Teknik Motor Samhälle Spel Popkultur Tester Tjock Tipsa! Skaffa Feber+
Hetaste
Senaste
tisdag Justin Lin sägs regissera Helldivers-film Oklart när dock Justin Lin sägs regissera Helldivers-film PlayStation Productions har hittat en regissör för filmen baserad på Helldivers. Enligt rapporter så har man lyckats få Justin Lin (som ligger bakom ett gäng Fast & Furious-filmer) att gå med på att regissera filmen och manuset ska skrivas av Gary Dauberman som tidigare skrivit manuset för The Nun.Enligt The Hollywood Reporter så ska Lin fokusera på karaktärernas mänsklighet och aktuella teman men också samtidigt bygga ut spelseriens universum.Det för tillfället oklart när Helldivers-filmen är tänkt att släppas. hollywoodreporter.com Film & TV, Nyhet, PlayStation Productions, Helldivers, Justin Lin, Fast & Furious, Gary Dauberman, The Nun Via gizmodo.com Tack till Vevaxeln Horizon Zero Dawn och Helldivers 2 ska bli film Och Ghost of Tsushima blir animeserie Tumnagel 45.8° 0 39.7° 0 Frode Wikesjö Frode Wikesjö
tis. 2 dec 2025, 16:20
Nu släpps nya säsongen av The Division 2 Ser ut att bli en hel del pang-pang i Mutiny Nu släpps nya säsongen av The Division 2 Foto: Ubisoft Idag, den 2 december, släpps en ny säsong i Ubisofts online-RPG Tom Clancy's The Division 2 som man gett namnet "Mutiny".

Nytt NPC-system


The Division 2: Mutiny introducerar ett nytt NPC-system där spelare kan rekrytera och styra "Companions", avhoppare från fraktionen True Sons, som följer spelaren i strider. Säsongen fokuserar på samordning och lagspel genom nya modifierare, utrustning och förmågor som belönar samarbete mellan spelaren och deras "komanjoner". Dessutom innehåller Mutiny ett nytt uppdrag, nya vapen, ny utrustning och ett uppdaterat Season Pass.
Vill ni läsa mer om alla nyheter i The Division 2: Mutiny så hittas ett långt inlägg om detta från Ubisoft på länken nedan. Här nedanför kan ni också kolla in en trailer för den nya säsongen.
ubisoft.com Spel, Multiplattform, Tom Clancy's The Division 2, The Division 2: Mutiny, Ubisoft, NPC-system, Companions, Season Pass The Division 2 ryktas vara Ubisoft största projekt någonsin Över 1000 personer jobbar på det Tumnagel 51.6° 0 Storytrailer för The Division 2 Betatest drar igång 7 februari Tumnagel 37.7° 0 Ubisoft visar upp The Division 2: Survival Spelläge som utvecklas tillsammans med fansen Tumnagel 40.6° 0
38.3° 0 Wille Wilhelmsson Wille Wilhelmsson
tis. 2 dec 2025, 15:40
Sony smyguppdaterar PS5 Slim Bättre kylning och slopat internetkrav för byte av skivläsare Sony smyguppdaterar PS5 Slim Sony har i tysthet börjat sälja en reviderad version av PlayStation 5 Slim med modellnummer CFI-2116 som innehåller ett gäng hårdvaruförbättringar hämtade från Pro-modellen. Den största fysiska förändringen är en omdesignad kylfläns som ska minska risken för att den flytande metall som används för kylning ska läcka ut och skada komponenter, vilket i sällsynta fall har varit ett orosmoment för konsoler som placerats vertikalt.Utöver kylningen har den nya modellen fått en annan uppdatering i form av att den löstagbara skivläsaren inte längre behöver en internetuppkoppling för att paras ihop med konsolen vid installation, vilket var ett krav på den tidigare Slim-versionen. notebookcheck.net Spel, Sony, PlayStation 5 Slim, PS5 Slim, CFI-2116, Pro-modellen, kylfläns, flytande metall, skivläsare 40.7° 0 Hugo Engström Hugo Engström
tis. 2 dec 2025, 10:00
Tim Sweeney: Steam borde sluta kräva AI-märkning av spel För alla spel kommer snart att använda AI-teknik Tim Sweeney: Steam borde sluta kräva AI-märkning av spel Tim Sweeney Foto: GDC / flickr Epic Games VD Tim Sweeney verkar tycka att det är onödigt att Steam, Valves spelbutik som konkurrerar med Epic Games Store, kräver att spelutvecklare måste ange om de använt AI för att skapa sina spel. Enligt Sweeney kommer sannolikt alla spelutveckare i en nära framtid använda sig av AI i en eller annan form när spel utvecklas. På X skriver han:"The AI tag is relevant to art exhibits for authorship disclosure, and to digital content licensing marketplaces where buyers need to understand the rights situation. It makes no sense for game stores, where AI will be involved in nearly all future production."

Kan AI-märkning jämföras med en innehållsförteckning för mat?


En av Valves anställda, som bland annat varit inblandad i utvecklingen av Valves spel Counter-Strike, anser dock att AI-märkningen av spel behövs och jämför det hela med innehållsförteckning på mat. Han skriver på X:
"This is like saying food products shouldn't have their ingredients list. Consumers should have the information to decide if they want to buy something or not depending on its content.
The only ppl afraid of this are the ones that know their product is low effort."
Sweeney har sannolikt rätt i att de flesta spel inom kort kommer att använda sig av AI-teknik i någon form, något som flera spelstudios redan gör och många uppger att de åtminstone utvärderar för tillfället. Huruvida det borde vara krav på att detta ska framgå i till exempel spelbutiker kan antagligen diskuteras. Vad tycker ni?Här nedanför hittas ett exempel på hur en AI-märkning i Valves spelbutik Steam kan se ut.
msn.com Spel, Bransch, Epic Games, Tim Sweeney, Valve, Steam, Epic Games Store, AI-märkning, generativ ai Via gamesradar.com Tack till dig som tipsade Bild till artikel Foto: Skärmdump / Steam Steam blockar spel med AI-genererat innehåll Om inte spelutvecklaren har rätt att använda materialet Tumnagel 43.6° 0 Activision bekräftar att man använder generativ AI För att göra grejer till Call of Duty Tumnagel 28.5° 0
20.4° 0 Wille Wilhelmsson Wille Wilhelmsson
tis. 2 dec 2025, 09:20
Mer om utvecklingen av Arc Raiders Hur blev det svenska succéspelet till? Video till Mer om utvecklingen av Arc Raiders Förra månaden släppte Embark Studios en minidokumentär om sitt hyllade spel ARC Raiders och nu har man släppt ytterligare ett avsnitt i det man kallar för "The Evolution of ARC Raiders".Precis som i första delen är det Danny O'Dwyer, irländaren som specialiserat sig på att göra dokumentärer om spel, som står för berättandet. I avsnittet får tittarna följa hur Embark utvecklar spelvärldar, ett ramverk för PvPvE-spelande, ljuddesignen och annat till ARC Raiders. Vill ni kolla in den första delen i "The Evolution of ARC Raiders" så hittas den här. Spel, Multiplattform, Embark Studios, ARC Raiders, The Evolution of ARC Raiders, Danny O'Dwyer, PvPvE, spelutveckling Tack till Vevaxeln Kolla in hur ARC Raiders blev till Följ spelets tidiga dagar Tumnagel 42.5° 0 ARC Raiders dök upp i South Park Kul Tumnagel 45.0° 0 Digital Foundry kollar in ARC Raiders De verkar digga Tumnagel 43.3° 0 40.6° 0 Wille Wilhelmsson Wille Wilhelmsson
mån. 1 dec 2025, 18:30
Nästa sida Teknik Internet Mac Mobil PC Pryl Vetenskap Motor Bilar Motorcyklar Båtar Eldrivet Lastbilar Samhälle AI Ekonomi Brott Hälsa Spel Xbox Playstation Nintendo Brädspel Popkultur Film TV-serier Trailers Om Feber Redaktionen Tipsa Annonsera Statistik Feber+ + Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration