Företag gör kläder baserat på dina Spotify-spelningar
Se ut som det du lyssnar på

Klädföretaget Eison Tripled Thread säljer vanligtvis lyxkläder till män och nu lanserar de en tjänst där deras kunder ska kunna få kläder baserat på vad de lyssnar på för musik på Spotify.
För att kunna använda tjänsten måste man ansluta sitt Spotify-konto till företagets nysläppta app, ladda upp sina mått till tjänsten samt ta en "lifestyle-quiz". Därefter kommer företaget att börja analysera vad användaren lyssnar på och förhoppningsvis kunna förse användaren med passande kläder baserat på detta. Julian Eison har grundat Eison Triple Thread och han säger till Racked:
"A guy who was born between 1984 and 1988, likes hip-hop, and works in tech in San Francisco will probably like clothing that’s on trend, and so we’ll feed him looks based on that demographic and see what he responds to. If someone else likes upbeat music, was born in the ’80s, and listens to music from that time, we can gauge that his style is probably similar to Joey [from Friends]. People who listen to ’60s music like the Beatles will have suggestions like high-rise jeans and corduroy."
Det är oklart vad "Spotifykläderna" från Eison Tripled Thread kommer att kosta. Företagets nuvarande kostymer går för mellan 500 - 1000 dollar medan tröjor kostar cirka 150 dollar.