m

Kolla in hur spel designas för att ta dina pengar
Mycket intressant

Några personer har gjort en rätt så rejäl djupdykning i hur moderna spel använder diverse tekniker för att få sina spelare att spendera en extra slant. För att demonstrera sina fynd har artikelförfattarna skapat ett fiktivt spel där de visar och förklarar de olika teknikerna som som uppmuntrar spelarna att spendera pengar. Ett exempel som anges är att de ofta har ett prisförslag som är extremt högt för att få de lägre prisalternativen se vettiga ut. En annan grej som nämns är att spelet kan, om man kopplat spelet till sina sociala medier, anpassa färger på det man kan köpa utefter vilket sportlag man gillar. Artikeln är som sagt en rejäl djupdykning och är en ordentlig långläsning, men det kanske passar bra en helgdag som denna? Så om man är intresserad av de ibland diaboliska lösningarna som utvecklarna kommit på för att få dig att spendera pengar då hittar du artikeln via länken nedan. Tumnagel
41.9°
+
Frode Wikesjö
0

Hur man gör rörelse roligt i spel
Lite kvällsnörderi

Att få ett riktigt bra flow i rörelsefokuserade spel är rätt oslagbart. Men vad är det som gör att det känns så härligt? Mark Brown från Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången pratas det om just rörelser i spel. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0
2020

Unity bjussar på spelutbildning
Gör nästa Cuphead när du sitter i karantän

Skulle du vilja bli lite skarpare på speltuveckling och har lite tid över så släpper Unity nu lite gratislektioner för att utveckla spel som använder deras spelmotor, en av de mest använda på marknaden. Fram till 20 juni kommer användare att kunna ta del av flera kurser, både i programmering och speldesign, samt live-lektioner från teamet på Unity helt gratis. Många av dagens populära spel är utvecklade i Unity, till exempel Cuphead, Monument Valley 2, Ori and the Blind Forest, Hearthstone och Cities: Skylines. Har du aldrig utvecklat för Unity tidigare så kan det vara en bra idé att starta med "Getting Started with Unity" innan du ger dig på gratislektionerna som hittas på länken nedan. Tumnagel
47.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Game Maker's Toolkit levererar tips till Super Mario Maker 2
Bra att veta innan du drar igång

Super Mario Maker 2 släpptes nyligen till Nintendo Switch och spelet ger dig tillgång till massvis med verktyg för att skapa tjusiga och underhållande Super Mario-banor. Känner du dig lite överväldigad när det kommer till spelet, så har Mark Brown från Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit levererat några tips som du kan följa för att komma igång med banbyggandet på rätt sätt. Game Makerx27s Toolkit är för övrigt en riktigt bra Youtube-kanal som ständigt levererar informativa videor om spel och speldesign och bör följas. Annars jävlar. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Bloodborne: The Board Game håvar in kosing på Kickstarter
Många verkar vilja lira brädspelet

Bloodborne släpptes till PS4 2015 och är fortfarande en av de vassare spelupplevelserna till konsolen. I framtiden verkar det som att vi även kommer få uppleva Yharnam som brädspel från speldesignarna Michael Shinall och Eric M. Lang. Gänget startade nyligen en Kickstarter-kampanj för spelet och bad då om 200.000 dollar och det dröjde inte lång tid innan målet nåddes. I skrivande stund ligger insamlingen på 1,7 miljoner dollar. I Bloodborne: The Board Game kommer upp till fyra spelare äntra Yharnam och är tvungna att slåss mot bestar, monster och vansinniga bybor för att hitta källan till galenskaperna. Bloodborne: The Board Game planeras att börja skeppas i maj nästa år och ni kan förboka spelet via Kickstartern för 100 dollar. Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0

Nytt AR-läge till Pokémon Go på ingång
Så man kan ta lite ballare foton på sina Pokémons

För lite mer än ett år sedan fick det populära mobilspelet Pokémon Go ett nytt augmented realty-läge som man kallade för "AR+" och snart verkar detta få ytterligare lite funktioner. I dagsläget kan spelare fotografera pokémons de stöter på ute på gatorna i sin naturliga storlek men med den nya funktionen kommer man även att kunna ta AR-bilder på pokémons man redan fångat. Det kanske kan vara intressant om man till exempel vill fotografera sina favorit-pokémons tillsammans med sina vänner, ovanpå en tårta eller på något annat passande ställe. Med den nya funktionen kommer det även att bli möjligt flytta runt pokémonen i miljön den ska fotograferas så att man kan säkerställa att den fotas ur sin bästa vinkel. Tycker man inte att pokémonen "tittar" rakt in i kameran så ska det även vara möjligt att klappa till den så att den fokuserar på spelarens kamera och inget annat. Niantics speldesigner Laura Warner säger till The Verge: "They’re taking these really amazing photos with the current technology, but they’re having to do it in very specific scenarios, like pokémon encounters. We just realized we should make it easier for them to take pictures. At any time of day, on any adventure a person is on, they should be able to take a picture with a pokémon in their inventory." Niantic säger att Pokémon Go:s nya augmented reality-funktion kommer att lanseras "snart" skriver The Verge. Tumnagel
38.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Hur anpassar man spel för folk med kognitiva förhinder?
Mark Brown snackar speldesign

Att leva med kognitiva förhinder, såsom epilepsi, dyslexi och inlärningssvårigheter, kan vara lite körigt. Speciellt om man är spelintresserad. Det finns dock sätt att göra livet lite lättare för spelare med sådana förhinder och i en ny video i Designing for Disability-serien berättar Mark Brown om diverse knep och lösningar. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0
2018

Spelhelg med djurtema på Tekniska Museet
Med Nintendo och Star Stable

I morgon, 24 november, kör Tekniska Museet i Stockholm en så kallad megahelg med djurtema. Där kan besökarna få bekanta sig med ny teknik och lite annat om spel i största allmänhet och spel med djurtema i synnerhet. Under dagen finns det möjlighet att träffa utvecklarna av det populära svenska hästspelet Star Stable, testa nya spel till Nintendo Switch där man bland annat kollar in Nintendo Labo lite närmare, tävlingar i Fortnite och Overwatch, hästträffar, robotzoo, speldesign med Peppy Pals, bågskytte i VR, författarträffar med Effie Karabuda (boken Gamer) och Helena Dahlgren (boken om Star Stable) samt träningspass för gamers. Tekniska Museets Megahelg med djurtema drar igång i morgon, lördag 24 november, klockan 10:00. Tumnagel
38.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fortnite årets spel på Golden Joystick Awards
Vann över Red Dead Redemption 2

Nyligen hölls spelevenemanget Golden Joystick Awards där diverse spel av olika slag hyllades och fick lite priser. Det stora priset för Ultimate Game of the Year gick till Fortnite: Battle Royale, med Red Dead Redemption 2 på stark andraplats. Fortnite vann även Best Competitive Game. Storvinnare blev dock God of War som kammade hem vinst i fyra olika kategorier. Mer specifikt vann spelet PlayStation Game of the Year, Best Audio, Best Visual Design och Best Storytelling. Andra highlights var att Dark Souls-speldesignern Hidetaka Miyazaki fick Lifetime Achievement Award. Hela listan med vinnare har ni precis här nere. Tumnagel
4.6°
+
André Stray
0

Mark Brown snackar om att misslyckas i spel
Hur speldesigners får spelare att leva med sina misstag

Att misslyckas i spel är rätt trist och undertecknad brukar ofta ladda om sparfiler när en soldat ens blir träffad i XCOM 2 för att jag gjort ett litet misstag. Men vissa spel är framtagna för att spelaren ska fortsätta lira trots motgångar och Mark Brown har släppt en video om just detta. Fler videor från Mark Brown om speldesign hittar ni på hans Youtube-sida samt bland de inlänkade artiklarna. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

Nintendo storvinnare på DICE Awards
Kammade hem åtta priser på galan

Under natten hölls Academy of Interactive Arts and Sciences DICE Awards och inte helt oväntat fick Nintendo en och annan utnämning. Mer specifikt kammade Nintendo hem inte mindre än åtta priser under kvällen och The Legend of Zelda: Breath of the Wild fick det eminenta priset Game of the Year, både när det kommer till samtliga spel samt i äventyrsgenren. Spelet fick även pris för sin regi samt speldesign. Andra Nintendo-titlar som också fick pris var Metroid: Samus Returns som utsågs till årets bästa handhållna spel och Fire Emblem Heroes fick pris för bästa mobilspel. Hela DICE Awards kan ni se i videon ovan. Hela listan med de olika priserna hittar ni här nere: Tumnagel
42.5°
+
André Stray
0

Dataspelsbranschen vill hålla lootlådor utanför lotterilagen
Vill inte blanda ihop spel och hasardspel

Tidigare i veckan pratade P3 Nyheter med Civilminister Ardalan Shekarabi om problemet med lootlådor och att lootlådor kan klassas som lotteri med den nya lotterilagen som börjar gälla nästa år. Dataspelsbranschen har levererat ett svar på tal om detta och skriver att lootlådor och hasardspel är olika saker och bör inte blandas in i den nya lagen. Vi ser det som olyckligt när lootlådorna blandas ihop med hasardspelen vars syfte är att spela om just pengar. Lootlådor är inte lotterier och bör inte blandas in i lagstiftningsarbetet för pengaspelsmarknaden. Det är olyckligt om dessa två skilda branscher blandas samman. Lootlådorna finns till för att ge spelaren en bättre spelupplevelse, och hela branschen arbetar ständigt för att utveckla bättre spel, bättre speldesign och bättre affärsmodeller som spelarna efterfrågar och uppskattar. Tumnagel
3.7°
+
André Stray
0

NoClip släpper långt snack Horizon Zero Dawn
Med speldesignern Mathijs De Jonge

Danny Ox27Dwyer levererade förra året en NoClip-dokumentär om Horizon: Zero Dawn, men ibland måste man klippa bort lite material för att hålla tiden nere. Något som hamnade på golvet i klipprummet var ett längre snack med Guerrilla Games speldesigner Mathijs De Jonge och nu har NoClip släppt det snacket i sin helhet. Har ni inte sett NoClips dokumentär om Horizon: Zero Dawn så hittar ni den bland de inlänkade artiklarna. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0
2017

The Game Assembly i Malmö är näst bäst i världen
När det gäller skola för speldesign

Den internationella spel- och designutmärkelsen The Rookies rankade nyligen 166 spelutbildningar i 38 länder och när det gäller speldesign så rankades spelutbildningen The Game Assembly i Malmö som näst bäst i världen. Det var endast Howest University i Belgien som rankades högre i denna kategori. Man genomförde rankingen genom att kolla igenom skolornas studenters portfolios sen har en jury rankat innehållet i dessa. The Game Assembly startades 2008 och ungefär åtta procent av folk som jobbar på svenska spelföretag kommer från utbildningen. Tumnagel
46.6°
+
Frode Wikesjö
0
2016

Hur Pokémon uppmanade oss till socialt spelande
KaptainKristian förklarar

KaptainKristian släppte förra veckan en ny video där han pratar om hur Pokémon via smart speldesign lyckades skapa en social revolution i spelvärlden. Tumnagel
39.1°
+
Frode Wikesjö
0

Kolla in spelen från Gotland Game Conference
Mängder med sköna spel

I helgen gick som vanligt Gotland Game Conference av stapeln i Visby på Gotland. Tyvärr kunde vi själva inte närvara i år, men i videon ovan kan ni kolla in en sammanfattning av spelen som visades upp. Gotland Game Conference är en mässa där allmänheten får kolla in de spel som eleverna på spelutbildningen på ön tagit fram under året. Dessutom anordnas flera föreläsningar där folk från branschen kommer och delar med sig av sin kunskap åt eleverna, de anställda och de jurymedlemmar som är där för att bedöma spelen. Tumnagel
40.8°
+
Emmy Zettergren
0

Nu kan man anmäla sig till Teklafestivalen
Teknikfestival för tjejer mellan 11 och 18 år i Stockholm

Idag öppnar anmälningen till Teklafestivalen som är en teknikfestival för tjejer som är mellan 11 och 18 år och som går av stapeln den 9:e april på KTH:s campus i Stockholm. Teklafestivalen anordnas av KTH tillsammans med artisten Robyn och deltagarna kommer bland annat att få testa på testa robotprogrammering, speldesign, proteinrening och 3D-printing. Tillhör du själv målgruppen eller kanske har en dotter eller någon annan tjej i bekantskapskretsen som kan tänkas vara intresserad så kan man anmäla sig här. Tumnagel
46.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2015

Destiny: The Taken King
Frode tycker till

Det gångna året har jag haft en hatkärleksrelation till Destiny, jag gillade spelet rätt så mycket i början mycket tack vare spelets fenomenala skjutkänsla. Men allt runtomkring själva "pricka-en-kula-i-fienden"-delen var väldigt förvirrande och helt enkelt kass, efter jag nådde nivå 20 och insåg vad man behövde göra för att ta sig vidare i spelet så slutade jag spela det. När den första expansionen, The Dark Below, kom så bjöd det på ett par nya uppdrag vilket gjorde att jag startade upp spelet igen. Av en ren slump så träffade jag en gammal bekant som förklarade att man nu kunde köpa allt material man behövde för att uppgradera sina prylar istället för att försöka jaga det på slumpmässiga stället på de olika planeterna. Samma bekant guidade mig även genom det onödigt komplicerade light-systemet och efter ett tag var jag redo att spela Vault of Glass-raiden. Denna raid visade sig vara spelets höjdpunkt och jag fann det lite tragiskt att Bungie "gömt" spelets bästa innehåll bakom det otrevliga nivåsystemet. Spelets andra raid, Crotax27s End, höll inte samma klass och efter man kört den så kändes det som om det inte fanns så mycket mer att göra i spelet. Istället kändes det som att man sakta skrapade på det lilla som fanns kvar att göra utan att få allt för mycket tillbaka. Det som höll mig kvar var den sociala aspekten att spela med vänner och med dem klaga över hur dåligt allt var, samt då skjutandet som fortfarande var top notch. Som bekant så släppte Bungie förra veckan sin nya expansion The Taken King (TTK) och till skillnad från föregående expansioner innehöll den här stora förändringar som gör spelet till ett avsevärt mycket bättre och mer komplett spel. Tumnagel
42.2°
+
Frode Wikesjö
0

LinkedIn-profil listar Kingdom Hearts 2.9
För PlayStation 3 och 4

På senare år har Square Enix lyckats släppa två rätt så gedigna Kingdom Hearts-samlingar i form av Kingdom Hearts 1.5 och Kingdom Hearts 2.5. Nu kan ännu en samling vara på gång då en speldesigner från Square Enix, Richard W. VanDeventer, slängde upp något som heter Kingdom Hearts 2.9 på sin LinkedIn-profil. Exakt vad Kingdom Hearts 2.9 är är såklart väldigt oklart men kanske är det någon slags superversion som innehåller både Kingdom Hearts 1.5 och Kingdom Hearts 2.5 i en box. Tokyo Game Show hägrar runt hörnet så kanske får vi veta mer om Kingdom Hearts 2.9 då. Tumnagel
39.2°
+
Frode Wikesjö
0

TV-tips Teklafestivalen på SVT
Dokumentär om techfestival för tjejer

I kväll kommer SVT att sända ett sammandrag från Teklefestivalen vilket är en teknikkonferens för unga tjejer som tidigare i år anordnades av KTH och där Robyn är ambassadör för det hela. SVT skriver själva om programmet: "Tekla är en teknikfestival för tjejer mellan 11-19 år och grundades av artisten Robyn med syftet att få fler tjejer att upptäcka nya intressen inom teknik och spelutveckling. Vi träffar grundaren Robyn och följer med på workshops inom robotprogrammering, speldesign, digital visualisering, 3D-printing och en massa annat." SVT:s sammandrag från Teklafestivalen sänd i kväll klockan 20:00 på SVT2 och kommer säkerligen att komma upp på SVT Play med även om jag inte hittar direktlänk just nu. Tumnagel
45.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Skapa egna digitala spel utan att koda
Med hjälp av fysiska block

Ett nytt projekt på Kickstarter vid namn Bloxels låter dig skapa digitala spel med hjälp av små fysiska block och utan några krav på kunskaper inom kodning. Ett riktigt kul och innovativt sätt att väcka kreativiteten hos barn och vuxna. Som ni kan se i videon ovan används en fysisk platta med små block som nästa liknar en pärlplatta. Blocken representerar olika byggstenar i spelet så som dörrar, hinder och liknande och efter att en fysisk bana byggts upp digitaliseras den genom att man fotograferar den med en surfplatta eller mobiltelefon. Fiender och hjältar adderas, skaparen designar om utseendet digitalt och plötsligt har du ett helt egendesignat spel i top down-format. Ju fler plattor desto större bana kan du bygga och tanken är att flera olika typer av spelfunktioner ska adderas längre fram för större variation och fler möjligheter att skapa helt unika spel. Med 29 dagar kvar på Kickstarter har innovatörerna dragit in ungefär hälften av de 40 000 dollar som efterfrågas. Så det verkar inte helt omöjligt att det här är en produkt som kommer att lanseras. Tumnagel
43.1°
+
Emmy Zettergren
0

Ny grafisk teknik ger mer verklighetstrogna ansikten
Snart i ett spel nära dig?

I den här videon får vi se en demonstration av den grafiska tekniken Separable Subsurface Scattering som gör att detaljer i grafiskt framtagna ansikten blir mycket mjukare och mer verklighetstrogna. Vi får även se hur tekniken förändrar utseendet på exempelvis växter. Tekniken är framtagen för att användas i spel och då inte i animerade mellansekvenser utan i faktisk gameplay. I videon ovan kan ni se vilka skillnaderna blir och nedan kan ni se en längre demonstrationsvideo som förklarar tekniken mer ingående. Det intressanta är också att projektet nu stöttas av Activision Blizzard. Tumnagel
48.3°
+
Emmy Zettergren
0
2014

MIT erbjuder gratis kurs i speldesign
Hygglo

Amerikanska MIT kommer under om en dryg vecka dra igång en webbaserad kurs i speldesign. Introduction to Game Design kommer kursen att heta och det kommer vara gratis att delta om man nu vill det. Kursen pågår i ungefär sex veckor och studenterna förväntas att spendera ungefär tio timmar i veckan. Några förkunskaper finns ej men skolan rekommenderar att man har ett stort spelintresse och viss kunskap om bräd- och datorspel. Som sagt är själva kursen gratis men om man vill få ut ett examinationsbevis så får man betala skolan en summa pengar. Tumnagel
54.6°
+
Frode Wikesjö
0

Naughty Dog förlorar två av sina utvecklare
Och Infinity Ward får två nya

Två av utvecklarna från spelstudion Naughty Dog har meddelat att de kommer lämna studion för att istället gå över till Infinity Ward. Det är Taylor Kurosaki som har varit "narrative director" och speldesignern Jacob Minkoff. “Very psyched to share that I’ve joined the phenomenal team at Infinity Ward as the studio’s narrative director,” Kurosaki tweeted. “To infinity and beyond.” “New job! Design Director at Infinity Ward. Love ND; can’t wait to play Uncharted 4 as a fan. Excited to work with the talented team at IW!,” tweeted Minkoff. Kurosaki jobbade med "the cinematic production lead" på Uncharted 3 och som "editor" på Uncharted 2 medan Minkoff var "lead designer" på The Last of Us och Uncharted 3. Sedan Mars 2014 har flera personer lämnat Naughty Dog. Det är director Justin Richmond, manusförfattaren Amy Hennig, lead artist Nate Wells, karaktärsskaparen Michael Knowland och Uncharted 4-skådisen Todd Stashwick. Tumnagel
28.4°
+
Peter Tjärndal
0

Ett spel för bättre sexliv
Trance Vibrator 2.0?

Fysikern och speldesignern Tom Chen har kommit på ett sätt att ge kvinnliga spelare möjligheten att kombinera spelande med träning för ett bättre sexliv. Det hela heter Smart Kegel Exercise Aid (SKEA) och är en liten vibratorliknande pryl som kopplas till ett spel på telefonen. Med den här prylen i slidan är det så tänkt att man som kvinna träna sin bäckenbotten samt få lite sexuell njutning på köpet, inte helt olikt knipkulor. Genom att träna dessa bäckenbottenmuskler så får de kraftigare sammandragningar vid orgasmer vilket då skall borde leda till större njutning vid eventuell orgasm. "Pelvic muscles contribute to healthy sexual response for women. Strong pelvic floor muscles can enhance arousal and improve sensation, orgasm quality, and general sexual experience. Men also prefer his female partner[s] to have stronger pelvic muscles, due to stronger contact forces and grip during the course." Genom att träna detta så får man inte bara sexuell stimulans utan även ett bättre grepp på trängningar vilket ju bra om man lider av inkontinens. Det skall kan också vara bra att träna dessa muskler om man tänkt föda barn och så. Själva speldelen på den tillhörande appen är ett Temple Run-liknande spel som heter Alice in Continent där man styr spelets karaktär genom att knipa till prylen i slidan med musklerna. SKEA söker just nu finansiering via Kickstarter och med 15 dagar kvar har man fått in 5 338 dollar av de 38 000 man behöver. Tumnagel
51.5°
+
Frode Wikesjö
0

iOS/Android Ikano Flappy Saver belönar bästa flygaren
Med en stor spargris

Den som absolut inte vill missa ytterligare en Flappy Bird-klon och är sugen på att vinna 100 000 kr som Ikano Bank stoppat in på ett bankkonto bör testa Ikano Flappy Saver. Toppa listan den 18 juli klockan 23.59 och du kan köpa en 350-grams Flappy Bird i guld. Om spelet: "Ikano Bank Flappy Saver är ett plattformsspel med en mycket enkel speldesign men skyhög svårighetsgrad. Spelaren ska undvika sparhinder som bagerier, juvelerare, skoaffärer och grillkiosker och manövreras med en enda knapp. Flappy Saver finns tillgängligt för gratis nerladdning på App Store och Google Play. Tävlingsperioden pågår 27 juni - 18 juli 2014." Tumnagel
46.1°
+
Christian Bengtsson
0

Portal blir brädspel
Innehåller tårta!

Det populära videospelet Portal kommer att bli brädspel. Portal: Uncooperative Cake Acquisition Game som spelet kommer kallas görs av Cryptozoic Entertainment, ett bolag som tidigare har gjort brädspel av Assassinx27s Creed, The Walking Dead och Batman Arkham City. Men även om det är Cryptozoic Entertainment som gör spelet så var det Valve som kom med den ursprungliga speldesignen. "Portal: Uncooperative Cake Acquisition Game" is the non-final title for Valve and Cryptozoicx27s board game, a strategy game in which two to four players guide expendable Aperture Laboratories test subjects around a tiled board in an effort to "test in the most desirable test chambers" The game will include custom play pieces familiar to Portal fans, including test subjects, sentries, weighted Companion Cubes and cake. Det kommer vara ett strategispel för 2-4 spelare och releasedatum är satt till slutet av året. Tumnagel
46.6°
+
Peter Tjärndal
0

Sessler pratar med Cerny
Adam pratar med Mark

Marble Madness-pappan och systemarkitekten bakom PlayStation 4, Mark Cerny, intervjuas här av Adam Sessler där man pratar lite om balansen mellan hårdvara och speldesign samt hur spellandskapet har ändrats under de senaste 30 åren. Tumnagel
38.6°
+
Frode Wikesjö
0
2013

Tre rörliga bilder från The Vanishing of Ethan Carter
Visar upp sin programmeringsteknik

Spelutvecklarna Astronauts har släppt tre nya bilder till kommande The Vanishing of Ethan Carter. Rörliga bilder. I de tre giffarna, som är skapade med hjälp av fraps, får vi se tre olika segment ur spelet. Tanken med bilderna är att visa upp tekniken fotogrammetri som används för att skapa spelvärlden. Beskrivningen på wikipedia lyder: "Fotogrammetri är ett teknikområde som avser konsten att göra mätningar av tre-dimensionella positioner hos objekt i världen utifrån två eller flera fotografiska eller digitala bilder" och tekniken används exempelvis att skapa topografiska kartor, inom arkitektur eller för att bygga kartor över utgrävningsområden. I en bloggpost förklarar srudion varför de tror på tekniken inom spelutveckling. "We believe [photogrammetry is] the future for a lot of indie studios interested in photo-realistic worlds. The technology does not eliminate the need for artists and never will, but it allows faster acquisition of high quality in-game assets" Alla tre bilderna hittar ni via länken nedan och ha lite tålamod eftersom de tar ett tag att ladda. Tumnagel
39.9°
+
Emmy Zettergren
0

Cliff Bleszinski vill göra ett FPS till Windows PC
Arenabaserat

Sedan speldesignerprofilen Cliff Bleszinski för ett år sedan slutade på Epic Games har vi inte fått veta så mycket vad han numera sysslar med. Men så i augusti började han med lite bilder att hinta om ett nytt spelprojekt. Och nu berättar han vad han har i tankarna. I ett uttalande säger Cliff att han vill göra ett FPS för Windows PC, men inte ett FPS som går i samma anda som de populära versionerna på marknaden. Med andra ord är det inget nytt Call of Duty. Istället vill han fokusera på ett arenabaserat spel. Än så länge har Cliff inget team på plats och han meddelar att han inte vill ha någon massiv studio bakom sig eftersom han inte vill begränsas av marknadsansvariga och deras bryderier över vad som fungerar och inte. Tumnagel
48.8°
+
Emmy Zettergren
0
Nästa sida