9 i dag 11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Här är GranCabrio, Maserati GranCabrio Kommer till våren
Här är GranCabrio, Maserati GranCabrio

Är du ett fan av Maserati GranTurismo (who isn't?!) men vill åka under bar himmel så kommer här lite glada nyheter. Italienarna är nämligen på gång med en öppen version och här är första bilderna.

Fyra vuxna ska få plats och under skalet plockar man ner motorn från GranTurismo S (V8 på 4,7 liter och 440 hk). I nuläget har man inte presenterat några ingående detaljer (mer än pressmeddelandet nedan) men ryktet säger att GranCabrio kommer landa 15% över GranTurismo vilket skulle betyda strax över 1,3 miljoner kr. Nästa månad är det debut och de som beställer först lär få sin bil lagom till vårsolen.

Bil, Nyheter, Maserati, GranTurismo, GranCabrio

THE NEW MASERATI GRANCABRIO TO PREMIERE IN FRANKFURT
The Maserati GranCabrio, the first four-seater convertible in the Trident carmaker's history, will make its world wide debut on September 15 at the upcoming Frankfurt Motor Show. The introduction of the GranCabrio - the Trident's third prong - completes Maserati's product line-up that now consists of three different families of models: Quattroporte, GranTurismo, GranCabrio.

The GranCabrio represents the very essence of Maserati in terms of open-top cars. It's a Maserati in the purest sense of the word: from the unmistakable style by Pininfarina to the spacious interior, from the craftsmanship of each detail to the driving pleasure and performance. The Maserati GranCabrio enriches all five senses in a shared open-air experience, without sacrificing comfort and performance. A dream car designed and built for men and women who love to live life in an understated - though sophisticated - manner. Like all the made in Maserati open-top convertibles: special cars aimed at refined connoisseurs.

In fact the GranCabrio is continuing the Maserati tradition in open-top cars, joining models that have played such an important part in the Modena carmaker's history such as the 1950 A6G Frua Spyder, 1960 3500GT Vignale Spyder, 1964 Mistral Spyder, 1968 Ghibli Spyder and 2001 Spyder designed by Giorgetto Giugiaro, the car that marked Maserati's return to the United States. In the footsteps of tradition, the GranCabrio opens a new chapter, because never before have four-seater top-down models ever been produced at the Viale Ciro Menotti Maserati factory. Four proper seats, so that the rear passengers are not merely supporting actors, but co-stars of the journey.

The GranCabrio is powered by a 4.7 litre V8, 323 kW engine and is the convertible with the longest wheelbase on the market. The GranCabrio's roof is strictly canvas-made, emphasizing the link with the Maserati tradition.

The Maserati GranCabrio will be marketed starting next winter, and experienced by customers the world over from the following spring.

Läs pressmeddelandet
38.1° 0 Erik Svensson Erik Svensson
mån. 24 aug 2009, 12:02
Här är GranCabrio, Maserati GranCabrio Kommer till våren
38.1°
0
RSS 18 kommentarer till artikeln
Roger Åberg
Ok, någon som har 1.3 miljoner att låna ut till mig?
av Roger Åberg, måndag 24 augusti 2009 kl 12:07
Tobias
Fantastisk! och jag gillar inte ens bilar utan tak...
av Tobias, måndag 24 augusti 2009 kl 12:14
Erik Svensson
Roger: Dra bara iväg 450 smslån á 3000 kr så har du dessutom lite bensinpengar till övers ;)
av Erik Svensson, måndag 24 augusti 2009 kl 12:18
LucasKrown
Tobias: Tänkte precis skriva något liknande.
av LucasKrown, måndag 24 augusti 2009 kl 13:23
Falcone
LucasKrown -> Jag med :)
av Falcone, måndag 24 augusti 2009 kl 14:01
joel05
gillar designen skarpt på bilen, men skulle den inte vara snyggare med 2 säten mindre.
av joel05, måndag 24 augusti 2009 kl 15:41
ossccaarr
Joel, om sätena skulle vara mindre skulle det bli för trångt.

Om de skulle vara två färre skulle bilen tappa klass.
av ossccaarr, måndag 24 augusti 2009 kl 16:07
Mack
Fy fan va stekig! Jag måste ha!
av Mack, måndag 24 augusti 2009 kl 20:36
LucasKrown
ossccaarr: En Toyota Previa måste ha väldigt hög klass då?

Mack: ffs..
av LucasKrown, måndag 24 augusti 2009 kl 21:16
ossccaarr
He..He.. Orden i huvet ser inte lika bra ut på skärmen.

Cambiocorsan ser ju ut som en miata. Och för mig är maserati en sportig GT och likså bör de förbli när de sågar av taket...
Detta är alltså spot on, tycker jag.
av ossccaarr, måndag 24 augusti 2009 kl 21:25
DonDonnie
Mmmmh, vilken skönhet!
av DonDonnie, måndag 24 augusti 2009 kl 23:03
joel05
Ossccaarr: okej, fel ordval:p förstår dock inte varför du ska ha 4 säten..och vart klassen kommer in i det!?! för vilka ska sitta bak i bilen:S
av joel05, måndag 24 augusti 2009 kl 23:34
James Holm
Otroligt snygg!! Stort habegär helt klart!
av James Holm, måndag 24 augusti 2009 kl 23:45
blaj
Det här är konst
av blaj, tisdag 25 augusti 2009 kl 00:12
Tiny
Rapide är en fyradörrars DB9 och här kommer DB9 cabriolet...
av Tiny, tisdag 25 augusti 2009 kl 02:00
ossccaarr
Joel;
Att du kan ha ett sjyst åk där du tom. kan ha med dig barnen.
av ossccaarr, tisdag 25 augusti 2009 kl 15:21
joel05
Ossccaarr: för att höra två ungar i kör skrika
"Är vi framme snart" är allas dröm när det kommer till att köra en GT-vagn;D
av joel05, tisdag 25 augusti 2009 kl 16:20
Werzion
MYCKET snygg. Ska jag vara något kritiskt så förstår jag inte riktigt valet av att markera fram kofångaren där bak så mycket.
av Werzion, tisdag 25 augusti 2009 kl 17:41
Kommentera artikeln