11 i dag 41 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Halo Infinite får dedikerad Slayer-spellista i morgon Fler alternativ för multiplayerspelare Halo Infinites multiplayerdel lämnar fortfarande lite att önska, men 343 Industries jobbar förvånansvärt snabbt med att göra upplevelsen trevligare. Gänget har redan justerat levlandet så att det går lite snabbare att komma upp i högre nivåer och mer ändringar med spelets utmaningar är på ingång. Nu har det även blivit känt att fler spellistor med specifika spellägen kommer läggas in och det kommer ske redan i morgon. Hittills har det varit möjligt att lira multiplayer genom att klicka på Quick Play, men detta kastat spelare in i olika spellägen som spelaren möjligtvis inte gillar. Med morgondagens ändring kommer fyra nya spellistor läggas till där spelare har möjlighet att välja mellan Slayer, Fiesta, Free-For-All och Tactical Slayer, vilket ger spelaren betydligt mer kontroll över vad som ska liras. Tumnagel
42.5°
0
Halo Infinite får banväljare efter release Ingen möjlighet att hoppa tillbaka till favorituppdragen på direkten Halo Infinite släpps idag och spelare på PC och Xbox kommer få möjlighet att lira vad som verkar vara det bästa som hänt Halo-serien på länge. Kampanjen har fått riktigt bra betyg av spelmedier, men något som kommer saknas vid release är möjligheten att själv välja uppdrag. Det enda sättet att återuppleva uppdragen är att starta om kampanjen. Detta är lite problematiskt av flera anledningar. Bland annat kommer saker du missat att plocka upp under uppdragens gång inte vara tillgängliga förrän du kör om kampanjen. Som tur är har 343 Industries planer att implementera en banväljare, men detta kommer inte läggas till förrän efter spelets release. Och med tanke på att co-op och Forge inte kommer släppas förrän senare i vår, tidigast i maj, så finns det en risk att väntan på banväljare kan dröja. Tumnagel
38.2°
0
Spelmedier har åsikter om Halo: Infinite Kampanjen verkar vara rätt fet Halo: Infinite-kampanjen kommer släppas på onsdag och nu har spelmedier fått säga sitt om titeln. För att göra en lång historia kort verkar kampanjen verkligen vara värd att lira då nästan alla ger spelet nästan får full poäng, vilket är imponerande. I videon ovan har ni Gamespots videorecension och för att göra en lång historia kort kallas Infinite för den bästa Halo-kampanjen serien fått på år, även om allt inte är perfekt. Nedan har ni fler åsikter från IGN, Digital Foundry, G4TV, Game Informer, Engadget, Easy Allies samt ACG och här nere till vänster har ni länk till spelets Metacritic-sida. Här har ni även OpenCritic. Halo: Infinite släpps på onsdag till PC och Xbox. Spelare som prenumererar på Game Pass har möjlighet att spela spelet på releasedagen utan extra kostnad. Tumnagel
43.3°
0
Släpptrailer för Halo Infinite Kampanjen, alltså Snart smäller det! Nästa vecka är det dags för Master Chief att ta sig an ett nytt episkt äventyr för att rädda mänskligheten som beskrivs som Halo-seriens största. Halo Infinite släpps 8 december och kommer gå att spela på PC och Xbox. Game Pass-innehavare kommer få lira spelet utan extra kostnad. Tumnagel
42.1°
0
343 ger spelare mer erfarenhetspoäng i Halo Infinite Blir nu lite snabbare att levla upp Halo Infinite-utvecklarna 343 Industries har fått lite kritik för att det går lite långsamt att levla upp i multiplayerdelen och har tidigare berättat att justeringar ska göras för att rappa upp levlandet. Ändringar som skett hittills är att nya utmaningar har lagts till, som bland annat spela en match, men nu har utvecklarna lagt till att spelare får erfarenhetspoäng för att spela matcher. Som det fungerar nu är att pelare som lirar en match får 300XP och efter andra och tredje matchen belönas man med 200XP, och så vidare ner till 50XP efter sjunde matchen. XP-utdelningen kommer återställas dagligen, vilket gör det lite mer värt att lira varje dag, även om man klarat veckans, eller dagens, utmaningar. 343 Industries kommer göra ytterligare justeringar i framtiden, förhoppningsvis gällande spelets kosmetiska prylar, men detta är ändå en rätt bra start. Tumnagel
38.8°
0
Halo Infinite-spelare på konsol vill slippa fuskare på PC Ber utvecklarna ge möjlighet att stänga av crossplay Multiplayerdelen av Halo Infinite släpptes för någon vecka sedan och är gratis att lira. Inte helt oväntat har det börjat dyka upp fuskare som gör livet surt för andra spelare och i vanlig ordning är PC-spelare det största problemet. I och med att spelet har crossplay aktiverat som standard spelar spelare på konsol och PC mot varandra och nu verkar vissa konsolspelare blivit lite extra less på fuskarna. Spelare har vänt sig till utvecklarna 343 Industries i hopp om att ge spelare möjlighet att stänga av crossplay, vilket skulle göra läget lite trevligare. I alla fall för spelare på konsol. Förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan 343 bestämmer sig för att implementera en crossplay-knapp. Tumnagel
40.4°
0
117 snabba frågor om Halo Infinite Lite lunchnörderi Multiplayerdelen av Halo Infinite har redan släppts och 8 december kommer 343 Industries göra singleplayerkampanjen tillgänglig. För att folk ska få lite bättre hum om vad vi kommer få uppleva i spelet har Game Informer ställt Joseph Staten, head of creative på 343 Industries, mot väggen för att ställa ett gäng frågor om Halo. Tumnagel
37.5°
0
Reggie Fils-Aimé hänger med Microsoft För att prata om saker och ting Reggie Fils-Aimé var länge chef för Nintendo of America men valde för några år sedan att lämna sin post där. Sedan dess har jobbat lite här och var, bland annat GameStop. Nyligen dök Reggie dock upp hos Microsoft där han var värd för ett Xbox-event. Här pratade han med Bonnie Ross från 343 Industries och de före detta Xbox-profilerna Peter Moore, Ed Fries samt Robbie Bach. De samlades för att prata om Xboxens historia och diverse Xbox-minnen. Reggie passade dock på att nämna att Wii var den bästsäljande konsolen när de diskuterade Xbox 360-eran. På tal om Microsoft och Nintendo så publicerade Microsoft nyligen ett brev som de fick av Nintendo när de frågade om kunde köpa dem för dryga 20 år sedan. Tyvärr kan man inte läsa hela brevet då stora delar av det döljer sig bakom en massa text. Hur som helst kan man ändå läsa en del längs sidorna och du kan se brevet på bilden nedan. Tumnagel
38.2°
0
Halo Infinite har gått guld Inga fler förseningar nu Efter många om och men kommer Halo Infinite släppas ordentligt 8 december och det verkar inte som att det kommer bli några ytterligare förseningar. Utvecklarna har nämligen meddelat att spelet gått guld, vilket är branschsnack för att spelet är färdigt att tryckas på skiva och skeppas till butikerna. Tumnagel
44.0°
0
Halo Infinite lär inte få co-op förrän i maj Som tidigast Halo Infinite-releawen är som känt lite uppdelad. Multiplayerdelen är redan ute och kampanjen kommer släppas 8 december. Något som kommer saknas vid releasen om några veckor är möjligheten att köra kampanjen tillsammans med en vän i co-op-läget samt Forge där spelare kan skapa sina egna multiplayerupplevelser. Co-op och Forge kommer petas in i spelet i sinom tid, men det verkar som att väntan kommer bli lång. Nyligen fick vi reda på att första multiplayersäsongen kommer rulla fram till maj, vilket kommer ge utvecklarna tid nog att förbättra andra säsongens innehåll. Något som också kommer skjutas upp i samband med detta är även co-op och Forge som kommer släppas någon gång efter andra säsongens start, men möjligtvis i samband med säsongsstarten. Troligtvis kommer 343 Industries hålla oss uppdaterade gällande tillskotten i Halo Infinite och till dess får vi avnjuta det som erbjuds just nu. Tumnagel
30.9°
0
Nästa sida