Rise of the Tomb Raider har 30-40 timmars gameplay
För den som vill göra allt

Om du har förutsatt dig att göra allt det som Rise of the Tomb Raider erbjuder har du att se fram emot mellan 30 och 40 timmar gameplay meddelar Mike Brinker från Crystal Dynamics.
“Not only are we going wide, but we’re going deeper. We’re looking at 30 to 40 hours for the completionist. That delves into things like, for example, our skill trees.
We used to have, I think it was 15- or 16-odd skills. Now we have over 50 skills. And we have three different tracks you can upgrade, and they’re each separated by four tiers. And then you’re looking at things like the translation system and the crafting system that really bring about all those layers of her leveling up as a character.”
Själva berättelsen är mellan 12 och 15 timmar lång och 25 procent större än föregångaren. Dessutom är de öppna ytorna i spelet även de mycket mer vidlyftiga, närmare tre gånger så stora som tidigare, vilket innebär att det kommer att finnas en hel del att utforska.
Lite gameplay från Rise of the Tomb Raider
Från Microsofts presskonferens

Rise of the Tomb Raider får släppdatum till PS4 och PC
Slutet av 2016 till PS4 och början av 2016 för PC

Rise of the Tomb Raider blir utan multiplayer
Ensam i vildmarken

Spelintryck
Vi har spelat Rise of the Tomb Raider
Slagits med björnar, gått i snön och svettats i öken
