11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Super Meat Boy-folk sura på Microsoft Känner sig blåsta
Super Meat Boy-folk sura på Microsoft

Det jag anser var förra årets bästa nedladdningsbara titel var Team Meat-utvecklade Super Meat Boy, trots att det fullständigt trasade sönder mina stackars nerver (det snittar för övrigt 89-90 % på Metacritic). Det är dessutom imponerande att Team Meat består av bara två personer, Tommy Refenes and Edmund McMillen. Nu går de dock till attack mot Microsoft för bristen på uppmärksamhet som deras spel utsattes för.

Team Meat hade blivit lovade att Super Meat Boy skulle vara ensam Xbox Live-release under sin vecka, men releasen tussades utan förvarning ihop med Double Fines Costume Quest och hamnade i skymundan bakom den betydligt mer kända studion. Såhär sa Refenes när han pratade på GDC häromdagen:

We were just like 'what the fuck?' Everyone else gets a free week except for us?
Att de slitit halvt ihjäl sig för att klara Microsofts deadline hjälpte inte heller till att muntra upp stämningen, samtidigt som bristen på möjlighet att vara i fokus fortsatte även efteråt.

We just kind of got pushed to the side, and that's basically how the Xbox Live launch went. The only reason the game sold well was because of how we promoted it. The help from Microsoft was there in a very limited capacity.

It's not supposed to hurt your feelings because it's business, but it totally fucking hurt my feelings.
Slutligen hävdar Refenes att Microsoft lovat mer marknadsföring om spelet sålde bra, men att även detta löfte sveks. Playstation nästa gång kanske?

Spel, Microsoft, Super Meat Boy, Team Meat
35.3° 0 Kristoffer Arvidson Kristoffer Arvidson
ons. 2 mar 2011, 11:42
Super Meat Boy-folk sura på Microsoft Känner sig blåsta
35.3°
0