42 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Så här ser Minecraft ut i Unreal Engine 4 Mer raffinerade block
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Så här ser Minecraft ut i Unreal Engine 4

Det är fortfarande block som gäller men i den här videon får vi se hur Minecraft kan se ut i Unreal Engine 4. Det är en kille vid namn John Alcatraz som skapat en relativt begränsad demo där man kan samla lite block och gräva. Demot innehåller dock inga byggande element och den är främst framtagen för att testa hur texturerna ser ut i just Unreal Engine 4.

"While it’s looking similar to Minecraft, my intention was not to create a game similar to Minecraft, but just to see how easy it is to make a voxel based game with good performance using Blueprints only in Unreal Engine 4. The Minecraft look then later came when I searched for textures, and actually the whole internet is filled with public domain texture packs for Minecraft. So it was the best way for me to get textures for a voxel based project, since I am no artist. And let’s be honest, it does not look bad like this, having the graphical power of UE4 combined with the pixel look of textures which were intended to be used in Minecraft."

Mer information om demot hittar ni på Unreal Engines forum och vill ni testa att spela demot själva finns det en länk under videon på Youtube.

kotaku.com Spel, PC, Unreal Engine 4, demo, minecraft World of Warcraft återskapat i Unreal Engine 4 Snäppet tjusigare än WOW Classic World of Warcraft var rätt tjusigt när det lanserades 2004, men sedan dess har det hänt en hel del på grafikfronten. Danske kreatören Daniel L har de senaste åren spenderat en hel del tid med att återskapa områden i det klassiska MMO:t i Unreal Engine 4 och hur det ser ut kan ni skåda ovan. Tumnagel
42.6°
0
CS-banan De_dust2 återskapad i Unreal Engine 4 Tjusigt! Den klassiska Counter-Strike-banan De_Dust2 har troligtvis alla spelare någon gång tillbringat lite kvalitetstid på. Bandesignen har varit mer eller mindre densamma sedan banan släpptes med Counter-Strike 1.1, men har sedan dess fått lite grafiska uppgraderingar. Nu har banan fått en ordentlig uppgradering tack vare den svenske grafikern Wiktor Öhman som restaurerat banan i Unreal Engine 4. En mer detaljerad genomgång hittar ni precis här. Tumnagel
58.1°
0
GDC 2019 Rebirth är ett fett demo för Unreal Engine 4 Från svenska Quixel Igår skrev vi lite om ett demo som visade vad spelmotorn Unity klarade av nu för tiden och här kommer ett liknande demo för den konkurrerande spelmotorn Unreal Engine. Demot kallas för Rebirth och visades upp av Epic under veckans Game Developers Conference i San Francisco. Rebirth är framtaget av det svenska företaget Quixel tillsammans med Epic och SideFX. I demot så används Quixels så kallade megascans av miljöer från Island. Teddy Bergsman är vd på Quixel och han säger i ett uttalande: "Our goal at Quixel is to democratize high-end 3D assets so that everyone can create captivating photorealistic content and experiences. With advancements in real-time rendering technology powered by Unreal, we set out to see if we could leverage Unreal and Megascans to create a cinematic with inherent photorealism in real-time, rivaling the results from traditional offline rendering." Islands-bilderna som syns i Rebirth är hämtade från några av de över tusen bilder som Quixel scannade in under en månad på Island skriver Venture Beat. Tumnagel
51.3°
0
Fans återskapar Slaget om Midgård i Unreal Engine 4 Episkt! Slaget om Midgård - Härskarringen, eller The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth som spelet heter på engelska, släpptes 2004 och var ett rätt vasst RTS-lir. Spelet har dock inte åldrats allt för bra, vilket har lett till att ett gäng hängivna fans slagit sina kloka huvuden ihop och jobbar för tillfället på att återskapa spelet i den snäppet vassare spelmotorn Unreal Engine 4. I och med flytten till den nya spelmotorn så måste all kod skrivas om, vilket lär göra att spelen kommer kännas rätt olika. Men utvecklarna meddelar att flådigheter som förstörbara miljöer och 4K-stöd kommer inkluderas i slutprodukten. The Battle for Middle-Earth: Reforged väntas släppas i början av 2019. Tumnagel
38.6°
0
Fans återskapar Tomb Raider II i Unreal Engine 4 Ambitiöst projekt Några Tomb Raider-entusiaster bestämde sig för att återskapa det andra Tomb Raider-spelet i spelmotorn Unreal Engine 4. Tomb Raider: The Dagger of Xian heter projektet och om det någonsin blir klart är ju som alltid med sådana här projekt oklart. Hur som helst så har folket bakom spelet nu släppt ett spelbart demo så man kan prova köra det på egen hand. Demot kan hittas via länken nedan. Tumnagel
44.7°
0
Första glimten av Borderlands 3? Börjar bli dags snart tycker jag Under den pågående GDC-mässan i San Francisco så höll Gearbox-chefen Randy Pitchford ett tal där han pratade om hur Gearbox använder Epics spelmotor Unreal Engine 4 för utvecklingen av kommande spel från Gearbox. Som man kan se i klippet så liknar det de visar väldigt mycket något från ett Borderlands-spel. Så kanske fick man sig här en första minimal glimt hur framtida Borderlands-spel kan komma att se ut. Pitchford var dock och tydlig med att säga att det de visade inte nödvändigtvis kommer dyka upp i något kommande spel från utvecklaren. Bonus-Unreal Engine 4 nedan. Tumnagel
41.9°
0
45.4° 0 Emmy Zettergren Emmy Zettergren
tis. 8 mar 2016, 20:30
Så här ser Minecraft ut i Unreal Engine 4 Mer raffinerade block
45.4°
0