m

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Får även drift mode

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Bil / Mercedes

Om ni tyckte att pickupen Mercedes visade upp i går inte riktigt triggar alla sinnen kommer här en annan nyhet från tysken som kanske får håren att resa sig - nya Mercedes-AMG E63. Eller Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ som den egentligen heter. Den har över 600 hästar och faktiskt även ett drift-läge för den som vill sladda utan att behöva gå i skola innan.

Motorn är den nya och trevliga dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter som används i många andra modeller. Den ger nu 611 hästar och har ett vrid på 850 Newtonmeter om man går all in och köper S-versionen. Det är faktiskt 27 hästar fler än i värstingen AMG GT-R. Står det inte den bokstaven efter beteckningen får man istället 571 hästar och 749 Newtonmeter att leka med. S gör 0-100 km/h på 3,4 sekunder, utan S tar det 3,5 sekunder. Till maskinen kopplas en niostegad automatlåda.

Kraften skickas till alla fyra hjulen via ett helt nytt system man kallar för AMG Performance 4MATIC+. På ett smart sätt skickar detta kraften dit det behövs hela tiden och en av nyheterna är alltså Drift Mode. Slå på Race-läget, stäng av ESP, lägg lådan i manuellt läge och dra i växelpaddlarna bakom ratten så aktiveras det. Detta gör bilen 100 % bakhjulsdriven och sen är det bara att börja elda gummi.

I övrigt ser den ut som en AMG bör göra med aggressivare front som fått större luftintag, feta fälgar och fyra rektangulära avgaspipor baktill. Skärmarna är bredare och för att fylla ut fälgarnas innanmäte sitter det givetvis fläskigare bromsar.

Världspremiär blir det på Los Angeles Motor Show i mitten av november. Försäljningen drar igång i januari nästa år och sen blir det lansering i mars. Några priser har vi tyvärr inte fått än.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Visa
Pressmeddelande
he new Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+: The most powerful E-Class of all time
The new Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+: The most powerful E-Class of all time
26.
October 2016
Affalterbach
Fuel consumption combined: 9,2 – 8,9 l/100 km; Combined CO2 emissions: 209 - 203 g/km
Mercedes-AMG is redefining the performance saloon. The brand is turning the most intelligent executive saloon into the most powerful E-Class of all time in the shape of the next generation of the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. Mercedes-AMG is also setting new benchmarks in this market segment with its innovative technologies. The intelligent drive strategy raises the limits of the performance saloon's vehicle dynamics to a completely new level. Delivering superior acceleration, the 4.0-litre twin-turbo V8 engine generates up to 450 kW (612 hp). This makes it the most powerful engine to have ever been installed in an E-Class. At the same time it is even more efficient thanks to a cylinder deactivation system fitted as standard, and thus sets the benchmark in its segment. With acceleration of 3.4 seconds from 0 – 100 km/h the new business limousine is at the top of its class. The AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) nine-speed sports transmission is combined with a wet start-off clutch for the first time. This enabled more agile response times to be achieved. Another highlight is the completely new AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. It combines the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which until now was strongly rear-biased, is fully variable for the first time. This ensures optimum traction right up to the physical limit, whatever the road conditions. The expressive exterior design, featuring a new radiator grille and coupé-style inset bonnet, underlines the performance figures. The next generation of the E 63 thus offers a completely new level of sportiness and comfort on long journeys.

The latest generation of the E 63 4MATIC+ and the E 63 S 4MATIC+ sees Mercedes-AMG introducing a number of new developments that redefine the performance saloon. Innovative powertrain engineering and maximum performance are combined with distinctive design, exclusive equipment and the latest infotainment features for comprehensive, connected multimedia applications.

"The new E 63 models represent the biggest step forward we've ever taken from one generation to the next. Vehicle dynamics were especially important to us. At the start of the development process, we opted for a fully variable all-wheel drive system which, when combined with the advanced performance of the 4.0-litre twin-turbo V8 engine, reaffirms our brand's "Driving Performance" claim," explains Tobias Moers, Chairman of the Board of Management of Mercedes-AMG GmbH.

Technical data at a glance:


Mercedes-AMG E 63 4MATIC+
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+
Engine
4.0-litre V8 with twin turbochargers and direct injection
4.0-litre V8 with twin turbochargers and direct injection
Displacement
3982 cc
3982 cc
Output
420 kW (571 hp) at
5750 – 6500 rpm
450 kW (612 hp) at
5750 – 6500 rpm
Peak torque
750 Nm at 2250–5000 rpm
850 Nm at 2500–4500 rpm
Drive system
AMG Performance 4MATIC+ permanent all-wheel drive with variable torque distribution
AMG Performance 4MATIC+ permanent all-wheel drive with variable torque distribution and drift mode
Transmission
AMG SPEEDSHIFT MCT 9-speed sports transmission
AMG SPEEDSHIFT MCT 9-speed sports transmission
Fuel consumption
combined

9,2 – 8,9 l/100 km

9,2 -8,9 l/100 km
Combined CO2 emissions
209 – 203 g/km
209 – 203 g/km
Efficiency class
D
D
Weight (DIN/EC)
1.875*/1.950 kg **
1.880*/1.955 kg **
Acceleration 0–100 km/h
3.5 s
3.4 s
Top speed
250 km/h***
250 km/h***
*DIN kerb weight, not including driver;
**EC kerb weight, including driver (75 kg);
***electronically limited (300 km/h with AMG Driver's package)

A unique front: the exterior design

Every detail of the exterior and interior is designed to enable AMG Driving Performance to be experienced at first hand. The expressive exterior design is all about sinuous edges and defined muscles. With a completely distinctive design forward of the A-pillar, the sporty front also demonstrates the effort that Mercedes?AMG has put into the styling: For the first time on an AMG saloon, the bonnet is inset between the wings and bumper like on a coupé, thus exhibiting an entirely new, more dynamic approach to the sculpting. More powerful-looking and 17 millimetres wider, the wheel arches accommodate the greater track width and the larger wheels on the front axle.

The new radiator grille with twin louvres in silver chrome, vertical black struts and "AMG" lettering likewise emphasises the distinctive look. A wide front apron inspired by the design of a jet wing, with flics in black and a large front splitter, impressively epitomises the power of the new models. It also showcases the sophisticated cooling technology – a typical feature from motorsport and another visual reference to the powerful engine. The two louvres in the outer cooling-air intakes also help in this regard, their targeted wing profile directing air to the wheel arch coolers.

Overall, the front section exudes exceptional power and thus conveys the strong forwards thrust of the new performance saloon at first glance.

Elongated side view and muscular rear

The side view reinforces this impression by way of numerous, carefully matched elements. One special detail is the arrow-shaped wing signet in silver chrome bearing three-dimensional "V8 BITURBO 4MATIC+" lettering – an eye-catching way to highlight the drive system. The side sill panels make the saloon appear to sit even lower on the road and elongate the overall line. Inserts in silver chrome differentiate the S-Model.

As standard, the E 63 4MATIC+ comes with 9.5 J x 19 (front) and 10 J x 19 (rear) 10-spoke light-alloy wheels painted titanium grey with a high-sheen finish, with tyres in size 265/35 ZR 19 (front) and 295/30 ZR 19 (rear). The E 63 S 4MATIC+ runs on tyres of sizes 265/35 ZR 20 (front) and 295/30 ZR 20 (rear) mounted on 9.5 J x 20 (front) and 10 J x 20 (rear) 5-twin-spoke light-alloy wheels, painted matt titanium grey with a high-sheen finish. A new design of 20-inch cross-spoke forged wheel, which looks as though it is centrally locked, is available as an option.

The muscular rear end provides the finishing touch in conjunction with the clearly defined spoiler lip in the colour of the vehicle on the boot lid, the rear apron with diffuser-look insert, and the two bright chrome-plated twin tailpipe trim elements on the selectable sports exhaust system. The E 63 S 4MATIC+ also features a trim strip in silver chrome on the rear apron.

Performance-oriented lift balance

Designers and aerodynamics experts worked together to develop the E 63 4MATIC+. Their insights not only resulted in the striking AMG bodystyling but also the performance-oriented lift balance – for agile handling characteristics on country roads and optimum driving stability at high speeds on the motorway. The developers also placed great importance on achieving a low level of wind noise, minimal aerodynamic drag for low fuel consumption, and thermal robustness for all systems. The complete package of measures involves a number of details on the front and underbody. Adapted to the saloon's airflow and topography, the clearly defined rear spoiler eliminates lift on the rear axle.

New peak of performance: 4.0-litre V8 biturbo engine with twin-scroll turbochargers

The versatile AMG 4.0-litre twin-turbo V8 engine in the E 63 S 4MATIC+ takes peak performance to a new level at 450 kW (612 hp). Maximum torque attains a new best value of 850 Nm. It is available over a broad engine speed range of 2500 to 4500 rpm and so provides a feeling of effortless superiority in every accelerator pedal position. A sprint from zero to 100 km/h is absolved in 3.4 seconds, and this dynamic acceleration only ends at the governed top speed of 250 km/h (with AMG Driver's package: 300 km/h). The E 63 4MATIC+ is rated at 420 kW (571 hp) and has 750 Nm of torque. This variant accelerates to 100 km/h in 3.5 seconds.

The advanced AMG 4.0-litre V8 biturbo engine utilises well-proven twin turbocharging, with the two chargers not located outside on the cylinder banks, but rather between them in the V of the cylinders. The advantages of the "hot inner V" are a compact engine design, an immediate response from the twin-scroll turbochargers and low exhaust gas emissions thanks to optimum air flow for the close-coupled catalytic converters.

Two twin-scroll turbochargers are deployed for the first time to boost performance and improve responsiveness further. The housing is divided into two parallel flow passages. Combined with two separate exhaust ducts in the exhaust manifold, this makes it possible to control the exhaust gases on the turbine wheel separately. The exhaust gas from the first and fourth cylinders of the cylinder bank is fed into one duct and exhaust gas from the second and third cylinders to the other duct. The aim is to prevent the individual cylinders from having mutually adverse effects on the gas cycle. This reduces the exhaust gas back pressure and improves gas exchange.

The results are increased output due to improved cylinder charge with fresh mixture, more torque at low revs and very immediate response times.

Other engine measures include new pistons, an optimised air intake and charge air cooling, as well as extensive software developments. Spray-guided direct petrol injection with piezo injectors, the all-aluminium crankcase, the four-valve-per-cylinder design with camshaft adjustment, air-water charge air cooling, alternator management, the ECO start/stop function and the gliding mode have all been retained. To sum up, the eight-cylinder engine thrills with its exceptional power delivery and powerful acceleration in all engine speed ranges combined with maximum efficiency for low consumption and emission values.

AMG Cylinder Management

For maximum efficiency, Mercedes-AMG has equipped the V8 engine with the AMG Cylinder Management cylinder deactivation system. This already helped the SLK 55 to achieve impressively low consumption and emission values and is now being used with a turbocharged engine from the high-performance sports car brand for the first time. In the partial-load range cylinders two, three, five and eight are deactivated, which crucially lowers the fuel consumption.

With combined fuel consumption of 8.9 litres and CO2 emissions of 203 grams per kilometre (combined), the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ set a new best by comparison with their competitors.

When the driver has selected the "Comfort" transmission drive program, the cylinder deactivation system is available in the wide engine speed range from 1000 to 3250 rpm. The AMG main menu on the instrument cluster informs the driver whether the cylinder deactivation system is in use and whether the engine is presently operating in the partial or full-load range. The transition from four to eight-cylinder operation is immediate, fast and imperceptible, so that the passengers do not experience any loss of comfort.

Valves closed, fuel supply and ignition deactivated

This is made possible by intelligent interaction between the high-performance engine management system and CAMTRONIC valve lift adjustment, which is familiar in a similar configuration from the four-cylinder engines. There are eight dual actuators involved in half-engine mode, which operate the axially sliding cam units of the intake and exhaust camshafts via a shift gate. Half-engine operation is achieved by shutting off the relevant intake and exhaust valves of cylinders two, three, five and eight. This not only enables the load-change losses of the four deactivated cylinders to be reduced, but also increases the efficiency of the four remaining cylinders. The reason for this is to shift the operating point to higher loads.

AMG Performance 4MATIC+ variable all-wheel drive

Both E 63 models are exclusively available with the innovative AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. This newly engineered, intelligent system brings together the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which is fully variable for the first time, ensures optimum traction right up to the physical limit. The driver is also able to rely on high driving stability and handling safety under all conditions, whether the roadway be dry, wet or snow-covered. The transition from rear-wheel to all-wheel drive and back again is seamless, because intelligent control is integrated into the vehicle system architecture as a whole.

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle. The best possible torque distribution is calculated continuously according to the driving conditions and driver's input. The performance saloon can thus be driven in a continuously variable way from traction-oriented all-wheel drive to purely rear-wheel drive. Transitions are seamless and based on an elaborate matrix. In addition to traction and lateral dynamics, the all-wheel drive system also improves the longitudinal dynamics for even more powerful acceleration.

It is still possible to drift thanks to fully variable torque distribution. This is where drift mode, part of the standard specification for the E 63 S 4 MATIC+, comes into its own. This can be activated in the "Race" drive program using the shift paddles, provided that ESP® is deactivated and the transmission is in manual mode. When drift mode is activated, the E 63 S 4MATIC+ becomes a purely rear-wheel drive vehicle. Drift mode remains engaged until the driver deactivates it again.

Short shift times, high efficiency: the AMG SPEEDSHIFT MCT nine-speed sports transmission

The AMG SPEEDSHIFT MCT nine-speed sports transmission is specially tuned to requirements in the new E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. This involved re-engineering hardware and software alike.

A special software development enables extremely short shift times, fast multiple downshifts and the double-clutching function, making for a highly emotive gearshifting experience. A wet start-off clutch replaces the torque converter. This saves weight and optimises the response time to the driver's accelerator pedal input, particularly when accelerating and during load changes.

For a personalised experience: AMG DYNAMIC SELECT drive programs

The four different AMG DYNAMIC SELECT drive programs "Comfort", "Sport", "Sport Plus" and "Individual" allow drivers to extensively influence the characteristics of their E 63 4MATIC+. Key parameters are modified such as the response of the engine, transmission, suspension, steering, ESP® and all-wheel drive system. Independently of the DYNAMIC SELECT drive programs, the driver has the option of pressing the "M" button to switch directly to manual mode, in which gearshifts are executed exclusively using the shift paddles on the steering wheel. The suspension set-ups can also be selected if desired.

"Comfort" is the well-balanced drive program with a comfort-oriented suspension and steering set-up, as well as a fuel-efficient powertrain configuration and early upshifts – including smooth gear changes and a discreet engine sound. Cylinder deactivation, the ECO start/stop function and gliding mode are on: When the driver releases the accelerator in a speed range between 60 and 160 km/h, the clutch of the MCT transmission opens and the engine is decoupled from the powertrain. The electronics reduce the engine speed to idle level, and the motion resistance is reduced by the compression and frictional forces of the engine in overrun mode.

The DYNAMIC SELECT "Sport" and "Sport Plus" drive programs are designed for high vehicle dynamics. This results from an agile accelerator pedal characteristic with direct set-up and emotively appealing shift operations with shortened shift times and double-clutching function on downshifts. The increased idle speed in "Sport Plus" mode additionally enables the vehicle to move off particularly quickly while ensuring faster acceleration from rest. The E 63 S 4MATIC+ also comes with the "RACE" drive program for highly dynamic driving on closed race circuits. Here all parameters are designed for maximum performance.

RACESTART even simpler

The control logic for the RACESTART function is new and has been simplified considerably. In the Sport, Sport Plus or RACE drive programs, all the driver has to do is press the brake pedal forcefully with their left foot and simultaneously fully depress the accelerator pedal with their right foot.

The on-board electronics will now set the optimum engine speed. Depending on requirements or the road surface conditions, the engine speed can be increased or lowered in either direction by activating the shift paddles. If the driver now takes their foot off the brake pedal, the E 63 4MATIC+ will accelerate from rest with optimal traction. The S?Model completes the sprint from 0 to 100 km/h in 3.4 seconds, whilst the E 63 4MATIC+ takes 3.5 seconds.

Specially developed suspension for maximum lateral and longitudinal dynamics

The agility and high cornering speed of the new E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ are also benefits of the completely re-engineered AMG sports suspension. It is based on the AIR BODY CONTROL fully supporting multi-chamber air suspension and affords very high camber stability. The vehicle dynamics and steering precision are also combined with a high level of comfort.

A four-link front axle design uses forged aluminium components with wishbones, strut rod and spring link. The suspension strut supports the vehicle weight via the supporting link across from the body. Independent wheel control and wheel suspension parts combined with the increased track width enable higher lateral acceleration, but minimal torque steer on the steering system.

Likewise model-specific, the entirely re-engineered rear axle was adapted specifically to the new performance saloon's increased vehicle dynamics. The multi-link concept impresses with highly precise wheel control and increased stiffness. The AMG-specific rear axle carrier makes the wider track possible, with the contact surfaces of the wheel bearings having been moved out compared with the Mercedes-Benz E-Class saloon. Other measures include AMG-specific wheel carriers, elastokinematic tuning optimised for vehicle dynamics and higher negative camber. Newly developed elastokinematics guarantee the comfort expected from the E-Class combined with high precision and vehicle dynamics.

The rear axle differential has a new mount to improve the NVH (noise, vibration, harshness) characteristics. Additional bracing measures and welds also make a contribution in this regard. As on the AMG GT R, an anti-roll bar made of tubular material reduces the weight of the rear axle. It has been adapted to the increased vehicle dynamics of the new performance saloons.

The radial brake connection has been derived from motorsport. It also helps to make the handling more agile and precise because it provides increased rigidity to counter the vibrations and forces that the suspension produces. Due to the special rubber bushes on the axles and the new elastokinematics, it was possible to improve camber stability by 30 percent compared to the previous AMG model.

Personalised driving experience thanks to three-chamber air suspension system

The air suspension system with three chambers, a sporty spring damper set-up and continuously adjustable damping also takes the ability to individually tailor the driving experience to a new level. It combines exemplary vehicle dynamics with good road roar and tyre vibration characteristics. The rigidity of the air springs can be fine-tuned by activating or deactivating individual air chambers. This results in a tangible increase in comfort, as well as having a positive effect on handling.

By carrying out extended series of trials and test drives, the developers at AMG have defined three spring tuning settings depending on the selected drive program and the actual driving conditions. During sudden load changes, fast cornering, heavy acceleration or hard braking, the spring rate is also automatically made harder on the front or rear axle. This reduces roll and pitching effectively and stabilises the performance saloons.

In the "Comfort" program the suspension is heavily oriented towards providing a comfortable ride. Irregularities in the road surface are absorbed and the four-door model travels smoothly. In "Sport" mode, the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ handle significantly more dynamically with reduced roll thanks to a harder spring rate. "Sport Plus" mode delivers further enhanced agility and cornering ability because the front and rear axles have an even more rigid suspension.

What is more, the customer can set the adaptive damping in three stages – Comfort, Sport and Sport Plus – to choose between relaxed comfort on long journeys and maximum sportiness. The rebound and compression levels are adjusted independently of each other and the freely programmable characteristics map permits a wide spread between the minimum and maximum damper force. The difference between the comfortable and sporty suspension setting is thus more refined and is subjectively even more perceptible – depending on the particular driving situation.

The complete package is compelling: The E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ combine steering precision and the highest level of longitudinal and lateral dynamics with maximum traction, while at the same time boosting ride comfort.

Rear differential lock: optimal traction, including on the racetrack

To improve traction and vehicle dynamics the E 63 4MATIC+ has a mechanical rear differential lock and the E 63 S 4MATIC+ has an electronically controlled rear differential lock. Both differentials reduce the slip on the inside wheel when cornering, without control interventions in the braking system. This ensures that the driver is able to accelerate out of corners earlier and with more power thanks to the improved traction. The car remains more stable when braking from high speeds, and the limited-slip differential also improves traction when moving off. The greatest benefit of the electronic rear-axle limited-slip differential is the even more sensitive and proactive control, which pushes the thresholds higher and makes it even easier to drive at the vehicle's limits. To deliver optimum cooling, the housing of the limited-slip differential has additional cooling fins.

The three-stage ESP® with "ESP ON", "ESP SPORT Handling Mode" and "ESP OFF" settings works in perfect unison with the rear-axle limited-slip differential and AMG 4MATIC+ all-wheel drive system, and is optimally tuned to the outstanding dynamics.

E 63 S 4MATIC+ with dynamic engine mounts as standard

Uniquely in this segment, the E 63 S 4MATIC+ is fitted with dynamic engine mounts. These help to solve the conflicting goals of achieving as soft a connection as possible to the powertrain for high comfort and as rigid a connection as possible for optimum vehicle dynamics. The dynamic mounts are instantly and variably able to adapt their stiffness to the driving conditions and requirements. These measures enhance the vehicle's precision when driven dynamically. The steering response and steering feedback, for example, are thus even more direct. When cornering the ride feels more precise and the driver needs to make fewer corrections because movement of the major assemblies is minimised. On the racetrack there is no compromise on the rigidity of the mounts, which further reduces the major assemblies' propensity to inertia, and thus helps to improve lap times. Conversely, softer mounts noticeably enhance comfort on poor stretches of road, for example. In the case of undulating surfaces, increased damping steadies the powertrain as quickly as possible.

Direct and with clear feedback: AMG Sport speed-sensitive steering

The electromechanical speed-sensitive sports steering features a variable ratio on the E 63 4MATIC+ and the E 63 S 4MATIC+. It stands out thanks to the AMG-specific rack-and-pinion ratio with its precise, highly authentic feedback. Steering power assistance is variably adjusted in the stages "Comfort", "Sport" or "Sport Plus". The relevant characteristics are automatically activated depending on the selected DYNAMIC SELECT drive program or can be personalised in "Individual" mode. At low speeds the driver only needs to provide minimal steering input. At high speed he or she is able to rely on solid straight-line stability. The clearly defined centre bearing and authentic feedback likewise contribute to the optimum steering feel.

Good sensitivity and fade-resistant: the AMG high-performance braking system

The large-sized high-performance braking system decelerates the performance saloon reliably and quickly and is fade-resistant even under high loads. The E 63 4MATIC+ has internally vented and perforated compound brake discs in size 360 x 36 mm at the front with six-piston fixed calipers and in size 360 x 24 mm with single-piston floating brake calipers on the rear axle. The E 63 S 4MATIC+ is fitted with even larger compound brake discs on the front axle in size 390 x 36 mm. For the more powerful variant, the AMG Carbon Ceramic braking system is available as an option with brake discs in size 402 x 39 mm on the front axle and 360 x 32 mm on the rear axle.

The three-stage ESP® allows significantly higher vehicle dynamics and driving enjoyment in ESP® Sport Handling Mode and with the ESP® OFF setting. The specific traction logic is active at all times: When a driven wheel starts to lose traction, ESP® applies the brakes in a targeted way for optimum transfer of the engine output to the road.

In this way, the three-stage ESP® provides additional safety or more fun at the wheel to suit requirements.

ESP® ON: for a high level of safety by adapting to the sporty character of the car
ESP® Sport Handling Mode: allows wider yaw angles before system intervention for a sporty driving style
ESP® OFF: system deactivated for a sporty driving style on closed circuits. During hard braking ESP® is switched back on temporarily.
Additional struts: reinforced bodywork structure

The new performance saloons have a rigid bodywork structure, which forms the foundation for maximum vehicle dynamics, comfortable handling even on poor stretches of road, and a solid feeling of quality. There are also four struts to additionally reinforce the bodyshell: The two front struts are even stiffer than on the E 43 4MATIC, whereas only the Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ have the two rear struts.

Sporty characteristics: the interior design

The interior reinforces the consistently dynamic bias with numerous specially designed details. Ideal for a sporty driving style, the performance sports steering wheel in black leather features a flattened bottom section, Touch Control and electroplated shift paddles, as well as a steering wheel bezel with the AMG logo.

The driver and front passenger enjoy a secure position in the front sport seats even when driving at speed, thanks to the improved lateral support. There is a distinctive seat upholstery layout in black nappa leather/DINAMICA microfibre, nut brown nappa leather or macchiato nappa leather. The door centre panels match the seat design. AMG Performance seats with integral head restraints can be ordered as an option. Trapezium-grain aluminium trim elements highlight the sporty aspirations.

In the E 63 S 4MATIC+ the interior has been refined further. Highlights include a nappa leather covering for the instrument panel and beltlines, the sports steering wheel with crystal grey 12 o'clock marking and contrasting topstitching, AMG crest in the front head restraints, crystal grey seat piping, IWC-designed analogue clock and seat belts in crystal grey.

The AMG instrument cluster places all the important information in the driver's field of vision. Dials in a chequered-flag look and the distinctive typography lend the large, clearly legible displays an especially sporty touch. The vivid widescreen multifunction display with two monitors is part of the standard equipment for the E 63 S 4MATIC+ and is available as an option for the E 63 4MATIC+. Customers with a passion for motorsport will be pleased to note the RACETIMER for recording lap times on closed-off tracks.

New AMG TRACK PACE app

To supplement the RACETIMER, Mercedes-AMG has developed the new Mercedes me connect AMG TRACK PACE app. Customers can use it to analyse and improve their track driving style and to share this with other AMG drivers via Facebook, Vimeo, YouTube or the AMG Private Lounge. This app for Apple iPhones® is connected to the on-board race app in the head unit via wifi or Bluetooth®. The COMAND Online infotainment system transmits all vehicle data – including speed, gear, steering angle, time, position and temperature – to the app in real time. The smartphone app can also be connected with GoPro cameras so that the driver can obtain an interactive video of their racing experience featuring all the related data.

Intelligent Drive

For the new performance saloons, all the connectivity and Intelligent Drive functions and options which make the Mercedes-Benz E-Class the most intelligent executive saloon are available. This includes semi-automated driving with the DRIVE PILOT, which can support the driver during disagreeable routine tasks such as driving in heavy traffic.

In addition to the standard Mercedes me connect functions such as eCall, accident recovery, breakdown assistance or after-sales service, Remote Online (standard with COMAND Online) offers numerous convenience features via smartphone, such as tracking to locate the parked vehicle, control of the stationary heater, locking and unlocking the vehicle or the retrieval of various items of information, such as mileage, fuel level or range.

New from Mercedes me connect is the Concierge Service. This includes personal service extending beyond the vehicle. The spectrum ranges from weather and stock market information and route recommendations to suggestions and reservations for sporting and cultural activities. Navigation data is transmitted straight to the vehicle. Customers can call up the Concierge Service using the iCall switch in the vehicle or from anywhere via the Mercedes me app. This new premium service is free of charge for the first year.

Numerous options from the AMG Performance Studio

Anyone wishing to personalise their E 63 4MATIC+ or E 63 S 4MATIC+ even further is able to order numerous options from the AMG Performance Studio. The Night package, attractive wheel alternatives and two Carbon-fibre packages can be used to customise the exterior specification. In the interior the Performance steering wheel in nappa leather/DINAMICA microfibre and the Performance seats, which are available for the first time, reinforce the sporty character. Carbon-fibre trim parts or glass-fibre elements in matt silver round off the possibilities.

Even more exclusivity: the E 63 S 4MATIC+ "Edition 1"

Available for around a year after the market launch, the E 63 S 4MATIC+ "Edition 1" is an exceptionally exclusive and distinctive offering. Complementing the paint finish in Night black magno, dynamic stripes on the side sill panels emphasise the elongated side view and underline the forwards thrust of the new performance saloon. Added to this are new AMG 20-inch forged wheels in matt black with high-gloss polished rim flange and the Night package.

AMG Performance seats in black nappa leather with yellow topstitching create an exceptionally sporty ambience in the interior. Also colour-matched are the AMG Performance sports steering wheel, door armrests, centre console, AMG floor mats and IWC-designed analogue clock with yellow topstitching or accents. The sports steering wheel in black DINAMICA microfibre features "Edition 1" lettering and a 12 o'clock marking in black. Carbon-fibre trim elements further enhance the exciting juxtaposition of colours and materials.

World première and market launch

The new performance saloon celebrates its world première as Edition 1 on 16 November 2016 as part of the Los Angeles Auto Show. The sales release follows on 16 January 2017, with market launch beginning in March 2017.
44.5°
0

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R

Får även drift mode

Idag nylanseras Amazon Prime Video i Sverige
Ska börja satsa mer lokalt

Amazons streamingtjänst Amazon Prime Video är antagligen ingen av de större tjänsterna i Sverige men det verkar nu Amazon vilja ändra på. Idag, 1 mars, nylanseras Amazon Prime Video i Sverige och resten Norden och kommer att få ett lite mera lokalt fokus. Det innebär bland annat tjänsten kommer att få lokala gränssnitt, fler svenska undertexter och anpassat innehåll för den svenska marknaden. Det verkar även som om Amazon planerar att satsa mer på egna lokala produktioner i Norden och Martin Backlund, innehållschef för Norden på Amazon Prime Video, säger till DN att "det är en viktig del för att en tjänst ska kännas relevant. " Amazon Prime Video kostar 65 kronor i månaden och går att testa gratis under sju dagar. Här nedanför hittas en reklamfilm inför tjänstens nylansering i Norden samt en faktaruta med en del av de saker som sänds och snart kommer att börja sändas på Amazon Prime Video. Har du Amazon Prime Video? Svara gärna på vår enkät nedan. Tumnagel
37.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Aston Martin smygvisar ny version av DBX
Med en ännu mer sluttande taklinje

Den som trodde att Aston Martins SUV DBX redan hade en tillräckligt sluttande bakdel har tydligen fel, för en ännu slankare version är på gång. Den ska presenteras under årets tredje kvartal och dessa linjer är det första vi får se av den. Gällande DBX är det även en laddhybrid-version på gång men den ska inte lanseras förrän 2024. En annan nyhet kring tillverkaren är att vid 2023 ska ytterligare tio stycken modeller med Mercedes-teknik ha lanserats. 2024 ska även alla nya modeller vara elektrifierade. 2030 ska över 90 procent av utbudet vara elektrifierat eller helt eldrivet. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Västtrafik vill också ha blipp-betalning för enkelresor
Vill ha det som i Stockholm och Skåne

Västtrafik vill underlätta för resenärer att betala för enkelresor genom att låta dem betala dessa direkt i spärrar och automater med hjälp av sitt betalkort. Liknande system har redan införts i Stockholm och Skåne där resenärer nu kan köpa biljetter enkelt genom att blippa sitt betalkort vid spärrar och biljettautomater. För att ett sådant system ska kunna införas även i Västtrafiks linjenät krävs att deras kortläsare certifieras för kontaktlösa betalningar. Maria Björner Brauer, enhetschef för försäljning och marknad på Västtrafik, säger till Göteborgs-Posten: "Vi vill kunna använda kortläsare ombord som är skapade för Västtrafikkortet. Det här förslaget bygger på att man kan använda läsarna för bankkortsbetalningar och det är de inte gjorda för. Det kräver en certifiering som bankkortsutställarna kräver att alla system som ska hantera bankkortsbetalningar genomgår." Väljer Västtrafik att gå vidare med sitt förslag om blipp-betalning och det tas beslut om att det ska införas så kommer systemet först tas i bruk i zon A: Göteborg, Mölndal, Partille och Öckerö. När eventuellt så kan bli fallet finns det än så länge inga uppgifter om. I klippet ovan kan ni kolla in hur kontaktlösa blipp-betalningar funkar i SL:s tunnelbanespärrar i Stockholm. Tumnagel
38.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

John Oliver snackar räder
Klockrent som vanligt

Klipp från veckans avsnitt av Last Week Tonight with John Oliver där John pratar om det här med köttfabriker räder. Hela avsnittet av Last Weekend Tonight with John Oliver med denna rant plus typ tio minuter till hittar ni på HBO Nordic. Tumnagel
35.7°
+
André Stray
0

Enormt isberg har brutit sig loss från Antarktis
Har ungefär samma storlek som London

Ett enormt isberg har brutits loss från Antarktis bara 20 kilometer från en forskningsstation som drivs av brittiska The British Antarctic Survey (BAS). Isberget ska vara cirka 1270 kvadratkilometer och runt 150 meter tjockt vilket gör att det upptäcker samma yta som London ungefär. Det är inte onormalt att delar av isen från Antarktis lossar lite då och då men det lite mer sällsynt att sådana enorma isberg som det som nu brutit sig loss gör det. Den brittiske professorn och glaciologen Adrian Luckman säger till The Guardian: "Although the breaking off of large parts of Antarctic ice shelves is an entirely normal part of how they work, large calving events such as the one detected at the Brunt Ice Shelf on Friday remain quite rare and exciting. With three long rifts actively developing on the Brunt Ice Shelf system over the last five years, we have all been anticipating that something spectacular was going to happen.Time will tell whether this calving will trigger more pieces to break off in the coming days and weeks. At Swansea University we study the development of ice shelf rifts because, while some lead to large calving events, others do not, and the reasons for this may explain why large ice shelves exist at all." I inslaget här ovanför snackar australiensiska ABC News lite mer om isberget med doktor Ben Galton-Fenzi från Australian Antarctic Division. Tumnagel
34.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Stockholm får interaktiv brottskarta
Inspirerad av modell från New York

Region Stockholm ska under våren lansera en interaktiv brottskarta där allmänheten ska kunna se hur utsatta för brott olika områden och stadsdelar i regionen är. Förebilden för kartan har man hämtat från New York vars så kallade "NYC Crime Map" ni kan se en skärmdump på här ovanför. Stockholms interaktiva brottskarta tas fram på initiativ av Stockholms trygghetskommission och trafikregionrådet Kristoffer Tamsons (M) säger om kartan: "Det är Sverigeunikt på sättet man sammanställer och presenterar brottslighetens utbredning från en övergripande, aggregerad regional nivå ner till i praktiken näst intill ner till kvartersnivå.Det finns gott om statistik och rapporter, men att samla ihop det på det här viset, framför allt med den här utgångspunkten i livskvalitetsbrott, det har inte gjorts tidigare." I karttjänsten är Stockholmsregionen indelad i 1364 basområden som färgas mörkare ju fler brott av en viss typ som begås där skriver DN. I faktarutan nedan hittas mer information om Stockholms kommande interaktiva brottskarta. Tumnagel
42.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Microsoft börjar testa 1080p-video i xCloud
Dags att komma ikapp andra spelstreamingtjänster?

Microsoft xCloud är en rackarns trevlig spelstreamingtjänst som prenumeranter av Xbox Game Pass Ultimate för tillfället har tillgång till. Prenumeranter har möjlighet att lira en rad olika titlar från Game Pass-biblioteket på sina Android-enheter, vilket gör spelstreamingtjänsten till en av de bättre på marknaden. Även om tillgången till spel är rätt viktigt så lämnar xCloud lite att önska på upplösningsfronten. Spelströmmen rullar för tillfället i 720p på mobila enheter, men det verkar som att 1080p-ström är på ingång. Enligt Windows Central har Microsoft börjat testa 1080p-ström i xCloud, vilket förhoppningsvis betyder att spelström i högre upplösning kommer bli tillgängligt för vanliga dödliga inom kort. Anledningen till att xCloud hittills endast erbjudit 720p-ström beror på att Microsoft använder Xbox One-arkitektur för att leverera spel till våra telefoner. Microsoft kommer dock uppgradera servrarna med Xbox Series X-liknande hårdvara någon gång senare i år, vilket inte bara kommer låta oss spela i högre upplösning utan även ta del av snabbare laddningstider. Hur som helst. När Microsoft börjar låta spelare lira i 1080p på mobiler är för tillfället okänt, men det verkar i alla fall vara på ingång. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

Stockholms stad stoppar Öppna Skolplattformen
Den alternativa appen för Stockholms kritiserade skoltjänst

Stockholms stad har nu börjat blockera tjänsten Öppna Skolplattformen från att hämta data från Stockholms egen skoltjänst Skolplattformen. Detta är något man gör då man anser att Öppna Skolplattformen bryter mot regler för personuppgifter och eventuellt kan vara olaglig. Öppna Skolplattformen är en app som skapades av ett gäng med föräldrar som tröttnat på Stockholms egen Skolplattformen, en tjänst som många anser inte fungerar som den ska och som fått mycket kritik för sin undermålighet. Christian Landgren är en av skaparna av Öppna skolplattformen och han säger till DN om blockeringen: "Vi kommer fortsätta ha appen igång och om de gör det svårare så får vi hitta sätt att försöka komma runt det. Den information som offentliga myndigheter hanterar om mig som förälder har jag rätt att visa på det sätt jag själv vill. Det stödet har vi skydd för i lagar och regler." Annmarie Taylor, it-chef på Stockholms stad utbildningsförvaltning, säger att hon på sikt gärna skulle se alternativa tjänster som Öppna Skolplattformen men att man måste säkerställa att det i så fall fungerar rent juridiskt och att personuppgifter skyddas. Öppna Skolplattformen kostar 12 kronor och ska ha laddats hem runt 3000 gånger sedan den släpptes tidigare i år. Tumnagel
33.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

EU kan få mobiltillverkare att förlänga mjukvarustöd
Ny lag kan träda i kraft i sommar

SVT rapporterar om att en ny EU-lag skulle kunna se till att mobiltillverkare erbjuder längre mjukvarustöd till sina telefoner i framtiden och lagen i fråga kan träda i kraft i sommar. Anledningen bakom detta ska bland annat vara att användbara appar slutar fungera på grund av att telefonerna inte längre får några säkerhetsuppdateringar. Enligt SVT kommer runt 60.000 svenskar vara tvungna att köpa nya telefoner då deras tidigare blivit för gamla för att kunna köra BankID. Detta är kalas då på Android-sidan är det rätt dåligt med framtidssäkring på mjukvarufronten. Standard är att erbjuda telefoner två år med mjukvaruuppdateringar och säkerhetsuppdateringar i tre år. Detta gäller dock primärt flaggskeppsenheterna när det kommer till midrange- och budget-segmentet brukar det vara kortare stöd. Företag börjar ta lite mer ansvar på den fronten, men läget är fortfarande sådär. Samsung ligger i framkant och kommer erbjuda OS-uppdateringar i tre år och säkerhetsuppdateringar i fyra år. Och Google har börjat samarbeta med Qualcomm för att kunna erbjuda mjukvarustöd ännu längre. Hur länge företag kommer vara tvungna att släppa mjukvaruuppdateringar är för tillfället okänt, men om EU-lagen kommer träda i kraft i sommar lär detta spikas relativt omgående. Tumnagel
36.4°
+
André Stray
0

Framework är en modulär laptop
Som du kan bygga ihop själv

Framework är ett amerikanskt startupföretag som utvecklat en slags modulär laptop som man hoppas ska kunna göra det enklare för köparna att uppgradera sina datorer med olika komponenter istället för att köpa nya. I sitt grundutförande har Frameworks laptop en skärm på 13,5 tum med en upplösning 2256x1504 pixlar, en 11:e generationens intelprocessor, upp till 64GB RAM och SSD-lagring på upp till 4TB. Dessutom finns det en webbkamera på 1080p 60fps samt ett batteri på 55Wh. Tanken bakom Frameworks laptop är att användare inte bara ska kunna byta processor, RAM och lagrings-komponenterna utan även kunna uppgradera skärmen, batterier, kontakter/portar och webbkameran. Varje dator som säljs är försedd med en QR-kod som ska göra det smidigt att beställa hem komponenter till den konfigurationen användaren önskar i framtiden. Frameworks laptop ska gå att köpa monterad eller i en version som användaren får bygga ihop själv. De kommer att säljas tillsammans med antingen Linux, Windows 10 Home eller Windows 10 Pro. Man hoppas kunna börja leverera de första Framework-datorerna någon gång i sommar men vad det handlar om för priser för dator och de olika komponenterna finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
44.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

AI skriver svenska dikter och illustrerar dem
En AI-genererad konstupplevelse!

Här har vi ett litet projekt där tre olika AI-modeller som samarbetar för att tolka dikter till konstverk. Den första modellen tränades på att skriva svenska dikter medan den andra modellen tränades för att rita. Den tredje modellen tränades sedan för att förstå sambanden mellan text och bild samt hur en bilden kan beskrivas. Resultatet av allt detta blir ett automatiskt system som skriver dikter som sedan blir flödande konstverk som består av cirka 45 bilder i sekunden. Ett exempel på hur det kan se ut kan beskådas i klippet ovan och fler poetiska mästerverk kan hittas via länken nedan. Tumnagel
42.7°
+
Frode Wikesjö
0

Stuntman kollar in motorcykelstunts
Från filmer som Skyfall och T2

Stuntmannen Rick English tar här en lite närmare titt på diverse motorcykelstunts från filmer som John Wick: Chapter 3 - Parabellum, Mission: Impossible - Rogue Nation, Skyfall, The Dark Knight, Terminator 2 - Domedagen, Den stora flykten, Ghost Rider: Spirit of Vengeance och Easy Rider. Tumnagel
37.2°
+
Frode Wikesjö
0

Rapport Över 6 500 typ slavarbetare döda i Qatar
Sedan landet säkrade fotbolls-VM

Vi har gång på gång hört rapporter från Qatar om hur gästarbetare där behandlas mer eller mindre som slavar för att bygga upp landets fotbollsarenor inför världsmästerskapet i fotboll 2022. I veckan kom det en ny rapport från The Guardian som säger att fler än 6 500 gästarbetare från länder som Indien, Bangladesh, Nepal, Sri Lanka och Pakistan har dött sedan landet vann rättigheterna till fotbolls-VM för tio år sedan. Det innebär att det i snitt har dött 12 gästarbetare om dagen där sedan 2010. Rapporten menar dock att totala dödssiffran sannolikt är betydligt högre, eftersom det saknas data från länder som också har en del gästarbetare i Qatar. Data från länder som Kenya och Filippinerna räknas till exempel inte med i rapporten. I Norge har flertalet klubbar uppmanat det norska förbundet att bojkotta VM nästa år men det Svenska fotbollförbundet väntar sig dock inte samma utveckling här i Sverige. Tumnagel
-31.5°
+
Frode Wikesjö
0

Flygmaskin som flyger som en trollslända
Tufft bygge

Här får vi följa med på en provflygning av flygmaskinen Serenity som använder sig av en liknande flygteknik som trollsländor gör. Klart imponerande bygge som fortfarande har en hel del begränsningar. Men en dag kanske detta kan bli ett alternativ för häftiga flygturer. Tumnagel
44.5°
+
Frode Wikesjö
0

Se när nentser sätter upp tält
Och det i -40 grader

Nentser lever i ryska Nentsien längs den arktiska kusten från nordöstra Europa till Tajmyrhalvön. Deras ekonomi är mestadels baserad på storskalig renskötsel vilket innebär att de konstant måste flytta med renarna. Därför måste de under renmigrationen packa ihop och sätta upp deras boende var tredje till femte dag. Här får vi se ett längre klipp hur det går till när nentser säter upp sina tält i minus 40 grader. Tumnagel
46.4°
+
Frode Wikesjö
0

Dave Bautista och Milla Jovovich klara för In the Lost Lands
Gammal George R.R. Martin-novell som ska bli film

In the Lost Lands är en lite halvt obskyr novell som George R.R. Martin publicerade i tidningen Asimov’s Science Fiction under 80-talet. Hur som helst ska denna novell nu bli film med Dave Bautista och Milla Jovovich i huvudrollerna. Inte helt oväntat är det också Paul W.S. Anderson som står för regin. Filmen kommer att kretsa kring en drottning som vill få gåvan av formförskjutning. För att få det ger hon trollkvinnan Gray Alys (Jovovich) och hennes guide Boyce (Bautista) uppdraget att bege sig ut till landets spöklika vildmark för att leta rätt på gåvan. Det är för tillfället oklart när och var In the Lost Lands ska släppas. Bonus-Bautista nedan. Tumnagel
39.2°
+
Frode Wikesjö
0

En dag i en japansk brandmans liv
Disciplin!

YouTube-kanalen Paolo fromTOKYO följer här än en gång en japan för en dag för att se hur arbetslivet ser ut för den personen. Den här gången följer han en brandman för att se hur det är att ha det yrket där. Tumnagel
40.4°
+
Frode Wikesjö
0

E3 blir ett digitalt event i år
Inte helt oväntat kanske

Vi har tidigare rapporterat om att organisationen som anordnar den stora spelmässan E3, Entertainment Software Association (ESA), inte skulle anordna någon fysisk mässa i år heller på grund av den pågående pandemin. Istället ryktades det om att det skulle hållas ett digitalt jippo även i år något som nu verkar vara bekräftat tack vare ett dokument från Los Angeles turismutveckling, Board of Los Angeles Convention and Tourism Development Commission. De publicerade nämligen en lista med vilka mässor som kommer hållas i staden i år och där ser man klart och tydligt att E3:s fysiska event är instället för 2021. Nu är väl detta kanske årets minst oväntade nyhet med tanke på världssituationen just nu. Tumnagel
38.8°
+
Frode Wikesjö
0

Sneakers inspirerade av Lexus IS 350 F Sport
Har vinge på hälen

Lexus har tillsammans med RTFKT tagit fram en sneaker som inspirerats av modellen IS 350 F Sport. Främst är det bilens färg och kolfiber som man har hämtat designidéer av. Skorna är även beprydda med modellbeteckningen baktill och har en liten 3D-utskriven vinge för att hälen ska få bättre downforce. Skorna är bara tillverkade i ett exemplar och är inget som kommer att säljas till konsument. Tumnagel
79kg
+
Bobby Green

Kenan Thompson mumsar heta kycklingvingar
På distans

Då var det dags för ännu ett avsnitt av Hot Ones, programmet där kändisar äter heta kycklingvingar. Denna gång har turen, eller oturen, kommit till SNL-skådisen Kenan Thompson. Tumnagel
79kg
+
Frode Wikesjö

How To Drink testar lite alkoholfri "sprit"
Är det något att ha?

Det har dykt upp flera alkoholfria alternativ till sprit. Ett sånt exempel är gin utan alkohol så att man kan få sig en god GT om det nu skulle vara så att man inte vill ha just procenten. Här får vi se när YouTube-kanalen How To Drink testar några sorter med alkoholfri sprit. Kan du rekommendera någon? Tumnagel
80kg
+
Bobby Green

Hernös senaste gin är lagrad på björkfat
Spännande!

Hernö Gin presenterar nu Hernö Artisan Ten Gin som är en gin lagrad på björkfat. Jag har tidigare provat tonic med rökt björksmak och det var riktigt gott, så den här ska bli spännande att testa. Smaken beskrivs som kraftig enbär med söt blommighet från björk och älgört. Etiketten har Härnösandskonstnären Hans Forsell tagit fram där han har tolkat Dala och Hernö Gins ursprung. Ginen är framtagen för att fira Hernö Gins tioårsjubileum och den hyllar deras allra första produkt som var Hernö Artisan Gin. Fler specialare kommer att släppas under året. Endast 1921 stycken flaskor av denna kommer att bli till och 1000 stycken av dessa släpps den 31 mars. Tumnagel
103kg
+
Bobby Green

Safri Duo - Played-A-Live
Fredagsklassikern

2000 är nu hela 21 år sedan. Och vet ni vad som bland annat hände då? Jo, den danska gruppen Safri Duo släppte trumlåten Played-A-Live (The Bongo Song) som ni alla har hört. Jag har lyssnat sönder låten och kan väl ärligt säga att jag inte tycker att den har åldrats särskilt väl, även om den givetvis har en plats någonstans i mitt musikbibliotek. Oavsett tycker jag den är värd att köra som klassiker denna soliga fredag. Bonusklipp nedan. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green

Keith äter allt som finns hos In-N-Out
Även den hemliga menyn

Keith från The Try Guys ger sig här i kast med att äta allt som finns på menyn hos In-N-Out, inklusive den "hemliga" menyn som man bara får tillgång till om man vet vad man ska säga vid kassan. Vilken burgare tycker du är bäst på In-N-Out? Själv har jag aldrig ätit där men hoppas få göra det någon gång. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green

Thomas Di Leva kör konsert ikväll
Hemma i sitt vardagsrum

Ikväll klockan 19.00 kommer artisten Thomas Di Leva att ha premiär för Live hemma hos Di Leva. Det är en exklusiv hemma hos-konsert som han anordnar i sitt vardagsrum. "Låt oss mötas, denna gången live hemma hos mig i en nära konsert direkt från mitt vardagsrum till ert vardagsrum, det kommer att bli mina favoritlåtar i underbara hemmamysversioner. Rymdkram, Thomas." En biljett till konserten kostar 199 kronor och du hittar den på länken nedan. Tumnagel
81kg
+
Bobby Green

Ny BMX-film från Vans
Med Dakota Roche

Efter skosamarbetet i början av månaden är det nu dags för Vans att även presentera en film med BMX-åkaren Dakota Roche. Filmen som heter Seeking Liberty är inspelad i Philadelphia och man har velat fånga stadens charm ur ett nytt perspektiv. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green

Så blir traditionell italiensk gelato till
180 år gammal familjetradition

Det finns mycket gott man inte får missa när man är i Italien. Glassen är en av grejerna. Här får vi se hur traditionell gelato i den lilla staden Ruvo di Puglia blir till. Endast tre ingredienser behövs - mjölk, socker och ägg. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green

Nytt och färgglatt från Timberland
Återigen med Billionaire Boys Club

Timberland och Billionaire Boys Club följer upp de färgglada skorna som presenterades i november med en ny kollektion som fått namnet Hyper Natural. I denna finns det hiking-plagg och två stycken nytolkningar på Garrison Trail-kängan. Skorna är tillverkade i ett material som består av minst 50 procent plast från återvunna PET-flaskor. Kläderna är i 100 procent ekologisk bomull. Kollektionen släpps den 26 februari och priserna ligger på mellan 600 och 1800 kronor. Tumnagel
63kg
+
Bobby Green

Romen The Real McCoy släpptes idag
Helt utan tillsatser

Idag släpptes The Real McCoy 12 Years Single Cask på Systembolaget. Det är en rom helt utan tillsatser producerad hos det familjeägda företaget Foursquare på Barbados. Endast lokal jäst, melass och källvatten från Barbados används. Romen destilleras i små batcher i kopparpanna och kolonnbrännare innan den lagras på hårt rostade amerikanska bourbonfat. Dofterna ska vara smörig ek och kryddig mörk choklad. Smaken beskrivs som smörkaramell tillsammans med fattoner, apelsinzest och tobak. För en flaska på 70 centiliter får man betala 599 kronor. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green

Den perfekta Steakhouse-burgaren
Tjock och mumsig

I sitt senaste klipp visar George Motz hur man fixar till den perfekta steakhouse-burgaren. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green