m
Guest tycker du ska spela Wolfenstein: The New Colossus och stödja svensk spelutveckling!
Petsson skriver om tv-spel i allmänhet och retrospel i synnerhet på Spelbloggen
Develoop tycker du ska prenumerera på fototidningar
Marwin vill tipsa om sin event/spel-inriktade YouTube-kanal HEJSAN.TV
Paul rekommenderar verktyget IPIP för utvecklare
Anders vill att du ska kolla in en stor LEGO-utställning i Huskvarna 28/29 april
Linus vill tipsa om färska fotografier tagna med kommande OnePlus 6
Philip vill tipsa om sin tech-blogg
Vill du också synas här?

Aston Martin rullar ut helt nya Vantage

Hämtar en del inspiration från DB10

Bil / Aston Martin

Lite överraskande skickar Aston Martin i dag ut bilder och information kring helt nya Vantage. Bilen har figurerat med maskering ett bra tag på nätet så att utseendet skulle bli lite nättare visste vi sedan tidigare. För ett tag sedan fick vi även en teaserbild som visade att bakljuset skulle dominera bakdelen. Nu när maskering och skynken är borta får vi se vad man tidigare hade dolt, och även om jag älskar baken kan jag inte riktigt komma överens med fronten. Den lägsta "näsan" som Aston Martin någonsin producerat sägs det. Ska bli spännande att se hur en regplåt kan förstöra ansiktet på den senare.

Under huven ruvar Mercedes-V8:an med dubbla turbo på 4,0 liter och i här ger den 510 hästar och ett vrid på 690 newtonmeter. Drivningen sker som sig bör på bakhjulen och kraften skickas dit via en antingen en sjustegad manuell låda (lanseras senare) eller en åttastegad från ZF. 0-100 km/h ska gå på 3,6 sekunder och toppfarten anges till 314 km/h. Vantage delar mycket med storebror DB11 men trots detta ska 70 procent av strukturen vara ny och unik. Jämfört med föregångaren är den här både bredare och längre, men hela 27 centimeter kortare än DB11.

Bilen väger 1 530 kilo torr vilket innebär att den är 170 kilo lättare än DB11. Viktfördelningen ska vara 50:50. Den här blir den första som är helt och hållet inställd efter Matt Beckers vilja, Matt kommer senast från Lotus där han var chef över vägegenskaperna så det låter ju bra. Fullt justerbara aktiva dämpare sitter monterade runt om. På bakaxeln sitter en ny elektronisk diffspärr och det här blir den första bilen från tillverkaren som får den. Den kan gå från fullt öppen till låst på bara några millisekunder. Det finns tre stycken olika körlägen och dessa är Sport, Sport Plus och Track.

På insidan hittar man ett par Mercedes-prylar och en ratt med en rätt så märklig form. Skålade sportstolar håller fläsket på plats men i övrigt ser det ganska så avskalat och propert ut interiört. Precis som tidigare finns det endast plats för två stycken personer.

Priset för nya Vantage börjar på 120 900 pund. De första kunderna får sina bilar i juni nästa år. Om det i framtiden även kommer en version med V12 återstår att se, men det vore ju trevligt.

Läs mer
Forskare vill skapa europeisk hub för artificiell intelligens
Europa halkar efter USA och Kina i AI-utveckling 
42.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
HBO Nordic höjer priset med en tia
99 kronor i månaden 
15.1°
+
André Stray
0
Apa får inte upphovsrätten till selfie
Ingen får upphovsrätten till världskänt fotografi 
46.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Tanzania inför blogg-skatt
Motsvarar nästan en årslön i landet 
9.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Amazon börjar leverera till bagageluckan
Samarbetar med Volvo och GM 
42.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Bruce Campbell pensionerar Ash
Blir inget med Evil Dead med Bruce 
33.0°
+
André Stray
0
Maybach-konceptet kommer med ett te-set
Håll dig på insidan så du slipper se utsidan 
30.5°
+
Bobby Green
0
Tjänst visar om spel innehåller mikrotransaktioner
Kommer du att få betala mer när du köpt spelet? 
48.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Uppdaterad Samsung Pay får Paypal-stöd
Betala med din digitala plånbok  
45.4°
+
André Stray
0
Hack till Nintendo Switch publicerade
Nu kan man köra egna grejer på Switchen 
43.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snart blir det förbjudet att köra bil i Central Park
Börjar gälla i juni 
58.0°
+
Bobby Green
0
Netflix beställer animerad Fast & Furious-serie
Ska göras av DreamWorks Animation 
27.2°
+
André Stray
0
Nu kommer Apple Watch med e-simkort till Sverige
3 först ut 
49.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Fler och fler kuggar teoriprovet
Krävs 2,1 prov i snitt för att bli godkänd 
30.5°
+
Bobby Green
0
Chris Hadfield krossar rymdmyter
Rymden är lite läskig 
44.6°
+
André Stray
0
Musikbranschen hade ett toppenår 2017
Tacka streamingen för det 
45.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
MIT har utvecklat system som kan kontrollera drömmar
Som kanske kan göra oss kreativare? 
41.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
EU ska titta närmare på Apples köp av Shazam
Är uppköpet skadligt för konkurrensen? 
41.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snubbe får ny penis och pung
Unik operation genomförd i USA 
48.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Ny trailer för Venom
Och ny affisch 
54.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
YouTuber som lärde hund att heila döms till böter
Ansågs vara hatbrott när mops heilade 
13.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
40 mil kommer man med Audis eldrivna SUV
Enligt WLTP-cykeln 
45.2°
+
Bobby Green
0
KTH har utvecklat benlim
Limma ihop benbrott 
65.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
25 år sedan webbläsaren Mosaic släpptes
Tut i luren! 
44.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Overload släpps 31 maj
Själslig uppföljare till Descent 
41.1°
+
André Stray
0
Kurzgesagt pratar om svarta hål
Svarta hål är konstiga 
43.1°
+
André Stray
0
Sätt på och stäng av prylar med Ewa Switch
Smart elkontakt 
19.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Pete Lau bekräftar glasbaksida på 6
Lovar premiumkänsla 
31.6°
+
André Stray
0
Nvidia fixar AI som kan rekonstruera fotografier
Ersätter och byter ut saknade pixlar 
42.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Lexus LFA såld för 770 000 dollar
Hade bara 258 mil på mätaren 
41.4°
+
Bobby Green
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.3°
+
Roger Åberg