Respawn snackar lite Jedi: Fallen Order
Om slagsmål och sånt
Försök igen

Att få ljussabeln att kännas "riktig" i Star Wars-spel är rätt viktigt. Game Informer har fått snacka med Jason De Heras, lead combat designer på Jedi: Fallen Order, för att prata om ljussabelstrider och vad som borde prioriteras för att leverera en bra upplevelse.
Bland annat kommer det vara möjligt att döda vanliga Stormtroopers med ett slag, men mer kraftfulla fiender kommer ha en extra mätare för blockering som måste tas ner till noll för att du ska kunna döda fienden. Vi kommer även få tillgång till ett pareringssystem som låter dig sänka attackerande fiender illa kvickt. Spelaren kommer även ha en mätare för Jedi-kraft som minskar när Jedi-förmågor används. Mätaren kommer inte laddas upp automatiskt, utan laddas upp genom att utföra attacker. Detta gör att du ständigt måste vara mer offensiv om du vill använda dina förmågor ofta.
Jedi: Fallen Order släpps 15 november till PC, PS4 och Xbox One.
13 minuter Star Wars: Jedi Fallen Order
Gameplay och allt

Lucasfilms vill inte se kapade lemmar i Jedi: Fallen Order
Sparar kapning till speciella ögonblick

117 snabba frågor om Jedi: Fallen Order
Stig Asmussen i heta stolen
