28 i dag 34 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium! Breaking News! Microsoft köper Activision Blizzard!

Bevaka ditt varumärke med Twingly Insight
Håll koll på vad bloggosfären skriver om ditt företag

Bevaka ditt varumärke med Twingly Insight

Bloggbevakningsföretaget Twingly har släppt ett nytt verktyg som man kallar för Twingly Insight som jag har testkört lite grann sen det släpptes förra veckan.

Med Twingly Insight kan ett företag sätta upp sökord för att bevaka vad som sagts om företaget, företagets konkurrenter, företagets produkter eller annat under en tidsperiod. Rådatan som levereras från tjänsten är ganska så djupgående och kan användas för att skapa diagram liknande det här till höger som är ett exempel för det bevakade ordet "Volvo".

Förutom att få koll på hur många bloggar som nämner sökordet varje dag går det även att få ut data på bland annat blogginlägg som har fått mest uppmärksamhet, de mest länkade nyhetsartiklarna, högst rankade bloggarna som nämnt sökordet och liknande.

Twinglyg Insight är tyvärr inte gratis och riktar sig till företag eller privatpersoner som kan tänka sig att betala 970 kronor i månaden för att bevaka sitt varumärke.

Webb, Verktyg, twingly, twingly insight, bloggosfären, omvärldsbevakning, statistik
36.9° 0 Wille Wilhelmsson Wille Wilhelmsson
tis. 8 nov 2011, 14:04
Bevaka ditt varumärke med Twingly Insight Håll koll på vad bloggosfären skriver om ditt företag
36.9°
0