Xbox vs Xbox 360Någon glad själ har fått tag på och fotat en klassisk Xbox bredvid en Xbox 360. Ingen större skillnad i storlek, men den nya är verkligen sjukt mycket vackrare. cgi.rbentley.plus.com/txb
Pryl,
37.0°
0Wille Wilhelmsson
sön. 5 jun 2005, 03:41
85 kommentarer till artikeln
OscaR skrev Ful hit och ful dit. Vem bryr sig? Det är trådlösa handkontroller. Göm den bakom era tvapparater så slipper ni glo på den. Själv så bryr jag mig inte speciellt mycket om utseendet. Jag sitter inte och glor på min konsol när jag spelar och kollar på film.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
preddan skrev jahapp....så civ3 går bra att spela för att det är snyggt, men civ1 är fult så det funkar inte....ok, bra, då vet jag, man spelar inte civ för att det är förbannat bra spel, utan pga grafiken? ok, fine by me. hur som helst, utan för att bli gaggig, jag prioriterar alltid "spelheten" i spel framför grafiken, spelet är 80-85% medans grafiken är 15-20%, är spelet bra och ser det sedan bra ut också, ett jävla + i kanten, nu skall jag sitta och spela mame och neo-geo rommar :P
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
P skrev Filip: Den är ju annars designad för att både stå upprätt OCH att ligga.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Eddie skrev HUR VILL NI ATT DEN SKA SE UT DÅ?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip P skrev Magnus, "Vad gäller onlinetjänsten. Xbox Live går skitbra och det är en bra funktion, men jag vill att en sån sak ska vara gratis. PS3 kommer vara hårdare satsning på onlinespel också, och om de håller det gratis kommer det räcka gott och väl för mig."
Ledsen att säga det, med tanke på vad du tycker om Xbox, men Xbox LIVE är gratis för alla som inte vill ha LIVE PRO.
Filip, glöm inte Forza Motorsport. Världens bästa bilspel vad gäller grafik.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Magnus Feldth skrev Eddie: Jag skulle ha älskat en udda och vågad design där de använde ett "X" eller så. Men skulle jag bara förändra det dom har nu skulle jag ha använt slot istället för den megastora släden för det första. Sedan skulle de fula märkena för minneskort och liknande ryka.
Filip: Jag har nämligen för mig att jag läste nåt om att vissa spelredaktörer (tror det var Gamespot) var lite rädda för mängden spelutvecklare kunde hämma boxens försäljning. Vad gäller möjligheten att tanka xbconnect tänker jag inte göra nåt sånt.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Rillepille skrev XBMC.. Har inget mer att säga...
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Oscar, men det är ju samma princip. Grafik är i alla fall för mej ungefär 40% av spelupplevelsen. Den kan inte bli bra med junk hårdvara. Även om det är värdens sämsta spel så äre alltid kul med lite grym grafuppvisning.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Magnus Feldth skrev Angående prestandan Citerar IDG: "Prestanda i Sony Playstation 3 kommer att vara den dubbla jämfört med Xbox 360 när den släpps under första halvåret 2006" - Källa: www.idg.se /> Angående spelutvecklare, har du nån källa på att "mångamånga" fler utecklare kommer köra på xboxen?
Spel till Playstation: Metal Gear Solid, Tekken, Gran Turismo, Grand Theft Auto, Killzone, Final Fantasy, SSX bara för att nämna några få som är antingen exklusiva eller semiexklusiva (kommer först senare till andra konsoller alltså)
Missförstå mig rätt, Halo är väldigt bra spel, min favorit till xboxen (för ja, jag har en xbox också, och en gamecube förutom PS2:an)
Angående kvalitet i det Sony gör, mycket tråkigt för dig att du råkat ut för ett måndagsexemplar, men sånt händer även den bäste ibland. De erfarenheter jag haft av Sony produkter (playstation, dv-kamera, digitalkamera, md-spelare, radio, tv, datorskärm) har varit felfria och de jag pratat med i övrigt är också mycket väl inställda till Sonys kvalitet.
Vad gäller onlinetjänsten. Xbox Live går skitbra och det är en bra funktion, men jag vill att en sån sak ska vara gratis. PS3 kommer vara hårdare satsning på onlinespel också, och om de håller det gratis kommer det räcka gott och väl för mig.
Summa summarum: både xbox360 och PS3 kommer vara intressanta maskiner. Jag kommer dock i första hand skaffa en PS3:a medan Filip först skaffar en Xbox360. Vad ni andra skaffar vet bara ni själva.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Amir skrev Playstation 3 är faktiskt snäppet starkare än 360 på nästan alla plan. I stället för tre kärnprocessorer har den sju. Beräkningshastigheten ligger på 2 teraflop i stället för Xbox 360 1 teraflop. Och till skillnad från fyra trådlösa handkontroller till 360 slår Sony till med sju. Och som en vän säger jag till alla dem som tänker köpa Xbox 360 kommer alla ångra sig när PS3 kommer ut.........
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
FFaael skrev Ger inte 360 lite "super nintendo " associationer
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Kalle skrev Om man ska snacka design så tycker jag faktiskt att XBOX 360 är snyggare än PS3'an. Även om jag inte gillar XBOX..
Kommer nog bli så att man köper XBOX eftersom den är billigare och för att onlinespelet redan är så pass utvecklat.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Freddish skrev OscaR: Ja håller med dig fullständigt! Strunt samma om den e ful! De e ju inte de som e grejen! De e ju själva spelupplevelsen som måste va bra för framgång.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
NK-mannen skrev hmm?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
roflman skrev Vem fan vill ha en tjejpryl?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Ola skrev Ps3 har 218 gflops så ps3 har nog bättre grafik och allting bättre i sin konsol plus att ps3 kommer ut senare vilkett betyder att deras maskin är mycket mer kompliserad och därav betre prestanda
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Magnus Feldth skrev Petter: "Till exempel har ATI starkare grafik kort i Xbox 360 än Nvididas kort i PS3 för att ta ett exempel" - Are you yanking my crank? Vad får du det ifrån? Ange gärna källa.För enligt vad jag har läst har boxen 500 MHz grafikprocessor från ATI och PS3 en 550 mhz RSX grafikkort från nVidia (128bit pixelsprecision, 1080p upplösning, 300 miljoner transistorer, 90nm) RSX kan köra två HD-skärmar för tusan!
kategorier som jag ger ps3:an seger i: - bakåtkompabilitet (ps-one och ps-two) - mängd spel (fler speltillverkare finns till playstation än xbox, jämför spelutbud till PS2 mot Xbox tex) - online-spel (onlinespel skall vara gratis, jag bryr mig inte om jag sedan kan genom ett xbox-live-abonnemang kan köpa skal och ringsignaler, jag är inte 14 år) - design (ms fuckade upp det, sony kan det, se tex PSP, sonys datorskärmar, plasmaskärmar) - prestanda (dubbelt xboxens redan från start) - prisvärde (vill du betala 3 lök för gammal teknologi när du ett halvår senare får det dubbla till nästan samma pris (min personliga gissning hamnar ps3:an mellan 3500-4500 kr))
Har du några andra kategorier som är värda att nämnas, säg gärna vilka det är.
Sony är kända för sin kvalitet, MS är kända för sin Blue Screen of Death.
Angående revolution redan uträknat. Tja, när den endast har 3 ggr gamecuben och ges ut kanske så sent som 2007 (som jag hörde ett rykte om på ign) så räknar nog jag ut den. En positiv med den konsollen är att man skulle kunna ladda ner gamla spel, även gamla sköna NES-spel. De kommer att ha sina fans och sin köpkrets men de kommer inte vara med och tävla i den stora fighten mellan boxen och PS3.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Magnus, det du egentligen citerade var vad sony själva sa om sin konsol....enligt Microsoft är x360n bättre. Jag har ingen speciell länk till att många fler utvecklare ansluter sig till xbox360 men jag har sett på nätet den senaste månaden många artiklar angående flera spelutvecklare som gör det. För att spela online gratis med din xbox är det bara att tanka xbconnect lr nåt liknande å köra igång.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Anton skrev aso vist ps3 kanke kommer bli bättre en xbox 360 men dom som har köpt xbox classic kommer ju troligtvis köpa xbox 360 och dom flästa jag har mött på spel sidor och sont vill häldre ha xbox 360 en ps3 . Men xbox 360 kommer ha något som kommer göra att det kommer bli ungefär lika många om inte mer köpare till xbox 360 och det får ni lista ut själva h lo 3 kan jag väl säja sen lan ni det. xbox 360 kommer i alla fall st vid min TV till höst. så dom som vill ha bekväma hand komtroller köp xbox 360 för ps3's handkontroller ser ju ut son en sex lekasak.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Från Framtiden skrev alla era spekolationer om ps3 komemr inte att stämma , jag e den enda här som vet vad som komemr att hända , dessutom komemr grafiken att vara dubbeltså kraftfullare o snyggare än xbox 360 spelen , och ps3 kommmer att ha ett likadant live tjänst fast med fler funktioner än vad xbox360 har , och ps3s online tjänst heter PLAYSTATION NETWORK PLATFORM
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev ....men 360`n är ju faktiskt designad för att stå upprätt så de ger ju lite handikapp.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Niclas skrev Från Framtiden: Har jag missat något beträffande PS3:s online-tjänst? Ska inte den heta HUB? (Det är en förkortning som jag inte vet vad den står för).
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Magnus, ja men i vilket fall som helst så har den ju spelutbudet i så fall. Onlinespelandet väljer du ps pga xtrem lättja och ovilja?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Ryo HAZUKI skrev någon som vet när SHENMUE 3 kommer ut och i såfal i vilken maskin ? kommer den komma till xbox 260 eller ps3 ? elelr till dagens consoller
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
OscaR skrev Filip: okok, jag erkänner... jag har helt fel. Inge kul att spela spel utan bra grafik etc. kass e jag! skämmes på mig!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Ryo HAZUKI skrev hmm
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Ändring: okej kanske kommer lite fler junk-spel till ps3 som ändå ingen vill ha.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Knoofse skrev Nej Kalle Xbox360 är inte ens i närheten av PS3 coolhet och skönhet, another level helt enkelt......
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Vidar Rapp skrev Jag spelar hellre pong än vissa menlösa spel som släpps nu för tiden...
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Dvyght skrev OscaR JO spelen blir roligare med bättre hårdvara!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Magnus, ditt inlägg bygger minst 50% på din fantasi.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Fredd skrev Strunt samma om konsolen är ful! Man sitter inte direkt o kollar på konsolen när man spelar. Ja kollar på Teven. Xbox360 kan man ju göra massa annat än o bara spela med osså (:D)
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Ryuujin skrev jag tycker den gamla är maskulin och den nya är feminin.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Oscar, datorkraft kan göra väldigt mycket för ett spel. Kan man tycka något annat?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Magnus, okej för det första så kommer mångamånga fler spelutvecklare utveckla spel till x360 än de var till xbox vilket gör att spelutbudet kommer att bli minst lika bra till x360 som till ps3 (Halo3 och Oblivion tex för att nämna mina favoriter kommer inte till sonys konsol). Du nämner flertalet gånger att ps3ans prestanda är dubbelt så stark som x360ns vilket absolut inte stämmer. Cpun är vassare i ps3n men resten är inte någon märkbar skillnad. Vissa delar är faktiskt bättre i 360n. Du vet själv att online-funktionen i ps2 aldrig kom upp i samma division som xbox-live så jag tvivlar starkt på att det blir nån ändring i den nya generationen. På tal om priset så kommer x360 säkerligen ligga iaf 1000spänn under ps3an vilket i alla fall jag tycker är skillnad när det handlar om priser med så pass låga tusental (det handlar ju om minst 25% lägre pris vilket automatiskt gör den mer prisvärd). "Sony är kända för sin kvalitet, MS är kända för sin Blue Screen of Death." -Bygger ej på fakta...själv har jag upplevt motsatsen då min sonyhemmabio totalt dog bara efter en vecka (ja jag skötte den helt som man skulle, på reparationen sa de att det måste ha varit ett "måndagsexemplar"). Jag tycker inte att man ska acceptera "måndagsexemplar" av ett företag som är "känt för sin kvalitè". Till sist så är det inte alls klart att Nintendo Revolution endast kommer att vara 3ggr Gamecube så det är fel att använda som argument.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
OscaR skrev Filip: Nja. Har du ett tråkigt spel så blir det inte roligare för att du har bättre hårdvara.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
DWAM skrev Tycker att xbox 360 är den snyggast av de tre kommande konsollerna, men det är inget kriterium som jag går efter ifall jag skulle köpa.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev preddan, precis...som ett exempel tycker jag att "rome-total war" är ett mycket bättre spel än civilization. Detta beror till ganska stor del på de relativt prestandakrävande slagen.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
iigloo skrev jag skulle vilja se ett foto med Xbox 360 och PS3 brevid varandra...
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Från Framtiden skrev jag komm inte helelr i håg VAD namnet HUB står för , men jag ska ta o kolla upp det :)
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Magnus Feldth skrev Filip, skriv gärna var jag använder min fantasi - specificera s'il vous plaît.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev preddan, civilization 3 är estetiskt sett jävligt snyggt. Kan dock inte sätta mig och lira ettan idag.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
OscaR skrev Filip: det är ju inte riktigt det jag säger eller hur? Man kan ju inte ändra grafikinställningar på konsoler ändå.
Självklart så kan man utveckla finare spel med bättre hårdvara. Men finare är inte lika med roligare. Ett tråkigt spel som är hur snyggt som helst är ju fortfarande tråkigt.
Som sagt.. allt ligger i spelen.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
OscaR skrev Filip: Visst är det fint med snygg, som du benämner det, "grafikuppvisning". Men det är ju kul i sådär 2sekunder. När jag sitter och lirar ett spel så blir grafiken mindre och mindre intressant ju längre man sitter med spelet. Tillslut kunde det lika gärna ha varit en fyrkantig gubbe man styr omkring :) Någon kanske förstår vad jag menar.. lite svårt att förklara. Men iaf. Det är inte som om det är natt och dag mellan xbox360 och ps3an. De som gör bäst spel(spelmässigt) kommer ha mig som kund iaf. Sen bryr jag mig inte om folk kommer köpa en annan maskin för att den har bättre hårdvara. Det är för mig helt totalt ointressant.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Ryuujin skrev Eddie: bra fråga! själv vill jag ju att den ska se ut som alla andra pc:ar så man känner igen skiten. eller mer maskulin som sagt. den ser ju ut som en tampong nästan, det är ju fan inget maskulint!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
deathstar skrev tycker den nya snarare är sjukt mycket fulare
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
AGrumphy skrev Sjukt mycket vackrare är nog att ta i. Xbox 360 ser ut som om den hör hemma bland en tandläkares tortyrredskap.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev AGrumphy, Om du försökte va rolig där så misslyckades du.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Amir skrev PS3 vinner. Med ubbelt så stor beräkningskapacitet i jämförelse mot Xbox 360 finns det ingen anledning för 80 miljoner playstation-ägare att byta märke. Det finns det däremot för 20 miljoner xbox-ägare... Och jag skulle aldrig köpa en XBOX 360 bara för att den är billig...då lägger jag hellre till ett par hundralappar för att få en konsoll med morgondagens teknik istället. PS3 Gå baby.... 80 miljoner männikor väntar på dig......!!!!!!!!!!!!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Pettor skrev Magnus Feldth:
Ganska larvigt att påstå att PS3 är bäst alla kategorier, för duvet att det inte stämmer. Till exempel har ATI starkare grafik kort i Xbox 360 än Nvididas kort i PS3 för att ta ett exempel. Om du är fanboy av PS så visst, men du ger ju inte ens Xbox 360 en chans om du säger så.
Sen tycker jag PS3'an är nästan fulare.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Simon skrev Helt otroligt att de inte lyckas göra en snyggare konsol än det där, jag menar för det första så ser man nu att den är gigantisk (vanliga xbox är det) sen ser den extremt plastig ut, plast är snyggt om man gör det rätt, men detta ser hemskt ut och även billigt för den delen, just det sättet som dom plasten är på denna gillar jag inte, det känns precis som alla nya PC som har konstiga silverplastfärger och gråa som jag är extremt less på. Sen att den är konkavformad gillar jag personligen inte heller, jag vet inte riktigt varför men det känns lite.. fel helt enkelt.
Nu vet jag att PS3 inte heller är speciellt liten men den är så extremt mycket snyggare, den ser verkligen ut som en kvalitetsprodukt (om man räknar bort deras dosa).
Jag tycker microsoft borde ha lärt sig lite av vad för design det är som är populär just nu och enligt mig så är själva iPod/Apple designen bland de som är mest inne nu, och plastmässigt är det blankt, detta är iaf min åsikt.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Från Framtiden skrev Niclas , jo det stämmer den komemr att heta PS3 hubb online tjänsten , den komemr dessutom kommer att vara gratis att lira på till skillnad från xbox360 , ps3 hubb network kommer att bjuda på mer avanserade godis än vad 360 nånsin har idag
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Men vafan va alla verkar va intelligensbefriade. Datorkraften sätter ju gränsen för vad som är möjligt i ett spel. Tycker ni inte som jag så kan ni ju sitta där å mögla framför pong. Ps. Xbox 360 har lätt starkast spelutbud med titlar som oblivion, halo3 och kanske till och med kungen....shenmue3
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
freddish skrev Amir: Vad fan ska man med sju kontroller i en konsol med att göra?? Och vad e en teraflop?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev nehej du NK de var inte i närheten
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
wille skrev Har jag missat något eller varför har det helt plötsligt börjat kommenteras i en artikel som skrevs för nästan ett år sedan? Har vi troll?
Gå in på Spelfeber.se om ni vill veta allt om det hände som på E3 förra veckan och låt den här artikeln vila i frid... :)
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
från framtiden skrev ps3 bomurang kontrollen som ni ser idag, är bara en prototyp , den kommer attskrotas, det har skapat ett helt ny ps3 kontroll som ser exact likadant ut som ps2ans dual shock2 på design skalet , men under skalet döljer en del hemligheter , som är trådlöst med bluetotth , behövs ej nån sladd och så kommer den att ha en gyro rörelse känskel teknik som gör att istället för att du styr med dual spakarna så viftar du med kontrollen istället , du kan vifta kontrollen hur du vill o då styr du tex bilen flygplanen och fps spel , vilket komemr att ge en maximal upplevelse , denna kontrollen ska bli standard som föjls med när du köper ps3 , den komemr att finnas med i både stora o lilla ps3 paketet , o svart ps3 och silver ps3 släpps samtidigt
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev P, jaja men gamla är inte alls designad för att stå
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
klem skrev Det är ju min gamla compaq presario från 93 ju.. grymt kraftfull en 486 sx 25:a .. rock on microsoft
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
OscaR skrev All samlad datorkraft i världen kan inte göra de dåliga spelen bättre. Allt hänger på spelen. Specsen är bara marknadsföringsjippo från MS och Sonys sida.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
pijon skrev Fattar inte hur Microsoft kan misslyckas så fatalt med designen igen.. Trots att dom hyrde in designer från Rhode Island Designschool som i sin tur hyrde svindyra designers runt om i världen för att få tävla om varsitt bidrag. Därefter valde han ut två som fick göra den slutgiltiga produkten. Hur kan det vara så svårt att göra en snygg design??? Oj, höll på att glömma att dom även hyrde in en specialiserad firma på färgsättning.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Freddish skrev OscaR: Ja håller med dig fullständigt! Strunt samma om den e ful! De e ju inte de som e grejen! De e ju själva spelupplevelsen som är viktig! Är alla Mode besatta eller?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Filip skrev Hur kul äre egentligen att sitta å lira på lägsta graf inställningarna?
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
snirkelsnorkel skrev Jag tycker allmänt att sådana där utspel som vår vän med kniven gör är extrema och onödiga.
Varken den ena maskienen eller den andra har visats upp på riktigt riktigt, dvs. de finns inte att köpa i någon som helst version.
Därför anser jag att pubertala utbrott likt de Jack roade sig med att ropa bör undvikas.
Att Ps3 kommer senare kommmer antagligen betyda kraftigare teknik, men. MEN det är faktiskt inte maskinerna som ska spelas, det är spelen.
Jag tycker inte att man ska behöva slänga ur sig löjväckande kommentarer bestående av nästan enbart förolämpningar.
Tycker faktiskt att det är lite larvigt att det ska vara antingen det ena elelr det andra, varför inte alltihop? Då komemr man kunna se alla maskiner presetera för vad de kan i sina spel.
Självklart är det pengarna som tryter, och själv kommer jag inte ha råd att införskaffa alla spelkonsoler denna generation heller, men jag kommer köpa en och antagligen inte bli besviken....
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
preddan skrev bah, om man kommer och säger att ungefär halva spelupplevelsen skall bestå av bra grafik - då har man inte spelat spel
jag håller med oscar, ett bra spel är ett bra spel oavsett om det är snyggt eller inte, ungefär som om man skulle ha kastat civilization i papperskorgen bara för att det inte var snyggt, vet hut fjortisar :P
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Jack The Ripper skrev Magnus Feldth Du är en Fet tönt gå hem o banta!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Rto HAZUKI skrev Vissa spekulationer gör gällande att Sony eventuellt kommer att skjuta upp lanseringen av Playstation 3 ända tills 2007.
Spekulationerna baseras främst på att Sony antas att sänka priset på PS2:an till cirka 100 dollar lagom tills lanseringen av Xbox 360. Detta självklart för att göra livet surt för 360:n. Om denna strategi faller ut väl och 360:n inte blir den succén som många tror att den kommer att bli, har Sony råd att hålla lite på PS3:an och suga ut det sista ur PS2:an.
Ett annat spår är att Sony är rädda för att inte ha tillräckligt med färdiga konsoler av PS3:an för en lansering under 2006.
Hur Sony än tänker så tror jag i och för sig inte att de ska räkna med att 360:n floppar på grund av en prissänkning av PS2:an. Gruppen av gamers som inte är så priskänsliga, samt intresserade av nästa generations konsoler, borde mer än väl täcka upp Microsofts första batch av maskiner.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
snirkelsnorkel skrev Och Jack, istället för att plugga in engelska vulgära ord, vad sägs om lite grammatik?
Den korrekta meningen skulle således bli:
"Xbox360 >IS< Going to " osv.
Eller det är klart, kanske man måste ha ett par Xbox360 för att mosa en Ps3, är det det du menar..? =P ;=
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Magnus Feldth skrev En gris med smink är fortfarande en gris.
x360 är inte ett dugg snygg. Själva idén med en konkav form är ok, men deras utförande är det inte. Skippa den stora släden, ha en slot istället för det första. Hålen för minneskort och liknande detaljer är också fula och borde ha dolts.
PS3 rocks! (alla kategorier!)
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
jonasn skrev "sjukt mycket mindre ful"
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Apan skrev Gammal IBM PS2 möter en Mac. Ganska osmakligt.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Nisse skrev Jag kan bara säga att Magnus Feldth, har så rätt beträffande vad han skrivit här idag. Sluta hacka på han nu! Och till er som fortfarande vill påstå att Xbox 360 har kraftigare grafikkort än vad PS3 har: Ni har feeeel!!! Så fel så fel så fel!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Chrstoffer skrev Final fantasy kommer till 360n även SSX . vad jag vet så finns det mkt mer heta spel till xboxen än till ps3an.. Och 360n kommer ett år innan ps3an xboxen kommer ha två versioner av live guld och silver då silver är gratis och guld kommer att kosta lika mycket som live gör nu.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
geran skrev Dator kraften gör inte spelen, en pissig spel ide med taskig kontroll är fortfarande dålig även om det är skit snyggt.
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Eklöf skrev Jag skulle gillat X360n ifall den såg ut som den första Xboxens prototyp såg ut, j*drans klockren design snackar vi om där! Ett stor silver X. Enkelt, Stilrent men kanske aningen opraktiskt. Jag personligen gillar inte när allting skall modärniseras under TVn och se ut som DVDspelare hela bunten, vad ere för fel på en lite udda manick som skriker glädje ifrån sig, ett DreamCast var ju rätt fint, tänka sig den designen med N8bit så vore det ju givet kanske :)
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Pike skrev tycker inte att nån av dom e fula iaf....
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
DelaCruz skrev Nya XBOX ser faan ut och ha en gamalt Dell Chassi från deras stationära!!!!! SKITDESIGN Hoppas jag designar bättre saker när jag e klar med min utbildning!!!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
från framtiden skrev ps3 släpps 17 november 2006 i sverige och över hela världen samtidigt (worldwide release, precis som dom gjorde med xbox360 , dessutom så komemr ps3an kosta 5000 kr för det lilla paketet med 20 gb hd och den stora paketet för 6000 kr med en 80 gb hårdisk
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Jack The Ripper skrev INSE Xbox360 Are Going To Kick PS3's ASSHOLE!!!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
AGrumphy skrev Filip att du inte tyckte mitt inlägg var roligt är ett bevis på att det var det. RealityComedyRules RCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCRCR
exBox360ZUZCHKXCZ
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Eklöf skrev Har ni räknat ut Nintendo helt ur bilden eller? Designmässigt så har PS3 och X360 en chans i hela världen med tanke på den kraft som finns innan för den slimmade Revolutionplastcoupén och storleken!
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Josef skrev Är microsoft idioter? När det gäller formgivning måste det ju vara så iaf. Det som ms vann på vad gällande xbox så var/är det ju att den är lätt att chippa. Xbox scenen är stor osv. Därmed blir den väldigt prisvärd om man säger så.. Vi får se hur det går med de nya konsollerna. Antagligen kommer 360 vara lättast att chippa och kommer säljas pga av det. Sen kommer de som vill ha den bästa maskinen köpa ps3. De som vill ha den snyggaste och coolaste köper ju nintendo. Kolla länken, tänk er den kanske röd eller limegrön eller rosa.. :)
av Wille Wilhelmsson, torsdag 28 december 2006 kl 13:22
Kommentera artikeln
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid.
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid.
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration