24 i dag 10 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Autocar har testat driftläget i nya Mercedes-AMG E 63 S Det verkar fungera bra
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Autocar har testat driftläget i nya Mercedes-AMG E 63 S

De första testerna av nya Mercedes-AMG E 63 S med över 600 hästar börjar trilla in i videoformat och här har vi Autocars bidrag.

Ett längre klipp från Shmee150 kan beskådas här nedan.

Bil, Mercedes, Mercedes-AMG E 63 S, Autocar, sladda, drift
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Autocar har testat driftläget i nya Mercedes-AMG E 63 S
Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R Får även drift mode Om ni tyckte att pickupen Mercedes visade upp i går inte riktigt triggar alla sinnen kommer här en annan nyhet från tysken som kanske får håren att resa sig - nya Mercedes-AMG E63. Eller Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ som den egentligen heter. Den har över 600 hästar och faktiskt även ett drift-läge för den som vill sladda utan att behöva gå i skola innan. Motorn är den nya och trevliga dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter som används i många andra modeller. Den ger nu 611 hästar och har ett vrid på 850 Newtonmeter om man går all in och köper S-versionen. Det är faktiskt 27 hästar fler än i värstingen AMG GT-R. Står det inte den bokstaven efter beteckningen får man istället 571 hästar och 749 Newtonmeter att leka med. S gör 0-100 km/h på 3,4 sekunder, utan S tar det 3,5 sekunder. Till maskinen kopplas en niostegad automatlåda. Kraften skickas till alla fyra hjulen via ett helt nytt system man kallar för AMG Performance 4MATIC+. På ett smart sätt skickar detta kraften dit det behövs hela tiden och en av nyheterna är alltså Drift Mode. Slå på Race-läget, stäng av ESP, lägg lådan i manuellt läge och dra i växelpaddlarna bakom ratten så aktiveras det. Detta gör bilen 100 % bakhjulsdriven och sen är det bara att börja elda gummi. I övrigt ser den ut som en AMG bör göra med aggressivare front som fått större luftintag, feta fälgar och fyra rektangulära avgaspipor baktill. Skärmarna är bredare och för att fylla ut fälgarnas innanmäte sitter det givetvis fläskigare bromsar. Världspremiär blir det på Los Angeles Motor Show i mitten av november. Försäljningen drar igång i januari nästa år och sen blir det lansering i mars. Några priser har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
44.5°
0
42.1° 0 Bobby Green Bobby Green
tors. 1 dec 2016, 19:00
Autocar har testat driftläget i nya Mercedes-AMG E 63 S Det verkar fungera bra
42.1°
0