LIVE 19:50 NASA hälsar på hos en asteroid! LIVE 02:00 Eldrivna Hummern presenteras inatt!
m

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Får även drift mode

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Bil / Mercedes

Om ni tyckte att pickupen Mercedes visade upp i går inte riktigt triggar alla sinnen kommer här en annan nyhet från tysken som kanske får håren att resa sig - nya Mercedes-AMG E63. Eller Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ som den egentligen heter. Den har över 600 hästar och faktiskt även ett drift-läge för den som vill sladda utan att behöva gå i skola innan.

Motorn är den nya och trevliga dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter som används i många andra modeller. Den ger nu 611 hästar och har ett vrid på 850 Newtonmeter om man går all in och köper S-versionen. Det är faktiskt 27 hästar fler än i värstingen AMG GT-R. Står det inte den bokstaven efter beteckningen får man istället 571 hästar och 749 Newtonmeter att leka med. S gör 0-100 km/h på 3,4 sekunder, utan S tar det 3,5 sekunder. Till maskinen kopplas en niostegad automatlåda.

Kraften skickas till alla fyra hjulen via ett helt nytt system man kallar för AMG Performance 4MATIC+. På ett smart sätt skickar detta kraften dit det behövs hela tiden och en av nyheterna är alltså Drift Mode. Slå på Race-läget, stäng av ESP, lägg lådan i manuellt läge och dra i växelpaddlarna bakom ratten så aktiveras det. Detta gör bilen 100 % bakhjulsdriven och sen är det bara att börja elda gummi.

I övrigt ser den ut som en AMG bör göra med aggressivare front som fått större luftintag, feta fälgar och fyra rektangulära avgaspipor baktill. Skärmarna är bredare och för att fylla ut fälgarnas innanmäte sitter det givetvis fläskigare bromsar.

Världspremiär blir det på Los Angeles Motor Show i mitten av november. Försäljningen drar igång i januari nästa år och sen blir det lansering i mars. Några priser har vi tyvärr inte fått än.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Visa
Pressmeddelande
he new Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+: The most powerful E-Class of all time
The new Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+: The most powerful E-Class of all time
26.
October 2016
Affalterbach
Fuel consumption combined: 9,2 – 8,9 l/100 km; Combined CO2 emissions: 209 - 203 g/km
Mercedes-AMG is redefining the performance saloon. The brand is turning the most intelligent executive saloon into the most powerful E-Class of all time in the shape of the next generation of the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. Mercedes-AMG is also setting new benchmarks in this market segment with its innovative technologies. The intelligent drive strategy raises the limits of the performance saloon's vehicle dynamics to a completely new level. Delivering superior acceleration, the 4.0-litre twin-turbo V8 engine generates up to 450 kW (612 hp). This makes it the most powerful engine to have ever been installed in an E-Class. At the same time it is even more efficient thanks to a cylinder deactivation system fitted as standard, and thus sets the benchmark in its segment. With acceleration of 3.4 seconds from 0 – 100 km/h the new business limousine is at the top of its class. The AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) nine-speed sports transmission is combined with a wet start-off clutch for the first time. This enabled more agile response times to be achieved. Another highlight is the completely new AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. It combines the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which until now was strongly rear-biased, is fully variable for the first time. This ensures optimum traction right up to the physical limit, whatever the road conditions. The expressive exterior design, featuring a new radiator grille and coupé-style inset bonnet, underlines the performance figures. The next generation of the E 63 thus offers a completely new level of sportiness and comfort on long journeys.

The latest generation of the E 63 4MATIC+ and the E 63 S 4MATIC+ sees Mercedes-AMG introducing a number of new developments that redefine the performance saloon. Innovative powertrain engineering and maximum performance are combined with distinctive design, exclusive equipment and the latest infotainment features for comprehensive, connected multimedia applications.

"The new E 63 models represent the biggest step forward we've ever taken from one generation to the next. Vehicle dynamics were especially important to us. At the start of the development process, we opted for a fully variable all-wheel drive system which, when combined with the advanced performance of the 4.0-litre twin-turbo V8 engine, reaffirms our brand's "Driving Performance" claim," explains Tobias Moers, Chairman of the Board of Management of Mercedes-AMG GmbH.

Technical data at a glance:


Mercedes-AMG E 63 4MATIC+
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+
Engine
4.0-litre V8 with twin turbochargers and direct injection
4.0-litre V8 with twin turbochargers and direct injection
Displacement
3982 cc
3982 cc
Output
420 kW (571 hp) at
5750 – 6500 rpm
450 kW (612 hp) at
5750 – 6500 rpm
Peak torque
750 Nm at 2250–5000 rpm
850 Nm at 2500–4500 rpm
Drive system
AMG Performance 4MATIC+ permanent all-wheel drive with variable torque distribution
AMG Performance 4MATIC+ permanent all-wheel drive with variable torque distribution and drift mode
Transmission
AMG SPEEDSHIFT MCT 9-speed sports transmission
AMG SPEEDSHIFT MCT 9-speed sports transmission
Fuel consumption
combined

9,2 – 8,9 l/100 km

9,2 -8,9 l/100 km
Combined CO2 emissions
209 – 203 g/km
209 – 203 g/km
Efficiency class
D
D
Weight (DIN/EC)
1.875*/1.950 kg **
1.880*/1.955 kg **
Acceleration 0–100 km/h
3.5 s
3.4 s
Top speed
250 km/h***
250 km/h***
*DIN kerb weight, not including driver;
**EC kerb weight, including driver (75 kg);
***electronically limited (300 km/h with AMG Driver's package)

A unique front: the exterior design

Every detail of the exterior and interior is designed to enable AMG Driving Performance to be experienced at first hand. The expressive exterior design is all about sinuous edges and defined muscles. With a completely distinctive design forward of the A-pillar, the sporty front also demonstrates the effort that Mercedes?AMG has put into the styling: For the first time on an AMG saloon, the bonnet is inset between the wings and bumper like on a coupé, thus exhibiting an entirely new, more dynamic approach to the sculpting. More powerful-looking and 17 millimetres wider, the wheel arches accommodate the greater track width and the larger wheels on the front axle.

The new radiator grille with twin louvres in silver chrome, vertical black struts and "AMG" lettering likewise emphasises the distinctive look. A wide front apron inspired by the design of a jet wing, with flics in black and a large front splitter, impressively epitomises the power of the new models. It also showcases the sophisticated cooling technology – a typical feature from motorsport and another visual reference to the powerful engine. The two louvres in the outer cooling-air intakes also help in this regard, their targeted wing profile directing air to the wheel arch coolers.

Overall, the front section exudes exceptional power and thus conveys the strong forwards thrust of the new performance saloon at first glance.

Elongated side view and muscular rear

The side view reinforces this impression by way of numerous, carefully matched elements. One special detail is the arrow-shaped wing signet in silver chrome bearing three-dimensional "V8 BITURBO 4MATIC+" lettering – an eye-catching way to highlight the drive system. The side sill panels make the saloon appear to sit even lower on the road and elongate the overall line. Inserts in silver chrome differentiate the S-Model.

As standard, the E 63 4MATIC+ comes with 9.5 J x 19 (front) and 10 J x 19 (rear) 10-spoke light-alloy wheels painted titanium grey with a high-sheen finish, with tyres in size 265/35 ZR 19 (front) and 295/30 ZR 19 (rear). The E 63 S 4MATIC+ runs on tyres of sizes 265/35 ZR 20 (front) and 295/30 ZR 20 (rear) mounted on 9.5 J x 20 (front) and 10 J x 20 (rear) 5-twin-spoke light-alloy wheels, painted matt titanium grey with a high-sheen finish. A new design of 20-inch cross-spoke forged wheel, which looks as though it is centrally locked, is available as an option.

The muscular rear end provides the finishing touch in conjunction with the clearly defined spoiler lip in the colour of the vehicle on the boot lid, the rear apron with diffuser-look insert, and the two bright chrome-plated twin tailpipe trim elements on the selectable sports exhaust system. The E 63 S 4MATIC+ also features a trim strip in silver chrome on the rear apron.

Performance-oriented lift balance

Designers and aerodynamics experts worked together to develop the E 63 4MATIC+. Their insights not only resulted in the striking AMG bodystyling but also the performance-oriented lift balance – for agile handling characteristics on country roads and optimum driving stability at high speeds on the motorway. The developers also placed great importance on achieving a low level of wind noise, minimal aerodynamic drag for low fuel consumption, and thermal robustness for all systems. The complete package of measures involves a number of details on the front and underbody. Adapted to the saloon's airflow and topography, the clearly defined rear spoiler eliminates lift on the rear axle.

New peak of performance: 4.0-litre V8 biturbo engine with twin-scroll turbochargers

The versatile AMG 4.0-litre twin-turbo V8 engine in the E 63 S 4MATIC+ takes peak performance to a new level at 450 kW (612 hp). Maximum torque attains a new best value of 850 Nm. It is available over a broad engine speed range of 2500 to 4500 rpm and so provides a feeling of effortless superiority in every accelerator pedal position. A sprint from zero to 100 km/h is absolved in 3.4 seconds, and this dynamic acceleration only ends at the governed top speed of 250 km/h (with AMG Driver's package: 300 km/h). The E 63 4MATIC+ is rated at 420 kW (571 hp) and has 750 Nm of torque. This variant accelerates to 100 km/h in 3.5 seconds.

The advanced AMG 4.0-litre V8 biturbo engine utilises well-proven twin turbocharging, with the two chargers not located outside on the cylinder banks, but rather between them in the V of the cylinders. The advantages of the "hot inner V" are a compact engine design, an immediate response from the twin-scroll turbochargers and low exhaust gas emissions thanks to optimum air flow for the close-coupled catalytic converters.

Two twin-scroll turbochargers are deployed for the first time to boost performance and improve responsiveness further. The housing is divided into two parallel flow passages. Combined with two separate exhaust ducts in the exhaust manifold, this makes it possible to control the exhaust gases on the turbine wheel separately. The exhaust gas from the first and fourth cylinders of the cylinder bank is fed into one duct and exhaust gas from the second and third cylinders to the other duct. The aim is to prevent the individual cylinders from having mutually adverse effects on the gas cycle. This reduces the exhaust gas back pressure and improves gas exchange.

The results are increased output due to improved cylinder charge with fresh mixture, more torque at low revs and very immediate response times.

Other engine measures include new pistons, an optimised air intake and charge air cooling, as well as extensive software developments. Spray-guided direct petrol injection with piezo injectors, the all-aluminium crankcase, the four-valve-per-cylinder design with camshaft adjustment, air-water charge air cooling, alternator management, the ECO start/stop function and the gliding mode have all been retained. To sum up, the eight-cylinder engine thrills with its exceptional power delivery and powerful acceleration in all engine speed ranges combined with maximum efficiency for low consumption and emission values.

AMG Cylinder Management

For maximum efficiency, Mercedes-AMG has equipped the V8 engine with the AMG Cylinder Management cylinder deactivation system. This already helped the SLK 55 to achieve impressively low consumption and emission values and is now being used with a turbocharged engine from the high-performance sports car brand for the first time. In the partial-load range cylinders two, three, five and eight are deactivated, which crucially lowers the fuel consumption.

With combined fuel consumption of 8.9 litres and CO2 emissions of 203 grams per kilometre (combined), the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ set a new best by comparison with their competitors.

When the driver has selected the "Comfort" transmission drive program, the cylinder deactivation system is available in the wide engine speed range from 1000 to 3250 rpm. The AMG main menu on the instrument cluster informs the driver whether the cylinder deactivation system is in use and whether the engine is presently operating in the partial or full-load range. The transition from four to eight-cylinder operation is immediate, fast and imperceptible, so that the passengers do not experience any loss of comfort.

Valves closed, fuel supply and ignition deactivated

This is made possible by intelligent interaction between the high-performance engine management system and CAMTRONIC valve lift adjustment, which is familiar in a similar configuration from the four-cylinder engines. There are eight dual actuators involved in half-engine mode, which operate the axially sliding cam units of the intake and exhaust camshafts via a shift gate. Half-engine operation is achieved by shutting off the relevant intake and exhaust valves of cylinders two, three, five and eight. This not only enables the load-change losses of the four deactivated cylinders to be reduced, but also increases the efficiency of the four remaining cylinders. The reason for this is to shift the operating point to higher loads.

AMG Performance 4MATIC+ variable all-wheel drive

Both E 63 models are exclusively available with the innovative AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. This newly engineered, intelligent system brings together the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which is fully variable for the first time, ensures optimum traction right up to the physical limit. The driver is also able to rely on high driving stability and handling safety under all conditions, whether the roadway be dry, wet or snow-covered. The transition from rear-wheel to all-wheel drive and back again is seamless, because intelligent control is integrated into the vehicle system architecture as a whole.

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle. The best possible torque distribution is calculated continuously according to the driving conditions and driver's input. The performance saloon can thus be driven in a continuously variable way from traction-oriented all-wheel drive to purely rear-wheel drive. Transitions are seamless and based on an elaborate matrix. In addition to traction and lateral dynamics, the all-wheel drive system also improves the longitudinal dynamics for even more powerful acceleration.

It is still possible to drift thanks to fully variable torque distribution. This is where drift mode, part of the standard specification for the E 63 S 4 MATIC+, comes into its own. This can be activated in the "Race" drive program using the shift paddles, provided that ESP® is deactivated and the transmission is in manual mode. When drift mode is activated, the E 63 S 4MATIC+ becomes a purely rear-wheel drive vehicle. Drift mode remains engaged until the driver deactivates it again.

Short shift times, high efficiency: the AMG SPEEDSHIFT MCT nine-speed sports transmission

The AMG SPEEDSHIFT MCT nine-speed sports transmission is specially tuned to requirements in the new E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. This involved re-engineering hardware and software alike.

A special software development enables extremely short shift times, fast multiple downshifts and the double-clutching function, making for a highly emotive gearshifting experience. A wet start-off clutch replaces the torque converter. This saves weight and optimises the response time to the driver's accelerator pedal input, particularly when accelerating and during load changes.

For a personalised experience: AMG DYNAMIC SELECT drive programs

The four different AMG DYNAMIC SELECT drive programs "Comfort", "Sport", "Sport Plus" and "Individual" allow drivers to extensively influence the characteristics of their E 63 4MATIC+. Key parameters are modified such as the response of the engine, transmission, suspension, steering, ESP® and all-wheel drive system. Independently of the DYNAMIC SELECT drive programs, the driver has the option of pressing the "M" button to switch directly to manual mode, in which gearshifts are executed exclusively using the shift paddles on the steering wheel. The suspension set-ups can also be selected if desired.

"Comfort" is the well-balanced drive program with a comfort-oriented suspension and steering set-up, as well as a fuel-efficient powertrain configuration and early upshifts – including smooth gear changes and a discreet engine sound. Cylinder deactivation, the ECO start/stop function and gliding mode are on: When the driver releases the accelerator in a speed range between 60 and 160 km/h, the clutch of the MCT transmission opens and the engine is decoupled from the powertrain. The electronics reduce the engine speed to idle level, and the motion resistance is reduced by the compression and frictional forces of the engine in overrun mode.

The DYNAMIC SELECT "Sport" and "Sport Plus" drive programs are designed for high vehicle dynamics. This results from an agile accelerator pedal characteristic with direct set-up and emotively appealing shift operations with shortened shift times and double-clutching function on downshifts. The increased idle speed in "Sport Plus" mode additionally enables the vehicle to move off particularly quickly while ensuring faster acceleration from rest. The E 63 S 4MATIC+ also comes with the "RACE" drive program for highly dynamic driving on closed race circuits. Here all parameters are designed for maximum performance.

RACESTART even simpler

The control logic for the RACESTART function is new and has been simplified considerably. In the Sport, Sport Plus or RACE drive programs, all the driver has to do is press the brake pedal forcefully with their left foot and simultaneously fully depress the accelerator pedal with their right foot.

The on-board electronics will now set the optimum engine speed. Depending on requirements or the road surface conditions, the engine speed can be increased or lowered in either direction by activating the shift paddles. If the driver now takes their foot off the brake pedal, the E 63 4MATIC+ will accelerate from rest with optimal traction. The S?Model completes the sprint from 0 to 100 km/h in 3.4 seconds, whilst the E 63 4MATIC+ takes 3.5 seconds.

Specially developed suspension for maximum lateral and longitudinal dynamics

The agility and high cornering speed of the new E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ are also benefits of the completely re-engineered AMG sports suspension. It is based on the AIR BODY CONTROL fully supporting multi-chamber air suspension and affords very high camber stability. The vehicle dynamics and steering precision are also combined with a high level of comfort.

A four-link front axle design uses forged aluminium components with wishbones, strut rod and spring link. The suspension strut supports the vehicle weight via the supporting link across from the body. Independent wheel control and wheel suspension parts combined with the increased track width enable higher lateral acceleration, but minimal torque steer on the steering system.

Likewise model-specific, the entirely re-engineered rear axle was adapted specifically to the new performance saloon's increased vehicle dynamics. The multi-link concept impresses with highly precise wheel control and increased stiffness. The AMG-specific rear axle carrier makes the wider track possible, with the contact surfaces of the wheel bearings having been moved out compared with the Mercedes-Benz E-Class saloon. Other measures include AMG-specific wheel carriers, elastokinematic tuning optimised for vehicle dynamics and higher negative camber. Newly developed elastokinematics guarantee the comfort expected from the E-Class combined with high precision and vehicle dynamics.

The rear axle differential has a new mount to improve the NVH (noise, vibration, harshness) characteristics. Additional bracing measures and welds also make a contribution in this regard. As on the AMG GT R, an anti-roll bar made of tubular material reduces the weight of the rear axle. It has been adapted to the increased vehicle dynamics of the new performance saloons.

The radial brake connection has been derived from motorsport. It also helps to make the handling more agile and precise because it provides increased rigidity to counter the vibrations and forces that the suspension produces. Due to the special rubber bushes on the axles and the new elastokinematics, it was possible to improve camber stability by 30 percent compared to the previous AMG model.

Personalised driving experience thanks to three-chamber air suspension system

The air suspension system with three chambers, a sporty spring damper set-up and continuously adjustable damping also takes the ability to individually tailor the driving experience to a new level. It combines exemplary vehicle dynamics with good road roar and tyre vibration characteristics. The rigidity of the air springs can be fine-tuned by activating or deactivating individual air chambers. This results in a tangible increase in comfort, as well as having a positive effect on handling.

By carrying out extended series of trials and test drives, the developers at AMG have defined three spring tuning settings depending on the selected drive program and the actual driving conditions. During sudden load changes, fast cornering, heavy acceleration or hard braking, the spring rate is also automatically made harder on the front or rear axle. This reduces roll and pitching effectively and stabilises the performance saloons.

In the "Comfort" program the suspension is heavily oriented towards providing a comfortable ride. Irregularities in the road surface are absorbed and the four-door model travels smoothly. In "Sport" mode, the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ handle significantly more dynamically with reduced roll thanks to a harder spring rate. "Sport Plus" mode delivers further enhanced agility and cornering ability because the front and rear axles have an even more rigid suspension.

What is more, the customer can set the adaptive damping in three stages – Comfort, Sport and Sport Plus – to choose between relaxed comfort on long journeys and maximum sportiness. The rebound and compression levels are adjusted independently of each other and the freely programmable characteristics map permits a wide spread between the minimum and maximum damper force. The difference between the comfortable and sporty suspension setting is thus more refined and is subjectively even more perceptible – depending on the particular driving situation.

The complete package is compelling: The E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ combine steering precision and the highest level of longitudinal and lateral dynamics with maximum traction, while at the same time boosting ride comfort.

Rear differential lock: optimal traction, including on the racetrack

To improve traction and vehicle dynamics the E 63 4MATIC+ has a mechanical rear differential lock and the E 63 S 4MATIC+ has an electronically controlled rear differential lock. Both differentials reduce the slip on the inside wheel when cornering, without control interventions in the braking system. This ensures that the driver is able to accelerate out of corners earlier and with more power thanks to the improved traction. The car remains more stable when braking from high speeds, and the limited-slip differential also improves traction when moving off. The greatest benefit of the electronic rear-axle limited-slip differential is the even more sensitive and proactive control, which pushes the thresholds higher and makes it even easier to drive at the vehicle's limits. To deliver optimum cooling, the housing of the limited-slip differential has additional cooling fins.

The three-stage ESP® with "ESP ON", "ESP SPORT Handling Mode" and "ESP OFF" settings works in perfect unison with the rear-axle limited-slip differential and AMG 4MATIC+ all-wheel drive system, and is optimally tuned to the outstanding dynamics.

E 63 S 4MATIC+ with dynamic engine mounts as standard

Uniquely in this segment, the E 63 S 4MATIC+ is fitted with dynamic engine mounts. These help to solve the conflicting goals of achieving as soft a connection as possible to the powertrain for high comfort and as rigid a connection as possible for optimum vehicle dynamics. The dynamic mounts are instantly and variably able to adapt their stiffness to the driving conditions and requirements. These measures enhance the vehicle's precision when driven dynamically. The steering response and steering feedback, for example, are thus even more direct. When cornering the ride feels more precise and the driver needs to make fewer corrections because movement of the major assemblies is minimised. On the racetrack there is no compromise on the rigidity of the mounts, which further reduces the major assemblies' propensity to inertia, and thus helps to improve lap times. Conversely, softer mounts noticeably enhance comfort on poor stretches of road, for example. In the case of undulating surfaces, increased damping steadies the powertrain as quickly as possible.

Direct and with clear feedback: AMG Sport speed-sensitive steering

The electromechanical speed-sensitive sports steering features a variable ratio on the E 63 4MATIC+ and the E 63 S 4MATIC+. It stands out thanks to the AMG-specific rack-and-pinion ratio with its precise, highly authentic feedback. Steering power assistance is variably adjusted in the stages "Comfort", "Sport" or "Sport Plus". The relevant characteristics are automatically activated depending on the selected DYNAMIC SELECT drive program or can be personalised in "Individual" mode. At low speeds the driver only needs to provide minimal steering input. At high speed he or she is able to rely on solid straight-line stability. The clearly defined centre bearing and authentic feedback likewise contribute to the optimum steering feel.

Good sensitivity and fade-resistant: the AMG high-performance braking system

The large-sized high-performance braking system decelerates the performance saloon reliably and quickly and is fade-resistant even under high loads. The E 63 4MATIC+ has internally vented and perforated compound brake discs in size 360 x 36 mm at the front with six-piston fixed calipers and in size 360 x 24 mm with single-piston floating brake calipers on the rear axle. The E 63 S 4MATIC+ is fitted with even larger compound brake discs on the front axle in size 390 x 36 mm. For the more powerful variant, the AMG Carbon Ceramic braking system is available as an option with brake discs in size 402 x 39 mm on the front axle and 360 x 32 mm on the rear axle.

The three-stage ESP® allows significantly higher vehicle dynamics and driving enjoyment in ESP® Sport Handling Mode and with the ESP® OFF setting. The specific traction logic is active at all times: When a driven wheel starts to lose traction, ESP® applies the brakes in a targeted way for optimum transfer of the engine output to the road.

In this way, the three-stage ESP® provides additional safety or more fun at the wheel to suit requirements.

ESP® ON: for a high level of safety by adapting to the sporty character of the car
ESP® Sport Handling Mode: allows wider yaw angles before system intervention for a sporty driving style
ESP® OFF: system deactivated for a sporty driving style on closed circuits. During hard braking ESP® is switched back on temporarily.
Additional struts: reinforced bodywork structure

The new performance saloons have a rigid bodywork structure, which forms the foundation for maximum vehicle dynamics, comfortable handling even on poor stretches of road, and a solid feeling of quality. There are also four struts to additionally reinforce the bodyshell: The two front struts are even stiffer than on the E 43 4MATIC, whereas only the Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ have the two rear struts.

Sporty characteristics: the interior design

The interior reinforces the consistently dynamic bias with numerous specially designed details. Ideal for a sporty driving style, the performance sports steering wheel in black leather features a flattened bottom section, Touch Control and electroplated shift paddles, as well as a steering wheel bezel with the AMG logo.

The driver and front passenger enjoy a secure position in the front sport seats even when driving at speed, thanks to the improved lateral support. There is a distinctive seat upholstery layout in black nappa leather/DINAMICA microfibre, nut brown nappa leather or macchiato nappa leather. The door centre panels match the seat design. AMG Performance seats with integral head restraints can be ordered as an option. Trapezium-grain aluminium trim elements highlight the sporty aspirations.

In the E 63 S 4MATIC+ the interior has been refined further. Highlights include a nappa leather covering for the instrument panel and beltlines, the sports steering wheel with crystal grey 12 o'clock marking and contrasting topstitching, AMG crest in the front head restraints, crystal grey seat piping, IWC-designed analogue clock and seat belts in crystal grey.

The AMG instrument cluster places all the important information in the driver's field of vision. Dials in a chequered-flag look and the distinctive typography lend the large, clearly legible displays an especially sporty touch. The vivid widescreen multifunction display with two monitors is part of the standard equipment for the E 63 S 4MATIC+ and is available as an option for the E 63 4MATIC+. Customers with a passion for motorsport will be pleased to note the RACETIMER for recording lap times on closed-off tracks.

New AMG TRACK PACE app

To supplement the RACETIMER, Mercedes-AMG has developed the new Mercedes me connect AMG TRACK PACE app. Customers can use it to analyse and improve their track driving style and to share this with other AMG drivers via Facebook, Vimeo, YouTube or the AMG Private Lounge. This app for Apple iPhones® is connected to the on-board race app in the head unit via wifi or Bluetooth®. The COMAND Online infotainment system transmits all vehicle data – including speed, gear, steering angle, time, position and temperature – to the app in real time. The smartphone app can also be connected with GoPro cameras so that the driver can obtain an interactive video of their racing experience featuring all the related data.

Intelligent Drive

For the new performance saloons, all the connectivity and Intelligent Drive functions and options which make the Mercedes-Benz E-Class the most intelligent executive saloon are available. This includes semi-automated driving with the DRIVE PILOT, which can support the driver during disagreeable routine tasks such as driving in heavy traffic.

In addition to the standard Mercedes me connect functions such as eCall, accident recovery, breakdown assistance or after-sales service, Remote Online (standard with COMAND Online) offers numerous convenience features via smartphone, such as tracking to locate the parked vehicle, control of the stationary heater, locking and unlocking the vehicle or the retrieval of various items of information, such as mileage, fuel level or range.

New from Mercedes me connect is the Concierge Service. This includes personal service extending beyond the vehicle. The spectrum ranges from weather and stock market information and route recommendations to suggestions and reservations for sporting and cultural activities. Navigation data is transmitted straight to the vehicle. Customers can call up the Concierge Service using the iCall switch in the vehicle or from anywhere via the Mercedes me app. This new premium service is free of charge for the first year.

Numerous options from the AMG Performance Studio

Anyone wishing to personalise their E 63 4MATIC+ or E 63 S 4MATIC+ even further is able to order numerous options from the AMG Performance Studio. The Night package, attractive wheel alternatives and two Carbon-fibre packages can be used to customise the exterior specification. In the interior the Performance steering wheel in nappa leather/DINAMICA microfibre and the Performance seats, which are available for the first time, reinforce the sporty character. Carbon-fibre trim parts or glass-fibre elements in matt silver round off the possibilities.

Even more exclusivity: the E 63 S 4MATIC+ "Edition 1"

Available for around a year after the market launch, the E 63 S 4MATIC+ "Edition 1" is an exceptionally exclusive and distinctive offering. Complementing the paint finish in Night black magno, dynamic stripes on the side sill panels emphasise the elongated side view and underline the forwards thrust of the new performance saloon. Added to this are new AMG 20-inch forged wheels in matt black with high-gloss polished rim flange and the Night package.

AMG Performance seats in black nappa leather with yellow topstitching create an exceptionally sporty ambience in the interior. Also colour-matched are the AMG Performance sports steering wheel, door armrests, centre console, AMG floor mats and IWC-designed analogue clock with yellow topstitching or accents. The sports steering wheel in black DINAMICA microfibre features "Edition 1" lettering and a 12 o'clock marking in black. Carbon-fibre trim elements further enhance the exciting juxtaposition of colours and materials.

World première and market launch

The new performance saloon celebrates its world première as Edition 1 on 16 November 2016 as part of the Los Angeles Auto Show. The sales release follows on 16 January 2017, with market launch beginning in March 2017.
44.5°
0

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R

Får även drift mode

Nu byter den kanadensiska staden Asbestos namn
Kommer framöver att heta Val-des-Sources

Förra månaden skrev vi om att den kanadensiska staden Asbestos tröttnat på stadens namn och ville byta namn till något som inte förknippades med cancer. Nu är det klart att staden kommer att byta namn rapporterar flera källor. Det nya namnet på staden kommer att bli "Val-des-Sources" vilket kan översättas till typ "Källdalen" på svenska. Det nya namnet utsågs i en omröstning bland stadens invånare. De andra alternativen som ortens invånare kunde rösta på var "Jeffrey-sur-le-Lac", "Trois-Lacs", "Larochelle", "l’Azur-des-Cantons" samt "Phénix". Asbestos, eller Val-des-Sources, har cirka 6700 invånare och ligger cirka två timmars bilfärd öster om Montreal. Tumnagel
39.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

SpaceX Starship testat med tre motorer för första gången
Raptor-motorerna ser ut att leverera

Tidigare idag testade SpaceX en prototyp av sin jätteraket Starship försedd med tre motorer, något som man aldrig gjort tidigare. Starship-prototypen SN8 (Serial Number 8) hade försetts med tre stycken så kallade Raptor-motorer och genomförde ett så kallat "static engine test", ett test på några sekunder när raketen står fast förankrad vid marken. SpaceX har än så länge inte själva uttalat sig om testet av SN8 men bedömare anser att testet såg lyckat ut. Hoppa fram 2 timmar och 27 minuter i klippet ovan för att kolla in när SN8:s tre Raptor-motorer drar igång. Tumnagel
39.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Jay Leno visar upp sin Dodge Viper GTS från 1996
Rätt färgkombo

Jay Leno har alla "viktiga" bilmodeller i historien och en av dessa är denna Dodge Viper GTS från 1996. En välpresterande muskelbil som osar USA och avgaser från en bensin-slukande V10:a. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Nu är InSights mullvad helt under Mars yta
Ska dock ännu längre ner

Ända sedan NASA:s farkost InSight började borra på Mars förra året har man haft problem med detta. Nu uppger dock NASA att man lyckats få ner sin "mullvad" så att denna inte längre är synlig från ytan. Som synes på animationen ovan är det nu bara den kabel som går till InSight som är synlig efter det att InSights teleskopsarm hjälpt mullvaden lite på traven. Mullvadens officiella namn är "Heat Flow and Physical Properties Package" (HP3) och är utvecklad av den tyska rymdmyndigheten DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt) Tanken är att HP3 ska ta sig åtminstone tre meter under Mars yta. Där kommer borrens sensorer börja mäta temperaturer och annat under ytan på Mars. När detta kommer att vara klart finns det inga uppgifter om. NASA skriver att man som tidigast nu kommer att återuppta sitt borrande någon gång i början av 2021. Här nedan hittas en illustration på "mullvaden" HP3. Tumnagel
40.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Photoshop kan snart avgöra om en bild är fejkad
Adobe visar upp nytt verktyg till sitt bildredigeringsprogram

Adobe har visat upp ett nytt verktyg till sitt bildredigeringsprogram Photoshop som ger användare större möjlighet att se om en bild är redigerad samt ges möjlighet att se vem som skapat och har rättigheterna till bilden. Verktyget är en del av det Adobe-grundade Content Authenticity Initiative (CAI), ett inititativ som har som syfte att kunna identifiera olika typer av fejkade bilder och även försöka förhindra att dessa utger sig från att vara riktiga. Adobe har samarbetat med bland andra New York Times, BBC, Microsoft och Qualcomm för att lansera CAI som en slags standard för att förhindra spridandet av fejkbilder på nätet. I videoklippet ovan presenteras CAI lite närmare. Verktyget till Photoshop som Adobe nu visat upp är en prototyp och ni kan kolla in hur det fungerar i videoklippet här nedanför. I dagsläget fungerar verktyget bara på stillbilder. Adobe och deras partners siktar dock på att anpassa verktyget, eller utveckla andra verktyg, som kan göra samma sak med alla typer av media, bland annat för att kunna identifiera så kallade "deep fakes"-videoklipp. Tumnagel
42.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fira Monkey Islands 30-årsdag med ordentlig dokumentär
Samt fint samlarpaket

Det är lite underligt att tänka att det gått 30 år sedan The Secret of Monkey Island släpptes, men så är det. För att fira årsdagen har Youtubern Onaretrotip släppt en rackabajsare till dokumentär om spelserien där vi får höra några av spelets utvecklare prata om det anrika äventyret. På tal om Monkey Islands årsdag har presenterat en ny samlarutgåva av spelserien som ger dig en Guybrush Threepwood-statyett, konst samt samtliga fem spel på USB-sticka. Hela paketet kommer gå för 160 dollar. Tumnagel
42.3°
+
André Stray
0

Dx0mark börjar granska skärmar
Samsung Galaxy Note 20 Ultra toppar listan

Kameragranskarna Dx0mark har det senaste åren breddat sig en aning i sina granskningar av mobila enheter. Först var fokus på telefonernas kameror och med tiden har gänget även börjat kika specifikt på selfiekameror samt mobilens högtalare. Nu är det dags att börja granska skärmar. Precis som med Dx0marks andra granskningar kommer enheter få poäng i ett par olika huvudpunkter och i fallet med skärmar kommer poäng utges i sex olika kategorier: läsbarhet, färg, video, rörelse, touch och artefakter. I bilden nedan kan ni se vad man fokuserar på i de olika kategorierna. Med den nya granskningen kommer även en ny topplista och för tillfället toppas listan av Samsung Galaxy Note 20 Ultra med 89 poäng. På andra plats hittar vi OnePlus 8 Pro med 88 poäng och tredjeplats har Samsung Galaxy S20 Ultra med 87 poäng. Vill ni grotta ner er i hur Dx0mark kommer jobba med skärmtittande så har ni länk till deras omfattande genomgång här nere till vänster. Tumnagel
36.1°
+
André Stray
0

HyperX presenterar trådlösa Cloud II
Med en batteritid på 30 timmar

HyperX har presenterat en trådlös variant av Cloud II som kort och gott går under namnet Cloud II Wireless. Headsetet erbjuder samma design, komfort och prestanda som originalversionen, men går att använda trådlöst med PC och konsoler. Lurarna är utrustade med 53mm-element i vardera kåpa och kuddarna är av memory foam med mjukt konstläder. På ena kåpan är volymkontroll placerad vid sidan av mute-knapp samt aktiveringsknapp för 7.1-ljud. Batteritiden ligger på 30 timmar. HyperX Cloud II Wireless finns tillgängliga nu i USA för 150 dollar och svensk release kommer ske i januari. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

Mercedes-Maybach GLS kostar från 1.620.000 kronor
Inte mer?

1.620.000 kronor är sjukt mycket pengar. Kanske inte om man ska köpa ett hus, men om man ska köpa en ny bil är det en ansenlig summa. För de flesta. Mercedes-Maybach GLS lanseras i USA just nu och därför har vad den kostar där börjat snurra runt på nätet, det svenska priset har varit klart ett bra tag men vi har aldrig skrivit om det så här kommer det alltså. Och det är väl inte så extremt eller? Det var i november förra året som Mercedes-Maybach GLS presenterades och det här är alltså crème de la crème när det kommer till lyx från den tyska tillverkaren. Som Maybach alltid har varit. Men när Mercedes återupplivade epitetet och 2002 lanserade modellerna Maybach 57 och Maybach 62 hade de helt sjuka prislappar. I princip handlade det om ordentligt uppsnofsade Mercedes S-Klass-versioner som kostade från 341.750 euro respektive 392.750 euro i sina billigaste utföranden. Slog du till på specialaren Maybach Landaulet som var en semi-cabriolet fick du punga ut med hiskeliga 900.000 euro! 2012 la man ner sina satsningar på namnet, men 2015 återuppstod det igen med en liten annan approach. Temat var fortfarande überlyx men utförandet var lite mer diskret och prislappen var lite mer "rimlig". Först ut var Mercedes-Maybach S 500 och den kostade från 1.369.000 kronor. Galet mycket pengar men ingen hade väl väntat sig att en fullsmetad S-Klass skulle vara billig. Men den kostade i alla fall inte över tre miljoner som tidigare. Åren har gått och för ett år sedan presenterade man alltså suven GLS med Maybach-behandling. Och en sådan får du för 1.620.000 kronor vilket i mina öron inte låter så extremt farligt för vad man får? Vanliga GLS har ett startpris på 862.900 kronor så Maybach-versionen är ju dubbelt så dyr, men jämfört med britterna (Rolls-Royce Cullinan och Bentley Bentayga känns den "billig". Du hittar den kompletta prislistan på länken nedan. Vilken lyx-SUV i detta segment skulle du välja om du hade möjlighet? Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Bussar i Stockholm testar att mäta luftkvalitet
Resultatet kan användas för att utöka dagens miljözoner

Bussbolaget Keolis har dragit igång ett samarbete med Senseable Stockholm som är ett samarbete mellan Massachusetts Institute of Technology (MIT), Kungliga Tekniska högskolan (KTH), Stockholms stad, Stockholms handelskammare och fastighetsbolaget Newsec. Målet är att under en veckas tid mäta luftkvaliteten i Stockholm med hjälp av bussar utrustade med sensorer. Datan man får in skulle sedan kunna använda för att införa fler miljözoner där det behövs. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Goto 10 öppnar upp i Malmö
Internetstiftelsens mötesplats får en Skåne-filial

För lite över tre år sedan öppnade organisationen Internetstiftelsen, som då hette IIS, upp mötesplatsen Goto 10 i Stockholm. Nu drar man igång en Skåne-filial av Goto 10 vilken kommer att ligga i Slagthuset i Malmö. Goto 10 är tänkt att vara en mötesplats för evenemang, meetups, hackatons, arbet, möten och annat som har med internet att göra. Jannike Tillå, affärsområdes- och kommunikationschef på Internetstiftelsen, säger om Goto 10 Malmö: "Att det blev just Malmö kändes givet. Här sjuder aktivitet och stan rankas högt när det kommer till vilket stöd nystartade teknikföretag kan få. Och vi ser en stor fördel med flera universitet i regionen och närheten till kontinenten. Vi tror att när människor från olika bakgrunder och med olika kunskaper möts så växer idéer." Goto 10 Malmö slår upp sina portar i Slagthuset nu på fredag 23 oktober. Tumnagel
40.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

I natt ska NASA hälsa på hos Bennu
Kolla in när OSIRIS-REx skopar upp grejer från en asteroid

Lite efter midnatt idag svensk tid kommer NASA:s rymdfarkost OSIRIS-REx använda sin teleskopsarm för att försöka plocka med sig material från asteroiden Bennu när farkosten flyger förbi asteroiden. Det här kommer att bli höjdpunkten på ett uppdrag som NASA:s forskare arbetar på i två decennier för att lyckas med. OSIRIS-REx lämnade jorden för lite över fyra år sedan och befinner sig nu 333 miljoner kilometer från jorden där farkosten har legat i omloppsbana runt Bennu sedan i januari förra året. För att uppdraget ska räknas som lyckat anser forskarna att OSIRIS-REx måste lyckas få med sig 60 gram material från asteroiden. Huruvida detta lyckas helt kommer vi dock inte att få reda på förrän 24 september 2023 när OSIRIS-REx förväntas landa någonstans i öknen i den amerikanska delstaten Utah. OSIRIS-REx kommer att lämna sin omloppsbana runt Bennu på cirka en kilometers höjd 19:50 idag svensk tid. Därefter kommer den långsamt att ta sig närmare asteroiden och 00:12 i natt är det tänkt att insamlingen av materialet ska ske. Ni kan följa det hela live i NASA:s direktsändning här nedanför. Tumnagel
40.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Samsung finslipar skräckupplevelsen med Theory of Fear
2 spooky

Skräckfilm och höst går hand i hand som, ja, skräckfilm och höst. Samsung har tagit tillfället i akt och tagit fram en ny granskning om hur vi konsumerar skräckfilm samt en vetenskaplig rapport om vad som gör en skräckfilm läskig. Givetvis har detta gjorts för att kränga QLED-enheter, som ska vara optimala för skräckkonsumtion, men rapporten innehåller ändå en hel del intressant visdom. Enligt Sifo-undersökningen tittar 61 procent av Sveriges befolkning på skräckfilm, vilket oftast görs för att få en adrenalinkick. För att ta fram vad det är som gör en skräckfilm extra läskig har Samsung anlitat professor Lauri Nummenmaa från Åbo Universitet för att se vad för grundläggande neurologiska och psykologiska aspekter som kan frammana rädsla och ångest hos tittaren. Rapporten har i sin tur använts som grund för kortfilmen Theory of Fear som regissören Gustav Egerstedt tagit fram och denna kortfilm kan ni kika på ovan. Mer info om projektet hittar ni via länken här nere till vänster. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

Kinesiska ambassaden gillar inte Säpos Huawei-kritik
"De utgjorde aldrig något hot mot Sveriges nationella säkerhet"

Under dagen har det blivit känt att Försvarsmakten och Säkerhetspolisen satt lite käppar i hjulet för ZTE och Huawei. Mer specifikt får dessa inte längre vara med och bygga ut 5G i Sverige på grund av företagens koppling till Kinas kommunistiska parti. DN har varit i kontakt med Kinas ambassad för att se vad de tycker om beslutet och inte helt oväntat gillas det inte och vill att beslutet ska ses över. I mailkonversaion med DN skriver ambassaden bland annat detta: – Under en tid har människor i Sverige påstått att utrustning från kinesiska företag, som Huawei och ZTE utgör ett ”hot mot nationell säkerhet”, men de kan inte presentera några konkreta bevis. Vi motsätter oss starkt att missbruka begreppet ”nationell säkerhet” och att exkludera specifika företag från specifika länder utan faktiska bevis. Vi uppmanar Sveriges regering att följa marknadsprinciperna för öppen utveckling och rättvis konkurrens och att se över sina beslut och tillhandahålla en öppen, rättvis, opartisk och icke-diskriminerande verksamhet för kinesiska företag, för att skydda relationerna mellan Kina och Sverige. Huruvida detta kommer påverka beslutet återstår att se. Tumnagel
41.4°
+
André Stray
0

Köp en ny klassisk Formel 1-bil från Vanwall
Din för 1,65 miljoner pund

Vanwall är ett brittiskt Formel 1-team som var bland de sista att tillverka bilar med motorn fram. Nu meddelar de att de kommer återskapa sex stycken exemplar av deras ikoniska vinnarbilar från 1958 då man vann Moroccan Grand Prix med Sir Stirling Moss bakom ratten. Fem av bilarna kommer att säljas medan den sjätte kommer att finnas kvar inom företaget för deltagande i historisk racing. Bilarna är återskapade från gamla ritningar och ska stämma till 100 procent med hur bilarna var förr. Under skalet finns en nybyggd version av den egentillverkade fyrcylindriga motorn på 2,5 liter som ger 274 hästar. Vanwall meddelar även att man kikar på om det finns möjlighet att även bygga bilar för gatan och olika racingserier. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Tom Scott snackar GIF
Hur uttalar man det egentligen?

Redan i Antikens Grekland diskuterades det hur man uttalar GIF på korrekt sätt. Är det hårt G eller ett mjukt? Tom Scott har släppt en ny video i hopp om att avsluta GIF-fejden en gång för alla. För att göra en lång historia kort: Säger du GIF med mjukt G har du fel. Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0

XIII till Nintendo Switch försenas till 2021
Resterande varianter släpps som planerat i november

Nyligen släpptes en ny video från den uppfräschade versionen av XIII där vi fick ta en titt på de olika vapen vi kommer få använda under spelets gång. Videon avslutas med lite releaseinfo och meddelar att spelet kommer släppas till PC, PS4 och Xbox One 10 november. Det var tänkt att spelet även skulle släppas till Switch i samma veva, men utvecklarna verkar ha skjutit upp Switch-släppet till någon gång nästa år. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

Renaults prestanda-modeller kan få Alpine-stämpel
"Alpine kan bli mini-Ferrari"

Våren 2017 gjorde biltillverkaren Alpine comeback igen med nya A110. En kul och busig liten sportbil som imponerat på de flesta som har kört den. Men det här är bara början. Luca de Meo som är vd för Renault säger att framtida prestanda-modeller från Renault kan komma att få Alpine-stämpel på sig och han går även så långt som att säga att Alpine som märke skulle kunna utvecklas till ett "mini-Ferrari". Exakt vad han menar med det sistnämnda är lite oklart men helt klart är att vi kommer att få se Alpine på flera ställen i framtiden. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Rockgruppen KISS presenterar mörk rom
Lanseras idag

Den legendariska rockgruppen KISS lanserar idag KISS Black Diamond Premium Dark Rum - deras första mörka rom i samlingen KISS Rum Kollection. Romen är döpt efter en av gruppens mest kända låtar och den har lagrats på ekfat i upp till 15 år. Smaken ska ha väldefinierade toner av torkad aprikos, arrak, vanilj, nötter, torkade dadlar, vaniljpudding, kanel och choklad. Romen har en alkoholhalt på 40 procent och för en flaska som rymmer 50 centiliter får man betala 369 kronor. Tumnagel
77kg
+
Bobby Green

Miley Cyrus gör cover på The Cranberries Zombie
Och några andra låtar

Små ställen med live-scener har det ganska så tufft just nu i corona-tider. För att försöka göra något i alla fall anordnades National Independent Venue Association en tre dagar lång virtuell festival som de kallade Save Our Stages. 35 stycken olika artister deltog över hela USA, däribland Macklemore, Foo Fighters, Reba McEntire och Miley Cyrus. Här får vi se och höra Miley på nattklubben Whiskey a Go Go i Los Angeles där hon bland annat framför The Cranberries klassiker Zombie. Bonusklipp nedan. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green

Kyckling och dumplings
Mumma!

Farideh är tillbaka med ännu mer härlig matlagning och denna gång är det kyckling och dumplings som står på menyn. Receptet hittar ni på länken nedan. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green

Ny glass med glöggsmak
Årets julnyhet från Sia

Sia presenterar nu årets Tomteglass och det är Glöggmys. Precis som namnet antyder handlar det om glass med smak av glögg. Det finns även slingor av glöggrippel och rostad hackad mandel i byttan. Släpps i butik i begränsad upplaga i slutet av oktober. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green

Baileys Salted Caramel nu i ordinarie sortimentet
Hurra!

Baileys Salted Caramel blir nu en permanent medlem i Baileys-familjen. Här har man som väntat blandat Baileys Original Irish Cream med karamell och salt och fått till den omåttligt populära kombinationen salted caramel. Alkoholhalten ligger på 17 procent. En flaska blir din för 205 kronor. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green

The Kinks - You Really Got Me
Fredagsklassikern

I år är det 50 år sedan den brittiska rockgruppen The Kinks släppte albumet Lola Versus Powerman and the Moneygoround, Part One. Denna platta anses vara en av gruppens allra bästa och den största hiten därifrån är Lola. En av gruppens mest kända låtar lär dock vara You Really Got Me så därför kör vi den som klassiker denna vecka. För att fira 50-årsjubileet kommer en Deluxe Box som innehåller nya versioner och outgivet material att släppas den 11 december. Bonusklipp nedan. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green

Så får du till din Beer Can Duck
Byt ut kycklingen mot anka

Beer Can Chicken var det många som gjorde förra året, eller var det året innan dess? Vill man testa något liknande fast med anka istället visar duon i Prime Time här hur du ska gå tillväga. De testar även om pilsner eller IPA är den bästa ölsorten att använda till detta och vilken av dessa som ger fågeln krispigast skinn och mörast kött. Tumnagel
80kg
+
Bobby Green

Idag är det Internationella champagnedagen!
Tut i luren!

Idag är det fredag och det ska ju givetvis firas. Som av en händelse är det även internationella champagnedagen idag så om man vill kan man ju skåla i denna dryck. Grattis på fredag! Tumnagel
102kg
+
Bobby Green

Polare hjälper Polarbröd
Bagerier går samman för att göra bröden

I slutet av augusti härjade en brand på Polarbröds bageri i Älvsbyn och tyvärr gick stället inte att rädda. Man kommer att bygga upp bageriet igen men det kommer ta tid. För att fortfarande kunna erbjuda samma utbud som tidigare har man lanserat det tillfälliga sortimentet Polarpolare. Det är ett samarbete med andra bagerier som gör att några av tillverkarens favoriter har kunnat bakas igen tidigare än beräknat. Från och med nästa vecka ska alla fyra Polarpolare finnas ute i butik. Produkterna kommer att vara på tillfälligt besök tills Polarbröd kan tillverka de själva igen. Snart drar bygget av nya Polarbageriet i Älvsbyn igång och man hoppas kunna vara i drift om ett år. Tumnagel
368kg
+
Bobby Green

Ikea lanserar nya doftljus
I samarbete med grundaren av Byredo

Byredo är ett svenskt företag som grundades 2006 av Ben Gorham. Företaget tillverkar dofter, lädervaror och accessoarer. Nu presenterar Ikea doftljus-kollektionen Osynlig som är ett samarbete med Byredo. Det finns 13 stycken olika att välja mellan och dofterna ska väcka minnen och förstärka känslan av att vara hemma. Några av dofterna är Granatäpple och bärnsten, Fikon och cypress, Persikeblomma och bambu och Tobak och honung. Ljusen lanseras den 6 november. Priset ligger på mellan 49 och 249 kronor. Läs mer i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
117kg
+
Bobby Green

Johan åkte inlines genom Sverige
Från Göteborg till Hälsingland

Feber-läsaren Johan Bodell hade massa filmprojekt på gång men pandemin satte stopp för alla planer. Han bestämde sig då för att snöra på sig sina nyinköpta inlines och rulla från Göteborg upp till Hälsingland. Något han givetvis såg till att dokumentera vilket vi får ta del av här. Tumnagel
442kg
+
Bobby Green

I Japan finns det nu yoghurt med tomatsmak
Är detta verkligen okej?

Vissa saker gör man inte. Som att lansera en yoghurt med tomatsmak. Men det är precis vad det japanska företaget Morinaga Milk har gjort och världen blir aldrig mer sig lik. Yoghurten ska alltså smaka som den klassiska grönsaken och det finns även små bitar av tomat i sörjan. Skulle du vilja testa? Tumnagel
66kg
+
Bobby Green