32 i dag 10 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
GameSpot och IGN recenserar Uncharted: The Lost Legacy Och Frode tycker till
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till GameSpot och IGN recenserar Uncharted: The Lost Legacy

Den 22 augusti släpps äntligen Uncharted: The Lost Legacy vilket är ett helt fristående Uncharted-spel med Chloe Frazer och Nadine Ross i huvudrollerna. Men redan nu kan man försöka ta reda på om spelet är något att ha eller inte genom att spana in videorecensionerna från GameSpot och IGN. Båda videorecensioner visar så klart en hel del från spelet så vill man undvika spoilers så kanske man ska undvika att titta på dem.

Har själv kört genom spelet och som en stor Uncharted-fantast är jag rätt nöjd. Inte helt oväntat så är spelet grafiskt sätt mycket imponerande på många ställen mer så än Uncharted 4: A Thief's End var. Som vanligt är även skådespelarprestationerna på topp. Claudia Black är tillbaka som Chloe och hon gör ett riktigt jäkla bra jobb. Laura Bailey håller också hög klass som Nadine och personkemin mellan dem fungerar riktigt bra. Dock känner jag att Nadine inte riktigt får så mycket utrymme och att jag gärna hade fått veta lite mer om henne när spelet väl var slut.

Till skillnad från tidigare Uncharted-spel så erbjuder The Lost Legacy under en längre sektion mer frihet genom att presentera en spelvärld som man kan köra omkring i via en jeep. På så vis kan man på egen hand bestämma i vilken ordning man ska ge sig på de inte allt för kluriga utmaningarna. Har man spelat Uncharted 4: A Thief's End så kan man väl säga att det blandar Madagaskar-banan med båtbanan fast då på en något större yta. Men denna frihet medför också att historieberättandet, som serien ju är känd för, tappar lite fart emellanåt.

Kontrollmässigt så är det mer eller mindre identiskt med Uncharted 4: A Thief's End. Även AIn på fienderna är detsamma som Drakes sista(?) äventyr. Har man spelat tidigare spel så är det inte heller särskilt svårt. Så om man gillar lite mer utmaning i striderna så kanske man ska börja med att köra spelet på en lite högre svårighetsgrad.

Runt 380 kronor kommer det att kosta när det väl släpps och för det får man helt enkelt mer Uncharted, vilket enligt mig är en rätt bra grej att få. Handlingen tar runt sju till åtta timmar och efter det kan man ju ränna runt för att leta upp gömda skatter. Det innehåller även samtliga flerspelarlägen från Uncharted 4: A Thief's End som man kan roa sig med om man nu tycker det är kul.

Länkar till fler recensioner kan hittas via länken nedan.

Spel, Sony, PlayStation 4, Naughty Dog, Uncharted: The Lost Legacy
Försök igen