m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Våra bästa Black Friday-tips är här!

Ferrari SF90 nu även som Spider
Låt de 1000 hästarna stöka till din frisyr

Förra våren presenterade Ferrari den nya superbilen SF90 Stradale. Nu visar man bilen i cabbat utförande och då heter den istället SF90 Spider. Som väntat får bilen en liten takbit som kan fällas bort när man vill släppa in världen och detta ska ta 14 sekunder. Den nya konstruktionen lägger på 100 kilo i vikt vilket gör att vågen stannar på 1670 kilo totalt. Under skalet finns en hybriddrivlina som består av en dubbelturbomatad V8:a som ger 780 hästar tillsammans med tre stycken elmotorer som ger ytterligare 220 hästar. Den sammanlagda effekten är 1000 hästar och 900 newtonmeter i vrid. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda och drivningen sker på alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 2,5 sekunder, 0-200 på sju sekunder blankt och toppfarten anges till 340 km/h. Den blåa bilen på bilderna är utrustad med tillvalspaketet Assetto Fiora. Detta ger dig Multimatic-dämpare optimerade för bankörning, mer kolfiber och titan vilket lättar bilen med 21 kilo, en bakvinge i kolfiber och Michelin Pilot Sport Cup 2-däck. Vad man får betala för en SF90 Spider framgår inte just nu. Tumnagel
43.4°
+
Bobby Green
0

Mercedes-Maybach GLS kostar från 1.620.000 kronor
Inte mer?

1.620.000 kronor är sjukt mycket pengar. Kanske inte om man ska köpa ett hus, men om man ska köpa en ny bil är det en ansenlig summa. För de flesta. Mercedes-Maybach GLS lanseras i USA just nu och därför har vad den kostar där börjat snurra runt på nätet, det svenska priset har varit klart ett bra tag men vi har aldrig skrivit om det så här kommer det alltså. Och det är väl inte så extremt eller? Det var i november förra året som Mercedes-Maybach GLS presenterades och det här är alltså crème de la crème när det kommer till lyx från den tyska tillverkaren. Som Maybach alltid har varit. Men när Mercedes återupplivade epitetet och 2002 lanserade modellerna Maybach 57 och Maybach 62 hade de helt sjuka prislappar. I princip handlade det om ordentligt uppsnofsade Mercedes S-Klass-versioner som kostade från 341.750 euro respektive 392.750 euro i sina billigaste utföranden. Slog du till på specialaren Maybach Landaulet som var en semi-cabriolet fick du punga ut med hiskeliga 900.000 euro! 2012 la man ner sina satsningar på namnet, men 2015 återuppstod det igen med en liten annan approach. Temat var fortfarande überlyx men utförandet var lite mer diskret och prislappen var lite mer "rimlig". Först ut var Mercedes-Maybach S 500 och den kostade från 1.369.000 kronor. Galet mycket pengar men ingen hade väl väntat sig att en fullsmetad S-Klass skulle vara billig. Men den kostade i alla fall inte över tre miljoner som tidigare. Åren har gått och för ett år sedan presenterade man alltså suven GLS med Maybach-behandling. Och en sådan får du för 1.620.000 kronor vilket i mina öron inte låter så extremt farligt för vad man får? Vanliga GLS har ett startpris på 862.900 kronor så Maybach-versionen är ju dubbelt så dyr, men jämfört med britterna (Rolls-Royce Cullinan och Bentley Bentayga känns den "billig". Du hittar den kompletta prislistan på länken nedan. Vilken lyx-SUV i detta segment skulle du välja om du hade möjlighet? Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Eldrivna trehjulingen Nobe kommer som cabriolet
Ska lanseras nästa sommar

Våren 2018 skrev vi om den gulliga lilla trehjuliga elbilen Nobe. Den har klassiska linjer men en modern drivlina och en trevlig interiör som bland annat bjuder på air condition. Nu presenterar man Nobe 200 C Lilian som är en cabbad version av bilen. Den här säger man ska lanseras nästa sommar. Vanliga Nobe med tak erbjuds i två stycken versioner men ingen har lanserats än. Det går dock att förhandsboka ett exemplar på länken. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Taket på en helt ny Tesla Model Y flög av på motorvägen
Och ändå hade köparen inte betalat för en cab

Tesla Model Y har ett stort glastak som är ganska trevligt. I alla fall när det sitter fast. Nathaniel Galicia Chien körde nyligen sina föräldrars bara några timmar gamla Model Y på en motorväg i Kalifornien när han helt plötsligt började höra massa vindbrus. Han trodde först att en ruta hade hissats ner men det visade sig vara något helt annat - några sekunder senare flög hela glastaket av bilen och helt plötsligt var bilen förvandlad till en cabriolet. Som tur var skadades ingen och bilen kunde köras tillbaka till återförsäljaren. Troligtvis har man helt enkelt missat att sätta fast taket ordentligt vilket är bedrövligt. Familjen fick erbjudande om att få bilen fixad och en lånebil under tiden, men de tackade nej och vill istället ha en annan bil. Om detta innebär en annan Model Y eller en bil från en helt annan tillverkare är oklart. Tesla har haft mängder med kvalitetsproblem och den här incidenten lär ju elda på dessa diskussioner ytterligare. Hey @elonmusk why didnx27t you tell us that Tesla sells convertibles now? Because the roof of our brand new model Y fell off on the highway pic.twitter.com/s8YNnu7m9L— Nathaniel (@TheNastyNat) October 5, 2020 Tumnagel
44.2°
+
Bobby Green
0

Det här är nya BMW 4-serie Cabriolet
Har tygtak istället för hardtop

Nu har det blivit dags för BMW att visa upp nya 4-serien som Cabriolet och den ser väl antagligen ut som väntat. Modellen anammar den helt nya designen som släpptes i somras och till skillnad mot föregångaren har denna ett tygtak istället för en tredelad hardtop. Detta ger bland annat lägre vikt, en snyggare taklinje och lite mer plats i bagaget när taket är nedfällt. Där går det nu in 255 liter mot tidigare 221. Taket har en glasruta baktill, öppnas och stängs på 18 sekunder och det går att operera i hastigheter upp till 50 km/h. Modellen får samma motoralternativ som 4-serie Coupé och toppversionerna är M440i och M440i xDrive som bjuder på en rak sexa på 3,0 liter som ger 374 hästar. En M4-version lär dyka upp så småningom. Lansering sker i mars nästa år. 420i Cabriolet kostar från 526.000 kronor och det blir den billigaste. Sen har vi 420d MHEV för 542.000 kronor, 430i för 557.000 kronor och sist men inte minst M440i xDrive MHEV för 748.000 kronor. Tumnagel
25.5°
+
Bobby Green
0

Doug spanar in en Lamborghini Centenario Roadster
Mer än en uppsminkad Aventador?

Det har nu gått fem år sedan vi för första gången fick se Lamborghini Centenario. Modellen baseras på Aventador men ser ännu lite fräsigare ut. I augusti 2016 presenterades den som Roadster, eller cabriolet som man också kan säga. En sådan har nu Doug DeMuro spanat in för att se hur den egentligen skiljer sig mot en vanlig Aventador. Tumnagel
36.8°
+
Bobby Green
0

Patentritningar visar nya BMW 4-serie som cab
Inga överraskningar

Nästa år kommer nya BMW M4 Cabriolet. Det borde innebära att vanliga 4-serie Cabriolet dyker upp innan det. Nu har patentritningar på denna version läckt ut och det ser väl ut som väntat misstänker jag. Tumnagel
13.5°
+
Bobby Green
0

Maserati presenterar sportbilen MC20
Erbjuds som elbil

Som utlovat har Maserati nu presenterat MC20 - deras nya lilla sportbil. Maserati själva beskriver modellen som en superbil och det här är ju egentligen en vidareutveckling av MC12 fast i ett något mildare utförande. Siffrorna för MC20 visar dock att den får vara med de stora grabbarna och leka. Motorn sitter placerad bakom kupén som består av en kolfiber-monocoque. Precis som vi har skrivit tidigare är maskinen en helt nyutvecklad V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo. Den har dubbla insprutnings-system och ett F1-inspirerat förkammarförbrännings-system med dubbla tändstift. Effekten anges till hela 630 hästar och vridet till 730 newtonmeter. Paketet är kopplat till en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på under 2,9 sekunder och toppfarten ligger på 325 km/h. Finfina siffror och effekten i kombination med att bilen väger under 1500 kilo är det som gör det. Måtten är 4,66 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,22 på höjden med en hjulbas på 2,7 meter. Innanför de 20 tum stora fälgarna sitter bromsskivor på 380 millimeter fram, 350 bak. Det finns keramiska att välja till och dessa är då tio millimeter större fram och bak. En intressant sak är att MC20 kommer att erbjudas som elbil. Den ska göra 0-100 på 2,8 sekunder och toppa 310 km/h. På en laddning ska man kunna ta sig 32 mil. Mer än så får vi inte reda på kring den versionen just nu. En cabriolet-variant är också på väg, om det gäller både för den med förbränningsmotor och elversionen återstår att se. Tillverkningen ska dra igång senare i år och en beställning går bra att göra nu. Prislappen börjar på 210.000 dollar. Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Klassiska Bubblan - fast 40 procent större
Coolt bygge!

Familjen Tupper älskar sin lilla Volkswagen Bubbla cabriolet från 1959. För att spexa till det lite bestämde de sig för att bygga en replika av den, fast 50 procent större. Den skulle dock bli för stor för vägen och olaglig, så de fick nöja sig med 40 procent istället. Resultatet blev trots detta rätt så maffigt och en riktig nackvridare när de är ute och kör. Kopian är baserad på en Dodge-pickup och har en Hemi-V8:a på 5,7 liter under skalet. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0

Rolls-Royce Dawn Silver Bullet ute på vägarna
Bil för den som tycker att baksäte är överskattat

Den som längtat efter en mer opraktisk och självisk version av Rolls-Royce Dawn cabriolet jublade troligtvis när företaget i mars presenterade planerna för Dawn Silver Bullet. Det är en version inspirerad av 20-talet där man helt enkelt har täckt över baksätet med en kåpa som ger ett annat utseende. Om det går att plocka bort denna är oklart men det verkar onekligen finnas ett vanligt baksäte där under. Nu har den första kundbilen av 50 stycken rullat av bandet i West Sussex och det är därför vi har fått dessa bilder som visar bilen vid Gardasjön. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Mahindra uppdaterar sin Jeep Wrangler-kopia
Det här är nya Thar

Mahindra fortsätter att strunta i att de inte får kopiera Jeep och presenterar nu nya Thar, som i princip exakt ser ut som en gammal Wrangler. Thar har dock lite tjockare stötfångare fram. Kunderna kan välja mellan tre stycken olika taktyper - fast monterat med tyg som går att rulla bak, hard top eller tygtak som går att fälla ned som en cabriolet. Även insidan osar gamla Wrangler och förutom en pekskärm på sju tum finns här även fejk-kolfiber. Man kan få bilen med plats för fyra eller sex personer. Under huven finns det två stycken alternativ - antingen en bensinfyra på 2,0 liter som ger 152 hästar eller en dieselfyra på 2,2 liter som ger 132 hästar. Till dessa kan man få manuell låda eller en sexstegad automat. Fyrhjulsdrift är standard. Thar lanseras i Indien den 2 oktober men vad den kommer att kosta är oklart. Tumnagel
35.6°
+
Bobby Green
0

Volkswagen T-Roc Cabriolet är så torr, så underbar!
Dubbla personligheter på hjul

Volkswagen är väl inte ett bilmärke som andas fest, spänning och passion direkt men de gör bilar som fungerar och som ändå gör många nöjda och glada, kanske just för att det är en bil och inte en passion. Deras småsuvar T-Cross och T-Roc (vad är det för namn egentligen?) vinner väl kanske inte heller några priser över spänning, även om Volkswagen själva tycker att T-Roc har "en uttrycksfull design". Bilen jag provkör är fullutrustad med R-line-paket och stora fälgar och ser faktiskt riktigt trevlig ut. Formatet är liten SUV, något som en del fnyser åt men som är älskat av många fler. Det finns något med att vara lite rejäl, sitta relativt högt och åka skönt utan att för den sakens skull behöva köpa en gigantisk bil. Och så är det ju en väldigt populär klass som bara blir populärare, i juni var T-Roc den 13:e mest sålda bilen i Sverige. Tumnagel
35.5°
+
Roger Åberg
0

Nya Porsche 911 Turbo utan S
Coupé och Cabriolet presenterad

I mars dundrade Porsche ut nya Turbo S som hittills är det värsta du kan köpa av 992-generationen. Nu presenterar man 911 Turbo utan S som både Coupé och Cabriolet. Inte riktigt lika vassa som S men ändå inte blyga med sina 580 hästar. Motorn som är på 3,8 liter har nu symmetriska VTG-turboaggregat med elektriskt kontrollerade dumpventiler. Det sitter även piezo-injektorer för ännu bättre gasrespons och laddluftsystemet har förbättrats ytterligare. Resultatet är alltså 580 hästar vilket är 40 fler än föregångaren. Vridet har även det ökat med 40 newtonmeter till 750. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h går nu på snabba 2,8 sekunder vilket är en förbättring med 0,2 sekunder jämfört med förra 911 Turbo. Toppfarten anges till 320 km/h precis som tidigare. Saker som finns i tillvalslistan som i alla fall jag trodde hade funnits tidigare är Sport- och Lättvikts-designpaket, sportchassi och sportavgassystem, men det här ska faktiskt vara första gången man kan få dessa grejer från fabrik. PASM-chassit är standard men det finns ytterligare ett som sänker bilen en centimeter till och gör den stabilare i högre hastigheter. Man kan även lägga till PDCC som är hydrauliskt aktiva krängningshämmare och keramiska bromsar med tiokolvs (!) fasta bromsok fram. Gjutjärnsskivor som mäter 408 millimeter fram och 380 bak är standard. Spårvidden har ökat 42 millimeter fram och bilen rullar på 20-tummare skodda med 255/35-däck fram, 21-tummare med 315/30-däck bak. För att få plats med de bredare doningarna har man även breddat karossen med 45 millimeter fram, 20 bak. Du kan beställa ditt exemplar från och med idag och för en 911 Turbo får du betala 2.020.000 kronor, 911 Turbo Cabriolet kostar från 2.170.000 kronor. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Genomgång av Lamborghini Sián Roadster
Bra glassätarbil

Förra veckan presenterade Lamborghini modellen Sián som Roadster. Här får vi oss en genomgång av den nya modellen som endast tillverkas i 19 stycken exemplar som givetvis redan är sålda. Modellen med fast tak kommer man dock bygga 63 stycken av, så där har du fortfarande chans att knipa ett exemplar. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Företag fixar cab av din Tesla Model 3
Men vill du verkligen det?

Simone Giertz satte vinkelkapen i sin Tesla Model 3 och skapade en pickup. Men är det en cabriolet du vill ha istället och inte har verktygen kan Newport Convertible Engineering hjälpa dig med jobbet. De kapar helt enkelt av taket, monterar en störtbåge och hänger dit ett tygtak du kan fälla över sittbrunnen när vädret är trist. Men så vidare värst vackert blev det inte, eller vad tycker ni? Företaget tar 29.500 dollar för konverteringen, men då är cabtaket fortfarande manuellt. Vill du att det ska vara eldrivet får du lägga på ytterligare 10.000 dollar. Tumnagel
23.0°
+
Bobby Green
0

Lamborghini Huracán Evo RWD nu även som cabriolet
Möt sommaren med taket nere

I början av året rullade Lamborghini ut en version av Huracán Evo med bara bakhjulsdrift. Nu presenteras Spyder-versionen av denna vilket alltså innebär att man får ett tygtak man kan fälla bort när vädret är trevligt. Precis som i versionen med hårt tak bjuds det på en V10:a på 5,2 liter som ger 610 hästar och 560 newtonmeter i vrid. Det räcker för att man ska kunna ta sig från stillastående till 100 km/h på bara 3,5 sekunder. Det roliga är slut först vid 324 km/h. Taket tar 17 sekunder att fälla bort och det kan man göra i hastigheter upp till 50 km/h. Prislappen säger 175.838 euro innan skatt. De första kunderna ska få sina bilar nu i sommar. Bygg ditt exemplar på länken nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! 15 år sedan Bugatti Veyron körde över 400 km/h
Imponerande bedrift

För 15 år sedan "chockade" Bugatti världen genom att köra över 400 km/h med modellen Veyron - en bil som man fick köra med på gatan. Det var då ingen annan tillverkare som gjort samma sak med en serietillverkad modell. Målet var att klå rekordet Porsche 917 hade på Les Hunadières-rakan vilket innebar att man var tvungen att passera 406 km/h. Det lyckades man med och hastigheten blev när den var avräknad 407 km/h. Bakom ratten satt testföraren Uwe Novacki. För att nå siffran hade ingenjörerna utvecklat en ny W16-motor på 8,0 liter som fått inte mindre än fyra turboaggregat. Effekten låg på 1001 hästar och vridet på 1250 newtonmeter. Sanslösa siffror för något man kunde ta till glasskiosken. Kraften skickas till alla fyra hjulen via en sjustegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h går på bara 2,5 sekunder, 0-200 på 7,3 och 0-300 på 16,7. I juni 2010 klådde man sitt egna rekord med 1200 hästar starka Veyron 16.4 Super Sport som lyckades nå 431 km/h. I april 2013 körde man även 408,8 km/h med Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse vilket gjorde den till världens snabbaste gatlegala cabriolet. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Harry kör Aston Martin DBS Superleggera Volante
Snabb cab

Harry Metcalfe fick möjligheten att köra Aston Martins snabbaste cabriolet någonsin och så här såg det ut. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Skoda Scala som cabriolet
Koncept byggt av studenter

Har du funderat på om Skoda inte skulle ta och bygge en cabbad version av modellen Scala? Inte det? Nej, ingen annan heller. Jo, ett gäng finns det faktiskt - designstudenterna hos Skoda. Det är nämligen deras senaste projekt och den sjunde konceptbilen man bygger. Nu får vi se skisser på projektet som kommer att presenteras i juni. Vad tycks? Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Porsche presenterar nya 911 Turbo S
Din från 2.375.000 kronor

Precis som utlovat rullar Porsche nu ut flaggskeppet i 911-serien - Turbo S. Den presenteras som både coupé och cabriolet direkt och oavsett vilken du väljer kommer du att få en vagn som bjuder på rejäl prestanda. I baken huserar en ny dubbelturbomatad 3,8-liters boxersexa som ger hela 650 hästar och 800 newtonmeter. Den är kopplad till en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h avverkas på kvicka 2,7 sekunder och det roliga är slut först vid 330 km/h. Karossen har breddats 45 millimeter framtill och bredden där mäter nu totalt 1,84 meter. Bredden över baken har ökat 20 millimeter till 1,9 meter. Den ökade spårvidden tillsammans med ännu bättre aerodynamik och hjul med olika dimensioner fram (20 tum med 255/35-däck) och bak (21 tum med 315/30-däck) ska ge riktigt sportiga köregenskaper. Det finns numera reglerbara kylklaffar fram och en ännu större vinge bak för mer downforce. Bilen ska finnas hos återförsäljarna från och med slutet av maj 2020. 911 Turbo S kostar från 2.375.000 kronor medan du får betala från 2.525.000 kronor för Turbo S Cabriolet. Mer information i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0

Rykte Volkswagen kan ha en eldriven sportbil på gång
BlueSport 2.0?

2009 presenterade Volkswagen den lilla sportbilen BlueSport som koncept. Den hade dieselmotor placerad i mitten och även om det många gånger sagts att den ska bli verklighet så har det aldrig skett. Nu snackas det om att Volkswagen har en eldriven sportbil på gång - kan det kanske bli så att BlueSport får nytt liv med elmotor igen? Ryktena säger att det är något på gång i alla fall och att modellen kommer att erbjudas både som coupé och cabriolet. Den kommer att baseras på MEB-plattformen som även ID.3 bygger på och ett gäng med designstudier ska redan vara framtagna. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Det här är Mulliners nya Bentley Continental GT cabriolet
Lyxar till lyxbilen ytterligare

Bentleys tillfixar-avdelning Mulliner har nu lagt sin hand på modellen Continental GT i cabriolet-utförande och så här ser den ut. Det här är inte Bentley Bacalar som vi skrivit om tidigare, den avtäcks först den 3 mars. Mulliners version får 22 tum stora polerade och lackade fälgar med kåpa som alltid håller sig i nivå precis som hos Rolls-Royce. Grillen är också ny och den har fått sig en diamant-design för att skilja sig mot vanliga pöbel-Continental. Diamant-temat fortsätter på insidan i bland annat hur stygnen på klädseln är lagda. För övrigt innehåller kupén 400.000 stycken stygn. I mittkonsolen sitter en speciellt framtagen Breitling-klocka och det finns ett ljudsystem från Naim med 18 stycken högtalare. Givetvis finns det mängder av olika färgval att göra och bara för utsidan har man 61 stycken speciellt framtagna lackalternativ. Hittar man inget man gillar där kan Mulliner givetvis ta fram en speciell färg just åt dig. Premiär blir det i Genève. Pris har inte annonserats för tillfället. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Aston Martin rullar ut nya Vantage Roadster
Har världens snabbaste tak

I oktober gav Aston Martin oss en första glimt av nya Vantage Roadster och precis som utlovat presenteras den nu i produktionsutförande. Lägg märke till att man har valt att skippa namnet Volante för sina cabrioleter och nu istället bara kör på Roadster. Här har vi en tvåsitsig sportbil med tygtak som går att fälla bort så att man ännu bättre kan höra den dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter sjunga ut sina 510 hästar och 685 newtonmeter i vrid. Maskinen är kopplad till en åttastegad automatlåda från ZF som driver bakhjulen. 0-100 km/h avklaras på 3,7 sekunder och låter man taket vara stängt är toppfarten 306 km/h. När det är dags att släppa in solljuset tar taket 6.7 sekunder på sig att öppna och 6,8 att stänga vilket tydligen gör detta till världens snabbaste tak. Du kan förbeställa en Vantage Roadster nu och prislappen börjar på 161.000 dollar. De första kunderna ska få sina bilar under tredje kvartalet. Tumnagel
43.6°
+
Bobby Green
0

BMW sålde fler M-bilar än Mercedes sålde AMG-bilar förra året
Siffrorna väntas öka även i år

Siffrorna för 2019 är inne och de visar att BMW sålde 135.829 stycken M-bilar förra året. Försäljningen ökade med 32,2 procent och en bidragande orsak är modellerna X3 och X4 M och M8 Coupé och Cabriolet. Siffrorna innebär att BMW sålde fler M-bilar än vad Mercedes sålde AMG-bilar och noterar försäljningsrekordet med texten "most successful manufacturer in its segment for the first time". USA var den största marknaden och där lyckades man sälja 44.442 stycken bilar. På plats två hittar vi Tyskland med 26.110 exemplar och på plats tre Storbritannien med 17.688 bilar. BMW räknar med att siffrorna ska fortsätta öka under 2020 och i år kommer M8 Gran Coupé, M2 CS och nya X5 och X6 M att hitta ut till handlarna. En ny M3 Sedan och M4 Coupé kommer också att presenteras. De två sistnämnda förväntas använda sig av samma raka turbomatade sexa som sitter i X3 M och X4 M. I standardutförande ger den 480 hästar och i Competition-version 510. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Volkswagen T-Roc Cabriolet blir din för 339.900 kronor
Går nu att beställa

I somras presenterade Volkswagen modellen T-Roc som cabriolet, trots att ingen i hela världen hade bett om detta. Nu går det i alla fall att lägga en beställning om man skulle vara sugen och då får man vara beredd på att låta minst 339.900 kronor försvinna från kontot. Lanseringen sker senare i vår. För pengarna får man en framhjulsdriven bil med 150 hästar och sjustegad dubbelkopplingsåda. Taket tar nio sekunder att fälla bort och har man valt till BeatsAudio-systemet på 400 watt kan man därefter spela dunkadunka så att alla hör. På tillvalslistan finns även dragkrok. Läs mer om bilen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
30.2°
+
Bobby Green
0
2019

Regular Car Reviews kör kul Kei - igen
Honda Beat från 1991

Den senaste bilen som Regular Car Reviews har testat är urgulliga Honda Beat. Det är en liten tvåsitsig cabriolet i Kei-segmentet. Den har motorn bak, bakhjulsdrift och enligt den här videon känns den nästan som en Ariel Atom. Det är såklart en överdrift men oj vad jag vill ha en ändå. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Nya Corvette som cab hälsar på hos Jay Leno
Blir först med att köra bilen utanför GM

I början av förra månaden presenterade Chevrolet den cabbade versionen av nya Corvette. Nu har Jay Leno som den första personen utanför GM fått provköra bilen, och så här såg det ut. Bilen Jay fick ratta är en förserie-prototyp, produktionen drar igång först i början av nästa år. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida