will keep everyone updated regularly as we continue to deploy improvements." Ubisoft säger dock att problemen kommer att fixas innan lanseringen nästa vecka och att den stängda betan fortsätter tills vidare. Om vi hinner spela någon öppen beta återstår att se. Tumnagel
35.6°
0
Blizzard bjuder på Hearthstone-kort Efter förra veckans serverproblem På grund av serverproblem som Hearthstone råkade ut för förra veckan så delar Blizzard nu ut två gratis kortpaket till alla europeiska spelare. We know access to Hearthstone in Europe was spotty last week. Sorry about that, and we really appreciate your patience as we worked to get the tavern back into shape. As a thank-you for bearing with us, ALL Hearthstone accounts in the European Hearthstone region created prior to May 3, 2015 will enjoy two free Classic Hearthstone card packs, free of charge. Korten kan hittas i "Open Packs"-sektionen och kommer endast dyka upp hos folk som skapat sina konton innan den 3 maj 2015. Tumnagel
50.3°
0
Problem med Samsung Smart Hub i Norden Går ej att ansluta till internet Flera läsare har hört av sig och rapporterat att det för tillfället verkar vara något problem med Samsungs smartv-funktion Smart Hub som gör att man inte kan ansluta sin tv-apparat till internet. Det betyder med andra ord att Smart Hub-användare inte kan ta del av Netflix, YouTube och andra liknande tjänster som samlats under Smart Hub. Det sägs att problemet berör samtliga Smart Hub-användare i Norden och en läsare rapporterar att det ska handla om något slags serverproblem på Samsungs sida. Det har vi ej fått bekräftat ännu men om någon har ytterligare information så står kommentarerna till ert förfogande. Tumnagel
23.4°
0
2014
Gratis DLC till Driveclub nästa vecka Ignition Expansion Pack Som vi tidigare har kunnat berätta så kommer de som har köpt Driveclub få lite gratis DLC som kompensation för de stora serverproblem som har varit ända sedan lanseringen. Först ut är "Ignition Expansion Pack" som ni kan se i trailern ovan. Detta paket släpps nästa vecka. Herex27s a preview of some of the new cars coming to #DRIVECLUB in the Ignition expansion pack, which will be available from PlayStation®Store as a free download next week. Thanks again for your support while we continue to improve server performance and get all of the online features running smoothly. Please keep sharing your feedback about the game and updates with us and wex27ll keep you up to speed with new developments. Nån av er som spelar Driveclub som kan berätta om det fortfarande strular med onlinebiten eller om det funkar som det ska? Tumnagel
40.2°
0
Lanseringsproblem för Warlords of Draenor Och för Halo: The Master Chief collection Det verkar vara svårt att lansera spel utan några problem nu för tiden. Igår fick Ubisofts Assassinx27s Creed: Unity massiv kritik för spelets alla buggar och co-op-problem. Igår lanserades även WoW-expansionen Warlords of Draenor med en massa problem i bagaget. Där gällde det främst serverproblem med timeouts, latency och allmänt instabila servar. En av anledningarna var att Blizzard verkar ha utsatts för en DDOS- attack, men servrarna hade också andra generella problem. Blizzard jobbar nu på att öka stabiliteten. För några dagar lanserades också Halo: The Master Chief Collection och även där har problem uppstått, främst med matchmaking. 343 har där gått ut och bett om ursäkt och meddelar även att de jobbar på att lösa problemen. Det känns som om det blir allt mer vanligt att nya spel, och då ofta AAA-spel, har problem vid lansering och några veckor efter det. Det är inte heller helt ovanligt att spelen under de första dagarna kräver flera olika patcher för lösa diverse buggar och andra felaktigheter vilket innebär att folk spenderar mycket pengar på spel som inte riktigt är klara och som sedan måste lappas och lagas. Tumnagel
34.8°
0
Nästa sida