15 i dag 38 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Torment: Tides of Numenera slog nytt Kickstarter-rekord Fick in galet mycket pengar
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Torment: Tides of Numenera slog nytt Kickstarter-rekord

Kickstarter-kampanjen för Torment: Tides of Numenera avslutades nyligen och lyckades samla in hela 4 188 927 dollar från 74 405 personer. En klart imponerande siffra då InXile "endast" sökte 900 000 dollar för projektet. Detta innebär att spelet nu har rekordet för det högst finansierade spelprojektet på Kickstarter. Denna titel hölls tidigare av Obsidian Entertainment för sitt Project Eternity, som lyckades få in runt 3 990 000 dollar.

inXile-grundaren Brian Fargo verkade vara nöjd och hade detta att säga till alla som backade projektet.

"There is no way this game would have ever been funded without this new method of connection and without the passion of our backers who didn't just donate but worked as a team to spread the word. You guys rock! The passion of the RPG gamer is like none other.

We are both humbled and excited that you have given us this opportunity. The team we have assembled is pretty unbelievable and I have full faith that together we will create a true classic."
Värt att nämna att ovannämnda summa endast gäller pengarna som kom in via Kickstarter och inkluderar ej andra pengakällor som PayPal.
www.gamespot.com

Inte alla hade en lyckad Kickstarter-avslutning förra veckan. Robotokis plattformare The Adventures of Dash lyckades inte få in sina 400 000 på 30 dagar utan fick endast 33 121 från 496 efter 30 dagar.

Robotoki är studion som grundades av Modern Warfare-profilen Robert Bowling och The Adventures of Dash var ett sidoprojekt för studion som man ville få ut på iOS, Android, Windows, Mac, Linux samt Ouya senare i år.

Men det projektet läggs nu på is och studion kommer fokusera på spelet Human Element.

Spel, Multiplattform, Torment: Tides of Numenera, InXile, Kickstarter, Robotoki, Human Element, The Adventures of Dash

Första spelet utannonseras till OUYA
Utvecklas av exproducent från Infinity Ward

Den nya androidbaserade konsolen OUYA har inte sett dagens ljus ännu, men redan nu börjar utvecklare att fila på spel till den nya konsolen. En av dessa är Robert Bowling, före detta producent för Call of Duty-serien hos Infinity Ward. Han meddelar att han planerar att släppa en episodbaserad prequel till studions första spel: Human Element. Spelet ska vara ett överlevnadsspel som utspelar sig i en zombieapokalyptisk värld och releasen är satt till 2015. De som varit med och finansierat OUYA, via det kickstarteprojekt som lades upp för konsolen, kommer att få reda på mer detaljer under utvecklingens gång. Själv bidrog han med 10 000 US dollar till projektet. OUYA satte för övrigt rekord på Kickstarter när projektet drog in önskade 950 000 US dollar på bara åtta timmar. Med 19 dagar kvar på Kickstarter ligger nu summan på över 5 256 000 US dollar och 41 068 personer har bidragit med pengar. Med andra ord är intresset för konsolen, både bland utvecklare och konsumenter, massivt och det ska bli intressant att se vad som blir av det hela. Tumnagel
45.2°
0

Robert Bowlings första spel heter Human Element
Första spelet efter Infinity Ward

Activisions ansikte för Call of Duty, Robert Bowling, lämnade som bekant Infinity Ward för några månader sedan för att starta ett eget bolag vid namn Robotoki. Nu har studion offentliggjort sitt första projekt vilket är blir ett zombie-spel som heter Human Element. Spelet handlar kort och gott om att överleva en zombie-apokalyps på alla möjliga sätt och vis. "Their greatest strength is the fear that zombies instill in us, the survivors, that unreasonable fear. Unreasonable fear that leads us to do unreasonable things to survive," En intressant grej är att man inte bara kan välja tre olika karaktärsklasser utan även tre olika identiteter. Man kan nämligen välja att spela en karaktär som är ensam, en som försöker överlvea med en annan person eller en som försöker överleva med ett barn. “How you choose to start in the world will determine how you can engage and impacts the scenarios you will be presented with on a physical and morality level.” Human Element utvecklas för PC, mobila enheter samt nästa generations konsoler och förväntas släppas någon gång 2015. Tumnagel
41.5°
0
39.1° 0 Frode Wikesjö Frode Wikesjö
mån. 8 apr 2013, 14:35
Torment: Tides of Numenera slog nytt Kickstarter-rekord Fick in galet mycket pengar
39.1°
0