m

Lönnmördarsimulatorn Hitman 3 träffar helrätt
Vi har spelat avslutningen i World of Assassination-trilogin

Med Hitman 3 har danska IO Interactive inte bara levererat en slutpunkt för berättelsen om Agent 47 i World of Assassination-trilogin. Utvecklarna har även levererat en av de vassaste lönnmördarsimulatorerna som verkligen gjort det riktigt roligt och spännande att utföra den rätt mörka handlingen att ta fiktiva karaktärers liv. Tumnagel
39.7°
+
André Stray
0

iPhone har nu fyllt tonåring
Tut i luren!

Sedan igår är en av de viktigaste prylarna i historien, so far, tonåring. 9 januari 2007 var det nämligen Macworld och Steve Jobs fick äntligen presentera iPhone. Den lilla manicken var långt ifrån det vi har i dag men ännu längre ifrån det som fanns då. Istället för ett fysiskt tangentbord levererade man en stor skärm som hade en magisk nyhet, multi touch. Att kunna trycka på en skärm på fler än ett ställe samtidigt var nämligen en nyhet på iPhone, något som man ibland glömmer bort. Detta gjorde att man kunde göra spexiga saker som att zooma i en bild med två fingrar. Systemet byggde på OS X vilket gjorde att man hade tillgång till en massa saker som på den här tiden var omöjliga eller krångliga på andra telefoner. En av dessa var animationer och grafik och jag typ dog över små men otroligt vackra saker som att när man scrollade i kontaktlistan så fastnade den aktuella bokstaven man va på i toppen. Massor av dessa detaljer fanns och många lever kvar ännu. En av de allra viktigaste sakerna med iPhone var att den var lättanvänd och gränssnittet gjorde så klart sitt till, men den där hemknappen var minst lika viktig. Jag vet många teknikovana personer som kände en trygghet med den, om man kom någonstans i gränssnittet som man inte hade koll på tryckte man bara hem och så var allt lugnt igen. En detalj kanske, men en viktig sådan för succén som sedan blev. Kolla gärna igenom Twittertråden nedan med Steven Sinofsky som så jobbade på Microsoft! Tumnagel
38.8°
+
Roger Åberg
0
2020

Kina skickar upp Long March-8 för första gången
Kommer att bli Kinas första återanvändningsbara raket

Idag lyfte Kinas senaste raketmodell Long March-8 för första gången mot rymden. Long March-8 är tänkt att bli Kinas första återanvändningsbara raketmodell, något som kommer att minska kostnaderna för att skjuta upp satelliter till rymden för det kinesiska rymdprogrammet och deras kunder. Om delar av den variant av Long March-8 som sköts upp idag går att återanvända framgår inte. Kina planerar att utveckla Long March-8 så att den till 2025 blir en så kallade VTVL-raket (vertical takeoff and vertical landing), med andra ord det SpaceX Falcon 9-raketer klarat av sedan en tid tillbaka. Long March-8 kommer att kunna ta med sig material på upp till 7,6 ton till jordens lägre omloppsbana LEO. Det kan jämföras med Falcon 9 som kan ta med sig 22,8 ton material dit. I klippet ovan kan ni kolla in när Long March-8 Y-1 lyfte mot rymden för första gången tidigare idag. I klippet nedan snackar raketens utvecklare lite mer om Kinas senaste raketmodell och visar animationer på hur man har tänkt sig att den ska fungera. Tumnagel
35.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Adobe släpper Flash Players sista uppdatering någonsin
Vid årsskiftet är det dags att säga hejdå till Flash

Adobe släppte igår den sista uppdateringen man någonsin kommer att släppa till mjukvaran Flash Player, en mjukvara som varit på gång att fasas ut de senaste åren. I ett meddelande som släpptes i samband med att Adobe släpper Flash Players sista uppdatering skriver man: "Today marks the final scheduled release of Flash Player for all regions outside of Mainland China. We want to take a moment to thank all of our customers and developers who have used and created amazing Flash Player content over the last two decades. We are proud that Flash had a crucial role in evolving web content across animation, interactivity, audio, and video. We are excited to help lead the next era of digital experiences." Adobe kommer att sluta stödja Flash 31 december 2020 och efter den 12 januari 2021 kommer det inte längre att gå att spela upp Flash-grejer i Flash Player. Adobe rekommenderar samtidigt alla att avinstallera Flash Player från sina datorer. Tumnagel
47.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google öppnar upp Fuchsia OS för externa utvecklare
Operativsystemet som ska kunna köras på både mobiler och datorer

Det har nu snart gått fyra år sedan det började snackas om operativsystemet Fuchsia och nu öppnar Google upp möjligheten för externa utvecklare att lägga in funktioner i detta. Fuchsia OS är sagt ska bli ett slags universellt operativsystem som ska kunna rulla på båda datorer och mobiler i framtiden. Till skillnad från till exempel Android och Chrome OS är Fuchsia inte baserat på linux utan rullar via något som kallas Zircon Kernel. Google beskriver Zircon så här: "Zircon is composed of a microkernel (source in /zircon/kernel) as well as a small set of userspace services, drivers, and libraries (source in /zircon/system/) necessary for the system to boot, talk to hardware, load userspace processes and run them, etc. Fuchsia builds a much larger OS on top of this foundation." När nu Google öppnar upp Fuchsia för externa utvecklare har man gjort koden till operativsystemet tillgänglig för intresserade. Det går även att ansluta sig till den mailinglista där operativsystemet diskuteras såväl som att ta del av projektets bug tracker och roadmap. För att kunna vara med och utveckla Fuchsia måste externa utvecklare registrera ett utvecklarkonto hos Google. Google kommer givetvis ha sista ordet i allt som läggs in i det kommande operativsystemet och avgöra i vilken riktning projektet ska gå. Här nedanför hittas en animation som visar hur det ser ut när Fuchsia-emulatorn dras igång med fx emu. Tumnagel
38.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Kolla in trailern för Earwig and the Witch
Studio Ghiblis första datoranimerade film

Här är trailern till den första helt datornanimerade filmen från den japanska animationsstudion Studio Ghibli. Filmen har fått namnet Aya to Mayo men dess engelska titel är Earwig and the Witch. Filmen handlar om den lilla tjejen Earwig (Ayo) som adopteras av en häxa. Därefter flyttar hon in i häxans hus och får där uppleva ett äventyr fyllt med magiska grejer. Earwig and the Witch kommer att börja visas av den japanska tv-kanalen NHK 30 december. Filmen förväntas få premiär utanför Japan någon gång i början av nästa år. Trailern ovan är på japanska men förhoppningsvis går det ändå att få lite känsla för hur filmen kommer att bli. Tumnagel
32.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Internet Archive börjar lagra flashgrejer
Arkiverar så framtida generationer kan uppleva Badger

Som bekant så håller Flash på att dö ut på nätet då moderna webbläsare inte vill stödja det längre. När webbläsarna väl helt slutar stödja tekniken kommer många gamla Flash-spel som fortfarande finns ute på nätet bli svåra att spela I veckan meddelade Internet Archive att de börjat arkivera flashspel och -animationer på sin webbplats. Dessa kan sedan spelas upp via en emulator som heter Ruffle. Ruffle klarar just nu av att spela upp de flesta flashgrejerna som gjordes innan 2013. Dryga 1 000 flashgrejer är redan lagrade på webbplatsen och fler kommer arkiveras framöver. Sedan tidigare finns projektet Flashpoint som redan arkiverat tiotusentals Flash-spel som kan laddas ner lokalt ifall man nu vill det. Tumnagel
50.0°
+
Frode Wikesjö
0

Kolla in Pixar lite närmare
Här är trailern till dokumentärserien Inside Pixar

Skulle du vilja ta en titt på vad som pågår bakom kulisserna i Disneys animationsstudio Pixar så har Disney nu släppt en minidokumentär-serie som visar lite av arbetet som sker där. De fem avsnitten i dokumentärserien är 10 - 15 minuter långa och fokuserar på några av Pixars medarbetare och det arbete de utför för några av Disneys animerade produktioner. Ni hittar trailern till Inside Pixar här ovanför och vill ni kolla in serien så hittas den på Disney+ på länken nedan. Tumnagel
39.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Snart blir det lättare att stänga av Gmails smarta funktioner
Om man kanske inte gillar dem

Google skriver i ett blogginlägg att det inom kort kommer att bli enklare för användare att stänga av de smarta funktionerna som finns i deras epost-app Gmail. Det handlar om grejer som till exempel Smart Compose och Smart Reply i Gmail, funktioner som försöker lista ut vad användaren vill skriva i sina mail. Det här är funktioner som kanske irriterar en del och som kanske kan kännas integritetskränkande för andra. Därför kommer dessa funktioner snart att gå att inaktivera i Gmail för användare som inte vill ha dem. Det kommer dessutom gå att välja att andra Google-tjänster, som till exempel Google Maps och Google Assistant, inte samlar in data från användarens Gmail- Meet- eller Chat-appar och försöker föreslå diverse saker baserat på det för användaren. Ni kan kolla in hur den kommande inaktiverings-funktionen kommer att se ut i animationen här ovanför. Funktionaliteten kommer att börja rulla ut till alla Gmail-användare under de kommande veckorna. Tumnagel
40.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Half-Life: Alyx uppdateras med kommentatorsspår
Nörda ner dig medan du lirar

Valve brukar vara rätt duktiga på att erbjuda kommentatorsspår till sina spel som ger spelare lite extra insikt i hur spelet har byggts upp. Half-Life: Alyx som släpptes i våras har nu fått en uppdatering där utvecklarna lagt till lite utvecklarsnack och snacket är tillgängligt för samtliga ägare av spelet. Med uppdateringen Valve lagt till 147 intressepunkter som vi kan aktivera för att höra massvis med snack från utvecklarna som pratar om design, konst, animation, rendering, ljud och mer. Då kommentarsspåren innehåller spoilers så rekommenderas det att spela igenom spelet utan kommentarsspår först. Tumnagel
39.8°
+
André Stray
0

Disneys senaste robot kan stirra på dig
Ska få robotar att verka mer levande

Disney Research har utvecklat ett nytt system som gör att robotar ska verka mer levande genom att ge dessa möjlighet att få en slags "ögonkontakt" med människor i sin närhet. Det handlar om ett system där framför allt robotens "ögon" ska kunna fästa blicken vid den de möter. Disney skriver själva om sin senaste robot: "We present a general architecture that seeks not only to create gaze interactions from a technological standpoint, but also through the lens of character animation where the fidelity and believability of motion is paramount; that is, we seek to create an interaction which demonstrates the illusion of life." Vad Disney har tänkt att använda den här tekniken till framgår inte än så länge. Det är väl dock inte omöjligt att man planerar att implementera systemet i framtida animatronics-robotar som kommer att användas på deras nöjesfält runt om i världen. Tumnagel
41.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google testar att jämföra appar i Google Play Store
Finns det en app som kanske är bättre för ändamålet?

Android Police rapporterar att Google har börjat testa att jämföra appar som utför samma eller liknande grejer i sin app-butik Google Play. I testet så listas appar som liknar den app man eventuellt tänker installera och jämför denna mot olika egenskaper hos konkurrerande appar. I en animation som ni kan kolla in borta hos Android Police så visas till exempel hur appen VLC står sig mot andra appar som utför liknande saker. Det här testet har börjat rulla ut för vissa användare och hittas bara för en del appar skriver Android Police. Huruvida det här är något som Google kommer att släppa till alla Google Play-användare framöver finns det än så länga inga uppgifter om. Tumnagel
39.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Teenage Engineering släpper Capcom-synthar
GE MIG!

Svenska Teenage Engineering har tidigare levererat minisynthar av olika slag i PO-serien som varit riktigt trevliga att använda. Nu har gänget presenterat två nya minisynthar med Capcom-tema som inte bara verkar perfekta för synth-nördar, utan även spelnördar. De nya enheterna går under namnen PO-128 Mega Man och PO-133 Street Fighter och enheterna levererar ljudslingor och effekter samt animationer från de olika spelserierna. PO-133 Street Fighter finns tillgänglig att beställa nu och PO-128 Mega Man släpps 2 december. Båda versionerna kostar 995 kronor. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

Vint Cerf designar internetprotokoll för rymden
"Internets pappa" har siktet inställt på interplanetär kommunikation

För 40 år sedan var Vint Cerf en av de som var med och skapade Internet som vi känner det idag. Den senaste tiden har dock Cerf varit med och utvecklat teknik som skulle kunna skapa något liknande för kommunikation mellan planeter, satelliter, rymdskepp, rymdstationer och annat i rymden. Quanta Magazine har gjort en lång intervju med Cerf där han snackar lite om protokoll han varit med och utvecklat för så kallade "Delay-tolerant networking" (DTN). Här på jorden använder vi oss av protokollet TCP/IP för att skicka data på nätet, något som funkar fint då det finns en lång rad noder som kan skicka datan vidare även om någon av noderna inte går att nås för tillfället. I rymden är det inte inte riktigt samma villkor som gäller och om man till exempel vill skicka ett meddelande från jorden till Jupiter kanske detta behöver mellanlagras på till exempel Mars då det inte går att skicka vidare innan planeterna ligger i rätt banor. I intervjun säger Cerf att man redan utvecklat DTN-protokoll som testats för att skicka data mellan jorden och den internationella rymdstationen ISS. Man har bland annat låtit astronauterna på ISS styra ett robotfordon i Tyskland med DTN-protokollet. På frågan om DTN-protokoll skulle kunna användas här på jorden så dyker en Sverige-koppling upp och Cerf säger till Quanta Magazine: "An engineer in Sweden had the idea of trying out DTN protocols to track reindeer in Lapland, where the Sami tribe has been herding for 8,000 years. Reindeer wander around and are in and out of radio contact. It’s an unpredictable environment, which is very different from an environment in which you can compute orbital mechanics and predict the likely contacts that might occur. This opportunistic capability, when communications are less predictable, is what’s being tested in Lapland." I videoklippet nedan kan ni kolla en animation som förenklat visar hur DTN-protokollet fungerar jämfört med protokollen TCP/IP och UDP/IP. Tumnagel
45.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Snart kommer robotarmar till roboten Spot
Boston Dynamics robothund blir lite mera användbar

Förra året börjar Boston Dynamics sälja sin robothundar Spot för 75.000 dollar styck. Nu meddelar företaget att man i början av nästa år även kommer att börja sälja lite fler tillbehör till roboten. Det handlar dels om olika slags robotarmar som kommer gå att montera på Spot, armar som kan användas för att utföra olika uppgifter eller inspektioner av varierande slag. Ni kan kolla in ett exempel på en av dessa armar i animationen här ovanför. I animationen nedan hittas en ny batteriladdare till Spot som även den kommer att släppas nästa år. Spot kommer själv att kunna hitta batteriladdaren och lägga sig där och "vila" samtidigt som batterierna laddas upp inför robothundens nästa uppdrag. Vad de olika robotarmarna eller den nya batteriladdaren till Spot kommer att kosta finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
38.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

NASA:s besök hos en asteroid lyckades
OSIRIS-REx touchade Bennu i natt

I natt svensk tid lyckades NASA:s asteroidjagare OSIRIS-REx att få närkontakt med asteroiden Bennu då farkosten flög förbi asteroiden på nära håll. Under förbiflygningen så använde OSIRIS-REx sin teleskopsarm TAGSAM (Touch-And-Go Sample Acquisition Mechanism) för att försöka samla in material från Bennu, något som NASA tror man lyckades med. För att det hela ska anses lyckat så hoppas NASA att OSIRIS-REx lyckades samla in minst 57 gram av material från Bennu men det kan ta några dagar innan vi får reda på om så blev fallet. Skulle det visa sig att OSIRIS-REx inte fick med sig tillräckligt med material från Bennu så kommer NASA att göra ett nytt försök att samla in material från en annan del av Bennu 12 januari 2021. OSIRIS-REx kommer att bege sig hemåt i mars nästa år och förväntas landa på jorden 24 september 2023. I animationen nedan kan ni kolla in hur det såg ut när TAGSAM touchade Bennu. Tumnagel
50.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu är InSights mullvad helt under Mars yta
Ska dock ännu längre ner

Ända sedan NASA:s farkost InSight började borra på Mars förra året har man haft problem med detta. Nu uppger dock NASA att man lyckats få ner sin "mullvad" så att denna inte längre är synlig från ytan. Som synes på animationen ovan är det nu bara den kabel som går till InSight som är synlig efter det att InSights teleskopsarm hjälpt mullvaden lite på traven. Mullvadens officiella namn är "Heat Flow and Physical Properties Package" (HP3) och är utvecklad av den tyska rymdmyndigheten DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt) Tanken är att HP3 ska ta sig åtminstone tre meter under Mars yta. Där kommer borrens sensorer börja mäta temperaturer och annat under ytan på Mars. När detta kommer att vara klart finns det inga uppgifter om. NASA skriver att man som tidigast nu kommer att återuppta sitt borrande någon gång i början av 2021. Här nedan hittas en illustration på "mullvaden" HP3. Tumnagel
44.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google uppdaterar sin augmented reality-plattform
Knyt AR-upplevelser till fysiska platser och dela dem för alltid

Google har uppdaterat sin augmented reality-plattform ARCore och introducerar nu något som man kallar för "persistent cloud anchor". Det är en vidareutveckling av de så kallade "cloud anchor" som man lanserade till ARCore för två år sedan. Med "cloud anchors" är det möjligt att knyta en AR-upplevelse till en geografisk plats och sedan kan användare ta del av dessa när de befinner sig på dessa platser. Med det nya tillägget "persistent cloud anchor" görs dessa AR-upplevelser permanenta på platserna de knyts till. SJ har redan börjat experimentera med "persistent cloud anchor" för att hjälpa resenärer att hitta till rätt plattform på Stockholms Centralstation vilket ni kan se ett exempel på i animationen ovan. Google skriver om detta: "In Sweden, SJ Labs, the innovation arm of Swedish Railways, together with Bontouch, their tech innovation partner, uses persistent Cloud Anchors to help passengers find their way at Central Station in Stockholm, making it easier and faster for them to make their train departures." Ni kan kika på videon nedan för att lite närmare kolla in hur "persistent cloud anchor" fungerar i ARCore 1.20. Tumnagel
42.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Wraith slutar ninjaspringa i Apex Legends
Lite lättare att träffa i strider

Idag har en uppdatering till Apex Legends släppts och med den kommer crossplay-beta samt att eventet Aftermarket Collection dragit igång. Några av spelets karaktärer har fått lite justeringar och den största ändringen har Wraith fått. Sedan release har Wraith sprungit aningen hukad med armarna bakåt, vilket i folkmun kallas för Naruto run eller ninjaspring, men med den nya uppdateringen får Wraith lite annan springtaktik. Mer specifikt springer hon nu mer upprätt. Enligt Respawn har ändringen gjorts då Wraith fortfarande är en av de mest kraftfulla karaktärerna i spelet sett från statistiken, men Respawn har inte velat göra några fler ändringar på hennes förmågor. I stället får hon numera springa lite mer upprätt, vilket gör att hennes hitbox är större när spelare flänger runt på kartan. Respawn skriver detta om ändringen: This patch, wex27re introducing a new set of sprint animations for Wraith. These are much more upright and expose a larger area of her body to gunfire. Now we know her old sprint was iconic and we hate to see it go as well, but we believe this is the best way by far of bringing her in line without having to hit her abilities again. Depending on what we see after these animations go live, we may even be able to put some power back into her abilities (no promises though). Utöver Wraith så har Pathfinders och Bloodhounds förmågor finputsas en aning. Pathfinders änterhake har fått justerad cooldown som numera baseras på hur långt bort saker du vill greppa är. Minimigränsen ligger på 10 meter och cooldown lägger sig då på 10 sekunder, men om du greppar något längre bort ligger väntetiden på 35 sekunder. Detta gör att spelare som möjligtvis missar sina änterhake-skott inte behöver vänta en halv minut på att använda änterhaken igen. Bloodhound-ändringarna handlar om att väntetiden på förmågor har gått från 6 sekunder till 8 sekunder när karaktärens ultimatattack aktiveras. Ändringarna har blivit tillgängliga för samtliga spelare via en patch. Tumnagel
36.8°
+
André Stray
0

Xiaomi Mi 10T Pro imponerar rejält
Vi har petat på det nya flaggskeppet

TL;DR: Mi 10T Pro erbjuder en komplett mobilupplevelse med ruskigt bra kamera, ordentlig batteritid, snorsnabb skärm och en allmänt härlig upplevelse. Xiaomi har gjort rediga telefoner till ett förhållandevis lågt pris och med nya Mi 10T Pro är detta inget undantag. Vi har fått tillbringa lite kvalitetstid med telefonen den senaste veckan och vill man ha en flaggskeppsupplevelse, men inte vill pröjsa flaggskeppspriser så är Mi 10T Pro onekligen ett klockrent alternativ. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Det kommer en uppföljare till Lejonkungen
Kommer att regisseras av Barry Jenkins

Disney meddelade igår att Lejonkungen kommer att få en uppföljare. Det handlar alltså om den film från förra året som Disney baserade på sin klassiska version av den animerade Lejonkungen från 1994. Uppföljaren kommer att regisseras av Barry Jenkins som tidigare bland annat regisserat och skrivit manus till den Oscars-belönade filmen Moonlight. Deadline skriver att Disney planerar att använda samma realistiska animationsteknik som regissören Jon Favreau använde för att göra den första spelfilmsversionen av Lejonkungen så väl som Djungelboken från 2016. Vad uppföljaren kommer att handla om är än så länge inte känt och inte heller när vi kan förvänta oss att få se filmen gå upp på världens biografer. Tumnagel
31.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Shenmue blir anime
Så klart

Att spela Shenmue var sällan det bästa man kunde göra med denna spelserie. Men man led genom konstiga sekvenser med gaffeltruckar och andra obra saker för att se vart handlingen skulle gå. Snart kan man kanske slippa spelandet helt och håller då Crunchyroll nyss meddelade att de kommer producera en Shenmue-anime. Denna 13-avsnitt långa anime kommer produceras i samarbete med Adult Swim samt Telecom Animation Film (Lupin III, Tower of God) och regisseras av Sakurai Chikara (One Punch Man, Food Wars). Handlingen kommer inte helt oväntat kretsa kring Ryo Hazuki och hans jakt på sin pappas mördare. Exakt när serien kommer ha premiär är oklart men senare i kväll kommer Crunchyroll köra sin Expo-panel så kanske får vi se eller höra mer då. Tumnagel
39.4°
+
Frode Wikesjö
0

Dead by Daylight får gratis next gen-uppgradering
Fortsätt lira på PS5 eller Xbox Series X

Lirar du mycket Dead by Daylight på konsol och har funderat på att hoppa på next gen-tåget senare i år? Då har vi goda nyheter då Behaviour Interactive nyligen meddelat att spelare som köpt spelet till PS4 eller Xbox One kommer kunna uppgradera sina versioner till respektive next gen-konsol när enheterna väl släpps utan extra kostnad. Next gen-versionen av Dead by Daylight kommer rulla i 4K-upplösning med 60 fps och utvecklarna beskriver den nya versionen som en helt remastrad version som förbättrats på flera olika sätt. I ett pressmeddelande skriver utvecklarna detta: "The lighting and VFX will be vastly upgraded, as well as the modelling, textures and animations. More props will be added to the maps, and proper functions will be given to rooms to make them more identifiable." Tumnagel
39.7°
+
André Stray
0

Apple köper upp VR-företaget Spaces
Företag som fixar verklighetstrogna avatarer till VR-upplevelser

Apple uppges ha köpt upp VR-företaget Spaces, ett företag som ursprungligen startades under DreamWorks Animations tak. Spaces har sedan starten 2016 utvecklat lite olika VR-upplevelser där användaren kan scanna in sina egna ansikten vilka sedan går att använda på avatarerna som förekommer i Spaces VR-upplevelser. Exakt vad Apple har tänkt att använda Spaces eller deras teknik till finns det än så länge inga uppgifter om. Det spekuleras om att tekniken kanske kan användas i Apples så kallade memojis eller kanske till något framtida VR/AR-projekt som Apple planerar. Vad Apple betalat för Spaces finns det inga uppgifter om. Tumnagel
39.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida