m
Håll koll på (amerikanska) Netflix
Underbar tjänst som Netflix borde ha byggt 
55.9°
+
Roger Åberg
0
Flygplan landar med sidvindar på 110 km/h
Glad över att vara på marken i dag 
59.7°
+
Roger Åberg
0
Underbar tur på puder
Åh, lyxen! 
146kg
+
Roger Åberg
Upp mot 40.000 kunder har påverkats av OnePlus-läcka
Kortbetalning fortsätter vara nedstängd 
31.7°
+
André Stray
0
Kille får anfall i VRChat
Folk är rätt gulliga 
45.2°
+
Roger Åberg
0
Se Seattle växa och utvecklas
Det här hände på tre år 
108kg
+
Bobby Green

We Happy Few skjuts upp igen

Släpps i sommar

Visa inte Spel-artiklar
Spel / Multiplattform

We Happy Few skulle egentligen släppas i augusti, men släppet sköts upp till april 2018. Nu har utvecklarna Compulsion Games meddelat att de behöver lite extra tid med spelet innan vi får lägga vantarna på den hela versionen. Spelet har inte fått något nytt releasedatum, men det ska släppas någon gång under sommaren.

Ovan har ni en ny video från utvecklarna som pratar lite om hur läget ser ut med spelet samt levererar en liten storyteaser.

Activision-chefen Eric Hirshberg lämnar företaget i mars

Oklart varför

Eric Hirshberg
Visa inte Spel-artiklar
Spel / Bransch

Eric Hirshberg har varit chef på Activision sedan 2010, men nu verkar det vara dags att gå vidare. Hirshberg kommer fortsätta vara CEO fram till mars och Activision kommer fram tills dess leta efter en ersättare.

I ett uttalande skriver Eric Hirshberg detta:
This is an amazing company. I have nothing but admiration for the incredible team I’ve had the privilege to lead. And I have nothing but appreciation for Bobby for giving me this transformational opportunity, and also for having the vision and conviction to champion a creative person for a leadership role on this scale.

En titt på dungeondesign i Breath of the Wild

Eller rättare sagt bestdesign

Artikeln innehåller spoilers

Klicka för att läsa ändå

Visa inte Spel-artiklar
Spel / Nintendo

The Legend of Zelda: Breath of the Wild har inte några ordentliga dungeons som i tidigare Zelda-spel, utan har massiva bestar som härjar i spelvärlden. I ett nytt avsnitt av Boss Keys har Mark Brown tagit en titt på designen av bestarna och jämför dessa med dungeondesignen i tidigare Zelda-spel.

Kille får anfall i VRChat

Folk är rätt gulliga

Visa inte Spel-artiklar
Spel / VR

VRChat verkar galet på många sätt och vis, själv är jag lite för kär i lugn och ro för att ens orka testa. Att VRChat är hysteriskt kan man skoja om, men när en deltagare på riktigt får ett anfall är det inte kul längre. Här får vi se just detta och folk visar sig faktiskt vara rätt gulliga.

Den blå zonen i PUBG blir långsammare men dödligare

Ska leda till mer pangpang

Visa inte Spel-artiklar
Spel / Multiplattform

Playerunkown och hans glada utvecklare på Bluehole har levererat lite ny information om ändringar i det omåttligt populära spelet Playerunknown's Battlegrounds. För att göra matcherna mindre kaotiska kommer Bluehole sakta ner den blå zonen under mid-to-late-game, men den blå zonen kommer nu göra mer skada. Utöver det kommer även väntetiden mellan kartminskningen mot slutet av matcherna att sänkas, vilket troligtvis kommer leda till att fler tar sig närmare in mot cirkelns mitt tidigare under matcherna.

Ändringarna har dykt upp i testservrarna redan nu och kommer testas under de kommande dagarna.