Teknik Motor Samhälle Spel Popkultur Fritid Tjock Tester Dagens fråga Tipsa! Skaffa Feber+ Mitt konto
Hetaste
Senaste
Dells 2008WFP med DisplayPort testad Även skymtad på CES Dells 2008WFP med DisplayPort testad Dell lät nyligen meddela att man började sälja en 30" skärm med stöd för den nya DisplayPort-anslutningen. HotHardware har kikat på den och låter helt klart nöjda, och de konstaterar att om du måste ha en 30-tummare till datorn är detta skärmen att köpa. Det kan dock inledningsvis kräva lite trixande innan du fått ordning på alla inställningar, men det är värt besväret.Förutom DisplayPort har Dell 3008WFP även två dual-link DVI-D-kontakter med HDCP, S-Video, komposit, komponent, HDMI, fyra USB 2.0-portar samt inbyggd minneskortläsare. Upplösningen är på 2560x1600 och responstiden 8ms. Engadget har även sett skönheten på CES-mässan, vilket bilderna här skvallrar om. Vill man ha något mindre finns ju alltid Dells Crystal. hothardware.com PC, Hårdvara, Dell, skärm, DisplayPort, 3008WFP Via Nordic Hardware Bild till bildspel Bild till bildspel Bild till artikel Bild till artikel
37.0° 0 Anders Magnusson Anders Magnusson
tors. 10 jan 2008, 10:20
4 kommentarer till artikeln
pnilz
Inte dåligt, dock tror jag min 3007WFP får leva kvar ett tag.
av pnilz, torsdag 10 januari 2008 kl 12:40
taliz
Har haft Dells 2405 och 2407, mycket trevliga skärmar.
Men jag kommer nog aldrig köpa någon skärm igen.
Känns som att det är LCD TV och HTPC som gäller för spel, film och slösurfande i soffan. Laptop för arbete.
av taliz, torsdag 10 januari 2008 kl 14:55
Tiny
Men vad är det för klantarsel som ställt upp prylarna på bänken?

Här har vi något som vi är rätt säkra på att massor av folk kommer att fota och som har kapacitet att vara snyggt.

Så vad gör man? Jo, Se till att kablarna inte är ordentligt nedstoppade i hålen i bänken som dessutom sitter på fel plats. Apple, som fattar sånt här, hade satt hålen mer strategiskt till, dragit kablarna till rätt hål och använt trådlös mus/tgt-bord. Varför man sedan placerade ett Saitek-bord (med tydlig logga) i mitten av allt Dell istället för ett eget tangentbord spär bara på...
av Tiny, torsdag 10 januari 2008 kl 23:16
Didrik
Lite för shiny för mig
av Didrik, fredag 11 januari 2008 kl 11:58
Kommentera artikeln







+ Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration