Teknik Motor Samhälle Spel Popkultur Fritid Tjock Tester Dagens fråga Tipsa! Skaffa Feber+ Mitt konto
Hetaste
Senaste
Alla Heta Kalla Öppna i ny flik måndag 29 juli 2013 fortsättning Nytt från Puppeteer Huvuden ska rulla Här kommer en ny video om det mysiga lilla spelet Puppeteer. Puppeteer utspelar sig i en dockteater och handlar om en pojke som blir förvandlad till en marionettdocka. Han huvud blir uppätet, men som tur är hittar han en magisk sax som hjälper honom på vägen. Under spelets gång hittar man många föremål som han kan ersätta sitt huvud med och på så vis få olika krafter. 11 september är släppdatumet och formatet är PS3. Tumnagel
39.0°
0
Sonic från ett förstapersonsperspektiv Green Hill Zone Act 1 Vi har tidigare beskådat en version av Super Mario sett från ett förstapersonsperspektiv här har vi ett liknande klipp men istället för Mario har man istället använts sig av Sonic. Tumnagel
37.9°
0
söndag 28 juli 2013 Vem ska spela Aiden i Watch Dogs-filmen? Folket får tycka till Ubisoft planerar att göra film av tre av sina spelserier nämligen Watch Dogs, Far Cry och Rabbids. Tidigare har de också utannonserat filmplaner för Assassinx27s Creed, Splinter Cell och Ghost Recon. Nu vill dock Ubisoft Motion Pictures ha lite hjälp och frågar folk om råd. Vem ska spela huvudrollen Aiden i Watch Dogs-flmen? I en undersökning på nätet går det att rösta på Tobey Maguire, Henry Cavill, Ryan Gosling, Paul Walker, Tom Cruise, Clive Owen, Robert Downey Jr., Andrew Garfield, Brad Pitt och Edward Norton. Just nu leder Tom Cruise ganska stort följt av Edward Norton och Robert Downey Jr. Vill du se någon annan kan du altid gå till undersökningen och göra din röst hörd. Tumnagel
42.5°
0
Rykte Självpublicering även på Xbox 360 Inte bara på Xbox One För några dagar sedan berättade vi att indieutvecklare kommer att få bättre villkor inför Xbox One liksom möjligheter till självpublicering och möjlighet att sätta eget pris och släppdatum. Nu kommer ett rykte som säger att de nya funktionerna även kommer att implementeras på Xbox 360 och det så tidigt som nu i augusti. Ryktena kommer från indieutvecklarna FarSight Studios som fått höra från Microsoft att deras spel The Pinball Arcade skulle kunna självpubliceras på XBLA via ett nytt kommande program. Och även om Microsoft inte har bekräftat det hela ännu känns det inte helt orimligt. Microsoft har uppenbarligen planer på att låta Xbox 360 leva ett tag parallellt med den nya konsolen och olika regler för självpublicering på de olika konsolerna skulle kännas förvirrande. Tumnagel
44.2°
0
FEZ II nedlagt? Phil Fish har fått nog Den kanadensiska indiespelutvecklaren Phil Fish verkar ha fått nog av allt trams i spelindustrin och planerar därav att lämna den. På grund av detta ser det ut som att den efterlängtade uppföljaren till FEZ, FEZ II, inte längre blir av. Det som verkade vara det sista strået för Phil var en intensiv Twitter-debatt mellan Phil och spelmediaprofilen Marcus Beer. Marcus sa några hårda ord om Phil samt Jonathan Blow på Gametrailers-podcasten Invisible Walls eftersom de inte ville kommentera självpubliceringen på Xbox One. Kort efter podcasten släpptes kontaktade Phil Marcus via Twitter där han bland annat sa några elaka saker. Detta resulterade då, som saker och ting brukar göra på Twitter, i lite pajkastning. Det kastades så pass många verbala pajer från alla håll och kanter att Phil till slut fick nog och skrev att utvecklingen av FEZ II är nedlagd. Som sagt var denna incident inte den enda anledningen varför Phil nu valde att backa bort från spelindustrin men tydligen var det den som gjorde att Phil till slut fick nog av industrin. Nu kan det ju fortfarande hända att Phil om någon dag/vecka meddelar att han överreagerade och fortsätter att utveckla spelet, något som man ju faktiskt får hoppas att han gör. Tumnagel
28.6°
0
lördag 27 juli 2013 Space Hulk kan nu förköpas På Steam Det kommande turbaserade Space Hulk-spelet kan man nu förköpa på Steam. Spelet stödjer Steamplay och släpps därav till Windows samt Mac. Det finns även en iOS-version på gång men den beräknas inte dyka upp förrän mot slutet av sommaren. Spelet släpps den 15:e augusti och kostar 27,99 Euro. Tumnagel
39.2°
0
Zelda: Wind Waker HD får "Hard Mode" En svårare upplevelse i HD I oktober släpps HD-remaken av The Legend of Zelda: Wind Waker och nu verkar det som att spelet kommer innehålla ett svårare spelläge. Denna information har kommit fram via Amazon som listat de nya funktionerna i Wii U-spelet. - Play the definitive version of this timeless classic on the Wii U console, now with stunning HD graphics and new game features. - Guide Link as he sets out on the massive Great Sea to find his kidnapped sister. - Sail the seas in search of lost islands, fight fearsome enemies, and take on mighty bosses. - Discover Miiverse messages that wash up in various locations—it’s like finding a message in a bottle. - Take on a more challenging difficulty level. - Manage your inventory and view maps on the Wii U GamePad controller. Mycket trevliga nyheter för alla Zeldafantaster som vill ha en lite svårare upplevelse. Tumnagel
45.4°
0
Säsongspremiär för Video Game High School S02E01 Det första avsnittet från den andra säsongen av Video Game High School är igång och kan beskådas här ovan. Tumnagel
42.3°
0
WRC 4 offentliggjort Med släpp under hösten Milestone offentliggjorde tidigare i veckan sitt nya WRC-spel, World Rally Championship 4. Spelet utvecklas för Windows, PlayStation 3, PlayStation Vita samt Xbox 360 och beräknas att släppas under oktober månad. Man ännu inte sagt något om en version för nästa konsolgeneration eller om något släpp för Wii U. Några av nyheterna i årets upplaga är bättre vädereffekter och ett helt nytt karriärsläge som skall sätta spelarna i en riktig FIA World Rally Championship-förares skor. Tumnagel
39.9°
0
fredag 26 juli 2013 Datum för Gamescom-konferenser Från Sony och Microsoft Både Microsoft och Sony kommer hålla presskonferenser strax innan den europeiska spelmässan Gamescom drar igång nere i Köln om mindre än en månad. Microsoft kommer hålla sin presskonferens i Dock One där Phillarna Phil Spencer och Phil Harrison kommer snacka lite Xbox One. www.polygon.com Som sagt så kommer även Sony hålla en presskonferens och den kommer hållas samma dag, den 20:e augusti, i Saatenhaus am Rheinpark klockan 19:00 svensk tid. Tumnagel
39.7°
0
Nygjort intro till Chrono Trigger Stiligt Hur skulle introscenen till Chrono Trigger se ut om det skulle komma ut en remake av spelet? Ja, så här kanske. Det är Riccardo Faidutti och några till som har knåpat ihop den här filmen och jag tycker att den ser rätt stilig ut. Tumnagel
39.3°
0
Activision Blizzard köper loss sig från Vivendi för 53 miljarder Öppnar upp stora plånboken År 2008 gick Activision samman med Vivendis dataspelssektion som främst bestod av bolaget Blizzard Entertainment. På så vis fick Vivendi en ägandedel på hela 61 % i bolaget. Nu bekräftar Activision Blizzard att de köpt ut Vivendis styrande andel i bolaget för att på så vis bli självständiga. Och det är ingen liten summa vi talar om. Hela 53 miljarder svenska kronor gick affären på. Vivendi kommer behålla en ägandeandel på 12 % i bolaget men styras av Bobby Kotick och Brian Kelly. Upplägget ser ut på följande vis: I ett första steg köper Activision Blizzard själva tillbaka cirka 429 miljoner aktier från Vivendi för cirka 37,9 miljarder kronor i kontanter. Ovanpå detta leder vd Bobby Kotick och Brian Kelly, som delar ordförandeposten, en grupp investerare som köper tillbaka ytterligare 172 miljoner aktier från Vivendi för cirka 15,2 miljarder kronor. Mycket stålar alltså! Tumnagel
53.2°
0
Veckans snabblänkar Ny vecka, nya länkar, ny skärmdump * Sexism in Gaming: The True Story, as Told by a Booth Babe * War of the Roses is now a free to play title * Japanese erotic games company (Illusion) released Oculus Rift demo.- * iRacing now officially supports the Oculus Rift * Leap Motion controller review * Gravity Rush/Journey Stage Leaked For PlayStation All-Stars Battle Royale * Oculus VR Inc would love to release the Oculus Rift for free * First Look At Ranko Tsukigime’s Longest Day, The Game From Suda51 And The Creator Of Akira * The Lemoners Top Commodore 64 Games * Monochroma Kickstarter Campaign Launched * 723 Screens From The Final Fantasy XIV: A Realm Reborn Beta 3 * How To Use A Console Controller On Your PC * One-man band covers Grand Theft Auto theme songs * Watch Plants vs. Zombies running on a Sega Genesis * The Best Cosplay From Comic-Con 2013 * David Jaffe-aided MotorGun Kickstarter cancelled Tumnagel
37.6°
0
torsdag 25 juli 2013 Ny duckumentary för DuckTales: Remastered Utvecklarna pratar grafik och sånt Här har vi en ny duckumentary för kommande DuckTales: Remastered och denna gång pratar man lite om spelets grafiska stil. In this edition of our Duckumentary series youx27ll find out where WayForward drew its inspiration from while redefining Scrooge McDuck, Magica De Spell, and other timeless Disney characters for DuckTales: Remastered. DuckTales: Remastered släpps till Steam den 13:e augusti, till PlayStation 3 den 14:e augusti, till Wii U den 15:e augusti och till Xbox 360 den 11:e september. Tumnagel
44.7°
0
Spela Kanye Quest 3030 Lite som Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden Kanye Quest 3030 är ett hemmagjort RPG där man spelar som den kända producenten/rapparen Kanye West. Kanye har lyckats hitta ett maskhål som tar honom till San Francisco år 3030. I denna dystopiska värld skall man som Kanye leta rätt på och förstöra olika kloner av kända rappare så som 2Pac, Jay Z, Snoop Lion, Ice Cube och Dr. Dre. Spelet är helt gratis att spela men kräver RPG Maker VX Ace Run Time Package vilket man kan hitta här. Tumnagel
37.1°
0
Neil Gaiman skriver spelhandling Wayward Manor heter det Den kända brittiska författaren Neil Gaiman (Sandman, Coraline, American Gods) kommer snart ta steget in i spelbranschen med spelet Wayward Manor. Han står nämligen för spelets handling som enligt Neil själv inte började som en handling för ett spel utan blev det efter hand utvecklingen blev mer komplicerad. Till sin hjälp har han utvecklarna bakom P.B. Winterbottom, The Odd Gentlemen, vilket ju låter som ett rätt bra samarbete. Spelet går ut på att man som spöke skall försöka skrämma bort husets nya ägare, lite som Beetlejuice helt enkelt. Spelet kommer att släppas i episoder och den första episoden borde släppas till Windows, Mac samt tablets under hösten. Tumnagel
39.6°
0
Släppdatum för Outlast Windows-versionen då Red Barrel spikade i dag släppdatumet för sitt skräckspel Outlast. Datumet som gäller är den 4:e september och då kommer man kunna hitta det på Steam för 20 dollar. Spelet spelar man som en journalist som bryter sig in i ett mentalsjukhus där det händer lite läbbiga saker. Man har ingen direkt möjlighet att attackera spelets fiender utan man får istället förlita sig på att gömma sig samt sin kamera som kan se i mörkret. Spelet är som bekant även på gång för PlayStation 4 men när den versionen släpps är oklart i skrivandets stund. Ovan kan man se när folk från Rev3Games spelar E3-demot av spelet. Tumnagel
39.5°
0
F.E.A.R. Online offentliggjort F2P-F.E.A.R. I dag offentlggjordes F.E.A.R. Online vilket är en free-to-play-version av flerspelarläget från det F.E.A.R. Spelet, som utvecklas av den koreanska utvecklaren Inplay Interactive, innehåller en hel olika spellägen bland annat Soul King-läget från F.E.A.R. 3. Det finns även ett co-op-läge där upp till fyra spelare kan köra igenom en kampanj som utspelar sig parallellt med handlingarna från F.E.A.R. 2: Project Origin. F.E.A.R. Online är på väg in i en stängd beta som man kan anmäla sig till via länken nedan. Tumnagel
39.1°
0
Betatesta Payday 2 Testa på Svenska Overkill Software har öppnat upp betan för sitt co-op-fokuserade spel, Payday 2. Betan kan man hitta på Steam och är endast öppen för Windows-användare. I samband med detta så släppte man även den tredje delen av Demian Lichtenstein-regisserade webbserien baserad på spelserien. Tumnagel
37.7°
0
Lite gameplay från Killzone: Mercenary 27 minuter Killzone Här har vi en genomspelning av ett demo för Killzone: Mercenary på PlayStation Vita. Är man sugen på lite mer gameplay från detta spel så kan man hitta det efter hoppet. Tumnagel
38.5°
0
Dags för Summer Games Done Quick 2013 En massa speedruns för välgörenhet I dag startade Games Done Quick igång sitt sommarinitiativ där man spelar ett gäng spel så snabbt som möjligt för att samla ihop pengar för välgörenhet. Så de närmsta fem dagarna kan man se fram emot speedruns för spel som Rayman Origins, The Legend of Zelda: Twilight Princess och Amnesia: The Dark Descent. Själva strömmen kan beskådas ovan och hela schemat för jippot kan hittas via länken nedan. Tumnagel
38.5°
0
Trailer för Battlelog för Battlefield 4 Ser bra ut DICE släppte i dag en trailer för den kommande versionen av Battlelog som utvecklas för Battlefield 4. Tumnagel
55.6°
0
Entusiaster spelar Tales of... Spelmaraton Ett gäng svenska entusiaster håller just nu på att spela så många Tales of-spel som möjligt. Man körde igång sin maratonsession i dag och kommer hålla på fram till den 1:a augusti. Så om man är intresserad av att se ett gäng personer spela en massa Tales of-spel så är det bara till att följa Twitch-strömmen ovan eller via länken nedan. Tumnagel
36.9°
0
TV 6 sänder Dota 2-turnering The International The International heter världens största Dota 2-turnering. Nu har TV 6 gått ut och berättat att de kommer livesända direkt ifrån denna tillställning. TV 6 ger sig nu in i E-sport på allvar. I början av augusti livesänder kanalen den största E-sportturneringen i världen. Turneringen ”The International” är ”VM” i spelet Dota2 som är en av världens största E-sporter med miljontals spelare runt om i världen. Mellan den 7-11 augusti kommer 16 av världens bästa lag tävla om 18 miljoner kronor - den största prispotten i E-sportens historia. I tävlingen, som äger rum i Seattle, deltar många svenskar och det helsvenska laget ”The Alliance” är en av förhandsfavoriterna att vinna hela turneringen. Turneringen pågår mellan den 7-11 augusti och hela turneringen kommer kunna ses online på TV 6 Play och tv6.se. Turneringens två sista dagar kommer också kunna ses via TV:n på TV 6. De svenska sändningarna kommer att produceras i samarbete med Dreamhack som har programledare, experter och reportrar på plats i Seattle. Tumnagel
77.1°
0
Gameplay från The Wonderful 101 Platinum Games kaotiska Wii U-titel I den här videon får vi se lite mer gameplay från Platinum Games kommande spel The Wonderful 101. Spelet släpps till Wii U den 23 augusti. Tumnagel
38.2°
0
Call of Duty: Ghosts bekräftat för Wii U Pang pang till Nintendo också Som vi alla vet så kommer Call of Duty: Ghosts att släppas till hösten. Spelet visades upp på E3, men där nämndes ingenting om spelet skulle komma till Wii U eller inte. Den förra versionen - Call of Duty: Black Ops 2 kom ju till Wii U. Men nu är det alltså bekräftat att även Wii U får ta del av Ghosts. Spelet släpps samma datum som till de andra formaten, nämligen 5 november. Tumnagel
39.1°
0
Spelintryck Pikmin 3 Jag och min miniarmé har plockat frukt De båda Pikminspelen till Gamecube hör till de allra bästa spelen på den lilla kuben. Nu har jag spelat Pikmin 3 i ungefär en vecka och kan konstatera att även detta spelet förmodligen kommer att ligga bland topplaceringarna när det blir dags att summera denna konsolgenerationen om ett antal år. Det är riktigt bra, oerhört välgjort och det som gjorde de två första spelen så bra finns kvar även i denna versionen. I Pikmin 3 spelar du denna gången som tre olika karaktärer. Alph, Brittany och Kapten Charlie som ger sig iväg ut i rymden för att hitta mat för att försörja invånarna på sin egen hemplanet. Men på deras resa kraschlandar de på en okänd planet. Som tur är finns det gott om frukt där de kraschade och ni hittar också Pikmins som hjälper er att både besegra fiender men också att hitta och frakta all mat tillbaks till ert rymdskepp. Utöver de vanliga varianterna av Pikmins finns det den här gången två nya typer - Rock Pikmin och Winged Pikmin. Med Rock Pikmin kan du lätt riva ner stenväggar och lättare ta ner stora fiender eftersom de är hårda och starka. Winged Pikmins däremot är rätt svaga i strid men kan flyga vilket är praktiskt när du behöver lyfthjälp. Precis som tidigare kan du maximalt ha med dig 100 Pikmins åt gången och du dirigerar dem dit du vill ha dem och beordrar dem att göra diverse grejer såsom att döda fiender eller släpa med sig en stor jordgubbe hem till rymdskeppet. Den här gången finns det tre spelbara karaktärer vilket gör att du lätt kan dela upp dem och arbeta på flera fronter samtidigt. Någonting som jag varit rätt dålig på att göra, men om man tänker efter lite grann så kan man tjäna rätt så mycket tid på att multitaska och bygga upp en strategi för vad ens olika Pikmintyper ska göra. Dagsystemet är kvar även i Pikmin 3 och det gäller att i slutet av dagen att samla ihop alla sina Pikmins så att de inte faller offer för rovdjuren under nattens mörka timmar. I det första Pikmin var man tvungen att klara spelet på 30 ingame-dagar vilket var lite väl tajt om man inte planerade sina strategier på ett bra sätt. I trean finns inget max antal dagar och om man inte är nöjd med resultatet en dag så kan man när som helst spela om den dagen vilket känns skönt. När jag har skrivit om Pikmin 3 tidigare så har jag klagat en del på grafiken som jag tyckt har sett undermålig ut med tanke på att Wii U ändå har en del krut bakom skalet (i alla fall i samma nivå som Xbox 360 och PS3). Jag har tyckt att texturerna sett lite grötiga ut och det har inte riktigt känts så snyggt som det borde kunde se ut. Nu när jag har spelat det färdiga spelet så är det inget som jag direkt stör mig på, men grafiken känns ändå lite ojämn på vissa ställen tycker jag. Många av bossarna ser till exempel riktigt snygga ut, medan texturerna på vissa ställen känns utsmetade och lite väl lågupplösta. Ytterligare en grej som jag stör mig på är kameran som man bara kan röra i sidled och inte helt fritt som i de flesta andra moderna spel. Det är ibland lite svårt att se saker som sitter lite högre upp då man inte kan "lyfta blicken" med kameran. Men men, man får väl leva med det. Det fungerar ändå hyfsat. Jag tycker helt klart att Pikmin 3 är det bästa spelet på Wii U hittills och som jag skrev i inledningen tror jag att det kommer hålla sig riktigt högt upp på topplistorna över bästa Wii U-spel under lång tid framöver. Jag har haft fantastiskt kul med alla mina små gulliga varelser och dess ibland lite korkade och naiva sätt att lösa problem på. Tumnagel
41.4°
0
Förbättrade villkor för indieutvecklare på Xbox One Låter trevligt Att vara indieutvecklare och publicera sina spel på Xbox 360 har inte varit det enklaste. Bland annat har man varit tvungen att gå genom en utgivare eller genom Microsoft själva för att kunna publicera sina spel på plattformen. Microsoft har också varit väldigt hårda i ceritfieringsprocessen. Något som upprört många mindre utvecklare. Men nu har Microsoft bekräftat att de i och med lanseringen av Xbox One kommer att vara mycket snällare mot indieutvecklare. Bland annat kommer indiestudios att kunna bestämma pris och släppdatum helt själva. De behöver inte heller någon tredje part för att publicera sina spel och Microsoft kommer inte vara lika petiga med att lägga sig i själva koden utan enbart fokusera på brott mot avtalsvillkoren och allvarliga buggar. Så här säger Microsoft om det hela: "Our vision is that every person can be a creator. That every Xbox One can be used for development. That every game and experience can take advantage of all of the features of Xbox One and Xbox LIVE," said Xbox chief product officer Marc Whitten. "This means self-publishing. This means Kinect, the cloud, achievements. This means great discoverability on Xbox LIVE. Wex27ll have more details on the program and the timeline at gamescom in August." Ryktet säger också att alla Xbox One-enheter kommer att kunna konverteras om till debugenheter genom att auktorisera ett konsol-ID. Något som skulle underlätta väldigt mycket för utvecklare som slipper skaffa hem dyra debugmaskiner. Denna informationen är dock inte bekräftat av Microsoft ännu och bör därför ses som ett rykte till dess. Tumnagel
48.2°
0
Nintendo nekar Japanska indieutvecklare på Wii U Japan + indie = inget Wii U-publicerande Med Wii U så har Nintendo öppnat upp rätt mycket för indieutvecklare och gjort det lättare för dessa att publicera sina spel på Wii U. Bland annat kan indieutvecklare numera självpublicera sina spel utan att behöva gå via en tredje part. Nu har det dock kommit fram att Nintendo nekar alla japanska indieutvecklare från att publicera sina spel på Wii U. Nintendo har i ett uttalande till Computer And Video Games sagt så här: "The policy in question is the decision of Nintendox27s department responsible for licensing activities in each region, and the licensing department of Nintendo is currently not accepting subject applications from individuals in Japan." Någon anledning till varför detta beslut har tagits har Nintendo inte gått ut med. Jag tycker det låter mycket märkligt och förstår inte varför de gör så här. Nintendo är ju ändå ett japanskt företag i grunden. Tumnagel
27.1°
0
onsdag 24 juli 2013 iOS/Android Nytt Prince of Persia på Androiden En remake av tvåan Prince of Persia: The Shadow and the Flame fortsätter där det första spelet slutade fast nu har vesiren Jaffar tvingat prinsen fly riket i ett fraktfartyg vilket tar prinsen till en mystisk ö. På denna ö gäller det att överleva 14 banor för att få chansen att komma tillbaka till hemlandet och stoppa den elaka vesiren. Spelet är en remake av originalspelet som kom ut för 20 år sedan och går att ladda hem här för 23kr. Även iOS skulle få spelet i natt men inga tecken tyder på att det har släppts där borta på jordklotet där App Store redan är en bit inne på torsdagen. Tumnagel
37.1°
0
Svenska speltoppen vecka 29 The Last of Us kvar i topp Multiformat 1.The Last of Us (PS3) 2.Minecraft (360) 3.World of WarCraft: Mists of Pandaria (PC) 4.The Sims 3: Semesterparadis (PC) 5.The Sims 3 (PC) 6.FIFA 13 (PS3) 7.Sniper Ghost Warrior 2 (360) 8.Tomb Raider (PS3) 9.Forza Horizon (360) 10.Resident Evil 6 (360) 11.The Sims 3: Årstider (PC) 12.FIFA 13 (360) 13.Grand Theft Auto IV (360) 14.Company of Heroes 2 (PC) 15.Call of Duty: Black Ops II (360) 16.Call of Duty: Black Ops II (PS3) 17.Starcraft II: Heart of the Swarm (PC) 18.Battlefield 3 (PC) 19.Need for Speed: Most Wanted (PS3) 20.Grand Theft Auto IV (PS3) Tumnagel
43.6°
0
Lanseringstrailer för PixelJunk Monsters Ultimate HD Tikiman på Vita Här har vi en lanseringstrailer för den uppdaterade versionen av det fantastiska Tower Defense-spelet PixelJunk Monsters till PlayStation Vita, PixelJunk Monsters: Ultimate HD. Tumnagel
37.2°
0
Veckans PSN-uppdatering I dag är det onsdag vilket innebär nya grejer i PlayStation-affären Som vanligt så körde Sony igång ännu en rea på PSN i dag och denna gång erbjuder man sänkta priser på PlayStation 3-spel som The Walking Dead, Resident Evil 4 HD, Demon’s Souls och Beyond Good and Evil HD. En komplett lista på allt som erbjuds kan hittas här. Annat som man kan köpa för PlayStation 3 i dag är Do Not Fall – Run For Your Drink, Dynasty Warriors 8, Everybody’s Golf, Call of Juarez Gunslinger + Far Cry Blood Dragon, Shaun White Skateboarding och Stealth Inc: A Clone in the Dark (Cross-Buy). För PlayStation Vita kan man hitta Mahjong Royal Towers och Stealth Inc: A Clone in the Dark. En komplett lista på allt som dyker upp i PlayStation-affären i dag kan hittas via länken nedan. Tumnagel
37.2°
0
Gran Turismo blir film Utvecklas av Sony Gran Turismo-serien flyttar från spelvärlden och in i filmvärlden. Sony planerar nämligen att göra en film baserad på serien och nu har Mike de Luca och Dana Brunetti som producerat The Social Network and Fifty Shades of Grey värvats för projektet. Tydligen är det succén för Universals Fast and the Furios som har fått Sony att fundera på filmtankar och eftersom Gran Turismo-serien har sålt i 70 miljoner exempelar så finns det helt klart intresse. I alla fall för spelen. Tumnagel
29.2°
0
13 nya minuter från Dragon's Crown Mer gameplay Det har släppts ytterligare en video med gameplay från kommande Dragonx27s Crown. När ni har kollat in klippet ovan kan ni också titta på videon som släpptes för ett par veckor sedan, om ni skulle ha missat den. Tumnagel
36.8°
0
Ny trailer för Splinter Cell: Blacklist Visar spelstilar I en ny trailer för Splinter Cell: Blacklist får vi se tre olika spelstilar som används i spelet. Personligen är jag för spel som ger mig alternativ. Jag är nämligen extremt dålig på att exempelvis smyga vilket gör att jag hellre letar reda på ett bra vapen och kör på. Samtidigt kan det vara bra att tvingas tänka efter i olika situationer och kanske utmana sig själv att öva på svagheter. Någon av spelstilarna som faller er i smaken? Tumnagel
40.5°
0
Lightning returns kommer med sociala funktioner Uppdatera när du spelar Square Enix meddelar att Lightning Returns: Final Fantasy XIII kommer att skeppas med sociala funktioner. Det innebär att spelare kan uppdatera Facebook och Twitter med händelser från spelet så som när en boss dödas. Kul för den som kanske vill skryta lite eller bara hålla folk uppdaterade. Tumnagel
33.5°
0
25 procent mer XP i StarCraft 2 multiplayer StarCraft 2 fyller år Om några dagar, närmare bestämt den 27 juli, fyller StarCraft 2 tre år. Och det vill Blizzard givetvis fira. Därför kan spelare nu under en begränsad tid (det anges inte hur länge det kommer att vara) få dubbel XP när de spelar StarCraft 2 i multiplayer. Så nu vet ni vad ni ska göra de dagar solen gömmer sig. Tumnagel
38.9°
0
Utvecklare snackar Beyond: Two Souls Verkar vara ett trevligt spel En ny video från Quantiq Dream där vi får höra några av utvecklarna som berättar om gameplayet i spelet och vad de har för tankar kring det. Spelet släpps till Playstation 3 i oktober. Tumnagel
44.6°
0
Game Freaks nya spel heter Soritia Horse Blandning mellan patiens och travspel Förra veckan teasde Pokémonutvecklarna Game Freak om ett nytt spel och nu har de avslöjat vad det är. Spelet heter Soriti Horse och är en blandning mellan kortspelet patiens och ett travspel. Spelet består av två faser där man först spelar patiens. Genom att göra detta så knyter du starkare vänskapsband med din häst vilket gör att den springer snabbare. I travfasen så använder du stylusen för att rita ut var hästen ska springa. Spelet kommer att komma till 3DS och det blir Game Freaks första egenutgivna spel. Tumnagel
33.1°
0
Bilder från PS4:ans gränssnitt Ser stiligt ut Sony har släppt lite nya bilder på hur gränssnittet till Playstation 4 kommer att se ut. Ett riktigt stiligt gränssnitt om ni frågar mig. Någon gång innan årets slut kommer konsolen att släppas ut på marknaden. Tumnagel
51.9°
0
tisdag 23 juli 2013 Kolla in den öppna världen i Assassin's Creed IV: Black Flag Ut och upplev Igår publicerade vi några nya bilder från kommande Assassinx27s Creed IV: Black Flag. Idag släppte Ubisoft en 13 minuter lång film som visar en del från den öppna världen i spelet. AC-serien har från börjat varit väldigt öppen men det är först i de senaste delarna som fler sidouppdrag implementerats. Och Ubisoft verkar helt klart gå vidare på samma spår i Black Flag. Tumnagel
64.1°
0
Lanseringstrailer för Stealth Inc. Släpps imorgon till PS3 och Vita Stealth Inc. som tidigare släppts till Windows PC har nu släppts till Playstation Vita och Playstation 4 i USA. Imorgon anländer det till Europa och ovan kan ni se lanseringstrailern. Priset är satt till 9.99 Euro eller 7.99 Pund. Tumnagel
37.6°
0
Många har förbokat Xbox One och Playstation 4 I alla fall via GameStop Möjligheterna att förhandsboka Xbox One har nu stoppats på GameStop. Anledningen? Extremt stor efterfrågan. Så är i alla fall läget enligt Microsoft själva. Greenberg twittrade idag: "Get on the GameStop first to know list for preorder updates". Enligt honom har försäljningen gått "through the roof". Samma sak gäller Playstation 4 som inte heller längre går att köpa/förhandsboka via GameStop på grund av för stor efterfrågan. Med andra ord är det många som är sugna på nästa generationens konsoler. Har du bokat? Tumnagel
49.0°
0
24 minuter Battlefield 4-alpha Privet! Battelfield Chetyre, Davai! Ett lite längre klipp som visar hur det kan se ut om man har tillgång till flerspelar-alphan för Battlefield 4. Som sagt är detta klipp från alphan så grafiken och mycket annat är inte på helt plats ännu. Dock kan man få sig en relativt bra bild av hur Siege-kartan är uppbygd. Tumnagel
40.3°
0
Mad Hatter återvänder i Arkham: Origins Trevligt I det senaste numret av Xbox-tidningen OXM kan man läsa att superskurken Mad Hatter kommer återvända och ställa till med rackartyg för Läderlappen i Batman: Arkham Origins. Mad Hatter var med på ett hörn i Arkham City där han bjöd på ett rätt underhållande uppdrag. Men till skillnad från Arkham City kommer Mad Hatter ha en större roll i Origins och ha sina egna kumpaner som ser rätt tuffa ut. Scannade bilder från denna tidning kan hittas via länken nedan. Tumnagel
40.1°
0
IGN pratar med Mark Cerny Intervju i tre delar Daniel Krupa från IGN pratar här med PlayStation 4-arkitekten Mark Cerny om lite allt möjligt. Så om man vill höra vad han har att säga så kan man beskåda intervjun ovan och nedan. Om man fortfarande inte har fått nog av denna man så kan man se en längre presentation av Mark Cerny från GDC Europe 2011 via länken nedan. Tumnagel
40.7°
0
Mer DLC till Guacamelee i morgon El Diablo's Domain Drinkbox Studios extremt trevliga plattformsspel Guacamelee kommer under morgondagen få ett nytt DLC-paket som heter El Diablox27s Domain. Det kommer innehålla 17 nya banor som man utmanas att klara på så kort tid som möjligt. Man kommer även få tillgång till tre nya konstymer varav en är baserad på den mexikanska fotbollshjälten Jorge Campos kläder. El Diablox27s Domain släpp som sagt under morgondagen när PlayStation-affären uppdateras. Tumnagel
37.1°
0
Blanka fortsätter att trolla Med gästspel av Dhalsim Ännu ett "Blanka Is A Troll"-klipp fär man släng in Street Fighter II-karaktären i olika failvideos. Denna gång får han dock lite hjälp av sin kompis Dhalsim för att trolla folket ute i världen. Tumnagel
40.7°
0
Final Fantasy VII blir live action-serie Ska släppas på Youtube Squaresofts klassiska spel Final Fantasy VII kommer att bli en live action-webserie skapad av fans. Just nu pågår en insamling via Kickstarter för att finansiera projektet. Projektet är tänkt att delas upp i säsonger med 5-6 avsnitt á 15 min per säsong. Dessa kommer läggas upp på Youtbube så att alla kan se den utan kostnad. Tumnagel
40.1°
0
Microsoft pratar Xbox 360-siffror 78,2 miljoner sålda Microsoft har avslöjat hur många Xbox 360 som har sålts sedan lanseringen av maskinen 2005. Under de tre senaste månaderna har de lyckats sälja 1 miljon enheter och totaltsiffran ligger numera på 78,2 miljoner enheter över hela världen. För att jämföra med Playstation 3 så har den sålts i cirka 77 miljoner exemplar medan Wii utklassar både Xbox 360 och PS3 med nästan 100 miljoner enheter. Riktigt många maskiner alltså. Tumnagel
46.0°
0
Bakom kulisserna på Castle of Illusion Del 2 Som ni säkert vet så håller Sega på att göra en remake och det klassiska Musse Pigg-spelet Castle of Illusion Starring Mickey Mouse. I den här videon får vi höra några av utvecklarna som berättar om spelet, om minnen från det gamla spelet och hur ska försöka göra en så bra remake av spelet som möjligt. Tumnagel
37.8°
0
måndag 22 juli 2013 Xbox One sparar gameplay Lagrar alltid de senaste fem minuterna I dag blev det känt att Xbox One kan spara upp till fem minuter gameplay i minnet som man sen kan redigera samt ladda upp och dela med vänner online. Konsolen spelar alltid in det man gör så man kan spara något man tyckte var extra tufft. www.gamespot.com Sony har en liknande funktion med sin kommande konsol, PlayStation 4, men den kommer lagra den senaste kvarten istället för 5 minuter. Tumnagel
49.0°
0
Nya bilder från Assassin's Creed IV: Black Flag Shark attack Det har släppts ett gäng nya bilder från Assassinx27s Creed IV: Black Flag och det ser ut som att vi kan få möta hajar i närstrid. De lär dock kanske bli lite svåra att lönnmörda. Tumnagel
40.7°
0
Nu är svenskutvecklade Legends of Aethereus släppt Grattis Det tog lite längre tid än planerat. Men nu är svenskutvecklade indiespelet Legends of Aethereus släppt och finns bland annat på Greengaming.com. Spelet är utvecklat av Gotlandsbaserade Three Gates och är ett strategiskt RPG med stöd för PvE och PvP. Spelet finns för både Windows PC och Mac och kostar 19.99 Euro. Trailern kan ni se ovan. Tumnagel
40.9°
0
Ingen uppdatering krävs för Forza 5 vid start Dock krävs det någon gång För ett tag sedan rapporterade vi om att lanseringstiteln till Xbox One, Forza Motorsport 5, skulle behöva uppdateras samma dag som det släpptes för att vara spelbart. Nu säger chefen för Turn 10 Studios, Dan Greenawalt, att det inte stämmer. Spelet går att spela direkt utan nätuppkoppling. Dock kommer det att krävas att spelet kopplas upp mot nätet i alla fall en gång för att det ska gå att genomföra karriärläget. "In the beginning of the game, the player will be racing against Drivatars that are contained on the disc and were trained by the [Turn 10 development] team. While playing, the player will be asked to connect to Live in order to download a completely fresh set of player-created Drivatar opponents - itx27s not a lot of data, but the download contains enough Drivatars to cover all difficulty settings. Connecting will also download new content - but the vast majority of the launch content is contained on the disc." "This download is simply additional cars and tracks. The gameplay is not blocked while downloading the additional content; itx27s done in the background just like disc install." Det hela känns fortfarande lite luddigt. Om innehållet som ska laddas ner nu inte är speciellt märkvärdigt - varför ska det då vara ett krav? Vi lär få höra mer om det här. Ovan kan ni kolla in en ny film där Deen Greenawalt intervjuas angående spelet i stort. Tumnagel
37.8°
0
Klipp från Satellite Reign Spirituell Syndicate-uppföljare För några veckor sedan skrev vi om den spirituella Syndicate-uppföljaren Satellite Reign som just nu söker pengar via Kickstarter. Bakom spelet ligger Mike Diskett som tidigare jobbat på både Syndicate och Syndicate Wars. Nu har man släppt ett klipp som visar hur man vill att spelet skall se ut och det klippet kan beskådas ovan. Tumnagel
46.5°
0
Bada som en nörd i sommar Snygg Game Boy-handduk De senaste dagarna har varit riktigt soliga och varma och då måste man ju ligga vid stranden och njuta av det vackra vädret. Vad sägs då om att skaffa hem en nördig och riktigt schysst Game Boy-inspirerad handduk? Handduken kan köpas via ThinkGeek för 2o dollar och jag tycker den är grymt snygg. Tumnagel
48.3°
0
Släppdatum bekräftat för Nvidia Shield 31 juli Den portabla android-baserade konsolen Nvidia Shield var först tänkt att släppas 27 juni men i sista stund sköts lanseringen upp på grund av något slags tekniskt problem med den. Nu har vi fått ett nytt släppdatum, nämligen 31 juli. Enligt den officiella hemsidan så kommer Nvidia Shield till en början enbart släppas i USA och Kanada. Om eller när den kommer till Sverige vet vi i dagsläget inte. Nån som är sugen på att skaffa hem en maskin? Tumnagel
33.1°
0
Trailer för Marvel Super Heroes Många superhjältar Till hösten kommer spelet Lego Marvel Super Heroes och precis som titeln antyder kommer vi att få möta massor av superhjältar från Marvel-universumet. Spana in den senaste trailern här. Tumnagel
37.7°
0
Nästa sida + Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration