m

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Får även drift mode

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Bil / Mercedes

Om ni tyckte att pickupen Mercedes visade upp i går inte riktigt triggar alla sinnen kommer här en annan nyhet från tysken som kanske får håren att resa sig - nya Mercedes-AMG E63. Eller Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ som den egentligen heter. Den har över 600 hästar och faktiskt även ett drift-läge för den som vill sladda utan att behöva gå i skola innan.

Motorn är den nya och trevliga dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter som används i många andra modeller. Den ger nu 611 hästar och har ett vrid på 850 Newtonmeter om man går all in och köper S-versionen. Det är faktiskt 27 hästar fler än i värstingen AMG GT-R. Står det inte den bokstaven efter beteckningen får man istället 571 hästar och 749 Newtonmeter att leka med. S gör 0-100 km/h på 3,4 sekunder, utan S tar det 3,5 sekunder. Till maskinen kopplas en niostegad automatlåda.

Kraften skickas till alla fyra hjulen via ett helt nytt system man kallar för AMG Performance 4MATIC+. På ett smart sätt skickar detta kraften dit det behövs hela tiden och en av nyheterna är alltså Drift Mode. Slå på Race-läget, stäng av ESP, lägg lådan i manuellt läge och dra i växelpaddlarna bakom ratten så aktiveras det. Detta gör bilen 100 % bakhjulsdriven och sen är det bara att börja elda gummi.

I övrigt ser den ut som en AMG bör göra med aggressivare front som fått större luftintag, feta fälgar och fyra rektangulära avgaspipor baktill. Skärmarna är bredare och för att fylla ut fälgarnas innanmäte sitter det givetvis fläskigare bromsar.

Världspremiär blir det på Los Angeles Motor Show i mitten av november. Försäljningen drar igång i januari nästa år och sen blir det lansering i mars. Några priser har vi tyvärr inte fått än.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R
Visa
Pressmeddelande
he new Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+: The most powerful E-Class of all time
The new Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+: The most powerful E-Class of all time
26.
October 2016
Affalterbach
Fuel consumption combined: 9,2 – 8,9 l/100 km; Combined CO2 emissions: 209 - 203 g/km
Mercedes-AMG is redefining the performance saloon. The brand is turning the most intelligent executive saloon into the most powerful E-Class of all time in the shape of the next generation of the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. Mercedes-AMG is also setting new benchmarks in this market segment with its innovative technologies. The intelligent drive strategy raises the limits of the performance saloon's vehicle dynamics to a completely new level. Delivering superior acceleration, the 4.0-litre twin-turbo V8 engine generates up to 450 kW (612 hp). This makes it the most powerful engine to have ever been installed in an E-Class. At the same time it is even more efficient thanks to a cylinder deactivation system fitted as standard, and thus sets the benchmark in its segment. With acceleration of 3.4 seconds from 0 – 100 km/h the new business limousine is at the top of its class. The AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) nine-speed sports transmission is combined with a wet start-off clutch for the first time. This enabled more agile response times to be achieved. Another highlight is the completely new AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. It combines the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which until now was strongly rear-biased, is fully variable for the first time. This ensures optimum traction right up to the physical limit, whatever the road conditions. The expressive exterior design, featuring a new radiator grille and coupé-style inset bonnet, underlines the performance figures. The next generation of the E 63 thus offers a completely new level of sportiness and comfort on long journeys.

The latest generation of the E 63 4MATIC+ and the E 63 S 4MATIC+ sees Mercedes-AMG introducing a number of new developments that redefine the performance saloon. Innovative powertrain engineering and maximum performance are combined with distinctive design, exclusive equipment and the latest infotainment features for comprehensive, connected multimedia applications.

"The new E 63 models represent the biggest step forward we've ever taken from one generation to the next. Vehicle dynamics were especially important to us. At the start of the development process, we opted for a fully variable all-wheel drive system which, when combined with the advanced performance of the 4.0-litre twin-turbo V8 engine, reaffirms our brand's "Driving Performance" claim," explains Tobias Moers, Chairman of the Board of Management of Mercedes-AMG GmbH.

Technical data at a glance:


Mercedes-AMG E 63 4MATIC+
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+
Engine
4.0-litre V8 with twin turbochargers and direct injection
4.0-litre V8 with twin turbochargers and direct injection
Displacement
3982 cc
3982 cc
Output
420 kW (571 hp) at
5750 – 6500 rpm
450 kW (612 hp) at
5750 – 6500 rpm
Peak torque
750 Nm at 2250–5000 rpm
850 Nm at 2500–4500 rpm
Drive system
AMG Performance 4MATIC+ permanent all-wheel drive with variable torque distribution
AMG Performance 4MATIC+ permanent all-wheel drive with variable torque distribution and drift mode
Transmission
AMG SPEEDSHIFT MCT 9-speed sports transmission
AMG SPEEDSHIFT MCT 9-speed sports transmission
Fuel consumption
combined

9,2 – 8,9 l/100 km

9,2 -8,9 l/100 km
Combined CO2 emissions
209 – 203 g/km
209 – 203 g/km
Efficiency class
D
D
Weight (DIN/EC)
1.875*/1.950 kg **
1.880*/1.955 kg **
Acceleration 0–100 km/h
3.5 s
3.4 s
Top speed
250 km/h***
250 km/h***
*DIN kerb weight, not including driver;
**EC kerb weight, including driver (75 kg);
***electronically limited (300 km/h with AMG Driver's package)

A unique front: the exterior design

Every detail of the exterior and interior is designed to enable AMG Driving Performance to be experienced at first hand. The expressive exterior design is all about sinuous edges and defined muscles. With a completely distinctive design forward of the A-pillar, the sporty front also demonstrates the effort that Mercedes?AMG has put into the styling: For the first time on an AMG saloon, the bonnet is inset between the wings and bumper like on a coupé, thus exhibiting an entirely new, more dynamic approach to the sculpting. More powerful-looking and 17 millimetres wider, the wheel arches accommodate the greater track width and the larger wheels on the front axle.

The new radiator grille with twin louvres in silver chrome, vertical black struts and "AMG" lettering likewise emphasises the distinctive look. A wide front apron inspired by the design of a jet wing, with flics in black and a large front splitter, impressively epitomises the power of the new models. It also showcases the sophisticated cooling technology – a typical feature from motorsport and another visual reference to the powerful engine. The two louvres in the outer cooling-air intakes also help in this regard, their targeted wing profile directing air to the wheel arch coolers.

Overall, the front section exudes exceptional power and thus conveys the strong forwards thrust of the new performance saloon at first glance.

Elongated side view and muscular rear

The side view reinforces this impression by way of numerous, carefully matched elements. One special detail is the arrow-shaped wing signet in silver chrome bearing three-dimensional "V8 BITURBO 4MATIC+" lettering – an eye-catching way to highlight the drive system. The side sill panels make the saloon appear to sit even lower on the road and elongate the overall line. Inserts in silver chrome differentiate the S-Model.

As standard, the E 63 4MATIC+ comes with 9.5 J x 19 (front) and 10 J x 19 (rear) 10-spoke light-alloy wheels painted titanium grey with a high-sheen finish, with tyres in size 265/35 ZR 19 (front) and 295/30 ZR 19 (rear). The E 63 S 4MATIC+ runs on tyres of sizes 265/35 ZR 20 (front) and 295/30 ZR 20 (rear) mounted on 9.5 J x 20 (front) and 10 J x 20 (rear) 5-twin-spoke light-alloy wheels, painted matt titanium grey with a high-sheen finish. A new design of 20-inch cross-spoke forged wheel, which looks as though it is centrally locked, is available as an option.

The muscular rear end provides the finishing touch in conjunction with the clearly defined spoiler lip in the colour of the vehicle on the boot lid, the rear apron with diffuser-look insert, and the two bright chrome-plated twin tailpipe trim elements on the selectable sports exhaust system. The E 63 S 4MATIC+ also features a trim strip in silver chrome on the rear apron.

Performance-oriented lift balance

Designers and aerodynamics experts worked together to develop the E 63 4MATIC+. Their insights not only resulted in the striking AMG bodystyling but also the performance-oriented lift balance – for agile handling characteristics on country roads and optimum driving stability at high speeds on the motorway. The developers also placed great importance on achieving a low level of wind noise, minimal aerodynamic drag for low fuel consumption, and thermal robustness for all systems. The complete package of measures involves a number of details on the front and underbody. Adapted to the saloon's airflow and topography, the clearly defined rear spoiler eliminates lift on the rear axle.

New peak of performance: 4.0-litre V8 biturbo engine with twin-scroll turbochargers

The versatile AMG 4.0-litre twin-turbo V8 engine in the E 63 S 4MATIC+ takes peak performance to a new level at 450 kW (612 hp). Maximum torque attains a new best value of 850 Nm. It is available over a broad engine speed range of 2500 to 4500 rpm and so provides a feeling of effortless superiority in every accelerator pedal position. A sprint from zero to 100 km/h is absolved in 3.4 seconds, and this dynamic acceleration only ends at the governed top speed of 250 km/h (with AMG Driver's package: 300 km/h). The E 63 4MATIC+ is rated at 420 kW (571 hp) and has 750 Nm of torque. This variant accelerates to 100 km/h in 3.5 seconds.

The advanced AMG 4.0-litre V8 biturbo engine utilises well-proven twin turbocharging, with the two chargers not located outside on the cylinder banks, but rather between them in the V of the cylinders. The advantages of the "hot inner V" are a compact engine design, an immediate response from the twin-scroll turbochargers and low exhaust gas emissions thanks to optimum air flow for the close-coupled catalytic converters.

Two twin-scroll turbochargers are deployed for the first time to boost performance and improve responsiveness further. The housing is divided into two parallel flow passages. Combined with two separate exhaust ducts in the exhaust manifold, this makes it possible to control the exhaust gases on the turbine wheel separately. The exhaust gas from the first and fourth cylinders of the cylinder bank is fed into one duct and exhaust gas from the second and third cylinders to the other duct. The aim is to prevent the individual cylinders from having mutually adverse effects on the gas cycle. This reduces the exhaust gas back pressure and improves gas exchange.

The results are increased output due to improved cylinder charge with fresh mixture, more torque at low revs and very immediate response times.

Other engine measures include new pistons, an optimised air intake and charge air cooling, as well as extensive software developments. Spray-guided direct petrol injection with piezo injectors, the all-aluminium crankcase, the four-valve-per-cylinder design with camshaft adjustment, air-water charge air cooling, alternator management, the ECO start/stop function and the gliding mode have all been retained. To sum up, the eight-cylinder engine thrills with its exceptional power delivery and powerful acceleration in all engine speed ranges combined with maximum efficiency for low consumption and emission values.

AMG Cylinder Management

For maximum efficiency, Mercedes-AMG has equipped the V8 engine with the AMG Cylinder Management cylinder deactivation system. This already helped the SLK 55 to achieve impressively low consumption and emission values and is now being used with a turbocharged engine from the high-performance sports car brand for the first time. In the partial-load range cylinders two, three, five and eight are deactivated, which crucially lowers the fuel consumption.

With combined fuel consumption of 8.9 litres and CO2 emissions of 203 grams per kilometre (combined), the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ set a new best by comparison with their competitors.

When the driver has selected the "Comfort" transmission drive program, the cylinder deactivation system is available in the wide engine speed range from 1000 to 3250 rpm. The AMG main menu on the instrument cluster informs the driver whether the cylinder deactivation system is in use and whether the engine is presently operating in the partial or full-load range. The transition from four to eight-cylinder operation is immediate, fast and imperceptible, so that the passengers do not experience any loss of comfort.

Valves closed, fuel supply and ignition deactivated

This is made possible by intelligent interaction between the high-performance engine management system and CAMTRONIC valve lift adjustment, which is familiar in a similar configuration from the four-cylinder engines. There are eight dual actuators involved in half-engine mode, which operate the axially sliding cam units of the intake and exhaust camshafts via a shift gate. Half-engine operation is achieved by shutting off the relevant intake and exhaust valves of cylinders two, three, five and eight. This not only enables the load-change losses of the four deactivated cylinders to be reduced, but also increases the efficiency of the four remaining cylinders. The reason for this is to shift the operating point to higher loads.

AMG Performance 4MATIC+ variable all-wheel drive

Both E 63 models are exclusively available with the innovative AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. This newly engineered, intelligent system brings together the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which is fully variable for the first time, ensures optimum traction right up to the physical limit. The driver is also able to rely on high driving stability and handling safety under all conditions, whether the roadway be dry, wet or snow-covered. The transition from rear-wheel to all-wheel drive and back again is seamless, because intelligent control is integrated into the vehicle system architecture as a whole.

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle. The best possible torque distribution is calculated continuously according to the driving conditions and driver's input. The performance saloon can thus be driven in a continuously variable way from traction-oriented all-wheel drive to purely rear-wheel drive. Transitions are seamless and based on an elaborate matrix. In addition to traction and lateral dynamics, the all-wheel drive system also improves the longitudinal dynamics for even more powerful acceleration.

It is still possible to drift thanks to fully variable torque distribution. This is where drift mode, part of the standard specification for the E 63 S 4 MATIC+, comes into its own. This can be activated in the "Race" drive program using the shift paddles, provided that ESP® is deactivated and the transmission is in manual mode. When drift mode is activated, the E 63 S 4MATIC+ becomes a purely rear-wheel drive vehicle. Drift mode remains engaged until the driver deactivates it again.

Short shift times, high efficiency: the AMG SPEEDSHIFT MCT nine-speed sports transmission

The AMG SPEEDSHIFT MCT nine-speed sports transmission is specially tuned to requirements in the new E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. This involved re-engineering hardware and software alike.

A special software development enables extremely short shift times, fast multiple downshifts and the double-clutching function, making for a highly emotive gearshifting experience. A wet start-off clutch replaces the torque converter. This saves weight and optimises the response time to the driver's accelerator pedal input, particularly when accelerating and during load changes.

For a personalised experience: AMG DYNAMIC SELECT drive programs

The four different AMG DYNAMIC SELECT drive programs "Comfort", "Sport", "Sport Plus" and "Individual" allow drivers to extensively influence the characteristics of their E 63 4MATIC+. Key parameters are modified such as the response of the engine, transmission, suspension, steering, ESP® and all-wheel drive system. Independently of the DYNAMIC SELECT drive programs, the driver has the option of pressing the "M" button to switch directly to manual mode, in which gearshifts are executed exclusively using the shift paddles on the steering wheel. The suspension set-ups can also be selected if desired.

"Comfort" is the well-balanced drive program with a comfort-oriented suspension and steering set-up, as well as a fuel-efficient powertrain configuration and early upshifts – including smooth gear changes and a discreet engine sound. Cylinder deactivation, the ECO start/stop function and gliding mode are on: When the driver releases the accelerator in a speed range between 60 and 160 km/h, the clutch of the MCT transmission opens and the engine is decoupled from the powertrain. The electronics reduce the engine speed to idle level, and the motion resistance is reduced by the compression and frictional forces of the engine in overrun mode.

The DYNAMIC SELECT "Sport" and "Sport Plus" drive programs are designed for high vehicle dynamics. This results from an agile accelerator pedal characteristic with direct set-up and emotively appealing shift operations with shortened shift times and double-clutching function on downshifts. The increased idle speed in "Sport Plus" mode additionally enables the vehicle to move off particularly quickly while ensuring faster acceleration from rest. The E 63 S 4MATIC+ also comes with the "RACE" drive program for highly dynamic driving on closed race circuits. Here all parameters are designed for maximum performance.

RACESTART even simpler

The control logic for the RACESTART function is new and has been simplified considerably. In the Sport, Sport Plus or RACE drive programs, all the driver has to do is press the brake pedal forcefully with their left foot and simultaneously fully depress the accelerator pedal with their right foot.

The on-board electronics will now set the optimum engine speed. Depending on requirements or the road surface conditions, the engine speed can be increased or lowered in either direction by activating the shift paddles. If the driver now takes their foot off the brake pedal, the E 63 4MATIC+ will accelerate from rest with optimal traction. The S?Model completes the sprint from 0 to 100 km/h in 3.4 seconds, whilst the E 63 4MATIC+ takes 3.5 seconds.

Specially developed suspension for maximum lateral and longitudinal dynamics

The agility and high cornering speed of the new E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ are also benefits of the completely re-engineered AMG sports suspension. It is based on the AIR BODY CONTROL fully supporting multi-chamber air suspension and affords very high camber stability. The vehicle dynamics and steering precision are also combined with a high level of comfort.

A four-link front axle design uses forged aluminium components with wishbones, strut rod and spring link. The suspension strut supports the vehicle weight via the supporting link across from the body. Independent wheel control and wheel suspension parts combined with the increased track width enable higher lateral acceleration, but minimal torque steer on the steering system.

Likewise model-specific, the entirely re-engineered rear axle was adapted specifically to the new performance saloon's increased vehicle dynamics. The multi-link concept impresses with highly precise wheel control and increased stiffness. The AMG-specific rear axle carrier makes the wider track possible, with the contact surfaces of the wheel bearings having been moved out compared with the Mercedes-Benz E-Class saloon. Other measures include AMG-specific wheel carriers, elastokinematic tuning optimised for vehicle dynamics and higher negative camber. Newly developed elastokinematics guarantee the comfort expected from the E-Class combined with high precision and vehicle dynamics.

The rear axle differential has a new mount to improve the NVH (noise, vibration, harshness) characteristics. Additional bracing measures and welds also make a contribution in this regard. As on the AMG GT R, an anti-roll bar made of tubular material reduces the weight of the rear axle. It has been adapted to the increased vehicle dynamics of the new performance saloons.

The radial brake connection has been derived from motorsport. It also helps to make the handling more agile and precise because it provides increased rigidity to counter the vibrations and forces that the suspension produces. Due to the special rubber bushes on the axles and the new elastokinematics, it was possible to improve camber stability by 30 percent compared to the previous AMG model.

Personalised driving experience thanks to three-chamber air suspension system

The air suspension system with three chambers, a sporty spring damper set-up and continuously adjustable damping also takes the ability to individually tailor the driving experience to a new level. It combines exemplary vehicle dynamics with good road roar and tyre vibration characteristics. The rigidity of the air springs can be fine-tuned by activating or deactivating individual air chambers. This results in a tangible increase in comfort, as well as having a positive effect on handling.

By carrying out extended series of trials and test drives, the developers at AMG have defined three spring tuning settings depending on the selected drive program and the actual driving conditions. During sudden load changes, fast cornering, heavy acceleration or hard braking, the spring rate is also automatically made harder on the front or rear axle. This reduces roll and pitching effectively and stabilises the performance saloons.

In the "Comfort" program the suspension is heavily oriented towards providing a comfortable ride. Irregularities in the road surface are absorbed and the four-door model travels smoothly. In "Sport" mode, the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ handle significantly more dynamically with reduced roll thanks to a harder spring rate. "Sport Plus" mode delivers further enhanced agility and cornering ability because the front and rear axles have an even more rigid suspension.

What is more, the customer can set the adaptive damping in three stages – Comfort, Sport and Sport Plus – to choose between relaxed comfort on long journeys and maximum sportiness. The rebound and compression levels are adjusted independently of each other and the freely programmable characteristics map permits a wide spread between the minimum and maximum damper force. The difference between the comfortable and sporty suspension setting is thus more refined and is subjectively even more perceptible – depending on the particular driving situation.

The complete package is compelling: The E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ combine steering precision and the highest level of longitudinal and lateral dynamics with maximum traction, while at the same time boosting ride comfort.

Rear differential lock: optimal traction, including on the racetrack

To improve traction and vehicle dynamics the E 63 4MATIC+ has a mechanical rear differential lock and the E 63 S 4MATIC+ has an electronically controlled rear differential lock. Both differentials reduce the slip on the inside wheel when cornering, without control interventions in the braking system. This ensures that the driver is able to accelerate out of corners earlier and with more power thanks to the improved traction. The car remains more stable when braking from high speeds, and the limited-slip differential also improves traction when moving off. The greatest benefit of the electronic rear-axle limited-slip differential is the even more sensitive and proactive control, which pushes the thresholds higher and makes it even easier to drive at the vehicle's limits. To deliver optimum cooling, the housing of the limited-slip differential has additional cooling fins.

The three-stage ESP® with "ESP ON", "ESP SPORT Handling Mode" and "ESP OFF" settings works in perfect unison with the rear-axle limited-slip differential and AMG 4MATIC+ all-wheel drive system, and is optimally tuned to the outstanding dynamics.

E 63 S 4MATIC+ with dynamic engine mounts as standard

Uniquely in this segment, the E 63 S 4MATIC+ is fitted with dynamic engine mounts. These help to solve the conflicting goals of achieving as soft a connection as possible to the powertrain for high comfort and as rigid a connection as possible for optimum vehicle dynamics. The dynamic mounts are instantly and variably able to adapt their stiffness to the driving conditions and requirements. These measures enhance the vehicle's precision when driven dynamically. The steering response and steering feedback, for example, are thus even more direct. When cornering the ride feels more precise and the driver needs to make fewer corrections because movement of the major assemblies is minimised. On the racetrack there is no compromise on the rigidity of the mounts, which further reduces the major assemblies' propensity to inertia, and thus helps to improve lap times. Conversely, softer mounts noticeably enhance comfort on poor stretches of road, for example. In the case of undulating surfaces, increased damping steadies the powertrain as quickly as possible.

Direct and with clear feedback: AMG Sport speed-sensitive steering

The electromechanical speed-sensitive sports steering features a variable ratio on the E 63 4MATIC+ and the E 63 S 4MATIC+. It stands out thanks to the AMG-specific rack-and-pinion ratio with its precise, highly authentic feedback. Steering power assistance is variably adjusted in the stages "Comfort", "Sport" or "Sport Plus". The relevant characteristics are automatically activated depending on the selected DYNAMIC SELECT drive program or can be personalised in "Individual" mode. At low speeds the driver only needs to provide minimal steering input. At high speed he or she is able to rely on solid straight-line stability. The clearly defined centre bearing and authentic feedback likewise contribute to the optimum steering feel.

Good sensitivity and fade-resistant: the AMG high-performance braking system

The large-sized high-performance braking system decelerates the performance saloon reliably and quickly and is fade-resistant even under high loads. The E 63 4MATIC+ has internally vented and perforated compound brake discs in size 360 x 36 mm at the front with six-piston fixed calipers and in size 360 x 24 mm with single-piston floating brake calipers on the rear axle. The E 63 S 4MATIC+ is fitted with even larger compound brake discs on the front axle in size 390 x 36 mm. For the more powerful variant, the AMG Carbon Ceramic braking system is available as an option with brake discs in size 402 x 39 mm on the front axle and 360 x 32 mm on the rear axle.

The three-stage ESP® allows significantly higher vehicle dynamics and driving enjoyment in ESP® Sport Handling Mode and with the ESP® OFF setting. The specific traction logic is active at all times: When a driven wheel starts to lose traction, ESP® applies the brakes in a targeted way for optimum transfer of the engine output to the road.

In this way, the three-stage ESP® provides additional safety or more fun at the wheel to suit requirements.

ESP® ON: for a high level of safety by adapting to the sporty character of the car
ESP® Sport Handling Mode: allows wider yaw angles before system intervention for a sporty driving style
ESP® OFF: system deactivated for a sporty driving style on closed circuits. During hard braking ESP® is switched back on temporarily.
Additional struts: reinforced bodywork structure

The new performance saloons have a rigid bodywork structure, which forms the foundation for maximum vehicle dynamics, comfortable handling even on poor stretches of road, and a solid feeling of quality. There are also four struts to additionally reinforce the bodyshell: The two front struts are even stiffer than on the E 43 4MATIC, whereas only the Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+ have the two rear struts.

Sporty characteristics: the interior design

The interior reinforces the consistently dynamic bias with numerous specially designed details. Ideal for a sporty driving style, the performance sports steering wheel in black leather features a flattened bottom section, Touch Control and electroplated shift paddles, as well as a steering wheel bezel with the AMG logo.

The driver and front passenger enjoy a secure position in the front sport seats even when driving at speed, thanks to the improved lateral support. There is a distinctive seat upholstery layout in black nappa leather/DINAMICA microfibre, nut brown nappa leather or macchiato nappa leather. The door centre panels match the seat design. AMG Performance seats with integral head restraints can be ordered as an option. Trapezium-grain aluminium trim elements highlight the sporty aspirations.

In the E 63 S 4MATIC+ the interior has been refined further. Highlights include a nappa leather covering for the instrument panel and beltlines, the sports steering wheel with crystal grey 12 o'clock marking and contrasting topstitching, AMG crest in the front head restraints, crystal grey seat piping, IWC-designed analogue clock and seat belts in crystal grey.

The AMG instrument cluster places all the important information in the driver's field of vision. Dials in a chequered-flag look and the distinctive typography lend the large, clearly legible displays an especially sporty touch. The vivid widescreen multifunction display with two monitors is part of the standard equipment for the E 63 S 4MATIC+ and is available as an option for the E 63 4MATIC+. Customers with a passion for motorsport will be pleased to note the RACETIMER for recording lap times on closed-off tracks.

New AMG TRACK PACE app

To supplement the RACETIMER, Mercedes-AMG has developed the new Mercedes me connect AMG TRACK PACE app. Customers can use it to analyse and improve their track driving style and to share this with other AMG drivers via Facebook, Vimeo, YouTube or the AMG Private Lounge. This app for Apple iPhones® is connected to the on-board race app in the head unit via wifi or Bluetooth®. The COMAND Online infotainment system transmits all vehicle data – including speed, gear, steering angle, time, position and temperature – to the app in real time. The smartphone app can also be connected with GoPro cameras so that the driver can obtain an interactive video of their racing experience featuring all the related data.

Intelligent Drive

For the new performance saloons, all the connectivity and Intelligent Drive functions and options which make the Mercedes-Benz E-Class the most intelligent executive saloon are available. This includes semi-automated driving with the DRIVE PILOT, which can support the driver during disagreeable routine tasks such as driving in heavy traffic.

In addition to the standard Mercedes me connect functions such as eCall, accident recovery, breakdown assistance or after-sales service, Remote Online (standard with COMAND Online) offers numerous convenience features via smartphone, such as tracking to locate the parked vehicle, control of the stationary heater, locking and unlocking the vehicle or the retrieval of various items of information, such as mileage, fuel level or range.

New from Mercedes me connect is the Concierge Service. This includes personal service extending beyond the vehicle. The spectrum ranges from weather and stock market information and route recommendations to suggestions and reservations for sporting and cultural activities. Navigation data is transmitted straight to the vehicle. Customers can call up the Concierge Service using the iCall switch in the vehicle or from anywhere via the Mercedes me app. This new premium service is free of charge for the first year.

Numerous options from the AMG Performance Studio

Anyone wishing to personalise their E 63 4MATIC+ or E 63 S 4MATIC+ even further is able to order numerous options from the AMG Performance Studio. The Night package, attractive wheel alternatives and two Carbon-fibre packages can be used to customise the exterior specification. In the interior the Performance steering wheel in nappa leather/DINAMICA microfibre and the Performance seats, which are available for the first time, reinforce the sporty character. Carbon-fibre trim parts or glass-fibre elements in matt silver round off the possibilities.

Even more exclusivity: the E 63 S 4MATIC+ "Edition 1"

Available for around a year after the market launch, the E 63 S 4MATIC+ "Edition 1" is an exceptionally exclusive and distinctive offering. Complementing the paint finish in Night black magno, dynamic stripes on the side sill panels emphasise the elongated side view and underline the forwards thrust of the new performance saloon. Added to this are new AMG 20-inch forged wheels in matt black with high-gloss polished rim flange and the Night package.

AMG Performance seats in black nappa leather with yellow topstitching create an exceptionally sporty ambience in the interior. Also colour-matched are the AMG Performance sports steering wheel, door armrests, centre console, AMG floor mats and IWC-designed analogue clock with yellow topstitching or accents. The sports steering wheel in black DINAMICA microfibre features "Edition 1" lettering and a 12 o'clock marking in black. Carbon-fibre trim elements further enhance the exciting juxtaposition of colours and materials.

World première and market launch

The new performance saloon celebrates its world première as Edition 1 on 16 November 2016 as part of the Los Angeles Auto Show. The sales release follows on 16 January 2017, with market launch beginning in March 2017.
44.5°
0

Nya Mercedes E63 är här och den får mer effekt än AMG GT-R

Får även drift mode

IGN sammanfattar första säsongen av Mandalorian
Säsong 2 är bara några dagar bort

The Mandalorian drog igång för ett år sedan och folk som såg serien tidigt kanske inte riktigt minns vad som hänt med Mando under resans gång. Som tur är har IGN släppt en video där första säsongens berättelse sammanfattas, vilket kan agera en rätt bra uppfräschning inför säsong två. Andra säsongen av Mandalorian drar igång 30 oktober på Disney+. Där hittar ni även hela seriens första säsong, så om ni skiter i sammanfattningen och vill se hela serien så kan ni kika på den precis nu. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Avsluta året med mer Sabrina: Tonårshäxan
Fjärde delen släpps 31 december

Tidigare i år blev det känt att Chilling Adventures of Sabrina kommer få en fjärde och sista säsong och att denna kommer släppas på streamingtjänsten innan årets slut. Och Netflix verkar lyckas med detta med nöd och näppe genom att släppa avslutningen 31 december, även känt som årets sista dag. Eller nyårsafton. Oavsett så kommer vi få åtta nya avsnitt där den lite mörkare versionen av Sabrina: Tonårshäxan kommer få ett värdigt avslut. Länk till serien på Netflix har ni här nere till vänster. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

You can't park there, Sir
Gammalt men väldigt roligt klipp

Finns det något mer brittiskt än detta klipp från förra våren? Troligtvis inte. En herre har kört i diket med sin bil och en förbipasserande frågar hur det står till. Tumnagel
45.5°
+
Bobby Green
0

OSIRIS-REx fick med sig tillräckligt med material från Bennu
Samlade till och med in lite för mycket från asteroiden

Förra veckan lyckades NASA:s farkost OSIRIS-Rex med konststycket att samla in material från asteroiden Bennu. Nu har NASA meddelat att OSIRIS-Rex teleskopsarm TAGSAM (Touch-And-Go Sample Acquisition Mechanism) fick med sig mer än de 57 gram asteroid-material NASA hoppades kunna samla in för att uppdraget skulle betraktas som lyckat. Enligt NASA så fick man till och med sig så mycket att skopan som samlade in materialet började läcka ut en del av materialet. Anledningen till det tros bland annat vara att TAGSAM tog sig djupare ner i asteroiden än vad man räknat med. Man tror att robotarmen kan ha tagit sig så djupt som 48 centimeter ner i asteroiden, något man inte alls hade räknat med. Detta kan ha berott på att asteroiden består av mjukare material under själva skorpan på asteroiden. Hur som helst så anses det hela vara lyckat och Dante Lauretta, NASA:s chef för uppdraget, säger: "Itx27s very exciting, very surprising, but overall excellent news. We had a successful sample collection attempt, almost too successful. Material is escaping, and wex27re expediting (stowage of the collector) as a result of that." Bennu och OSIRIS-Rex befinner sig nu över 320 miljoner kilometer från jorden. I början på nästa år kommer dock OSIRIS-Rex att bege sig hemåt och förväntas landa i delstaten Utahs öken 24 september 2023. Här ovan kan ni kolla in ett videoklipp som visar när TAGSAM penetrerade Bennus yta. Tumnagel
40.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Vint Cerf designar internetprotokoll för rymden
"Internets pappa" har siktet inställt på interplanetär kommunikation

För 40 år sedan var Vint Cerf en av de som var med och skapade Internet som vi känner det idag. Den senaste tiden har dock Cerf varit med och utvecklat teknik som skulle kunna skapa något liknande för kommunikation mellan planeter, satelliter, rymdskepp, rymdstationer och annat i rymden. Quanta Magazine har gjort en lång intervju med Cerf där han snackar lite om protokoll han varit med och utvecklat för så kallade "Delay-tolerant networking" (DTN). Här på jorden använder vi oss av protokollet TCP/IP för att skicka data på nätet, något som funkar fint då det finns en lång rad noder som kan skicka datan vidare även om någon av noderna inte går att nås för tillfället. I rymden är det inte inte riktigt samma villkor som gäller och om man till exempel vill skicka ett meddelande från jorden till Jupiter kanske detta behöver mellanlagras på till exempel Mars då det inte går att skicka vidare innan planeterna ligger i rätt banor. I intervjun säger Cerf att man redan utvecklat DTN-protokoll som testats för att skicka data mellan jorden och den internationella rymdstationen ISS. Man har bland annat låtit astronauterna på ISS styra ett robotfordon i Tyskland med DTN-protokollet. På frågan om DTN-protokoll skulle kunna användas här på jorden så dyker en Sverige-koppling upp och Cerf säger till Quanta Magazine: "An engineer in Sweden had the idea of trying out DTN protocols to track reindeer in Lapland, where the Sami tribe has been herding for 8,000 years. Reindeer wander around and are in and out of radio contact. It’s an unpredictable environment, which is very different from an environment in which you can compute orbital mechanics and predict the likely contacts that might occur. This opportunistic capability, when communications are less predictable, is what’s being tested in Lapland." I videoklippet nedan kan ni kolla en animation som förenklat visar hur DTN-protokollet fungerar jämfört med protokollen TCP/IP och UDP/IP. Tumnagel
39.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Stor ökning av utskrivning av medicinsk cannabis i Sverige
Används dock fortsatt i väldigt liten skala

DN rapporterar att utskrivningen av cannabis-läkemedlet Sativex fyrdubblades mellan 2015 och 2019. Sativex är en munspray innehållande cannabis som godkändes för användning i Sverige 2012. Enligt statistik som DN tagit del av skrevs det ut Sativex till 112 patienter 2015 medan detta hade ökat till 426 patienter 2019. Det andra läkemedlet innehållande cannabis som är godkänt för användning i Sverige är Epidyolex. Under 2018 fick sju patienter det utskrivet medan den siffran nästan hade fördubblats till 13 patienter förra året. I Sverige används Sativex i behandlingen av patienter med sjukdomen multipel skleros (MS) som angriper det centrala nervsystemet, och ges till patienter för att lindra spasticitet när andra läkemedel inte fungerar tillräckligt bra. Epidyolex ges till patienter med de ovanliga epilepsisyndromen Lennox-Gastauts eller Dravets syndrom. Tumnagel
43.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

The Meg får en uppföljare
Mera haj-äventyr för Jason Statham

Nu är det klart att det blir en uppföljare på hajfilmen The Meg från 2018, filmen där vi fick se Jason Statham lattja runt med en Megalodon, den jättelika hajarten som egentligen dog ut för för 3 - 4 miljoner år sedan. The Meg regisserades av Jon Turtletaub men han kommer inte att regissera uppföljaren. Det blir istället Ben Wheatley som kommer att få regissera Statham och de andra skådespelarna i uppföljaren. Han har tidigare gjort Rebecca och regisserar även Tomb Raider 2-rebooten som är tänkt att dyka upp nästa år. När vi kan få se uppföljaren till The Meg, som just nu går under titeln Meg 2: The Trench, finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
38.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Destruction AllStars försenas till nästa år
Skulle vara releasetitel till PS5

Destruction AllStars presenterades i somras och planen var att det actionspäckade bilspelet skulle släppas vid sidan av Playstation 5, men dessa planer verkar ha skrotats. Utvecklarna meddelar att release kommer nu ske i februari, men gänget kommer erbjuda ett ordentligt plåster på såret. När spelet väl släpps kommer det nämligen vara gratis att ladda ner till konsolen under de två första månaderna, så länge man har en aktiv Playstation Plus-prenumeration. Folk som förbokat spelet kommer få pengarna tillbaka. I och med detta så kommer utbudet av exklusiva releasetitlar till PS5 vara lite mindre. Mer specifikt är det endast Sackboy: A Big Adventure, Astro’s Playroom och Spider-Man: Miles Morales som kommer vara tillgängliga vid release. Detta är dock tre fler exklusiva titlar än vad Series X-spelare kommer få. Tumnagel
36.6°
+
André Stray
0

Brabus presenterar ny Rocket 900
En Mercedes-AMG GT 63 S med 900 hästar

En Mercedes-AMG GT 63 S är långt från slö. Men folk vill alltid ha mer och det är där Brabus kommer in i bilden. Nu presenteras deras senaste Rocket och det är en best i tio stycken exemplar som bland annat bjuder på 900 hästar. Motorn som är en V8:a med dubbla turbo har borrats upp från 4,0 till 4,5 liter. Sen har man fräst ut en egen vevaxel i aluminium och monterat nya vevstakar och kolvar. Vidare sitter det ett helt nytt specialbyggt insug, nya turbos och ett nytt avgassystem i rostfritt. Resultatet efter allt jobb är alltså 900 hästar och 1250 newtonmeter i vrid vid låga 2900 varv. För att skydda drivlinan ger motorn dock "bara" 1050 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på snabba 2,8 sekunder, 0-200 på 9,7 och 0-300 på 23,9 sekunder. Toppfarten är elektroniskt (!) begränsad till 330 km/h. Förutom den nya effekten får bilen ett tjockt breddningspaket runt om, vinge i kolfiber på bakluckan, kolfiberdiffusor, och en omgång nya fälgar som mäter 21 tum fram och 22 tum bak. Dessa är skodda med 295/30 respektive 335/25-däck. Priset för ett exemplar ligger på 427.000 euro. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Sjunde säsongen i Apex Legends startar 4 november
Ny karta, ny hjälte, nya äventyr

Respawn Entertainment släppte en ny Stories of the Outlands-berättelse idag och i den får vi lära känna den kommande karaktären Dr. Mary Somers, även känd som Horizon. Utöver detta har utvecklarna även gett oss info om den sjunde säsongen i spelet som kommer dra igång nästa onsdag. Sjunde säsongen kommer gå under namnet Ascension och vi kommer få tillgång till en sprillans ny bana Olympus. Banan beskrivs som en frodig stad uppe i skyn, vilket får en att tänka lite på Columbia i Bioshock: Infinite. Utöver detta kommer vi få tillgång till ett nytt transportsystem vid namn Trident som verkar kunna skeppa lag till olika ställen på kartan på ett kick. 4 november drar Ascension igång och då kommer spelet även kunna liras via Steam, utöver Origin på PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Nu slutar Hemmakväll att hyra ut film
Allt du hyr från och med nu får du behålla

Hemmakväll meddelade idag att de nästa månad helt kommer att sluta med att hyra ut film och istället fokusera på att förse oss med godis och annat snacks till våra hemmakvällar. Det här verkar vara något som butikskedjan planerat att genomföra sen en längre tillbaka men man skriver i ett pressmeddelande att pandemin snabbade upp beslutet. Att marknaden för hyrfilm varit på väg utför har antagligen de flesta varit medvetnaI om. I takt med att Netflix och andra streaming-tjänster etablerat sig på den svenska marknaden har marknaden för hyrfilm dippat än mer. För de som fortfarande gillar film i fysiska format finns det dock en positiv sakt med att Hemmakväll nu lägger ner. Alla filmer som kunder hyr från Hemmakväll från och med nu kan de behålla. Har man någon gammal film hemma som man glömt att lämna tillbaka gäller det även för dessa. 1 november slutar Hemmakväll helt med att hyra ut film. Tumnagel
44.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Autocar kör Mercedes-AMG GT Black Series
AMG:s kraftfullaste kärra

Presskörningarna av Mercedes-AMG GT Black Series har pågått en stund och ett gäng som testat bilen är Autocar. Här får vi se när de kör den 730 hästar starka besten på racerbanan Lausitzring i Tyskland. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Microsoft levererar Game Pass-nyheter inför november
Lite nytt, lite gammalt

Oktober är snart över och Microsoft har nu levererat lite nyheter gällande spelbiblioteket Game Pass-prenumeranter får tillgång till. Under den kommande månaden kommer vi få serverat en hel del action och äventyr i spelform i PUBG, Grim Fandango och Celeste. Listan med de kommande titlarna och när de kommer bli tillgängliga har ni nedan: Carto (Console & PC) – October 27 Day of the Tentacle Remastered (Console & PC) – October 29 Five Nights at Freddy’s (Android, Console & PC) – October 29 Full Throttle Remastered (Console & PC) – October 29 Grim Fandango Remastered (Console & PC) – October 29 PlayerUnknown’s Battlegrounds (Android) – October 29 ScourgeBringer (Android) ID@Xbox – October 29 Unruly Heroes (Android, Console & PC) – October 29 Celeste (Android, Console & PC) – November 5 Comanche (PC) – November 5 Deep Rock Galactic (Android, Console & PC) – November 5 Eastshade (Android, Console & PC) – November 5 Knights and Bikes (Console & PC) – November 5 Ark: Survival Evolved: Explorer’s Edition (Android, Console & PC) – November 17 För att få plats med de nya titlarna kommer några äldre titlar försvinna från spelprenumerationen. 30 oktober kommer dessa titlar försvinna: After Party (Console) LEGO Star Wars III (Console) Rise & Shine (Console) Tacoma (Console & PC) The Lord of the Rings: Adventure Card Game (Console & PC) The Red Strings Club (PC) Samtliga Game Pass-relaterade nyheter Microsoft levererat har ni här nere till vänster. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Apple ryktas komma med nya AirPods nästa år
Kanske ditchar "stjälken"

Nyhetsbyrån Bloomberg har varit i kontakt med källor som uppger att Apple har ny design på gång för sina hörlursmodeller AirPods och AirPods Pro. I AirPods Pro fall ska det handla om ett par true wireless hörlurar med dynamisk brusreducering där Apple har tagit bort den karakteristiska "stjälken" som dessa har. När det gäller AirPods kommer dessa eventuellt ha fått en kortare "stjälk" samt möjligheten att byta ur öronplopparna så att dessa bättre passar till olika öronformer, precis som det idag är möjligt att göra med AirPods Pro. Enligt Bloombergs källor kan Apple komma att presentera den nya designen på AirPods och AirPods Pro någon gång nästa år. Tumnagel
38.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

NASA ska avslöja något spännande om månen
Kolla in det live här

NASA kommer strax att presentera något spännande som man har upptäckt om månen under en livesändning som ni kan följa här ovanför. Det ska handla om en upptäckt som NASA:s luftburna observatorium Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy (SOFIA) har gjort. NASA skriver själva i pressmeddelandet om vad man ska presentera: "This new discovery contributes to NASA’s efforts to learn about the Moon in support of deep space exploration. Under NASA’s Artemis program, the agency will send the first woman and next man to the lunar surface in 2024 to prepare for our next giant leap – human exploration of Mars as early as the 2030s. Understanding the science of the Moon also helps piece together the broader history of the inner solar system." Livesändningen om NASA:s månupptäckt drar igång 17:00 svensk tid. Tumnagel
39.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Tillverkningskostnaden för elbil samma som för vanlig bil 2024
Enligt ny analys

Analysfirman UBS hävdar att elbilar kommer att vara lika "biliga" att tillverka som bilar med förbränningsmotor år 2024. Idag är det batterierna i elbilar som kostar riktigt mycket pengar, men den extra kostnaden väntas dyka till 1900 dollar per bil år 2022 för att sedan inte vara någon extra kostnad alls år 2024. Det skulle ju i sin tur kunna innebära att elbilarnas pris börjar ta sig ner på förbränningsbilarnas nivå. Något som säkert är välkommet av många. Enligt Tim Bush från UBS kommer det inte finnas många anledningar att köpa en ny förbränningsbil efter 2025. Tumnagel
49.9°
+
Bobby Green
0

Trailer för My Time at Sandrock
Uppföljare till My Time at Portia

My Time at Portia släpptes förra året och nu verkar en uppföljare vara på ingång. En trailer har släppts för My Time at Sandrock som visar att vi kommer få en ny Stardew Valley/Harvest Moon-liknande upplevelse i nya miljöer. Enligt trailern kommer vår karaktär få resa till en övergiven stad i öknen som vi kommer få ansvara för och utvecklarna Pathea lovar ny gameplaymekanik och en mer omfattande story än i föregångaren. My Time at Sandrock kommer släppas på Steam Early Access i mars 2021. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0

Bloodstained: Ritual of the Night kommer till mobiler
Ska släppas inom kort

Efter många om och men släpptes Bloodstained: Ritual of the Night till PC och konsol förra sommaren och nu verkar spelet vara på ingång till mobila enheter. Utvecklarna NetEase Games och ArtPlay jobbar på en mobil version av spelet som kommer släppas inom kort till iOS och Android. Mobilversionen av spelet kommer med ett nytt gränssnitt, vilket troligtvis inkluderar touchkontroller, och 108 olika ikoner har fått ny design för att se bättre ut på små skärmar. Även vapen och combos har justerats och spelare kommer kunna modifiera dessa relativt fritt för att få en optimal spelupplevelse. Mobilversionen kommer även med all DLC som släppts till spelet. Tumnagel
37.4°
+
André Stray
0

Så tillverkar Borough Furnace gjutjärnspannor
Inga robotar här inte

John Truex och Liz Seru driver Borough Furnace som tillverkar stekpannor i gjutjärn. I det här klippet får vi se hur dessa blir till - från designen till själva gjutningsprocessen och efterarbetet. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green

Kanye West snackar med Joe Rogan
I tre timmar

Häromdagen var Kanye West och besökte podcasten The Joe Rogan Experience och i det nästan tre timmar långa samtalet snackades det bland annat om Kanyes presidentambitioner, musikindustrin och hans familj. Tumnagel
82kg
+
Bobby Green

Ghostbusters-skor från Reebok
Släpps den 31 oktober

Gillar du tema-skor? Missade du Adidas Chewbacca-skor nu i veckan? Då kanske du ska slå till på ett par Ghostbusters-skor från Reebok istället! Det kommer att erbjudas två modeller och båda släpps den 31 oktober. Det ena paret är lite mer nedtonat medan det andra vill efterlikna spökjägarnas ryggsäckar. Ghost Smashers som de sistnämnda heter kostar 150 dollar medan Classic Leather blir dina för 100 dollar, om du hinner få några när de släpps vill säga. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green

Poison - Talk Dirty To Me
Fredagsklassikern

Idag är det fredag och det firar vi i vanlig ordning med lite fräsig musik. Denna vecka blir det Poison med monsterhiten Talk Dirty To Me. Bonusklipp nedan. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green

Tre nya sillar från Abba
Chili Aioli, Västkustmajo och Mandarin Peppar

Abba presenterar nu tre stycken nya sillsmaker och dessa är Chili Aioli, Västkustmajo och Mandarin Peppar. Dessa beskriver man som "en twist på klassiska smaker med ett modernt uttryck som flirtar med den yngre generationens sillätare". Malou Yeung Kadir som är Marketing Manager Abba säger följande: "Med nyheterna vill vi attrahera alla men hoppas specifikt på att guida en ny målgrupp in i sillens värld, för att göra den till en självklarhet för alla på julbordet – nya som gamla sillfans. Till skillnad från tidigare tillfälliga lanseringar till vintern så är årets nyheter här för att stanna." Hela sill-sortimentet har även fått en uppdaterad design och så har man uppdaterat receptet för Senap, Skärgård och Ramslök & Citron. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green

Idag är det Global Champagne Day
Skumpa i glaset!

Idag är det fredag och det ska ju givetvis firas eftersom det är veckans allra bästaste dag. Som av en händelse är det idag även Global Champagne Day och då passar det ju ännu bättre att hälla upp lite bubbel för att fira. Och det ska vara champagne nu, inte bara något mousserande. Vilken champagne dricker du helst? Tumnagel
82kg
+
Bobby Green

Återvinningsbara och nedbrytbara jeans
Nytt från Weekday

Weekday presenterar nu Klean Jeans och Milton Denim Jacket som är en kapsel-kollektion med återvinningsbara och nedbrytbara jeans-plagg. Det här är en del av Ellen MacArthur Foundation’s Jeans ReDesign Project och plaggen är tillverkade av en blandning av återanvänd och organisk bomull. "För oss är inte detta en engångsföreteelse, vi undersöker nu hur vi kan bli effektivare och mer ansvarstagande i all vår design, säger Per Axen, ansvarig för denimdesigner på Weekday. Vi måste tänka på varje detalj som tillskärning, tyg, passform och till och med förpackningen, och nu när vi gjort det kommer vi att undersöka hur vi kan med oss dessa lärdomar och föra in dem i framtida design. Vi är till exempel väldigt glada över det faktum att vi nu har börjat återanvända konsument- och industriavfall i alla våra denimprodukter för SS21." Tumnagel
86kg
+
Bobby Green

Banksy-tavla såld för 7,6 miljoner pund
Show Me the Monet blev dyr

Banksys oljemålning "Show Me the Monet" har nu sålts på auktion för hela 7,6 miljoner pund - motsvarade nästan 87 miljoner kronor. Målningen är en pastisch på en av Claude Monets näckrostavlor, men i vattnet bland näckrosorna ligger det på Banksys tavla även två stycken kundvagnar och en vägkon. Tumnagel
93kg
+
Bobby Green

Öl-bryggning hos Nils Oscar
Med David Kringlund

Bartendern och drinkexperten David Kringlund har vi skrivit en del om tidigare. I sitt senaste klipp besöker han bonden Thomas och Nils Oscars bryggeri för att spana in hur det går till att brygga lite öl. Tumnagel
119kg
+
Bobby Green

Buda hem Neos kläder från The Matrix Reloaded
Eller Jokerns slips

I år kommer Prop Stores årliga auktion med ikoniska grejer från både TV-shower och filmer att innehålla saker från bland annat Pretty Woman, Alien och The Matrix Reloaded. Totalt handlar det om 900 stycken olika saker som ska auktioneras iväg. Från Matrix kommer Neos outfit att erbjudas och den väntas gå för mellan 52.000 och 78.000 dollar. Andra godsaker är Jokerns slips från The Dark Knight som väntas gå för mellan 10.000 och 13.000 dollar. Sen kommer även Obi-Wan Kenobis ljussabel från Star Wars: Revenge of the Sith att klubbas iväg, och den väntas gå för mellan 103.000 och 155.000 dollar. Den 29 oktober kommer katalogen med allt som erbjuds att gå live på länken nedan. Själva auktionen äger rum mellan den 1-2 december. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green

71 Nirvana-riffs på fem minuter
Det svänger ju

Den här killen gillar verkligen Nirvana och bestämde sig för att spela så många riffs från bandets låtar som möjligt på fem minuter och det blev 71 stycken. Tumnagel
101kg
+
Bobby Green

Rockgruppen KISS presenterar mörk rom
Lanseras idag

Den legendariska rockgruppen KISS lanserar idag KISS Black Diamond Premium Dark Rum - deras första mörka rom i samlingen KISS Rum Kollection. Romen är döpt efter en av gruppens mest kända låtar och den har lagrats på ekfat i upp till 15 år. Smaken ska ha väldefinierade toner av torkad aprikos, arrak, vanilj, nötter, torkade dadlar, vaniljpudding, kanel och choklad. Romen har en alkoholhalt på 40 procent och för en flaska som rymmer 50 centiliter får man betala 369 kronor. Tumnagel
64kg
+
Bobby Green