m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Kazakstan har ny slogan
Borat approves

Kazakstan har fattat att landet sedan den första Borat-filmen bara förknippas med just Borat. Istället för att vara sura över detta har Kazakhstan Travel nu istället tagit det hela till sig och lanserat en ny slogan. Givetvis har man valt "Very nice!" som är något som Borat ofta säger. Och som vi kan se i videon verkar det finnas massa very nice saker att se och göra i landet. Bonusklipp nedan. Tumnagel
254kg
+
Bobby Green

Regionen som förlorade rättigheterna till sin egen slogan
Skojsig dokumentär från New Zealand Today

På Nya Zeeland finns en region som heter Taranaki och deras slogan har alltid varit "Taranaki - Like No Other". Varumärkesskyddet för Like No Other gick dock ut och man glömde att förnya detta. Det är här en kvinna vid namn Sara Lee kommer in. Hon upptäckte detta och eftersom hennes föräldrar inte hade kommit på någon födelsedagspresent åt henne köpte de rättigheterna till namnet i present istället. Sara ser detta som att hon skyddar regionen från att någon annan ska köpa upp sloganen, och att det är bättre att hon äger det än någon från typ Kina. Nu har hon dock lämnat tillbaka den till regionen, men hon fick inte tillbaka sina 300 dollar hon betalat för den. Det ska det dock bli ändring på nu. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0
2019

Apple förlorar mot Swatch i varumärkestvist
Swatch får använda "Tick different" som varumärke

En schweizisk domstol har dömt till klocktillverkaren Swatch fördel i en varumärkestvist som företaget har med Apple. Det handlar om Swatch registrerade varumärke "Tick different" för vilket Apple stämde dem för ett år sedan. Apple anser att "Tick Different" är allt för likt Apples legendariska slogan "Think different" som företaget använde mellan 1997 - 2002. Den schweiziska domstolen ansåg dock inte att "Think different" var särskilt känt på den schweiziska marknaden och dömde därför till Swatch fördel. Huruvida det går att överklaga domen och om Apple i så fall tänker göra det finns det inga uppgifter om. Apples "Think different" togs fram av deras reklambyrå TBWA\Chiat\Days och ska tydligen ha arbetats fram som en slags pik till lBM som hade använt "Think" som slogan så långt tillbaka som 1935. Tumnagel
48.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Årets WWDC går av stapeln 3 till 7 juni
Firar 30 år!

Årets upplaga av Apples utvecklarkonferens går av stapeln mellan 3 och 7 juni. Det betyder att vi kommer att kunna se uppdaterade versioner av iOS, macOS, watchOS och tvOS då. Förhoppningsvis kommer vi även att få se lite ny hårdvara, kanske Mac Pro äntligen får premiär då? Sloganen för årets upplaga är Write code. Blow minds. Om du är utvecklare och vill vara på plats är det dags att registrera sig nu. Vilka som får köpa biljetter slumpas (det säljs alltid ut) och prislappen ligger på 1599 dollar. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

Apples streamingtjänst presenteras antagligen 25 mars
It's show time.

Apple meddelade idag att man kommer att hålla en vårpresentation 25 mars och de flesta förväntar sig att Apple då officiellt kommer att presentera sin framtida streamingtjänst. Anledningen till att de flesta misstänker att det handlar om en presentation av Apples streamingtjänst beror dels på att det har ryktats om att det skulle ske typ snart, dels beroende på animationen ovan. Sloganen "Itx27s show time." använde Apple, typ, för övrigt även 2006 när man presenterade det som senare skulle bli Apple TV. Apples vårpresentation hålls på Steve Jobs Theater på Apples nybyggda campus i Cupertino måndagen den 25 mars. Tumnagel
35.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Uppdaterat Swatch: Samsung har kopierat våra urtavlor
Vill ha över 100 miljoner dollar i skadestånd

Klockföretaget Swatch Group, som har varumärken som Swatch, Rado, Omega, Longines och Tissot under sitt tak, anklagar nu Samsung för varumärkesintrång. Detta efter att Swatch Group anser att Samsung har kopierat designen till nedladdningsbara urtavlor till sina Gear-klockor från urtavlor vars design Swatch Group äger rättigheterna till. Det ska handla om digitala urtavlor som användare av Samsungs smartklocks-modeller Gear Sport, Gear, S3 Classic samt Frontier har kunnat ladda hem och installera på sina klockor. Swatch Group skriver i sin anmälan mot Samsung: "This unabashed copying of the Trademarks can have only one purpose – to trade off the fame, reputation, and goodwill of the Swatch Group Companies’ products and marks built painstakingly over decades." Swatch kräver nu att det hela tas upp i en amerikansk domstol och vill ha över 100 miljoner dollar i skadestånd av Samsung. En talesperson för Swatch Group säger i ett uttalande: "This is a blatant, wilful and international violation of our trademarks by Samsung. The affected brands are worth billions. Our claim for compensation? Triple digits in millions." Att företag skyddar sina varumärken med näbbar och klor hör inte till ovanligheterna. Swatch verkar vara rätt duktiga på det men har tidigare själva fått en del skit när de använde sloganen "Tick Different" om en av sina klockor och även när de varumärkesregistrerade "One More Thing", två fraser som jag antar de flesta förknippar med Apple och deras produkter. Uppdaterat Vi har lagt till en bild nedan som visar några av urtavlorna från Swatch klockmärken tillsammans med det som Swatch anser är digitala kopior av dessa från Samsung. Och ja, det är svårt att säga något annat än att det hela ser ut att tala till Swatch favör vid en eventuell rättegång mot Samsung. Tumnagel
34.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

BMW trötta på att "alla" säger att deras bilar var bättre förr
Men det är ju sant, eller?

Är en ny bil bättre än en gammal? Ja, på många vis. Den är säkrare, mer effektiv, bekvämare och full med prylar du bara "måste" ha nu för tiden. Men betyder alla dessa saker att den är bättre, egentligen? Nya bilar har många fördelar men en del menar att det var bättre förr. Då hade bilarna mer själ, var roligare att köra och bjöd verkligen föraren på en upplevelse så fort man satte sig bakom ratten. Jag håller med, äldre bilar ger mer känsla än nya. BMW kör med sloganen "The Ultimate Driving Machine" och i och med introduceringen av nya 3-serie ville man återigen visa vem som kan bygga den bästa sportsedanen. Journalister verkar dock inte instämma, vilket har fått utvecklingschefen Klaus Fröhlich att ryta till. "All the Australian, UK and American journalists say ‘ooh the E46 CSL was the last real 3 Series. I do not want to hear that shit anymore." Upp till bevis för nya 3-serie om den kan leverera körglädje som förr alltså. Vilken är din favorit bland BMW:s modeller genom tiderna? Jag hade gärna haft en E30 M3, men en sån vill väl alla ha? Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Lego har byggt en fullstor Bugatti Chiron
Som går att köra!

Lego Technics slogan är Build for real och för att liksom bevisa det har man byggt en Bugatti Chiron i full skala. Som dessutom drivs av små Lego-motorer! Den går utmärkt att köra, även om det går lååååångsamt. Bilen har över en miljon Lego-delar i sig, 339 olika varianter användes och den tog 13.438 timmar att bygga. Inget lim användes under bygget och den väger 1500 kilo, vilket är mindre än vad den riktiga bilen väger. Motorn består av 2304 små motorer och ger totalt 5,3 hästkrafter och ett vrid på 92 Nm. Topphastighet beräknas till 20 km/h. Extra coolt är att bakspoilern fungerar och det gör även hastighetsmätaren. Det enda som inte är Lego är emblemet i fronten och hjulen. Tumnagel
70.7°
+
Roger Åberg
0
2017

Apple stämmer Swatch för en slogan
Vill inte att de ska använda Tick Different

Apple har stämt Swatch i en schweizisk domstol då man vill förbjuda att klockföretaget använder sloganen "Tick Different" då denna påminner för mycket om Apples reklamkampanjer "Think Different" som började rulla 1997. Apple har sedan tidigare framfört samma klagomål till den schweiziska myndigheten för immaterialrätt men där blev det kalla handen för Apple skriver MacRumours. När det kommer till varumärken och slogans så har Apple och Swatch en lång historia av rivalitet historiskt sett. Bland annat varumärkesskyddade Swatch Apples klassiska avslutningsfras "One more thing" 2015 och 2016 förbjöd brittiska Intellectual Property Office Apple från att använda "iWatch" som varumärke i Storbritannien då man ansåg att det var för likt Swatch varumärke "iSwatch". För att Swatch ska förbjudas från att använda "Tick Different" krävs det att 50% av den lokala befolkningen, det vill säga schweizarna, förknippar Apples slogan "Think Different" med just Apple skriver den schweiziska tidskriften Watson. Det är antagligen inte sannolikt att så är fallet då Apple slutade med "Think Different"-kampanjerna för 15 år sedan. Tumnagel
22.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
2016

Apple släpper lite udda reklamfilm för iPhone 7
Hoppsan!

När man brukar sälja saker med reklamfilmer brukar en klämmig melodi, glada färger och en fyndig slogan räcka rätt långt. Den här reklamfilmen för iPhone 7 är inte en sådan. Tumnagel
46.1°
+
Roger Åberg
0

SOK och Volvo släpper dokumentärserie om Sveriges OS-hopp
Made in Sweden heter den

Volvo har på senare tid använt sin slogan Made by Sweden i sina reklamkampanjer och snart kommer denna slogan även leta sig ut till ett tv-program som kommer sändas i TV3. Programmet heter Made by Sweden och är en dokumentärserie där man får stifta närmare bekantskap med sex av Sveriges OS-hopp inför OS i Rio de Janeiro. Programmet är utvecklat i samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Eftersom Volvo är en av sponsorerna av SOK:s Topp- och Talangprogram blev biltillverkarens slogan ett passande namn för serien. OS-hoppen som deltar i serien kommer från ovannämnda SOK:s Topp- och Talangprogram vilket ger skräddarsytt stöd för aktiva inom de olympiska idrotterna som bedöms ha potentialen att kunna nå medaljkapacitet på OS. I serien får man följa talangerna och deras satsning mot sommarens stora mästerskap. Dessa talanger kommer även få möta en olympisk veteran i varje avsnitt som då antagligen skall försöka ge dem lite extra motivation. Några av talangerna vi får möta är Sofia Mattsson, Nikita Glasnovic och Petter Menning. Några av veteranerna som dyker upp är Carolina Klüft, Dragomir Mrsic och Jan-Ove Waldner. Dokumentärserien har premiär lördag den 28 maj klockan 19.00 på TV3 och för att förvirra alla lite extra så kommer seriens resterande avsnitt sändas på tisdagar klockan 21.00. Tumnagel
39.7°
+
Frode Wikesjö
0

Söt reklamfilm för Android
Sten, sax och påse

Android fortsätter att släppa reklamfilmer under sloganen "Be together. Not the same", något som började med den filmen som hittas inlänkad nedan. Den första filmen var väl inte överdrivet bra utan det kändes mest som något man tagit fram för att pika Apple och deras iPhone men den nya reklamfilmen som syns ovan är faktiskt rätt så mysig. Tumnagel
62.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

SF Bio byter slogan
Hejdå "Film är bäst på bio"

SF Bio har under många år haft sloganen "Film är bäst på bio" men denna kommer nu att bytas skriver Dagens Media. Den nya sloganen för SF Bio blir "Det finns alltid en anledning att gå på bio" och den är framtagen av reklambyrån Ruth. Sloganbytet kommer att presenteras i fem filmer som kommer visas på SF:s biografer. Ni kan kolla in en av dem nedan. Tumnagel
1.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
2015

Volksvagen skrotar Das Auto
Byter slogan efter dieselgate

Efter det så kallade "dieselgate", skandalen där det upptäckes att Volkswagen fuskat med utsläppen från många av sina dieselmodeller, ser det nu ut som om företaget överger sin klassiska slogan "Das Auto" rapporterar nyhetsbyrån Reuters. "Das Auto" (Bilen) var en slogan som togs fram 2007 under den nu uppsagde VD:n Martin Winterkorn men kommer inte längre att finnas med i deras reklamkampanjer uppger en talesperson för Volkswagen. Framöver kommer Volkswagen-loggan kort och gott att följas av "Volkswagen" tills det att företaget hittat på en ny slogan eller tills det man kanske rett ut sina nuvarande problem och återgår till "Das Auto". Tumnagel
38.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Intel, Microsoft, Dell, HP och Lenovo drar igång kampanj
Vill få upp PC-försäljningen

Trots succén med Windows 10 verkar det gå rätt trögt på PC-marknaden. Nu vill Intel och Microsoft ändra på detta genom att samarbeta med Dell, HP och Lenovo för att få upp försäljningen igen. Kampanjen kommer ha sloganen "PC does what?" och kommer fokusera på att visa konsumenterna att de senaste datorerna från företagen kan göra betydligt mer än den dator som de för tillfället använder. Kampanjen kommer köras i Kina och USA och kommer bestå av reklam på tv, i tidningar och på nätet. Enligt analysbyrån IDC kommer PC-marknaden att sjunka ytterligare 8 procent innan den stabiliseras 2017, så vi får se om denna kampanj kommer göra någon nytta för PC-branschen. Tumnagel
46.4°
+
André Stray
0

Swatch har varumärkesskyddat "One more thing"
Apples klassiska presentationsavslutning

Den schweiziska klocktillverkaren Swatch har fått frasen "One more thing" varumärkesskyddad i Europa och man har även försökt att varumärkesskydda "Tick different". "One more thing" är en fras som Apple ofta har avslutat sina produktpresentationer med och första gången man gjorde det var 1998 då Steve Jobs meddelade att Apple återigen gick med vinst och senast frasen användes på en Apple-presentation var när Tim Cook presenterade Apple Music på WWDC 2015 [wiki]. "Tick different" är en ordlek med Apples reklamslogan "Think Different" som man använde mellan 1997 - 2002 (se exempel nedan). Exakt vad Swatch planerar att göra med dessa fraser finns det i dagsläget inga uppgifter om. Tumnagel
-8.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Dinosaurieägg hittade av byggarbetare i Kina
43 rätt gamla sådana

I Heyuan i Guandong-provinsen i Kina har det sedan 1996 hittats drygt 17 000 fossiliserade ägg, 11 dinosaurieskelett och nästan 200 fotavtryck, vilket har gjort att staden ändrat sin slogan till "Home of the Dinosaurs". För några dagar sen gjordes det ett ytterligare ett dinofynd när ett gäng byggarbetare i staden höll på med lite vägarbete. När arbetarna grävde upp vägen så hittade gänget 43 stycken fossiliserade dinosarieägg. 19 av dessa var helt intakta och några av dem var nästan 12,5 cm breda. Äggen har nu skickats till experter som ska undersöka dem för att se vilken art äggen kommer ifrån och hur gamla dem är. Andra ägg som hittats i närheten har varit mellan 65 och 89 miljoner år gamla, så dessa ägg är troligtvis lika gamla. I videon ovan får ni se en video från när fyndet gjordes. Tumnagel
67.0°
+
André Stray
0

Pornhub gör reklam mot testikelcancer
NSFW?

Vuxensajten Pornhub har tagit fram en reklamfilm mot testikelcancer där man vill belysa vikten av att upptäcka denna form av cancer tidigt. Det hela sker genom den lite fyndiga sloganen "Last longer" där porrskådespelaren Charlotte Stokely visar hur man upptäcker testikelcancer och förhoppningsvis botar denna så att man kan ägna sig åt viktigare saker här i livet, läs "titta på porr". Filmen är framtagen av reklambyrån McCann Peru. Tumnagel
77.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Hyundai skickar meddelande till rymden
Reklamfilmen A Message to Space

I reklamfilmen "A message to Space" använder Hyundai elva av sina bilar för att rita upp en enorm hälsning i den amerikanska nevadaöknen och tanken är att en elvaårig flickas far ska kunna läsa meddelandet från den internationella rymdstationen ISS där har tjänstgör för tillfället. Man gör det även för att lansera sin nya slogan "New Thinking, New Possibilities" och man lanserar även en kamanjsajt där besökare bland annat kan skapa sina egna virtuella meddelanden och dela med sig av dessa till vänner och bekanta. Tumnagel
39.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Öppet brev till Bredbandsbolaget
Det är fortfarande samtal före... tack för att du väntar

Hej Bredbandsbolaget. För några veckor sedan jag var extremt exalterad. Efter flera års väntan skulle vi äntligen få fiber. Borta skulle de trånga vägarna in och ut ur huset vara och äntligen skulle vi kunna se på teve, surfa, spela och ladda upp bilder samtidigt. Perfekt tajming med tanke på att jag dessutom precis blivit egen företagare och behöver snabb uppkoppling hemma. Nu några veckor senare sitter jag här och sliter mitt hår i frustration. Men vi kan egentligen börja några veckor innan vi ens blev kunder hos er. Någon gång i oktober skickade jag ett mejl till er med några frågor gällande mobilt bredband. Jag vet också att ni läste det. För ja, det finns ju sådana där fiffiga funktioner som kan kontrollera det. Jag inser nu att det är närmare fyra månader sedan jag skickade det där mejlet. Men jag har ännu inte fått svar. Redan när jag kontaktade er första gången visste jag ju att vår förening slutit avtal med er. Och när två veckor gått. Tre veckor. Fyra. Och inget svar kommit från er. Ja, då började jag bli lite orolig. Jag undrade stilla hur det egentligen stod till med er support och funderade på att ta upp det med föreningen. Men det rann ut i sanden och julen kom emellan. Eftersom jag själv jobbat med sociala medier i många år i nära samarbete med en supportavdelning har jag personligen svårt att se hur kunder inte kan få svar inom ett dygn per mejl. I sociala medier räknar jag med under en timme och i telefon max tio minuter eller en kvart. Det meddelade jag lämnade på Facebook misstänker jag att ni inte ens har läst, eller bara ignorerat. Och på Twitter finns ni ju inte ens. Men det kanske är för mycket begärt att ett företag som sysslar med internettjänster ska finnas på internet. Snickare är ju exempelvis kända för att aldrig snickra hemma. Men vi hoppar fram till nutid istället. Låter det gamla vara glömt. När vårt fiber kickade igång den där lördagen i mitten av januari var både jag och min man väldigt glada. Det verkade gå snabbt också! Vi har ju uppgraderat basutbudet till 250/100 så det vore väl konstigt annars. Men ändå. Det var sådan skillnad från våra tidigare 25 megabit. Bilderna jag lade upp på Dropbox bara swischade upp på en blinkning. Äntligen, sa jag och min man tillsammans. Sen började problemen. Ert bredband är absolut snabbt. Inget snack om det. När det bestämmer sig för att vara det. Redan andra kvällen med fiber upptäckte vi dock att det slog ifrån hela tiden. Slog ifrån och startade. Slog ifrån igen och startade. Min man blev konstant utkastad från det spel han spelade online. Vi ringde. Ni kollade. Vi insåg också att vi inte hade den hastighet vi betalade för utan mindre än hälften. Ni bad om ursäkt. Vred på lite reglage (eller vad ni nu gör) och det blev bättre. Vi tackade och tänkte att den där timmen det tog att komma fram i alla fall var värd det. Men problemen fortsatte, fast i annan form. Nätet blev extremt segt emellanåt. Hastigheten varierade. Vi ringde. Igen. Satt i kö i över en timme. Igen. Ni bad om ursäkt. Lovade att ni ska kolla på problemen och att det hela är konstigt. Givetvis ska vi inte betala fullpris. Det ordnar ni. Vi tackade och tänkte att nu lär det väl i alla fall lösa sig. Fast vi var skeptiska. Började göra egna undersökningar. För bredbandskollen visar att vi har bra uppkoppling. Och ändå är nätet emellanåt extremt slött. Vi pratar "det tar en minut att få fram innehållet på Aftonbladet och Facebook"-slött. Så vi började göra TPtester som visar mer exakt vilket bandbredd vi faktiskt har. Och jag använder sällan uttrycket chockad. Men det var precis vad jag blev när jag såg resultaten. Visst har vi varit uppe på runt 230 megabit. En eller två gånger. Vanligtvis ligger vi runt 40 megabit ner. Ofta, alltså runt 25 procent av tiden, ligger vi på mellan fyra och tio megabit ner. Nu ska vi inte klaga. Vi fick ju ändå igång teve och bredband redan första dagen. Telefonen struntade vi i den här gången. Men vi har vänner och bekanta i socknen som först efter några veckor fick igång alla funktioner. Pensionärer som suttit med kontantkortstelefoner och ringt till er med kötider på mellan en och en och en halv timme. Vi sitter just nu och ringer till er igen. När vi valde alternativet att bli uppringda av er blev vi ändå placerade i kö och nu vågar vi inte chansa. Nätet är segt, teven gick ner igår och vi vill veta varför vi inte får valuta för pengarna. Vi är nu uppe i över en timme och tio minuter i kö och fick precis meddelat att ny beräknad väntetid är mellan 30 och 60 minuter. Vi får väl se om vi hinner komma fram innan vi ska iväg på alla hjärtans-dags middag ikväll. Ni lovade att ni håller på att korta era köer. För vår del har kötiderna endast ökat. Men problemet är inte kötiderna. Problemet är att ni inte levererar det ni lovar. Gjorde ni det hade ni inte haft så många människor i kö. En slogan är en slogan är en slogan. Men vi upplever i alla fall just nu mycket mer med Bredbandsbolaget än tidigare. Tumnagel
261.2°
+
Emmy Zettergren
0
2014

Citizen: Better Starts Now
Reklamfilm för klockor

Här är en reklamfilm för klocktillverkaren Citizens nya slogan "Better Starts Now" där vi får kolla in hur man designade klockor förr och nu. Tumnagel
38.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nummerupplysningar får bara upplysa om nummer
Inget annat säger PTS

Post och Telestyrelsens PTS har bestämt att de tre nummerupplysnings-tjänsterna 118100, 118118 samt 118800 endast får erbjuda upplysningar om telefonnummer via sina respektive nummer och ingenting annat. För tillfället kan man få svar på massa annat via tjänsternas telefonnummer och bland annat 118100 har "Svar på allt" som slogan. PTS anser att den svars-verksamheten är att räkna som en betaltele-service vilket inte får bedrivas via nummer i 118-serien då det är en annan nummerserie som gäller för sådan verksamhet. Det är företagen Ahhaa, Eniro samt Teleinfo som ligger bakom de tre berörda tjänsterna och den 1:a juli måste de tre återkomma till PTS och redovisa vilka åtgärder man gjort på sina respektive tjänster. Tumnagel
50.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Stark film om kvinnor i Egypten
"Put yourself in her shoes, instead of finding ways to blame her!"

UN Women i Egypten har producerat den här starka informationsfilmen för sitt projekt "Safe Cities: Free from Violence against Women and Girls". Filmen försöker upplysa folk om problemen som många kvinnor och flickor i Egypten råkar ut för så som oönskade närmanden samt sexuella övergrepp. Aimed at raising awareness among both women and men, the PSA is filmed as a direct invitation to men and boys to put themselves in womenx27s place and to stop blaming them for sexual harassment under that very slogan: "Put yourself in her shoes, instead of finding ways to blame her!" Enligt folket bakom filmen så är målet med filmen att folk skall försöka se det här från kvinnornas synvinkel och att inte beskylla dem för de sexuella trakasserierna som de råkar ut för. Tumnagel
53.7°
+
Frode Wikesjö
0

Dumpa din PS3, få 100 dollar rabatt på Xbox One
Konsolkriget har startat på allvar

Microsoft i USA har börjat ge sig på Sony i sin senaste reklamkampanj. I deras butiker i USA kan man nämligen få 100 dollar rabatt på Xbox One om man gör sig av med sin Playstation 3. Erbjudandet gäller också för Xbox 360 S och Xbox 360 E. På så vis blir Xbox One precis lika billig som en PS4. Det här sättet att basha sina konkurrenter påminner mycket om när det stora konsolkriget stod mellan Nintendo och Sega då Sega drog till med den fräcka sloganen "Sega does what Nintendonx27t". Tyvärr gäller erbjudandet bara i USA, men om det skulle gällt även här, hade ni då varit beredda att byta in er PS3 för att få 100 dollar rabatt på XB One? Tumnagel
11.3°
+
Peter Tjärndal
0

Teaser för Extant
Sci fi-tv med Halle Berry

Det har inte släppts mycket information alls om CBS kommande sci fi-serie Extant, och de fortsätter i samma mystiska anda vid releasen av den första teasern. Det korta klippet visar celldelning och bildandet av mänskligt liv, samtidigt som de flörtar med Jurassic Park genom sin slogan "Life always finds a way". Halle Berry spelar huvudrollen som en astronaut som återvänder till jorden efter ett år på uppdrag i rymden. Steven Spielberg är en av seriens exekutiva producenter. Serien har premiär den 2 juli. Tumnagel
44.8°
+
Josephine Sjöqvist
0

HP tycker vi ska gå tillbaks till Windows 7
Kör igång ny kampanj

Windows 8 har funnits ute ett tag och har även fått en uppgradering nyligen men det verkar vara många kunder som inte är nöjda med det nya operativsystemet. Detta märks då en av de stora PC-tillverkarna nu kör en kampanj där de säger att "Windows 7 is back". HP har nämligen skickat ut email där man vill att kunder ska välja Windows 7 över Windows 8 och även lagt upp en webbsida där företaget säger att man kan "spara" en del samt att man använder en slogan som lyder "back by popular demand". Om man nu går in på HPs huvudsida och går till PC-sektionen så får man bara upp val med Windows 7-datorer som standard och det finns inga alternativ med Windows 8, inte förrän man börjar plocka ihop sin egen dator med ytterligare filter. Sektionen för bärbara datorer inkluderar Windows 8-maskiner men det rekommenderas fortfarande att man väljer Windows 7 och när det gäller allt-i-ett datorer så sägs HPs 21" Android-drivna modell vara bättre än de alternativ med Windows 8. Det här är ett klart slag mot Microsoft då konsumenter inte riktigt gillat Windows 8 som setts som en konstig blandning av ett operativsystem för tablets och stationära datorer. Microsoft har visserligen ändrat lite i och med Windows 8.1 och det ser ut som att Windows 9 kommer medföra stora ändringar. HP blir nu den första stora att ta ett sånt här steg bort från Windows 8 och liknar det som hände med Windows Vista då vissa OEM:er tyckte att man skulle välja Windows XP istället för Windows Vista under en period. Tumnagel
75.9°
+
Samuel Paulsson
0
2013
Nästa sida