37 i dag 37 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Mercedes-AMG GT S nu även som cab
Mercedes-AMG GT S nu även som cab Äntligen!

Hösten 2014 presenterade Mercedes modellen AMG GT för första gången. Två år efter det började bilen även att erbjudas som cabriolet, men bara i smakerna GT och GT C. Nu kommer den även som GT S och så här ser den ut.

Motorn är samma dubbelturbomatade V8:a på 4,0 liter som i de övriga syskonen och här ger den 522 hästar och har ett vrid på 670 newtonmeter. Drivningen sker på bakhjulen och kraften skickas dit via en sjustegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h ska gå på 3,8 sekunder och toppfarten anges till 309 km/h. Bilen utrustas med diffspärr, elektroniska och dynamiska fästen för både motor och låda och keramiska bromsar med sexkolvsok.

Lanseringen sker i slutet av året och då släpps även priserna.

Bil, Mercedes, Mercedes-AMG GT S, Mercedes-AMG GT S Roadster, cab, cabriolet
Mercedes-AMG GT äntligen officiell Kommer i två versioner Nu begår ytterligare en modell premiär efter mycket teasers hit och dit - den nya kompakta sportbilen Mercedes-AMG GT. Bilen kommer i två versioner - AMG GT och AMG GT S som är en vassare version. AMG GT har en biturbo-V8:a på 462 hästar och 600 Nm. 0-100 km/h ska gå på 4.0 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad - till 304 km/h av någon konstig anledning. Förbrukningen anges till 0.93 liter per mil och utsläppet till 216 gram per kilometer. Med denna motor stannar vågen på 1 615 kilo. AMG GT S får en trimmad version av samma motor som ovan. Här ger den istället 510 hästar och ett vrid på 650 Nm. 0-100 km/h ska gå på 3.8 sekunder och här är farten spärrad till 310 km/h. Den här specen drar 0.94 liter per mil och släpper ut 219 gram. Vikten på bilen ökar till 1 645 kilo. Bägge motorerna får dubbelkopplingslåda med sju steg som i sin tur skickar kraften till bakhjulen. Förutom effekten får man även lite mer lullull i S-versionen - typ som elektroniskt styrd diff, AMG Ride Control som låter dig ställa in dämparna elektroniskt och fetare bromsar. AMG GT kommer att ställas ut på bilmässan i Paris. Priset börjar på 115 000 euro men när det är dags för leverans är oklart för tillfället. Tumnagel
59.1°
0
Mercedes-AMG GT nu även som cabriolet Kommer i två mumsiga versioner Väntan är över, den cabbade versionen av Mercedes AMG GT är här och den är lika vacker som den är aggressiv i sin framtoning. Där vanliga GT kanske kan kännas lite för snäll och GT R lite för stygg hamnar den här någonstans mittemellan. Bilen erbjuds i två olika utföranden vilket innebär att man nu får hela fem stycken olika versioner att välja mellan - jobbigt! Motorn är samma dubbelturbomatade V8:a på 4,0 liter oavsett vilken man väljer men den finns nu i fler smaker. GT i coupéutförande är insteget och den bjuder på 462 hästar, GT S har istället 510. GT R som presenterades tidigare i år har hela 585 hästar. Cabben kommer som GT Roadster med 476 hästar och GT C roadster med 557 hästar. Den sistnämnda får även lite godis från värstingen GT R - som exempelvis stötdämpare som är aktiva och elektroniskt styrda. Den får även en elektroniskt styrd diffbroms som standard och samma aktiva bakhjulsstyrning som finns i GT R. Den ser till att styra bakhjulen åt motsatt håll jämfört med framhjulen vid lägre hastigheter, en finess som gör bilen enklare att svänga runt. Kommer man över 100 km/h styr de dock åt samma håll. Allt för att bilen ska bli ännu stabilare, speciellt vid kurvtagning. Ytterligare en trevlig sak man "får på köpet" är sportavgassystem. GT C är även lika bred över rumpan som GT R tack vare fetare bakskärmar, och för att fylla ut de större hjulhusen har man monterat fläskiga 305/30-däck med 20-tumsfälgar där bak. GT Roadster gör 0-100 km/h på fyra sekunder blankt, vassare GT C kapar den tiden till 3,7 sekunder. Toppfarten ligger på 302 respektive 316 km/h vilket borde vara tillräckligt för de allra flesta. Precis som i GT R finns det på både GT Roadster och GT C Roadster en aktiv grill i nosen som beroende på hastighet och temperatur styr hur mycket kylning bilen ska få och hur mycket luftgenomströmning som behövs. Den sjustegade dubbelkopplingslådan Speedshift DCT är det enda växellådsalternativet. Den har moddats lite jämfört med föregångaren och fått sig en annan utväxling. Kraften skickas som vanligt endast till bakhjulen. Taket är en tygsufflett i tre lager tillverkad i magnesium, stål och aluminium. Den kan fällas och stängas i upp till 50 km/h, något som tar elva sekunder. Taket finns i svart, rött eller beige. Bilen går att få i elva stycken olika kulörer, interiören i tio. Cabben väger 65 kilo mer än sina coupé-syskon och vågen stannar på 1 595 kilo för GT Roadster och 1 660 kilo för GT C Roadster. Premiär för de nya vrålåken blir på bilmässan i Paris. Allt om bilarna finns att läsa om i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
45.4°
0
Carfection testar Mercedes-AMG GT R Tjock bil! Mercedes AMG GT är en riktigt trevlig bil men precis som SLS AMG är det en grand tourer. Massa effekt, men inget monster för det. Så vad händer när man lägger till ett R i beteckningen? Då lyfts effekten till 585 hästar samtidigt som bilen får ett mycket vassare utseende och blir lättad på några kilon. Lägg till en grön lack på det och man får Hulkens firmabil på riktigt. Carfection har testat och så här såg det ut. Tumnagel
38.7°
0
39.3° 0 Bobby Green Bobby Green
mån. 14 maj 2018, 16:45
Mercedes-AMG GT S nu även som cab Äntligen!
39.3°
0