m
2020

The Meg får en uppföljare
Mera haj-äventyr för Jason Statham

Nu är det klart att det blir en uppföljare på hajfilmen The Meg från 2018, filmen där vi fick se Jason Statham lattja runt med en Megalodon, den jättelika hajarten som egentligen dog ut för för 3 - 4 miljoner år sedan. The Meg regisserades av Jon Turtletaub men han kommer inte att regissera uppföljaren. Det blir istället Ben Wheatley som kommer att få regissera Statham och de andra skådespelarna i uppföljaren. Han har tidigare gjort Rebecca och regisserar även Tomb Raider 2-rebooten som är tänkt att dyka upp nästa år. När vi kan få se uppföljaren till The Meg, som just nu går under titeln Meg 2: The Trench, finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
38.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Aquaman får inte helt oväntat en spinoff
Ska handla om The Trench

Aquaman är DC Comics största film någonsin så att Warner Bros. och DC skulle spinna vidare på den kommer antagligen inte som en oväntad nyhet. Nu är det klart att det kommer en spinoff som kommer att handla om varelserna i The Trench, en del av Atlantis som klarade sig ifrån förstörelsen av Atlantis men vars invånare utvecklades till fasansfulla monster. Enligt Hollywood Reporter kommer ingen av skådespelarna som var med i Aquaman att vara med The Trench. Här nedan kan ni kolla in när Aquaman och Mera stöter på lite varelser från The Trench i Aquaman. Ett klipp som ni kanske inte ska kolla på om ni inte har sett filmen och vill undvika spoilers. Tumnagel
35.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010

PC-Bad Company 2 patchas imorgon
Massa grejer

PC-versionen av Battlefield: Bad Company 2 dras tydligen med en del problem fortfarande, men nu tar DICE itu med i alla fall några av dessa. Imorgon kommer en ny patch att släppas till spelet och den fixar i ordning allt mellan himmel och jord, bland annat (förhoppningsvis) en del av serverproblemen. En annan grej som står ut är den här: Added weapon balance tweaks to a number of weapons - we are eagerly awaiting feedback! Det står inte vilka vapen det gäller, men om inte M60:n justeras ner en aning blir jag förvånad. Samtliga ändringar efter hoppet. Tumnagel
38.5°
+
Kristoffer Arvidson
0
2009
2008

EA skrotar Tiberium
För mycket problem

Utvecklingen av det Command & Conquer-baserade FPS-spelet Tiberium har lagts ner. Tyvärr verkar det som att spelet inte håller tillräckligt hög standard för EA. Mike Verdu skriver i det interna memo som skickats ut att spelet haft stora designproblem redan från början. Även om företaget ska försöka omplacera vissa begåvade människor så står nu en stor del av personalen utan jobb. Nedan har ni hela memot. It is with a heavy heart that I announce an end to all work on Tiberium effective immediately. Ix27ve consulted with Nick Earl and Frank Gibeau at the EA Games Label and together we have reached the conclusion that given the time and resources remaining, we will not be able to deliver this product to an appropriate level of quality. The game had fundamental design challenges from the start. We fought to correct the issues, but we were not successful; the game just isnx27t coming together well enough to meet our own quality expectations as well as those of our consumers. Unfortunately, this action will result in several individuals on the team being released. We will make every effort to place affected individuals on projects within the studio – and where that isnx27t possible, to connect them with opportunities in other teams at EA. This is the right move for the studio and the company, but itx27s particularly hard for me because of the impact it will have on our people. Many individuals contributed their time and talents to this game. I spent time in the trenches with them and I was continually impressed by their work. Moving forward, we need to make sure this doesnx27t happen again. I believe we are already doing a better job of engineering success in from the start. The quality bar has been raised. Now we need to step up our focus on great design and execution, catching any problems early and correcting them quickly. We will strive to live up to our values: To make great games, treat people right, keep our commitments, and grow our business. _______________________ Mike Verdu EA LA 5510 Lincoln Blvd Playa Vista, CA 90094 Tumnagel
37.0°
+
Lars Lindroth
0

Bionic Commando Rearmed försenas
Attans

Bionic Commando Rearmed skulle enligt tidigare rapporter släppas under maj månad men nu enligt Communicatorn på Capcoms Bionic Commando-hemsida så är det lite försenat och kommer troligen inte att släppas förrän någon gång i juni. "This is MA-1. Sir, we know youx27ve been waiting to get your hands on the finished Bionic Commando Rearmed, but it appears wex27ve run into a few problems in the closing stages. I regret to inform you that we have received confirmation that the game wonx27t be making its scheduled May release. "This is always the hardest part of any battle, sir. All we can tell you is that the game is done and is more awesome than pure liquid awesome sir! Our troops right now are in the trenches, battling with bugs and submission procedures. Fatigue is starting to set in but they wonx27t give up until that game is on the shelves! Kom igen nu GRIN vi väntar med spänning. Tumnagel
37.0°
+
Frode Wikesjö
0
Nästa sida