Teknik
Motor
Samhälle
Spel
Popkultur
Fritid
Tjock
Tester
Dagens fråga
Tipsa!
Skaffa Feber+
Mitt konto
Logga ut
Alla
Heta
Kalla
Öppna i ny flik
tisdag 22 oktober 2013
fortsättning
Nintendo minns tillbaka på Pokémon-serien
Minns du dem alla?
Nyligen släpptes Pokémon X och Pokémon Y och i den här videon passar Nintendo på att göra en tillbakablick över de tidigare spelen i serien. Vilket Pokémon-spel har du de finaste minnena från?
38.5°
Man at Arms smider Assassin's Creed-vapen
Gömda kniven och en huggare
Lagom till att Assassin’s Creed IV: Black Flag släpps så har Man at Arms passat på att smida två vapen från denna spelserie.
44.9°
Koppla din PS4-kontroll till PS3
Om man nu vill det
Det må vara en månad kvar innan man kan köpa sig en DualShock 4-kontroll men när man väl köper en så kan man direkt springa hem och använda den med sin PlayStation 3. Här har vi nämligen ett klipp som visar hur man kan koppla denna nymodighet med sin gamla konsol.
43.7°
Rykte Spela som Ripleys dotter i Alien: Isolation
I det där Alien-spelet från Creative Assembly
För någon dag sedan blev det känt att Twentieth Century Fox registrerade varumärkesnamnet Alien: Isolation. Kotaku rapporterar nu att detta spel är Creative Assemblys Alien-spel och att man kommer spela Amanda Ripley som då skall vara Ellen Ripleys dotter. The game is called Alien: Isolation, and we hear it will be on both current- and next-gen consoles next year. Isolation is developed by the British studio Creative Assembly (Total War); itx27s a first-person shooter that uses both stealth and horror elements; and itx27s inspired by games like Dishonored and Bioshock, according to our source, a person familiar with goings-on at Sega, who spoke under condition of anonymity in the interest of protecting their job. Man nämner även att spelet kommer dra inspiration från den första Alien-filmen och att man spenderar merparten av spelet på en rymdstation där det endast finns en "Alien".
39.6°
Mega Man i mosaik
Ambitiöst
Stop motion-klipp där någon har använt sig av små kakelbitar för att få liv i Mega Man.
36.2°
måndag 21 oktober 2013
Spelkritikern TotalBiscuit censurerad av utvecklare på Youtube
Och han är inte glad
Spelutvecklarna Wild Games Studio gillade inte recensionen av deras spel Day One: Garryx27s Incident som spelkritikern TotalBiscuit lagt upp på Youtube. Därför såg de till att videon blev nedplockad genom att hävda att videon använde innehåll från spelet utan tillåtelse. TotalBiscuit hävdar dock i sin tur att det finns bevis för att han som spelkritiker fått tillåtelse att använda material från spelet för att genomföra en recension på youtube och att utvecklarna varit väl medvetna om att spelet skulle recenseras när de lämnade ut en recensionskod. I videon ovan kan ni se och höra TotalBiscuit diskutera så väl fallet med recensionen som problematiken med att utvecklare försöker påverka spelkritiker för att få bra recensioner. Något som absolut inte är okej. Mer diskussioner kring censuren kan ni också hitta på Reddit.
108.0°
Senaste Windows 8-uppdateringen skapar lagg i flera spel
Hoppsan
Den senaste uppdateringen Windows 8.1 verkar ha ställt till med problem för flera spel till Windows PC. Rapporter kommer från spelare som har problem med att datormusens markör hoppar runt på skärmen liksom att datormusen laggar. Tydligen är det endast spel som inte använder "raw input" för att läsa av datormusens rörelser som är påverkade - bland dessa S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, Deus Ex: Human Revolution, Call of Duty-spelen och Metro 2033. Problemet har tagits upp på Reddit där det också presenteras hur man kan fixa problemet. Men det finns ännu ingen officiell lösning.
25.3°
Mindre pengar för upprepade uppdrag i GTA V Online
Rockstar vill skapa balans
Den som gör om samma uppdrag igen och igen i onlineläget för GTA V kommer från och med nu att få mindre pengar för besväret. Rockstar meddelar på sin supportside att de sänker utbetalningen för upprepning av genomförda uppdrag med 50 procent. Det innebär att första gången en spelare gör ett uppdrag från denne fullt betalt. Alla andra genomspelningar av uppdraget efter det ger endast hälften av pengarna. Anledningen är att Rockstar vill hålla spelet balanserat samt att de vill att spelare ska utforska fler olika typer av uppdrag. "For those of you inquiring about mission payouts, there was a change that reduces payouts by 50 per cent after a repeat of the mission. The first time you play and beat the mission, you will get the full amount. Subsequent replays will see a payout amount reduced by half. This is to keep the game balanced as well as encourage the exploration of new missions and content in the game. "We understand players do like to enjoy a mission multiple times, so rather than remove the possibility of doing so, wex27ve allowed replays of these missions at a reduced payout. Many players can get very good at a mission and beat it much faster in consecutive tries, so wex27ve adjusted these payouts to match that case. "We apologise that there was not full clarity about this in the patch notes; however, hopefully this note will clear things up. If there are any additional questions, please do not hesitate to ask." Den här nyheten smögs ut i den senaste patchen vilket ledde till en hel del upprörda spelare. Rockstar ber däför om ursäkt för att de inte varit tydliga med förändringen.
46.2°
Rykte Första detaljerna kring Deus Ex: Universe
Spoliervarning
I början av oktober fick vi veta att Eidos Monteral planerar att föra vidare Deus Ex till nästa generationens konsoler genom Deus Ex: Universe. Det vi fått veta än så länge är att det inte bara handlar om ett nytt spel utan om en ny spelvärld som ska presenteras i många titlar framöver. Nu har dock Allgamesbeta publicerat rykten som ska vara information om ett eller flera av spelens innehåll. Tydligen ska huvudpersonen vara en asiatisk kille i 28- till 35-årsåldern och heta Hiroshi Saito. Han ska också vara en agent vars uppdrag är att infiltrera "the Augmented Rights Coalition" för att ersätta deras ledare och sedan utföra attacker i hans namn. Uppgifterna är ursprungligen hämtade från NYCastings där folk kan söka roller för motion capture i filmer.
40.0°
Lanseringstrailer för Call of Duty: Ghosts
Snart dags
För någon dag sedan läckte lanseringstrailern för Call of Duty: Ghosts ut på nätet men plockades snabbt ner igen. Nu har Activision släppt trailern officiellt så nu kan den beskådas av alla som missade den i i går.
25.1°
Reklamfilm för Battlefield 4
That's the anthem, get your damn hands up!
Här är en reklamfilm för Battlefield 4.
54.4°
Månad för Elite: Dangerous-alphan
December
Elite och Frontier-pappan David Braben tillkännagav att alpha-testet för Elite: Dangerous äntligen kommer dra igång under december månad. Detta alpha-test kommer inte innehålla någon flerspelar-kompontent utan kommer vara en soloupplevelse. Ett flerspelar-test kommer dock dyka upp vid ett senare tillfälle. När Elite: Dangerous väl bli klart kommer universumet som spelet utspelar sig i ha mer än 100 miljarder stjärnor.
39.8°
Kvantmekanik-mod för Minecraft
Kul med fysik
Minecraft-modden qCraft kommer från Googles Quantum A.I. Lab Team och ger det omåttligt populära spelet bland annat kuber med kvantmekanisk sammanflätning och kuber med superposition. We built the Quantum A.I. Lab to explore the potential of quantum computing, and figure out what questions we should be asking. One question is clear: Where will future quantum computer scientists come from? Our best guess: Minecraft. Då kidsen nu för tiden spenderar mycket tid att lära sig bygga grejer i Minecraft ville Google att folk med hjälp av denna mod skulle få bättre förståelse för fysik. "qCraft isnx27t a perfect scientific simulation, but itx27s a fun way for players to experience a few parts of quantum mechanics outside of thought experiments or dense textbook examples. We donx27t even know the full potential of what you can make with qCraft, but wex27re excited to see what Minecraftx27s players can discover." Modden är gratis och kan laddas ner via länken nedan.
44.1°
Därför kommer inte NFS: Rivals till Wii U och PS Vita
Föregångaren sålde för dåligt
Need For Speed Most Wanted, det senaste speletet i serien, kom till en rad olika plattformar, bland annat till Wii U och PS Vita. Nu när nästa del ska släppas, Need For Speed: Rivals, så kommer det inte komma någon Wii U- eller PS Vita-version av spelet. Spelets Creative Director Craig Sullivan fick frågan om varför det inte kommer till dessa platfformar och anledningen sägs helt enkelt vara att föregångaren sålde alldeles för dåligt för att det ska vara värt det. “Honestly, it’s not the kind of stuff that I like talking about in detail, that much. We did a load of extra work on the Wii U version, and we had a lot of guys working on that stuff, you know? It didn’t really sell that many, in terms of the Wii U market. I would love for it to have, because we put so much effort into that, trust me. I’d love for it to be way bigger than it was, and the same for the Vita.” “[Rivals] is going onto new hardware, and you have to work out where you focus your efforts. The 200 people working on this game are only capable of making so much, and doing so many different versions of the game, so we had to go with where we think the biggest audience will be for the game, and that’s where we are.” Tråkigt.
36.3°
17 minuter Lightning Batman: Arkham Origins
Utvecklarna berättar
Warner Bros. släppte i dag ett längre klipp från Batman: Arkham Origins där man i 17 minuter får se vad Läderlappen kan hitta på i detta spel. Klippet innehåller en och annan spoiler så låt bli att titta om du vill undvika sådana grejer.
38.9°
Nintendo bekräftar cross platform-stöd
Flera cross platform-titlar under utveckling
Häromveckan skrev vi om utvecklaren Ripstone och att deras kommande spel Pure Chess, som bland annat släpps till Wii U, kommer ha stöd för så kallat Cross Platform-spelande, vilket innebär att du kan spela online mot personer som sitter på andra spelplattformar. Nu har Nintendo själva bekräftat detta och säger dessutom att det är flera andra spel på gång med stöd för Cross Platform: "We can confirm that cross-platform functionality is possible in certain titles that play on Nintendo 3DS and Wii U, as well as other video game systems not made by Nintendo," a representative said in a statement. "We are committed to helping developers realise the full potential of their software on Nintendo systems." Bland spelen som nämns hittar vi Disney Infinity, Cubeman 2 och Pure Chess, men Nintendo säger att det finns ännu fler titlar på gång än dessa.
42.8°
Nintendo slutar sälja Wii i Japan
Slutet på en era
Nintendo Wii släpptes i slutet av 2006 och har varit en enorm framgång för Nintendo. Med över 100 miljoner sålda konsoler så överträffar Wii med råge både Xbox 360 och Playstation 3 i försäljning. Men allting har ett slut och nu har japanska Nintendo meddelat att de kommer sluta sälja Wii. Nu ligger istället allt fokus på Wii U och 3DS. Detta verkar än så länge bara gälla Japan, men det dröjer nog inte särskilt länge innan de slutar sälja Wii i Europa och USA också. Hur kommer ni minnas Wii? Vad är era finaste/värsta minnen från Wii?
39.0°
PlayStation hyllar...PlayStation
#4thePlayers
PlayStation i Storbritannien har släppt den här lilla kortfilmen som hyllar märket och dess historia.
52.0°
John Carmack pratar Oculus Rift
Vill använda Android
Här ovan kan man beskåda en intervju med John Carmack, som numera är Oculus Rifts nya Chief Technology Officer, där han nämner att konsumentenheten kan använda sig av Android samt ett System-on-a-Chip-system när den väl släpps någon gång nästa år. "The way I believe itx27s going to play out is you will eventually have a head-mounted display that probably runs Android, as a standalone system, that has a system-on-a-chip thatx27s basically like what you have in mobile phones," Han pratar även om att han jobbar hårt på att göra glasögonens positionering samt head-tracking bättre så eventuellt lagg blir så minimalt som möjligt i konsumentversionen. "A lot of the work at Oculus has gone into working out better position tracking. The tracking side is something that there hasnx27t been as much of a push for and wex27re frantically working on a lot of that, because that is one of the other really large issues. But we expect that the next developer kit will have higher resolution and position tracking addressing some of these significant issues." På tal om Oculus Rift så nämnde företagets VD, Brendan Iribe, under Gaming Insiders Summit att 4K-upplösning är något som man gärna vill ha i dessa virtual reality-glasögon. "I do think resolution needs to be better for the best VR, but even at low resolution you can get a good experience. Ix27m not going to say that this is the best experience, or that resolution isnx27t important; itx27s a really critical factor and this is good as it gets today. Wex27re going to be building one at double this resolution within a year and even more after that, so therex27s a lot of other things to work on besides resolution. We canx27t just sit around and wait for 4K displays to hop around."
41.6°
Trailer för Dragon Ball Z: Battle of Z
Dragon Ball Z för fyra spelare
Här har vi en trailer för Dragon Ball Z: Battle of Z där man kommer kunna spela med upp till fyra spelare samt innehåller innehåller karaktärer från den senaste Dragon Ball Z-filmen, Dragon Ball Z: Battle of Gods. Spelet släpps borta i Japan den 23:e januari till PlayStation 3, Xbox 360 och PlayStation Vita. Om/när spelet kommer hit är fortfarande oklart.
37.2°
Trailer för Madden 25
Next-gen-versionen då
EA släppte nyligen en trailer för PlayStation 4- och Xbox One-versionen av sitt amerikanska fotbollsspel, Madden NFL 25. Trailern försöker bland annat visa hur de extra hästkrafterna kommer förbättra spelets grafik, animation och artificiella intelligens.
38.4°
Ny trailer för Forza 5
Jeremy Clarkson snackar
Här har vi en ny trailer för Xbox One-lanseringsspelet Forza Motorsport 5 där Top Gear-profilen Jeremy Clarkson snackar moderna hyperbilar så som McLaren P1 och Pagani Huayra.
42.3°
Bungie släpper koder till Destiny-betan
Håll utkik
På både Bungie Facebook och Twitter har Bungie skrivit att man kommer under den här veckan släppa betakoder för spelets beta som planeras dra igång nästa år. Så håll utkik på spelets Facebook- och Twitter-konto för en chans till att få en Destiny-betakod.
39.3°
söndag 20 oktober 2013
Så ser achievements ut på Xbox One
Mörkt grön
En mörkgrön mer avskalad achievement är vad vi kommer att få se när Xbox One släpps. Giffen är gjord av Gearnuke. Ovan kan ni också se en achievement poppa upp i en streamad genomspelning av Killer Instinct som utvecklare på Microsoft spelat in på sin Twitch-kanal. Där får ni också höra ljudet. Vad tycker ni? Bättre eller sämre än den gamla? Xbox 360 Xbox One
37.7°
lördag 19 oktober 2013
Ni vann Beyond: Two Souls
Grattis!
I slutet av förra veckan utannonserade vi en tävling där tre exemplar av Beyond: Two Souls stod på spel. Uppgiften var att hitta på någon passande text till bilden ovan som skulle representera vad huvudpersonen Jodie tänkte. Det var inte en helt enkel match att välja ut tre vinnare men till slut blev det vinnarna nedan. Mikael Kaivo-oja "Mickeko" Emil Smedius Jonas Peterson Och här har ni de vinnande bidragen i slumpad ordning: "Hjälp! Hur var det nu igen?? ... STICK DU STYGGA SPÖKE, FÖR DU FINNS INTE!!" "De här forskarna som gör tester på mig tror jag är galen, men det är jag inte! Om jag var galen skulle jag öppna ögonen precis nu och se en flygande bok om alfavågor och en ballerina-låda... VAD I-" "Dom tycker det här är fascinerande, vänta bara tills jag får visa vad jag kan göra med ett bollhav." Grattis! Ni kan snart se fram emot ett exemplar av spelet i brevlådan!
29.8°
AMD-drivrutiner nämner Grand Theft Auto V
GTA5.exe
Att Grand Theft Auto V är på gång för PC råder det väl ingen tvivel om. Senast vi hörde något om detta var att denna version ryktas komma någon gång under början av 2014 men tyvärr är ju inget bekräftat ännu. Men för att lägga lite mer ved på rykteselden så kan man i de senaste Catalyst-drivrutinerna från AMD hitta en referens till just Grand Theft Auto V. Kom igen nu Rockstar, offentliggör Windows och next-gen-versionerna någon gång.
55.8°
Spelintryck Sonic Lost World
Den blå kotten räddar världen igen
De senaste dagarna har jag ägnat åt Sonic Lost World (3DS-versionen). Det har varit en vild resa med allt från höga toppar, där spelet är fantastiskt till djupa dalar, som knappt är spelbara på grund av en bråkig spelkontroll. Nedan listar jag några punkter som jag tycker gör ett Sonic-spel riktigt bra. Och i resten av den här texten går jag genom punkt efter punkt för att se hur väl Sonic Lost World lever upp till dessa kriterier. 1. Sonic ska spelas i ett rasande tempo. 2. Sonic trivs bäst i 2D-miljö. 3. Fiender ska kunna dödas på löpande band. 4. Sonic behöver inte ha specialförmågor, gimmicks eller krångliga knappkombinationer. 1. Sonic är världens snabbaste igelkott och han trivs också bäst om han får visa upp sin snabbhet. Därför bör ett Sonic-spel spelas i ett rasande tempo. Det är den absolut viktigaste ingrediensen i ett Sonic-spel enligt mig. För att kunna spelas i så snabb takt måste banorna vara anpassade efter detta tänk och fienderna placeras ut på rätta ställen utan att de stör flytet i spelet. I Sonic Lost Worlds finns det vissa banor som fungerar på det här sättet. När det är som bäst tillåts Sonic komma upp i de riktigt höga hastigheterna och då briljerar spelet, men rätt så ofta bryts flowet av på grund av missanpassade pusselelement eller fiender som måste dödas på krångliga sätt för att man ska komma vidare. I dessa partier tappas mycket av det som gör ett Sonic-spel så bra. Nämligen farten. 2. De första Sonic-spelen var i 2D och ses av mig som några av de bästa spelen i hela serien. Sedan dess har det kommit otaliga 3D-Sonic och de har liksom aldrig riktigt kommit upp i samma klass som 2D-versionerna. De flesta av 2D-banorna i Sonic Lost World är riktigt välgjorda och tillhör några av spelets höjdpunkter. En del av 3D-banorna är också de riktigt trevliga med sin inspiration från Super Mario Galaxy men överlag känns det som att banorna i 3D håller en sämre kvalité och vissa av dem är faktiskt riktigt dåliga. 3. Fiender ska såklart finnas med i ett Sonic-spel men de behöver inte vara krångliga att döda. För att inte tappa fart bör fiender kunna dödas med ett hopp, men i Sonic Lost World så stöter man då och då på fiender som först måste ”förlamas” för att man ska kunna attackera dem. Dessa strider drar ner på tempot i spelet. Det är också ofta svårt att veta vilka fiender som kan attackeras på vanligt vis och vilka fiender som kräver specialbehandling. Kontrollen är inte heller tillräckligt precis för att den ska känna av vad det är jag vill göra vilket ofta leder till att jag gör helt fel attack och förlorar alla mina ringar, trots att jag tryckt på rätt knappar. I ett Sonic-spel ska fienderna vara utplacerade på ett sådant sätt att tempot inte störs. Sonic ska kunna rusa genom en bana och ta ut fiender på löpande band utan krångel. 4. Varför ska Sega envisas med att stoppa in specialförmågor och gimmicks i sina Sonic-spel? Kontrollerna blir bara krångligare om jag måste använda massor av olika knappar för att göra olika attacker och specialare. Gyrofunktioner funkar nästan aldrig i spel och i Sonic Lost World har de stoppat in flera moment som kräver att jag ska vrida på min 3DS i alla möjliga konstiga vinklar. Det är inte sånt här jag vill ha i ett Sonic-spel. Sonic Lost World är trots sina många brister ett av de bättre Sonic-spelen på senare tid. När Sonic väl kan susa fram genom banorna utan att bli störd så njuter jag för fulla muggar, men det finns, som jag tidigare radat upp, en hel del tillkortakommanden som Sega aldrig verkar ta på allvar, trots att recension efter recension påpekar dessa brister. Jag hade hoppats (som jag alltid gör) på att Sonic skulle kunna komma tillbaks till sin forna glans från Mega Drive-tiden, men trots bra försök så når han inte riktigt dit den här gången heller.
37.3°
Produkttest Nintendo 2DS är här
Peter har testat
Förra veckan släpptes Nintendo 2DS och jag har nu testat den i cirka en vecka. När jag först hörde om denna nyhet trodde jag att det var ett skämt. Det är alltså en 3DS som spelar alla 3DS-spel och alla DS-spel precis som de andra 3DS-modellerna, men som nu kallas 2DS istället och saknar möjligheten att visa 3D-effekter. Ett av de starkaste säljargumenten för Nintendo 3DS är ju möjligheten att kunna spela och se 3D-effekter utan behov av extra glasögon. Och nu har de släppt en maskin som helt saknar den här funktionen. Helkonstigt, men samtidigt väldigt trevligt, för efter min första vecka med 2DS så gillar jag den skarpt! Förvirrande namn Jag börjar med att droppa en kommentar om namnet. Nintendo 2DS ... som göteborgare är jag så klart överförtjust i alla typer av namn som innehåller ordvisar och jag gillar verkligen namnet. Samtidigt förstår jag att folk kommer bli förvirrade. Om människor blev förvirrade av skillnaderna mellan Wii och Wii U så kommer de garanterad bli förvirrade av 2DS. "2DS, är det föregångaren till 3DS?" "Kan 2DS inte spela 3DS-spel?" "En 3DS-maskin som inte kan visa 3D-effekter?" Dessa frågor kommer garanterat att dyka upp från väldigt många mammor och pappor som ska köpa en ny spelmaskin till sina barn och det lär bli en utmaning från personalen i spelbutikerna att reda ut skillnaderna. Värt att notera är att Nintendo 2DS inte kommer ersätta original-3DS eller 3DS XL utan kommer finnas som ett komplement. Så gillar man inte alls 2DS kommer det finns möjlighet att fortfarande köpa någon av de andra modellerna. Det finns två stora skillnader mellan 2DS och tidigare 3DS-modeller. Den första är som jag redan nämnt avsaknaden av 3D-effekter och det andra är den nya designen. Vad gäller avsaknaden av 3D-effekter så finns det inte så mycket att säga om den. Det fungerar precis som när man drar ner 3D-reglaget på 3DS. Om man tycker att 3D-effekter är överskattat så slipper man alltså dessa helt och hållet på 2DS. Skön att hålla i Om den nya designen finns det däremot en hel del att prata om. På grund av att 2DS inte går att vika ihop liknar den mer än tablet än tidigare modeller. Detta gör att passformen och komforten har ökat rejält. Tabletformen gör den mycket skönare att hålla i och man får inte alls lika ont i händerna som man fick av original-3DS efter en stunds spelande. Jag tycker dock att de nya axelknapparna på 2DS sitter lite långt borta och man kan inte riktigt vila fingrarna på dessa på ett skönt sätt som man kunde med tidigare modeller. Vad gäller designen rent utseendemässigt så har jag förstått att det skiljer sig väldigt mycket åt bland människor. När jag skrev den första nyheten om 2DS här på Feber för ett tag sedan så verkade den gemensamma uppfattningen vara att det här var något av det fulaste ni hade sett. Jag däremot tycker designen är väldigt charmig och jag gillar den mycket. Byggkvalitén är som alltid när det kommer till Nintendos produkter väldigt välgjord och robust. Den har en skön tyngd vilket gör att den vilar bra i händerna. Förutom detta är det inte så värst mycket nytt. Det är lite smågrejer såsom att stylusen numera sitter till höger istället för högst upp och att det bara finns en högtalare (som trots detta låter rätt bra ändå). Får plats i bakfickan! Summa summarum så är jag faktiskt väldigt positiv till Nintendo 2DS. Nintendo själva säger att produkten riktar sig till barn under 7 år som inte ska titta på 3D, men jag tycker absolut att den passar till alla som vill ha en bärbar spelkonsol (ja, den får faktiskt plats i bakfickan på jeansen även om det ser väldigt skumt ut) som är riktigt skön att hålla i och som tycker att 3D är överskattat.
39.6°
fredag 18 oktober 2013
Uppdaterat Vad tänker Jodie?
Tävlingen avslutad
Uppdaterat: Tävlingen är nu avslutad och vi kommer att presentera vinnarna imorgon. Tack för alla bidrag som trillat in! Vi har fått tag på tre exemplar av det nysläppta spelet Beyond: Two Souls och tänkte nu tävla ut dessa till er. För att vara med i tävlingen ska ni helt enkelt komma på vad huvudpersonen Jodie tänker på bilden ovan. Bilden är inte tagen direkt ur spelet utan är en konceptbild så vi är med andra ord inte ute efter något ordagrant spelcitat. Nej, er uppgift är att komma på något smart/klurigt/roligt/galet eller liknande som kan passa in bra i sammanhanget. Era bidrag vill vi att ni skickar till emmy@feber.se senast imorgon torsdag 20.00. Det räcker med att ni skriver citatet direkt i mejlet. Och glöm INTE att ange namn och adress så att vi vet vart vi ska skicka en eventuell vinst. Lycka till! Våra spelintryck av spelet kan ni läsa via länken nedan.
39.7°
Gameplay-trailer för NBA Live 14
EA kontrar
Tidigare i veckan släppte 2K Sports en trailer för sitt kommande basketspel NBA 2K14 och i dag kontrar EA med en trailer för sitt nya basketspel, NBA Live 14.
31.1°
GT.TV gästar Guerrilla Games
För att titta på Killzone Shadow Fall
I det senaste avsnittet av GT.TV så drar Geoff Keighley till Amsterdam för att hälsa på Guerrilla Games för att få sig en närmare titt på PlayStation 4-spelet Killzone: Shadow Fall. Andra spel som dyker upp i detta avsnitt är Batman Arkham Origin och Beyond: Two Souls. Avsnitten kan beskådas i sin helhet via länken nedan.
39.1°
Ny trailer för Need for Speed: Rivals
Mer om AllDrive
Här har vi den senaste trailern för det kommande bilspelet Need for Speed: Rivals.
37.1°
Arkham Origins försenas
Men bara i Europa och bara Wii U- samt Windows-versionerna
Eurogamer rapporterar att Warner Bros. har skjutit upp släppdatumet för Wii U-versionen och Windows-versionen av kommande Batman: Arkham Origins. Dessa versioner kommer istället att landa här den 8:e november. Dock skall det tilläggas att det endast är den fysiska utgåvan av Windows-versionen som är försenad. Någon anledning till förseningen har inte angivits och det som är lite udda är att det endast i Europa som den här förseningen gäller. PlayStation 3- och Xbox 360-versionerna släpps dock som väntat under nästa vecka. Det bärbara spelet Batman: Arkham Origins Blackgate kommer också släppas nästa vecka men bara på PlayStation Vita då släppet av Nintendo 3DS-versionen också har skjutits upp till den 8:e november.
35.1°
Microsoft fortsätter med Games with Gold
Trevligt
Microsoft meddelade i dag att initiativet Games with Gold kommer fortsätta med denna tjänst för guldmedlemmar på Xbox 360. Games with Gold var först tänkt att endast pågå fram till årsslutet men eftersom det mottogs så pass positivt bestämde sig Microsoft alltså för att fortsätta med det hela. Games with Gold kan man väl säga är Microsofts svar på PlayStation Plus, det vill säga att man får tillgång till olika spel helt utan extra kostnad. Om man kommer köra detta på Xbox One har man inte yttrat sig om ännu men.
41.8°
Vi får veta mer om Warcraft-filmen på Blizzcon
Duncan Jones kommer dit
Det är många som vill veta mer om den kommande Warcraft-filmen och förhoppningsvis kan Duncan Jones stilla en del nyfikenhet. Om några veckor, på Blizzcon, kommer regissören Duncan Jones att finnas på plats för att berätta mer. Även Blizzard chief creative officer Rob Pardo och senior VP of story and franchise development Chris Metzen ska ge oss mer information om hur världen Azeroth ska gestaltas på film. Förutom information om filmen kommer Blizzard under Blizzcon att visa upp mer från vad som är på gång gällande deras spel liksom expansionen till Diablo III: Reaper of Souls, vad som är på gång i World of Warcraft och StarCraft 2 samt om det kommande spelet Heroes of the Storm (tidigare Blizzard All-Stars).
44.4°
Bilarna i Forza 5
Här finns mycket kul
Den 22 november kommer ett mycket efterlängtat spel - Forza 5. Ett givet köp för alla bilspelsälskare. Nu delar utvecklaren Turn 10 med sig av fler åk man ska kunna köra, och listan ser riktigt bra ut. Mina favoriter ur listan är Audi Sport Quattro, Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe och TVR Sagaris. Så här ser hela listan ut för tillfället: 1983 Audi Sport Quattro 2010 Audi TT RS Coupe 2006 Audi RS 4 2010 Audi R8 5.2 FSI Quattro 2012 Aston Martin Vanquish 2011 Audi RS3 Sportback 2012 Audi Team Joest R-18 e-tron quattro 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Stradale 1971 AMC Javelin-AMX 2001 Acura Integra Type-R 2008 Aston Martin DBS 2011 BMW X5 M 2011 BMW Z4 sDrive35is 2011 Bugatti Veyron Super Sport 1987 Buick Regal GNX 2012 Chrysler 300 SRT8 1970 Chevrolet Corvette ZR-1 2011 Cadillac CTS-V Coupe 2013 Dallara #9 Target Ganassi Dallara DW12 2013 Dallara #15 Target Rahal Letterman Dallara DW12 2012 Dallara #28 Andretti Autosport DW12 2013 Dallara #12 Team Penske Dallara 1999 Dodge Viper GTS ACR 2011 Ford F150 SVT Raptor 2013 Ford Mustang GT500 2007 Ford Shelby GT500 2013 Ford Focus ST 2000 Ford Mustang Cobra R 1976 Ferrari 312-2 2012 Ferrari F12berlinetta 2009 Ferrari California 2010 Ferrari 458 Italia 2007 Ferrari 430 Scuderia 2011 Ferrari 599 GTO 1998 Eagle Talon TSi Turbo 1997 Honda Civic Type R 2013 Hyundai Genesis Coupe 3.8 Track 2009 Jeep Cherokee SRT8 2011 Koenigsegg Agera 2011 Kia Ceex27d 2011 Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera 2010 Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV 1994 Mazda MX-5 Miata 2010 Maserati GranTurismo S 1954 Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe 2012 Mercedes-Benz SLK55 AMG 1976 McLaren M23 2013 McLaren P1 1991 Mazda #55 787B 2011 Mazda RX-8 R3 2011 McLaren MP4-12C 2008 Mitsubishi Lancer Evo X GSR 1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II 2010 Nissan370Z 2009 Zonda Cinque Roadster 2012 Pagani Huayra 2010 Renault Megane RS 250 1987 RUF CTR Yellowbird 2013 SRT Viper GTS 2012 Scion TC 1965 Shelby Cobra 427 S/C 1998 Subaru Impreza 22B STi 2005 TVR Sagaris 2003 Toyota Celica SS-I 2010 Volkswagen Golf R
42.4°
Diablo III: Reaper of Souls släpps till PS4
Och är spelbart på Blizzcon
Blizzcon närmar sig vilket bland annat märks på antalet nyheter från Blizzards högkvarter. Nu meddelar företaget bland annat att Diablo III: Reaper of Souls kommer att släppas till Playstation 4 samt att det kommer att vara spelbart på Blizzcon. Med andra ord kommer vi att kunna se fram emot en massa intryck från olika håll om några veckor. Blizzcon äger rum 8-9 november i Anaheim.
43.8°
Blizzard All-Stars blir Heroes of the Storm
Namnbyte
Efter dispyten med Valve angående rätten till namnet "Dota" fick Blizzards kommande spel med det tilltänkta namnet "Blizzard DOTA" byta namn till Blizzard All-Stars. Nu byter spelet dock namn igen och kommer att släppas som "Heroes of the Storm". Blizzard meddelar också att spelet fått helt nytt innehåll och skriver under en nypublicerad Youtube-video: "Set aside whatever you think you knew about Blizzard All-Stars." Mer information ska vi få på kommande Blizzcon. Den nya trailern för spelet ser ni ovan.
38.4°
Gametrailers recenserar Sonic: Lost World
Sonic-spelet med horribel karaktärsdesign
Folket från Gametrailers recenserar här det senaste Sonic-spelet, Sonic: Lost World. Länkar till fler recensioner kan hittas via länken nedan.
37.3°
Square Enix bildar en Final Fantasy-kommitté
En kommitté för kvalité
I hopp om att rädda Final Fantasy-serien så har Square Enix bildat en Final Fantasy-kommitté som skall se till att framtida Final Fantasy-spel håller hög kvalitet. Den här gruppen kommer enligt rapporter ledas av Yoshinori Kitase, Hajime Tabata, Naoki Yoshida samt Motomu Toriyama och heta “Final Fantasy Committee.”
43.1°
Rykte 2K Marin stängs ner
Många har fått lämna XCOM Declassified-utvecklaren
Bioshock 2- och The Bureau: XCOM Declassified-utvecklaren 2K Marin rapporteras ha avskedat merparten av sina anställda. En anonym källa nämnde till Rock Paper Shotgun att studion nu är mer eller mindre är stängd då det knappt jobbar någon kvar där längre efter nedskärningarna. 2K själva har bekräftat att man skurit ner på personalen i Marin-studion men inte sagt hur många eller om studion är stängd eller ej.
33.8°
September var en bra månad för konsolerna
Mycket tack vare GTA och Wind Waker HD
Försäljningssiffror borta i USA visar att Microsoft, Sony och Nintendo hade en bra månad förra månaden. För Sony gick det riktigt bra då PlayStation 3 lyckades bryta den 32 månader långa sviten som Xbox 360 som den mest sålda konsolen i USA. Microsoft fortsätter dock gå starkt med sin Xbox 360 som nu har sålt mer än 80 miljoner enheter världen över. Analytiker menar att Grand Theft Auto V var en stor faktor i att konsolförsäljningen tog lite extra fart under september månad. Nintendo hade det okcså bra då Wii U-siffrorna tredubblades förra månaden sannolikt mycket tack vare prissänkningen och The Legend of Zelda: The Wind Waker HD.
42.0°
DriveClub försenat
Släpps istället under 2014
De senaste dagarna har det gått rykten om att släppdatumet för PlayStation 4-bilspelet DriveClub skulle skjutas upp till 2014. Nu har Sony bekräftat detta och officiellt sagt att Evolution Studios bilspel inte kommer släppas i år. Det innebär alltså att även PlayStation Plus-versionen som planerades att släppas inte kommer finnas tillgänglig vid konsollanseringen. PlayStation Plus-medlemmar kommer fortfarande få tillgång till spelet när det väl släpps och vid lanseringen kommer man nu istället släppa det lovande spelet Contrast helt utan extra kostnad till PlayStation Plus-medlemmar. Klart tråkigt för alla som såg fram emot detta spel i år men man får ju anta att det fanns en god anledning att skjuta upp släppet så här sent och hoppas på att utvecklarna gjorde detta för att göra spelet så bra som möjligt.
34.2°
Hero Mode i Zelda: A Link Between Worlds?
Andra varvet svårare
I en intervju med Zelda-producenten Eiji Aonuma gjord av den tyska siten Gameswelt får vi reda på att en lite knivigare svårighetsgrad kommer att låsas upp i Zelda: A Link Between Worlds efter att man har klarat spelet första gången. Om det blir som i tidigare spel såsom Skyward Sword och Zelda: Wind Waker HD så innebär det att fienderna kommer ha högre hälsa och att några hjärtbitar inte kommer kunna hittas i spelvärlden. “Games World had the opportunity to speak to Eiji Aonuma, producer of The-Legend-of-Zelda series, for a new interview. In the course of the conversation Aonuma has revealed that A Link Between Worlds will provide a higher level of difficulty after the first playthrough.” Trevligt för alla Zelda-veteraner som vill ha en lite större utmaning.
39.0°
Kortfilm om Assassin's Creed IV: Black Flag
Pirater
Här har ni en kortfilm om Assassinx27s Creed IV: Black Flag. FIlmen är gjord av Corridor Digital som tidigare gjort flera filmer som utspelar sig i olika spelvärldar. The fearsome pirates Edward Kenway and Blackbeard pretty much own the seas. This is what happens when you mess with them! Rätt bra gjord må jag säga!
37.8°
iOS Machinarium får nu plats i brallan
Liten robot söker...försöker pussla sig fram till kärleken
Alldeles utmärkta pusslaren Machinarium checkade ensamt in på iPaden för ett par år sedan och ingen trodde väl att det skulle komma en version till iPhone. Men jodå, nu finns det, Machinarium Pocket Edition heter den. Även iPad-versionen har gått och blivit universell vilket gör att både nya och gamla ägare av spelet nu kan ha med sig Machinarium i brallan. [iPhone (15kr)] [iOS (ex iPad) (38kr)]
42.3°
Kickstarter-kampanj för Obduction
Nytt spel av Myst-folket
Cyan Inc. gjorde stor succé på 90-talet med spelen Myst och Riven. Nu har man bestämt sig för att göra ett nytt spel av den här typen och tänker använda sig av Kickstarter för att finansiera det. 1,1 miljoner dollar söker man för att skapa detta spel som då går ut på att utforska och lösa klurigheter. Spelet kommer snurra på Unreal Engine 4 och beräknas släppas under den senare halvan av 2015.
43.2°
Playstation 4 bekräftad för Gamex
Lär bli lååånga köer
Ja, nu var det också bekräftat att Playstation 4 kommer finnas spelbar på årets Gamex-mässa som hålls i Stockholm mellan den 31 oktober och 3 november. Det har ännu inte sagts vilka spel som kommer finnas på plats, men det utlovas i alla fall stora välkända titlar såväl som mindre indiespel. Årets mässa kommer nog bli väldigt spännande. Vi har tidigare fått bekräftat att även Xbox One kommer finnas spelbar på mässgolvet. Tyvärr lyser Nintendo med sin frånvaro då de har valt att tacka nej till Gamex den här gången.
47.7°
Veckans snabblänkar
Ny vecka, nya länkar, ny skärmdump
* Twenty Years Later, EA Admits Shaq Fu was an Abomination * Doctors play Super Monkey Ball 2 to warm-up before surgery * Jedi Knight 2: Jedi Outcast retrospective * How to Connect Your Old School Video Game Consoles to a New TV * Persona 3 Home Shopping Network Opens In Real Life * Pikachu Is Pretty Good at Parkour * Battlefield 4 TV ad shows off vehicular combat * Yes, you should understand code - even if youx27re not a programmer * inFamous: Second Son Special Editions Unveiled
37.3°
Ny trailer för Ace Combat Infinity
Öppen beta på gång
Namco Bandai släppte nyss en ny trailer för Ace Combat Infinity och meddelade samtidigt att spelet kommer få sig ett öppet betatest den 7:e november. Ace Combat Infinity kommer vara free-to-play när det väl släpps, exklusivt till PlayStation 3, senare i år.
37.7°
PlayStation 4-unboxing
Auf deutsch!
Om man går igång på det här med unboxing-klipp och det tyska språket så kanske det här klippet kan får igång blodomloppet lite. Här får man nämligen se när en tysk snubbe packar upp en debug-version av PlayStation 4-konsolen.
45.9°
torsdag 17 oktober 2013
Gameplay-trailer för NBA 2K14
Next-gen-versionen då
Här har vi en trailer för NBA 2K14 för PlayStation 4 och Xbox One.
43.5°
Lite gameplay från The Witness
Avfilmat dock
Ett av de mer intressanta spelen jag fick se under E3-mässan var Jonathan Blows kommande pusselspel The Witness. Men trots att det snackats en del om spelet och släppts en del bilder så har det varit ont om själva gameplay-klipp från spelet. Det blir det lite ändring på i och med det här klippet där ingen mindre än Jonathan Blow själv spelar samt förklarar spelet.
39.6°
Så ser Nintendo 2DS ut på insidan
Någon har skruvat isär
Förra veckan släpptes Nintendo 2DS och nu har någon skruvat isär maskinen för att helt enkelt se vad som döljer sig under skalet. Bland annat kan vi se att de båda skärmarna egentligen är en enda stor skärm. Många fler bilder kan ni hitta via länken nedan. Jag har själv testat Nintendo 2DS i några dagar nu och vad jag tycker om den kommer ni inom kort att kunna läsa då jag tänkte lägga upp ett litet produkttest här på Feber.
35.8°
Nya trailers för Ryse: Son of Rome
Story och sånt
Microsoft har släppt två nya trailers för kommande Ryse: Son of Rome. Ryse: Son of Rome tells the story of Marius Titus who witnesses the murder of his family at the hands of barbarians. Seeking revenge, Marius joins the Roman army in Britannia and quickly rises through the ranks to become a General. As his war against the barbarians escalates, his quest unravels: to find his vengeance, he has to return to Rome. Ryse: Son of Rome släpps samtidigt som Xbox One vilket, för oss i Sverige, innebär någon gång under början av 2014.
40.9°
Trailer för Batman: Arkham Origins
En liten kortis
En kort liten trailer från Batman: Arkham Origins. Om man är sugen på spelet så dröjer det inte särskilt länge innan det släpps. Nämligen den 25 oktober.
46.2°
Android Humble Bundle 7 är här
Få mycket för lite dollar
Humble Bundle 7 är igång för Android. I denna deal kan du för en valfri summa få följande fyra spel: - Ticket to Ride + DLC Ticket to Ride USA 1910, Days of Wonders fina tåg-brädspel i digitalt format. - Greed Corp, ett turbaserat, bra strategispel. - Incredipede, Sarah Northways mångbenade pusslare. - Anodyne, ett nyskapat äventyrsspel i zelda-anda men ändå väldigt annorlunda. Om man däremot hostar upp tillräckligt med deg, för tillfället $6.19, så får man två riktigt bra spel till: - Worms Reloaded, krigsgalna maskar som inte behöver presenteras närmare - The Bard’s Tale, ett stort äventyrsrollspel i 3D som är grymt bra. Som vanligt går spelen även att lira på PC/Mac/Linux om man även vill göra det. Sen vet nog de flesta att man brukar slänga in några spel tid i halvlek (om fem dagar) innan erbjudandet försvinner om 12 dagar. Läs mera och gör köpet på länken nedan.
39.7°
Det första Grand Theft Auto-spelet i 3D
Med hjälp av GameMaker
En av utvecklarna bakom det första Grand Theft Auto-spelet, Michael Dailly, håller just nu på att återskapa denna klassiker i 3D med hjälp av GameMaker Studio. GameMaker Studio är ett program som man enkelt kan göra spel i och utvecklas av YoYo Games, ett företag som Michael just nu jobbar för. Michael kommer regelbundet hålla folk som är intresserade av detta projekt uppdaterade via sitt Twitter-flöde som man kan hitta här. Det finns inga planer på att detta skall släppas kommersiellt då de inte har rättigheterna till kartan utan det hela förblir ett hobbyprojekt.
61.8°
Köp Ratchet and Clank Nexus, få Quest for Booty
Två Ratchet för priset av ett
Insomniac meddelade i går att folk som köper det kommande Ratchet and Clank-spelet Nexus kommer få med ett annat Ratchet and Clank-spel, nämligen Quest for Booty från 2008, utan extra kostnad. Det innebär att man får två, kortare, Ratchet and Clank-spel för endast 29.99 Euro. Man meddelade även att spelet har blivit försenat här i Europa och att det nu istället kommer släppas en vecka senare än tidigare väntat, nämligen den 20:e november.
39.6°
Trailer för Wii Party U
Mer Wii Party
Här har vi en trailer för Nintendos kommande minispelsamling och uppföljaren till ett av världens mest sålda spel.
38.2°
Nästa sida
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid .
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid .
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration