42 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Därför har 3DS XL ingen extra analogspak Skulle blivit för stor
Bild till artikel

När den nya XL-modellen av Nintendo 3DS utannonserads var det många som var besvikna över att Nintendo inte hade petat in någon extra analogspak i den. Nu berättar Satoru Iwata om anledningen till att de valde bort extraspaken.

Han säger att det hade varit tekniskt möjligt att sätta in en extraspak, men att de då skulle vara tvungna att minska ner storleken på batteriet eller istället öka storleken på enheten ännu mer. Något de inte var beredda att göra.

"When we looked at the design of the 3DS XL, we had to look at various factors. One was battery life. One was the overall size of the unit. And we had to make some trade-offs. The choice, if we were going to include the second analog stick, was to reduce the size of the batteries or make the unit much bigger."
Om jag ska spekulera lite själv så tror jag dessutom att Nintendo tänkte på alla de 17 miljoner (från mars 2012) enheter som redan finns ute på marknaden och på alla utvecklare som skulle få ett mycket större jobb om de vore tvungna att anpassa alla sina spel till två olika kontrollmetoder.

eurogamer.net Spel, Nintendo, 3DS XL, stor, ingen extra analogspak
35.3° 0 Peter Tjärndal Peter Tjärndal
fre. 13 jul 2012, 11:55
Därför har 3DS XL ingen extra analogspak Skulle blivit för stor
35.3°
0