34 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!

Fyra minuter tokerier med en Lexus LFA
Tillverkarens bästa bil?

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Fyra minuter tokerier med en Lexus LFA

Säga vad man vill om Lexus men en modell de verkligen har lyckats med är LFA. Bilen tog alldeles för länge att ta fram men resultatet blev å andra sidan något alldeles extra. En superbil med V10:a på 560 hästar som har ett ljud som inte liknar något annat, prestanda som matchar konkurrenterna och ett eget utseende som man kan prata länge om. LFA tillverkades bara under två års tid och endast 500 stycken exemplar blev till. Här får vi fyra minuter med ett av dem.

Bil, Lexus, Lexus LFA, LFA, V10, ljud, tokerier, bus, burnout, härligt

Att leva med en Ferrari F40 och en Lexus LFa

En Ferrari F40 är många bilälskares våta dröm. Rå, hardcore och precis så som en superbil ska vara. Lexus LFA finns det nog också många som drömmer om, även om den är en helt annan typ av bil. Rob Kauffman från RK Motors pratar i det här klippet just om dessa två bilar, som är hans personliga favoriter. Tumnagel
105kg
0

Jay Leno kör Lexus LFA Spyder
Det enda exemplaret i världen

Det finns bara en enda Lexus LFA Spyder i världen. Det är ett specialbygge som inte har något tak alls, så den lämpar sig bäst utomhus när vädret är stabilt. Jay Leno har fått låna nycklarna och tog ut den på en bana för att testa lite, och vad kan vara bättre än att höra den där ylande V10:an utan ett tak som dämpar? Tumnagel
46.9°
0

En snabbtitt på Lexus LFA
Kanske första och enda gången dessutom

Igår var jag och en skara exklusivt inbjudna människor på Operaterassen för att titta på Lexus superbil LFA. En bil som under många år har varit i utveckling, slagit rekord på Ringen och som väldigt få någonsin kommer att få njuta av. Jag hade turen att få klämma lite på den i alla fall och passade då på att ta dessa kackiga bilder ni ser här. Jag har varit lite allergisk mot Lexus då jag har tyckt att deras interiörer verkligen inte matchar vare sig utsidan eller prislapparna på bilarna. Det där fick jag äta upp när jag entrade LFA. Sjukt ombonad överallt, riktigt sportig inredning där man plöjde ner ändan i grymma sportstolar och ett par växelpaddlar som inte kändes som de var byggda i wellpapp. Sjysst mittkonsol med knappar som faktiskt gav lite motstånd när man tryckte på dem. Tyvärr var inte tändningen på så att man kunde få se den übergrymma digitala instrumenteringen live. Någon hade i alla fall nyckeln till bilen och startade den två gånger. Dra på trissor! Ett Formel 1-ljud blandat med en ylande supersporthoj skrek ut sin ilska ur de tre runda piporna där bak. Responsen på gasen verkar vara i samma klass för från att ha varvat till att gå ned på tomgång igen tog det ungefär 0.0001 sekund. Jag ville bara ha mer men då rummet ganska snabbt fylldes av annat än alkoholångor kunde bilen inte vara igång så länge. Ingen mening att filma ljudet med en iPhone så jag bäddar in ett klipp under "Läs mer" här så kanske ni ändå förstår vad jag menar. Dock inget torrgasande utan last och nedväxlingar. Lyssna speciellt på nedväxlingarna som får nackhåren att resa sig! 500 kärror ska byggas och även fast alla inte är byggda än så är de fortfarande redan sålda. Till det nätta priset av cirka 4.2 miljoner kronor styck. Chansen att det här var den enda gången jag någonsin kommer att få se den här bilen i Sverige, kanske i världen, är stor. Men jag är glad ändå för det är få som får möjligheten att gnida jeans i de där illröda stolarna. Och få stigbygeln masserad av en 560 hästar stark V10-motor. Jag kan nu dö lycklig. Eller i alla fall ta helg. Tumnagel
39.8°
0
42.2° 0 Bobby Green Bobby Green
tis. 12 jul 2016, 18:00
42.2°
0

Fyra minuter tokerier med en Lexus LFA

Tillverkarens bästa bil?