m

Nya BMW 2-serie Active Tourer läcker ut
Läcker?

BMW:s pensionärsmodell 2-serie Active Tourer är snart här i ett uppdaterat utförande och nu har en bild på bilen läckt ut. Precis som sina syskon är det en stor grill i fokus och man har lagt lite mer krut på att få bilen att se sportigare ut. Om det nu går i den här kategorin. Tillverkningen ska enligt rykten dra igång i november så en officiell presentation borde äga rum snart. View this post on Instagram Ett inlägg delat av CocheSpias (@cochespias) Tumnagel
33.0°
+
Bobby Green
0

Technics släpper lurar du ska kunna ha i örat hela dagen
Lovar bra ljud både in och ut

Anledningen till att använda lurar som vanliga Airpods är att de går att ha i hela dagen, inear och overear blir ofta tröttsamt om man sitter i möte efter möte. Nu har Technics släppt två modeller som har fokus på att just användas länge, ett bra fokus tycker i alla fall jag. EAH-AZ60 är värstingen som finns i silver och svart. Jämfört med tidigare släppet EAH-AZ70 får man här ett element som är på 8 millimeter istället för 10 millimeter, men istället får man en lur som ligger helt i örat och som ska gå att använda länge, länge om man får tro Technics. För att de ska fungera perfekt skickar man med hela sju storlekar på earbudsen. Lurarna ska enligt Technics ha bra ljud men du ska också låta bra. Man lovar att din röst ska tas upp bra och att skräp runtomkring ska tas bort, detta med hjälp av totalt åtta mikrofoner. Ska bli intressant att testa. Aktiv brusreducering finns men också två transparenta lägen. Ett som försöker efterlikna omvärlden som den är så att du ska få känslan av att du inte har lurar på, och så ett läge som tar bort onödigt brus men förstärker röster. Lurarna går att koppla till tio enheter och två enheter samtidigt. Stöd för LDAC och högupplöst ljud finns också. Batteritiden i lurarna är sju timmar med brusreducering på, totalt 24 timmar med fodralet. På pappret ett par drömlurar helt enkelt, om de lever upp till detta får vi se när vi testat. Prislappen ligger på 2299 kronor. Man släppte också lite enklare EAH-AZ40 som är byggda på samma princip men som inte har högupplöst ljud eller LDAC, som har ett mindre element på 6 millimeter och som inte har aktiv brusreducering. Batteritid på 7,5 timmar i lurarna och totalt 25 med fodralet. Finns i färgerna silver, svart och guld. Prislappen ligger på 1499 kronor. Tumnagel
39.9°
+
Roger Åberg
0

En första titt på tekniken i Lynk & Co 01!
Vi pratar med deras CTO David Green

När Lynk & Co kontaktade mig i veckan för en virtuell testkörning på distans var jag helt ärligt väldigt tveksam, under det senaste året har jag varit med om rätt många presentationer som lovat mycket men fallit platt. Men jag sa ja för att få snacka lite med deras CTO (alltså teknikchef på ren svenska). Lynk & Co är ju ett udda bolag som ska hyra ut sina bilar med en månads uppsägningstid och där användarna kan göra sina bilar tillgängliga för andra för att minska månadskostnaden. Det låter bra, men om det kommer att fungera i realiteten återstår att se. Oavsett var jag nyfiken på hur tjänsten skulle fungera och hur deras gränssnitt ser ut i bilarna. Det blev ett rätt härligt samtal om delning, vad som är viktigt i en bil, varför alla bilars system ser olika ut och hur det kommer att vara om tio år. Hela intervjun ovan eller hoppa till ett speciellt avsnitt här nedan! 01:37 Hej! 01:54 Rullar Lynk & Co på Android? 03:05 Vilka appar behövs i en bil? 03:53 En första titt på systemet och hur det fungerar 04:28 Unik hårdvara i bilen 04:47 Hur många utvecklare är de? 05:13 Skillnader mellan Kina och Europa när det gäller delning 06:49 Hur fungerar delningen? 07:43 Hur gör man med garage? 08:19 Kommer man endast att dela i city? 09:36 Kommer Lynk & Co att tjäna pengar på delningen? 10:40 Genomgång av systemet 11:36 Så sätter man igång delning i bilen 12:28 Journey Camera 13:35 Vilka nya funktioner kommer i bilarna nu? 14:41 Är gamification bra i bilen? 16:34 Skillnaden mot andra bilar 19:05 Skillnaden att utveckla för en bil och en telefon 21:04 Laddning och tankning av bilar 24:00 Varför gör Volvo, Polestar och Lynk & Co egna system? 25:03 Kommer system i bilar att bli mer lika varandra? 26:08 Är det ett problem att man lånar ut "sin" bil? Tumnagel
39.1°
+
Roger Åberg
0
2020

Nikon slutar göra kameror i Japan
Nu blir det Made in Thailand istället

Den japanska tidningen Asahi rapporterar att Nikon kommer att sluta tillverka kameror i Japan och istället flytta all kameraproduktion till Thailand. Nikon har två anläggningar för att tillverka kameror, en i Japan och en i Thailand. Produktionen av Nikons spegellösa kameror Z6 och Z7 har redan flyttats över till den thailändska fabriken och under nästa år kommer även produktionen av D6 DSLR flytta till fabriken i Thailand. Nikon säger i ett uttalande till Asahi att deras japanska fabrik framöver kommer att tillverka komponenter till olika videoprodukter såväl som att fungera som en slags inkubator för "new businesses that will support Nikon’s future." Tumnagel
23.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida