Teknik
Motor
Samhälle
Spel
Popkultur
Fritid
Tjock
Tester
Dagens fråga
Tipsa!
Skaffa Feber+
Mitt konto
Annons
söndag
Prislappen för GTA VI kan ha läckt ut
En portugisisk butik listar spelet med en prislapp
Det har ju länge surrats om att spelet skulle kosta mycket mer än vad många andra nya spel gör men någon exakt prislapp har vi ännu inte fått. Men nyligen råkade en portugisisk återförsäljare slänga upp en produktsida för kommande Grand Theft Auto VI där man bland annat listade priset för spelet.Under täcknamnet "RS" listade butiken fem olika versioner av spelet. Priserna sträcker sig från cirka 90 euro (närmare 1 000 kronor) för basversionen, ända upp till 200 euro för den dyraste varianten.Som vi rapporterade tidigare i veckan så kommer förbokningarna för spelet köras igång den 25 juni. Om priset blir då som läckan säger återstår att se.
reddit.com
Spel,
Multiplattform,
Grand Theft Auto,
Rockstar,
Gaming,
Spel,
Läckor
22.7°
Frode Wikesjö
igår kl 14:00
Gör om Steam Controller till en radiostyrd bil
Valves spelkontroll går att köra runt med ny webbtjänst
Foto: verylazypixels.com
Känner du för att göra något annat än att spela spel med spelkontrollen Steam Controller finns det nu möjlighet att tuffa runt med den på skrivbordet, ungefär som en radiostyrd bil.Det är en utvecklare som tagit fram en webbtjänst som kopplas till Steam Controller som med hjälp av spelkontrollens haptiska motorer sedan gör det möjligt att "köra" runt med den. Som synes i videoklippet nedan styrs riktningen i vilken kontrollen rör sig med hjälp av tangentbords-kommandon.Jag har ingen Steam Controller själv och har tyvärr inte kunnat testa hur det fungerar. Har du en Steam Controller och vill testa tjänsten hittas den här.
scr.verylazypixels.com
Spel,
Apple,
Steam,
Steam Controller,
Spelkontroll,
Haptik,
Webbtjänst
Steam-kontrollen skriker om du tappar den
Kul påskägg
45.4°
Valve släpper CAD-filer för Steam Controller
För de som vill tillverka tillbehör till handkontrollen
48.3°
Steam Controller släpps nästa månad
Men vi får vänta på Steam Machine
41.3°
38.4°
Wille Wilhelmsson
igår kl 13:00
EU stoppar lagförslag om att rädda nedlagda spel
Kommissionen väljer dialog med industrin istället för ny lagstiftning
Frågan om spelarnas rättigheter till sina köpta spel blev ju lite av en snackis när Ubisoft stängde ner The Crew, vilket gjorde spelet helt oanvändbart även för de som betalat för det. Det var ett av startskotten för initiativet Stop Killing Games som snabbt samlade ett enormt stöd i hopp om att få igenom någon lagstiftning som skulle tvinga utgivare att lämna kvar spelen i ett spelbart skick även efter att den officiella supporten upphör.Spelbranschen har försvarat sig med att servrar inte kan hållas igång för evigt och att konsumenter köper en licens snarare än en fysisk produkt. Stop Killing Games-initiativet menar dock att de aldrig krävt evig serverdrift, utan snarare att spelen ska uppdateras så att de går att köra offline eller via privata servrar när utgivaren drar ur kontakten.Men trots en enorm mängd namnunderskrifter och en del möten har EU-kommissionen nu valt att inte gå vidare med ny lagstiftning för att hindra spelutgivare från att göra köpta spel ospelbara. Anledningen uppges vara att nuvarande upphovsrättsliga regleringar begränsar möjligheten att införa sådana krav. Istället planerar kommissionen att inleda en dialog med spelindustrin för att ta fram frivilliga riktlinjer, samt arbeta för att informera konsumenter om de rättigheter som redan finns.Trots beskedet ger initiativtagarna inte upp. Nästa steg i processen blir att försöka påverka EU-parlamentet så att frågan inkluderas i den kommande Digital Fairness-rättsakten.
dexerto.com
Spel,
Bransch,
Ubisoft,
The Crew,
Stop Killing Games,
EU,
Spelrättigheter
Via
games.slashdot.org
Namninsamling för EU-lag för spel som blir av med servrar
Så de kan spelas även efter servern försvinner
67.9°
Spelindustrin slår tillbaka mot Stop Killing Games
Det är ORIMLIGT!
11.6°
Initiativ för att rädda gamla spel närmar sig deadline
Kräver dock ett antal signaturer till
52.7°
6.7°
Frode Wikesjö
i förrgår kl 16:00
Foto: Dennis Zhang / Unsplash
Ubisoft-grundaren Claude Guillemot död i flygkrasch
thegamer.com
36.0°
Frode Wikesjö
i förrgår kl 14:30
71 minuter State of Decay 3
Lång gameplay-video
Den som vill se lite mer från kommande State of Decay 3 kan kolla in klippet ovan där någon spelar spelet i cirka 70 minuter.Värt att påpeka är att spelet inte släpps förrän någon gång nästa år och det man ser i klippet kommer från en tidig alfa-version, inget som representerar den slutgiltiga produkten. Men hur som helst ger det en bra bild av vad man kan förvänta sig av spelet när det väl släpps.State of Decay 3 är på gång för Windows, Xbox och PlayStation.
fz.se
Spel,
Multiplattform,
State of Decay,
Xbox,
PlayStation,
Windows,
Gaming
State of Decay 3 öppnas upp för alfatester
Efter sex års väntan kan sugna spelare anmäla sig för alfan
37.5°
Gameplay från State of Decay 3 visas upp
Det öppna zombiespelet släpps till Xbox, PC och PlayStation nästa år
38.3°
37.7°
Frode Wikesjö
i förrgår kl 14:00
Nästa sida
Sponsrat: Se aktuella uttagstider och jämför alla casinon med svensk licens hos Casinorino.se.
Teknik
Internet
Mac
Mobil
PC
Pryl
Vetenskap
Motor
Bilar
Motorcyklar
Båtar
Eldrivet
Lastbilar
Samhälle
AI
Ekonomi
Brott
Hälsa
Spel
Xbox
Playstation
Nintendo
Brädspel
Popkultur
Film
TV-serier
Trailers
Om Feber
Redaktionen
Tipsa
Annonsera
Statistik
Feber+
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid.
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid.
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration