Teknik Motor Samhälle Spel Popkultur Fritid Tjock Tester Dagens fråga Tipsa! Skaffa Feber+
Hetaste
Senaste
Läsarundersökning! Vi vill veta vad ni tycker! Läsarundersökning! Vi vill veta mer om er och vad ni tycker om Feber! Därför har vi slängt ihop en kort undersökning som går löjligt snabbt att svara på. Dina svar kommer självklart att behandlas anonymt och resultatet kommer ni att få se här i början av nästa vecka.Uppdatering
Tack till alla som svarat och alla åsikter! Vi kommer som sagt att publicera resultatet här så snart vi kan!
Bild: nick_bl
Bil, Övrigt
37.0° 0 Roger Åberg Roger Åberg
tis. 11 mar 2008, 15:15
78 kommentarer till artikeln
ZerOne
Jag förutspår mycket synpunkter på den värdelösa bildvisningen.
av ZerOne, tisdag 11 mars 2008 kl 15:23
ZerOne
Jag förutspår också att sidvisningskåte Roger inte kommer bry sig ett piss om det.
av ZerOne, tisdag 11 mars 2008 kl 15:24
per
jag glömde ta med bildvisning i kommentererna, men det var typ det enda som drog ner betyget från toppen
av per, tisdag 11 mars 2008 kl 15:29
per
kom på en till kommentar.. det hade varit smidigare med ett större formulär än en rad.
men "sidartiklarna" uppdateras på tok för sällan, där är aldrig något nytt känns det som.
dessutom saknar jag det gamla systemet med senaste kommentarer
av per, tisdag 11 mars 2008 kl 15:31
Roger Åberg
ZerOne: haha, det gör jag visst det!
av Roger Åberg, tisdag 11 mars 2008 kl 15:37
Rillepille
Allt annat förutom själva artikelen är för mig helt ointressant.
av Rillepille, tisdag 11 mars 2008 kl 15:42
petter-
Bildvisningen är värdelös. Sen kommentarssystemet, framförallt på streetstyle är under all kritik.
av petter-, tisdag 11 mars 2008 kl 15:44
daniels
Jag begrep inte riktigt frågan "Hur mycket lägger du per månad på det du läser om på Feber?".
Hade jag behövt ange i tid hur mycket, så hade det varit lugnt, men i kr ?
Kostar det att läsa Feber?
av daniels, tisdag 11 mars 2008 kl 15:45
Hiro_Kawazu
"Har du barn?
- Ja, flera.
- Ja, ett.
- Nej, men snart.
//- Nej, jag är i princip ett barn"//

Jag ogillar dessa svar, våda, kan man inte vara vuxen och inte vilja ha barn, eller vänta tills man är redo?
av Hiro_Kawazu, tisdag 11 mars 2008 kl 15:48
pontusuggla
Jag gifte mig i helgen men fanns gift med som civilstånd?

Från Wikipedia om civilstånd:

ogift (aldrig varit gift eller registrerad partner)
gift eller registrerad partner
änka, änkling eller efterlevande partner
skild eller skild partner

av pontusuggla, tisdag 11 mars 2008 kl 15:51
Glawe
Varför kan man bara välja sambo/single/särbo ? Jag är ju gift!
av Glawe, tisdag 11 mars 2008 kl 15:51
PreacherMan
Kan man inte vara sambo och gift då? Det finns säkert gifta som inte bor tillsammans, och då passar särbo in bra.
av PreacherMan, tisdag 11 mars 2008 kl 15:54
tuleby
Det gick ju bra...

"Ett fel har inträffat. Men du behöver inte oroa dig, kalkylarkteamet har informerats och jobbar med att lösa det.

Tyvärr."

Google Docs
av tuleby, tisdag 11 mars 2008 kl 15:54
Spicey
Bildvisningen är icke så bra nu, jepps. Annars 5 av 5. ;-)
av Spicey, tisdag 11 mars 2008 kl 16:12
helvete!
Jag i högsta grad vuxen och har inga som helst planer på att skaffa barn än. Är jag diskvalificerad nu?
av helvete!, tisdag 11 mars 2008 kl 16:17
furis
daniels: Antagligen undrar de hur mycket du köper för av det som du läser på feber. Alltså jag exempelvis köper mycket teknikgrejer och spel, och läser i pryl och pc och spel sektioen mest och räknar därmed ut hur mycket jag handlar för totalt i dessa områden. Simpelt or not :P
av furis, tisdag 11 mars 2008 kl 16:29
danielhedman
fan, borde nämnt att pollsen är riktigt dåliga också.

så nu är det bara bildvisningen som suger, pollsen, att medlemskap inte ger ett piss osv som bör fixas :]
av danielhedman, tisdag 11 mars 2008 kl 16:31
KattenHans
Glömde också nämna bildvisningen. Jag stör mig mest på att macfeber aldrig uppdateras! Kan ta 2-3 dagar mellan inläggen ibland. Hittar ni inget nytt så tipsa om något kul program eller något, bara ni uppdaterar.
av KattenHans, tisdag 11 mars 2008 kl 16:31
DrDip
Jag saknar kryssrutor för vilka Febrar man regelbundet besöker. Det ger bättre bild än "Vilka Febrar kan vi ta bort"
av DrDip, tisdag 11 mars 2008 kl 16:36
Bassee
daniels: Syftet med frågan var antagligen att visa tänkbara annonsörer hur effektiv indirektreklam (artiklar vinklade från en vinkel som passa annonsören) samt direktreklam - den du ser på sidan. Om läsarna med andra ord är välbärgade och gärna slösare pengar på de de ser här har feber redaktionen ett ganska bra material att visa upp för tänkbara annonsörer = mer cash per pixel annons
av Bassee, tisdag 11 mars 2008 kl 16:48
ReQuaker
Nej, DrDip gillar det verkligen - fick man uttrycka sitt hat åt vissa småterrorister och mode.
av ReQuaker, tisdag 11 mars 2008 kl 16:49
Bassee
vilket förstås inte är något negativt, tycker att det är självklart att de som skriver här skall ha betalt för sitt jobb lixom journalister för gratistidningar såsom metro får via annonser. Gratis är aldrig fel!
av Bassee, tisdag 11 mars 2008 kl 16:49
Fredrik...
Jag glömde också nämna bildvisningen, var mycket bättre när den kom upp i en en ny sida. Sen var det som DrDip nämde med kryssrutor hade varit bra.
av Fredrik..., tisdag 11 mars 2008 kl 16:53
KattenHans
Det är ju aldrig någon som skriver här. Sämsta sidan på att uppdatera. + att många av inläggen är det vi besökare som tipsar om.
av KattenHans, tisdag 11 mars 2008 kl 16:53
ReQuaker
JensMansson, ja du suger.. seså nu - DRA!
av ReQuaker, tisdag 11 mars 2008 kl 17:00
An apple a day...
Feber känns ganska mycket sell-out nu, bara massa reklam överallt. Lagom är alltid bäst. Uppdateringen är inte vidare snabb den heller.
av An apple a day..., tisdag 11 mars 2008 kl 17:07
Skepp Ohoj
bildvisningen glömde jag oxå bort.. vill ha de som de va "innan" :)
av Skepp Ohoj, tisdag 11 mars 2008 kl 17:19
herr_wcanka
Vad får man för kompensation för att man delger personuppgifter? Ingen pryl som kan lottas ut?
av herr_wcanka, tisdag 11 mars 2008 kl 17:20
Kossan
jadu.. something bad happened med submit.. så skiter it. kontentan e detta.. tbx med tvfeber och någon som uppdaterar den. bildvisningen mycket bättre förr (större bilder, snabbare, använda piltangenterna för o blädra igenom bilderna fort och slippa gå till separat sida för att titta på dom). och ogillar å de starkaste att sidan hoppar ner till bilden och navigeringsraden ovanför skär bort 1cm av den. med så små bilder som ni valt o ha så behöver den inte hoppa ner till det ankaret.
av Kossan, tisdag 11 mars 2008 kl 17:27
danielhedman
Stör mig också på att när det är reklam i en header. som på macfeber så varför ska hela vara det?
av danielhedman, tisdag 11 mars 2008 kl 17:35
Preddan
Jaha, och vad får jag för att jag lägger ner tid och energi för att ni skall kunna tjäna mer pengar? några trisslotter och jag KANSKE bemödar mig att svara på era frågor.

alltid roligt med folk som ivrigt hjälper till med kostnadsfri marknadsundersökning
av Preddan, tisdag 11 mars 2008 kl 17:38
Andreas Climent
KattenHans - "...macfeber aldrig uppdateras! Kan ta 2-3 dagar mellan inläggen ibland"

Under veckodagarna så skriver jag 3-4 artiklar om dagen på Macfeber, men självklart är det trevligt med feedback.

Har någon annan synpukter på artiklarna på Macfeber så berätta gärna. Skriver vi för mycket eller för lite om något? Är det bra att jag publicerar artiklar lite senare under dagen eller läser ni mest på morgonen?
av Andreas Climent, tisdag 11 mars 2008 kl 17:38
Dr.Billiam
varför kan man inte välja "transa" som kön.. fy fan asså
av Dr.Billiam, tisdag 11 mars 2008 kl 17:48
ReQuaker
Dr.Billiam haha ... Shemale FTW!
av ReQuaker, tisdag 11 mars 2008 kl 17:52
An apple a day...
Känns som artiklarna tas direkt från Macrumors så det mesta som finns på Macfeber har man läst, ibland flera dagar tidigare.
av An apple a day..., tisdag 11 mars 2008 kl 17:58
Spicey
Macfeber uppdateras ofta, det gör den.

Artiklar får gärna publiceras prick 11:55!

Samt kanske en ny avdelning-> Krimfeber. Med nya spännande fall ;-)

Plus, Vintagefeber, hehe, med bara old school tech.
av Spicey, tisdag 11 mars 2008 kl 18:20
wehooo
Enligt Google reader som uppdateras Macfeber med i snitt 4 nya artiklar per dag.

I övrigt, vart tog senaste kommentarerna vägen? Även om det var ett halvkasst sätt att se om det skrivits några nya kommentarer så var det i alla fall ett sätt att följa disskusionerna. Nu är det ofta för omständigt att kolla om det har skrivits något nytt i en artikel man kommenterat.
av wehooo, tisdag 11 mars 2008 kl 18:33
digitalaflaesk
Bildvisningen är sämst!
av digitalaflaesk, tisdag 11 mars 2008 kl 18:39
Bängel
Vuxna som inte har barn är barn själva?
av Bängel, tisdag 11 mars 2008 kl 19:04
Josefh
Roger, kan du berätta varför ni bytte bildvisningsform?
av Josefh, tisdag 11 mars 2008 kl 19:05
DrM
Känns som en marknadsundersökning för annonsörerna att se våra feber vanor, inte hur ni vill förbättra. Ni kunde ge oss något i gengäld för att svara på denna enkät. T.ex. en djupdykning i Wille Wilhelmssons liv, med ett sådant namn så måste det lurar en massa stoff under ytan som att han egentligen är en av de största macnördarna i Sverige eller Roger Åbergs bild är egentligen hans bror, själv heter han Mona. Eller är det bara jag...
av DrM, tisdag 11 mars 2008 kl 19:07
Spectre
Varför en bild på utsättare?
av Spectre, tisdag 11 mars 2008 kl 19:15
oscm
Sorry, men det går ju inte att svara på det här på ett seriöst sätt...

"Har du barn?"
- Var finns ett enkelt "nej" som svarsalternativ?
av oscm, tisdag 11 mars 2008 kl 19:17
Virre Vojj
Glömde skriva i övriga kommentarer att uppdateringsfeber är ganska irriterande eftersom man ibland när man tittar på ett klipp måst börja om från början eller spola fram efter att den idiotiska automatiska uppdateringen varit där och härjat.
av Virre Vojj, tisdag 11 mars 2008 kl 19:32
mmmikael
På vilket sätt förbättrar detta Feber och varför ska jag fylla i denna undersökning (som leder till att ni får in mer reklampengar) utan någon form av kompensation som t ex en utlottning?

Förstår att ni måste få in pengar men idag känns det tyvärr som Febers fokus ligger på att få in så mycket reklamintäkter som möjligt och det börjar tyvärr bli allt för störande för att jag ska orka fortsätta besöka sidan.

Alldeles för mycket och för störande reklam (flash, stora fläskiga banners, blinkande skit osv) och för lite fokus på innehåll. Istället för att starta nya Febersidor var och varannan vecka borde ni fokusera på att uppdatera de nuvarande lite oftare och med vettigare innehåll. Macworld t ex är en otroligt mycket bättre nyhetskälla än Macfeber idag - med fler nyheter och mindre störande reklam. Dessutom snabbare på att publicera nyheter...
av mmmikael, tisdag 11 mars 2008 kl 19:46
mmmikael
Bildvisningen som jag tror alla är överens om har blivit enormt mycket sämre är ett annat exempel. Förstår att ni vill få så många sidvisningar som möjligt men där borde återigen innehåll vara the way to go. Uppdateras sidan med nytt innehåll ofta så återkommer jag gärna flera gånger under dagen (återigen är Macworld ett bra exempel - besöker dem ca 5 ggr oftare än Macfeber)
av mmmikael, tisdag 11 mars 2008 kl 19:48
szero
håller med mikael om mycket. jag rekomenderar att alla som stör sig på reklam laddar ner adblock plus adblockplus.org till firefox så slipper man allt skräp.

Frågan om barn kunde jag inte svara på eftersom jag är vuxen och inte vill ha några barn, men det alternativet fanns inte.
av szero, tisdag 11 mars 2008 kl 20:20
wehooo
Håller för övrigt med om att ni kunde skippa de "lustiga" svarsalternativen.
av wehooo, tisdag 11 mars 2008 kl 20:33
Touchstone
Fan, glömde också kritisera nya bildvisaren. F.ö. tycker jag att alla som rasar mot att det inte bara är gravallvarliga svarsalternativ borde lugna ner sig. Det här är inte direkt DN.
av Touchstone, tisdag 11 mars 2008 kl 21:00
Spicey
Ja, febersidor uppdaterar sig själv typ var 30 SEK! Så man kan inte ha den uppe om man ser på TV för blicken dras till skärmen varje gång det ploppar till med en refresh.
av Spicey, tisdag 11 mars 2008 kl 21:18
wehooo
spicey, nja, kollar man så står deras refresh på 3600.
av wehooo, tisdag 11 mars 2008 kl 22:04
Carl Ericsson
Fixa tillbaka normala sidor för oss iPhoneägare, den nya är riktigt dålig att navigera igenom.

av Carl Ericsson, tisdag 11 mars 2008 kl 22:55
danielhedman
josefh: är det där din bild du har som profilbild?


Kommer den infon ni får in vara till nån nytta för oss användare eller?!!oneoneeleven

något svar till alla som frågar är väl en fördel.
av danielhedman, tisdag 11 mars 2008 kl 23:01
Zark
Den nya bildvisningen är kass!
av Zark, tisdag 11 mars 2008 kl 23:16
Zorro
Det saknas "gift" under civilstånd! :p
av Zorro, tisdag 11 mars 2008 kl 23:25
Ullmark
Glömde lägga till "MusikFeber" och "MatFeber"
av Ullmark, onsdag 12 mars 2008 kl 00:04
furis
Vad underkänd denna marknadsundersökning hade blivit i jämförelse med vetenskapsmetodik... my god.
Svarsalternativ som är lätt att missuppfattas, att ni suttit och skrattat ut alternativ i pollen gör de som svarar förvirrade.
av furis, onsdag 12 mars 2008 kl 00:31
Spicey
wehoo> nja, var 30 sek här hos mig.
av Spicey, onsdag 12 mars 2008 kl 00:53
Spicey
Kör senaste WebKit/Safari/Äpple
av Spicey, onsdag 12 mars 2008 kl 00:55
danielhedman
Lite högre kvalité verkar ju sammanfatta vad alla skriver :S
av danielhedman, onsdag 12 mars 2008 kl 01:58
ZerOne
...och bort med den värdelösa bildvisningen.
av ZerOne, onsdag 12 mars 2008 kl 05:28
Ramlösa
Ni som tycker det är för mycket reklam, skaffa Mozillas anti reklam plugin. Det enda tråkiga är att 2/3 av sidan försvinner.
av Ramlösa, onsdag 12 mars 2008 kl 05:42
JohanB
Alla ni som är emot reklam: hur har ni tänkt att Feber ska finansieras?

Sedan håller jag med om att bildvisningen var bättre förr.

Det som jag rent generellt skulle vilja se mer av är mindre "oseriösa" nyheter och mer djupgående exklusiva nyheter (Macfeber kopierar ju mer eller mindre allt från amerikanska sidor).
av JohanB, onsdag 12 mars 2008 kl 08:58
AticAtac
Bildvisaren luktar bajs!
av AticAtac, onsdag 12 mars 2008 kl 09:41
empa
Bildvisaren är riktigt dålig, den måste bort! Har gjort att jag slutat surfa visa delar av feber.

Ang reklamen är den inte speciellt störande. Klart feber måste finansieras på något vis! Ingen vill väll jobba gratis? Inte jag ialla fall!


av empa, onsdag 12 mars 2008 kl 10:43
Sthlmred
Bara det att jag satt och fyllde i hela formuläret för att sedan mötas av ett felmeddelande från Google Spreadsheets Beta var tillräckligt irriterande.

Men jag kan väl bara hålla med. Lightbox-visningens buggar till trots var den bra mycket bättre än den som finns på feber idag.
av Sthlmred, onsdag 12 mars 2008 kl 10:57
JanB
Kommer enkäten fram, även om man får felmeddelandet från google spreadsheets beta?
av JanB, onsdag 12 mars 2008 kl 11:24
scoutledaren

Alltså, jag fyllde i snällt och gav goda betyg eftersom jag ofta är här. Men så sker det mest hatade på nätet: det gick inte att sända in resultatet!

Så typiskt när man är snäll och lägger ner tid och vill vara duktig och tycka, så funkar inte det. Det drar ner betyget oerhört eftersom man blir så förbannad!
av scoutledaren, onsdag 12 mars 2008 kl 11:43
Spicey
Ja, lightbox-bildvisning, med 40/10/40%-bläddring, dvs klicka på höger sida av bild för nästa och vänster för tidigare. ...och mitten för att stänga.

Tjoflöjt.
av Spicey, onsdag 12 mars 2008 kl 12:03
Spicey
40/20/40%
av Spicey, onsdag 12 mars 2008 kl 12:04
FireWaia
Får vi inte svara idag?
av FireWaia, onsdag 12 mars 2008 kl 14:00
Bassee
Det jag tror folk stör sig mest på är den indirekta reklamen (läs Casio G-shock).
av Bassee, onsdag 12 mars 2008 kl 15:37
danielhedman
En fördel är väl om feber själva är aktiva i diskussionen.
av danielhedman, onsdag 12 mars 2008 kl 20:45
danielhedman
Och vad ska "din stil" föreställa?
av danielhedman, torsdag 13 mars 2008 kl 15:14
danielhedman
och är "senaste kommentar" borttagen för att döda diskussioner?
av danielhedman, torsdag 13 mars 2008 kl 17:10
Carl Ericsson
...eller för att exponera oss för mer reklam.

MacFeber är 95% Copy % Paste från TUAW, Macrumors och engadget.

Fler än jag som lagt märke till att undersökningen lades på Bilfeber, som har högst pris för reklam?
av Carl Ericsson, torsdag 13 mars 2008 kl 17:30
Krull
Kan inte mer än hålla med om danielhedmans inlägg här ovan. "Senaste kommentar" var hur bra som helst. "Din stil" verkar ju vara lite av ett skämt, vill inte behöva se det på förstasidan. Därför skulle det vara toppen om man kunde välja vilka febrar man vill ha där. Bildvisningen behöver väl knappast kommenteras.

Tack för allt annat!
av Krull, fredag 14 mars 2008 kl 14:00
danielhedman
krull: håller med, toppmenyn borde man kunna ordna själv.

Just nu är ju hela konceptet med att vara medlem meningslöst för användaren :S yey man får ha sin bild och man får posta kommentarer.. kommentarer som man i sin tur inte får redigera efter man postat dom.

Enda mervärdet vi som medlemmar får är ett handikappat kommentatorsystem, missbildat bildvisningsystem och en egen sida där vi kan ändra vårat lösenord, bild och visningsnamn. YEY!

Var är allt roligt?

Och varför svarar inte de som "styr" här? vilka är de som styr? ;P

av danielhedman, fredag 14 mars 2008 kl 19:14
Kommentera artikeln







+ Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration