Blizzard snackar lite mer Diablo 4
Lite co-op, modifieringsmöjligheter och annat
Försök igen

Blizzard har levererat ett ordentligt blogginlägg om Diablo 4 där gänget levererar lite nyheter samt bemöter en del av kritiken spelet fick i samband med Blizzcon. Mer specifikt pratas det lite gränssnitt, co-op, utrustningshantering, kontrollstöd och lite annat smått och gott.
Inlägget inleds med inventory-systemet som fick en del kritik under Blizzcon, bland annat för att prylarna var för färgglada. Blizzard har meddelat inventory-systemet tonats ner och kommer vara mörkare och mindre färggrant i den färdiga versionen av spelet. Vidare meddelar utvecklarna att de inte kommer ha olika storlekar på föremål, vilket kommer göra att du kommer tillbringa betydligt mer tid med att slakta diverse monster än att stöka om i inventory.
Vidare kommer det ske lite ändringar på kontrollfronten. PC-versionen kommer för första gången få stöd för handkontroll och andra kontrollnyheter är att du kommer kunna välja att vänsterklick ska göra precis vad du vill, i stället för att vara låst till standardattack. Även couch co-op har fått lite kärlek och till skillnad från i Diablo 3: Reaper of Souls kommer spelet inte pausas när en av spelarna hoppar in i menyn, vilket är rätt trevliga nyheter.
Utöver det kommer det vara möjligt att ändra i gränssnittet en aning. Mer specifikt kommer det vara möjligt att köra action bar centrerad för bättre översikt över dina förmågor eller vänsterställd, vilket låter dig fokusera på all action som händer på skärmen.
Sist men inte minst får vi en introduktion till den nya fiendeklassen Cannibals, som vi får hälsa på i videon ovan.
Diablo 4 släpps sen till saker man kan spela spel på. Inlägget i sin helhet har ni här nere till vänster.