m

Take-Two missnöjda på skurkar som reverse engineerat GTA 3
Var väl inte helt oväntat

Nyligen blev det känt att fans av Grand Theft Auto III och Grand Theft Auto Vice City lyckats reverse engineerat källkoden till spelen, vilket öppnar upp rejält för möjligheten att skapa nya portar av spelen samt utökar modpotentialen rejält. Allt man kan behöva på filfronten blev därefter tillgängligt att ladda ner via GitHub. Chockerande nog gillade inte Rockstar-ägarna Take-Two detta och har nu satt stopp för alla att ladda ner filerna från mjukvarusidan med ett stycke DMCA-takedown. Sedan filerna langades upp på GitHub har dessa blivit tillgängliga på annat håll och det lär vara rätt svårt för Take-Two att sätta stopp för spridningen helt, men Take-Two lär vara relativt snabba på pucken och sätta stopp för populära moddar och andra fan-projekt som tagits fram med den knäckta källkoden. Tumnagel
35.8°
+
André Stray
0
2020

Massvis med spelglädje i Vanquish och Bayonetta
Alexander har lirat de nya remastrade versionerna

Det är skrämmande hur fort tiden går. Mer än tio år har passerat sedan Bayonetta släpptes och det är snart lika länge sedan Vanquish kom. För er som inte var med då var det spännande tider; mitt bland trippel A-spel som Gears of War och Call of Duty började indiespelen göra revolution, och japanska Platinum Games bildades med målet att göra kvalitetsspel som inte nödvändigtvis behövde följa gängse spelkonventioner. Det är ur detta företag Bayonetta och Vanquish föddes, av giganterna Hideki Kamiya (Devil May Cry) respektive Shinji Mikami (Resident Evil, Resident Evil 4). Spelen distribuerades av Sega, vilket ökade den magiska känslan för oss som vuxit upp under tiden då Sega var ett företag att räkna med. Tumnagel
39.9°
+
Alexander Karlsson
0
Nästa sida