m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Crysis Remastered ute nu
Will it run Crysis? Ja!

Nu är spelet äntligen här! Eller på PC och konsol, för att vara exakt. Crysis Remastered har släppts till PC, Xbox One och PS4 och kommer med en rad förbättringar som ray tracing-effekter, bättre ljuseffekter och PC-spelare kan kräma upp spelet till 8K. Bonusvideo nedan där LinusTechTips-gänget lirar Crysis Remastered med nya RTX 3080. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Kika på Crysis Remastered i 8K
I krävande Can It Run Crysis?-läget

Crysis Remastered kommer släppas 18 september till PC, PS4 och Xbox One och en ny trailer för spelet har släppts där Crytek visar hur spelet kan se ut på rackarns kraftfulla datorer. Mer specifikt får vi se spelet rulla i 8K-upplösning i det tyngsta grafikläget Can It Run Crysis?, vilket enligt utvecklarna ska vara kämpigt även för datorer som kör Nvidias nya RTX 3090-kort. Trailern visar bland annat upp Cryteks imponerande SVOGI-teknik, vilket står för sparse voxel octree global illumination, som praktiskt taget är mjukvarubaserad ray tracing och ska förbättra ljusupplevelsen i spelet rejält. Tumnagel
38.0°
+
André Stray
0

Digital Foundry tar en titt på Crysis Remastered
Hur ser ray tracing ut på konsol?

Nästa vecka kommer Crysis Remastered släppas till PC, PS4 och Xbox One och Digital Foundry har fått besöka utvecklarna för att undersöka hur konsolversionen av spelet presterar. Mer specifikt är det Xbox One X-versionen av spelet som hamnar under luppen och den versionen levererar ett förvånansvärt bra ray tracing-resultat, även om det finns begränsningar som att upplösningen sänks till runt 1080p när ray tracing är aktiverat. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Crysis Remastered släpps 18 september
Finputsningen verkar ha gett resultat

Tidigare i somras läckte en trailer för Crysis Remastered och trailern fick en hel del skit för att i vissa sekvenser sett ut som en nedgradering jämfört med det 13 år gamla originalet. Crytek och Saber meddelade kort efter den läckta trailen att spelet kommer skjutas upp från 23 juli, men vi fick inget nytt releasedatum. Nu har det kommit och spelet kommer släppas 18 september och kommer kunna spelas på PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
40.7°
+
André Stray
0

Crysis Remastered till Switch har inte försenats
Släpps 23 juli som planerat

I april meddelade Crytek att deras klassiska FPS Crysis från 2007 kommer släppas i en uppfräschad version. Release skulle ske 23 juli, men nyligen bestämde man för att dra i nödbromsen efter en läckt trailer visade gameplay från den nya versionen med grafik som inte riktigt höll måttet. Crytek meddelade att spelets release kommer skjutas upp på obestämd tid för att kunna göra spelet aningen finare. Något förvånande gällde uppskjutet tydligen inte Switch-versionen av spelet och den kommer släppas som planerat 23 juli. Troligtvis beror detta på att Switch-versionen är så bra som den kan vara, så det finns ingen anledning att skjuta upp den versionen. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Crytek skjuter upp Crysis Remastered efter läckt trailer
Vill förbättra grafiken

Tidigare i april blev det känt att en remastrad version av Crysis skulle släppas under sommaren. Nyligen läckte en trailer för spelet och trailern lämnade en bitter eftersmak hos många tittare. Trailern, som ni för övrigt kan skåda ovan, levererade inte den urläckra grafik spelserien är känd för och vissa hävdar att spelet ser ut som originalspelet med lägsta grafikinställningar. I trailern fick vi reda på att spelet skulle släppas 23 juli, men efter att kritik började dyka upp gällande grafiken i trailern så har Crytek bestämt sig för att skjuta upp releasen på obestämd tid. När nytt releasedatum kommer presenteras är för tillfället okänt, men förhoppningsvis behöver vi inte vänta allt för länge innan vi får lägga vantarna på Crysis igen. Tills dess får vi lira originalversionen. Tumnagel
39.1°
+
André Stray
0

Crytek presenterar Crysis Remastered
Kommer få spelhårdvara att smälta i sommar

Igår råkade Crytek spoila sin egen överraskning genom att publisera en sida för Crysis Remastered lite i förtid, men nu har spelets presenterats officiellt. Crytek har bekräftat att spelet kommer släppas i sommar och kommer vara spelbart på PS4, Xbox One, PC och Nintendo Switch. Den nya versionen av spelet har Crytek tagit fram tillsammans med Saber Interactive, som tidigare jobbat med Switch-versionen av Witcher 3. Den remastrade versionen kommer komma med lite tjusigare grafik som bland annat stöd för mjukvarubaserad ray tracing, vilket kommer erbjuda en lite mer visuell upplevelse. Tumnagel
44.0°
+
André Stray
0

Crytek råkar bekräfta Crysis Remastered
Nya versionen kommer till PC, PS4, Xbox One och Switch

Den senaste tiden har det ryktats om att en remastrad version av klassiska Crysis är på ingång. Och det verkar som att ryktena stämde. Crytek har i förtid råkat leverera information om Crysis Remastered via sin hemsida och Twitter-användaren lashman lyckades ta en skärmdump på sidan innan den plockades ner igen. I spelets beskrivning på sidan får vi reda på att den remastrade versionen av spelet kommer med flådigheter som förbättrad grafik och med högupplösta texturer: "Crysis Remastered brings new graphic features, high-quality textures, and the CRYENGINEx27s native hardware - and API-agnostic ray tracing solution for PC, PlayStation, Xbox, and - for the very first time - Nintendo Switch." Som ni ser ovan kommer Crysis Remastered inte bara släppas till PC, PS4 och Xbox One, utan även Nintendos hybridkonsol Switch, vilket är rätt galet. En officiell presentation av spelet lär dyka upp inom en snar framtid. Tumnagel
43.8°
+
André Stray
0

Crytek tar CryEngine till Switch med Warface
Spelet har även fått en ordentlig uppdatering

Cryteks free-to-play-spel Warface har rullat stadigt sedan 2012 och nu är det dags för Switch-spelare att hoppa in i kriget. En port av spelet har släppts till Nintendos hybridkonsol och erbjuder ungefär samma upplevelse som på Playstation 4 och Xbox One, med lite grafiska ändringar och unika funktioner som drar nytta av kontrollmöjligheterna på Switch. Upplösningsmässigt kommer spelet rulla i 720p i dockat läge och i handhållet låses upplösningen till 540p. Spelet rullar i 30fps i båda upplösningarna. Som plåster på pixelsåren får spelare dock möjlighet att sikta med JoyCon-kontrollernas rörelsefunktioner samt lite bra vibrationer med HD Rumble. Switch-versionen är inte den enda nyheten. Spelet har även fått en ny uppdatering vid namn Titan, som varit tillgänglig till PC sedan i höstas, som bland annat lägger till en ny klass. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0
2018

Digital Foundry tar en titt på Crysis
Hur kan spelet fortfarande vara så krävande?

Crysis släpptes för mer än tio år sedan, men spelet kan fortfarande få de mest kraftfulla bestarna att gå på knäna. Digital Foundry har tagit en ordentlig titt på spelet och har släppt en ny video där de pratar just detta. Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0
2017

Warface får ett Battle Royale-läge
Men bara för 16 spelare

Cryteks onlineskjutare Warface kommer få sig ett nytt Battlegrounds-inspirerat spelläge där upp till 16 spelare ska strida mot varandra på en större karta. Precis som i andra Battle Royale-spel så krymper spelytan allt eftersom och spelare blir tvungna att strida på allt mindre ytor. Detta spelläget kommer dock inte finnas där permanent utan kommer endast vara tillgängligt under en begränsad tid. Det är för tillfället när Crytek kommer släppa detta spelläge men det antyds att det kommer dyka upp innan årets slut. Warface är gratis att spela och kan hittas här. Tumnagel
35.8°
+
Frode Wikesjö
0

Robinson: The Journey har nu stöd för HTC Vive
Går redan att ladda hem

VR-spelet Robinson: The Journey har expanderat till en ny plattform. Spelet har nu nämligen stöd för HTC Vive och kan laddas ner via Steam. Priset är satt till 39,99 euro. Spelet är utvecklat av Crytek, släpptes för första gången förra året och har funnits till Playstation VR och Oculus Rift. Tumnagel
38.2°
+
Emmy Zettergren
0

Veckans snabblänkar
Ny vecka, nya länkar, ny skärmdump

* Spela spelet på bilden * Solidus Snake Voice Actor John Cygan Has Passed Away * How A Witcher 3 City Was Built * Culdcept Revolt Overview Trailer ~ 3DS * Crytek Teasing New Game “Hunt: Showdown” * Cuba’s piracy-fueled love affair with gaming, pop culture * Sea of Thieves technical alpha coming to PC this weekend * PS4 Exclusive Let It Die Hits 3 Million Downloads * Why a Dutch NGO funds Cuban game journalism * New Battlestar Galactica Strategy Game Coming To PC * PlayStation vs Xbox Console Wars Fan Film in the Works * New Super Nintendo game coming out after almost 20 years * Svenskt spelbolag växer snabbt: "Fortfarande en liten aktör" * Harvest Moon is heading to Switch and PC for the first time ever * Ace Combat 7 delayed to 2018, first non-VR gameplay coming at E3 2017 * Old Leaked Design Documents Show What Prey Couldx27ve Been * The Bootleg Amiibo Business Is Booming, Thanks To Nintendo * How Cuban game devs balance tense relationship between propaganda and creativity Tumnagel
37.3°
+
Frode Wikesjö
0

Rykte Alien: Isolation verkar ha en uppföljare på gång
Ruuuuuuuun!

Ett rykte florerar just nu som säger att Creative Assembly är på gång med en uppföljare till uppskattade Alien: Isolation. En trevlig, eller obehaglig, nyhet beroende på hur man vill se på det. Ryktet kommer från nummer 135 av Official Playstation Magazine. Enligt deras källor är det nämligen ett nytt Alien-spel som står på agendan nu när Halo Wars 2 är släppt. Nyligen expanderade dessutom Creative Assembly i och med uppköpet av studion Crytek Black Sea som fått det nya namnet Creative Assembly Sofia. Så oavsett om det verkligen är ett nytt Alien på gång eller inte så kokar det i alla fall i företagets gryta. Tumnagel
44.1°
+
Emmy Zettergren
0

Sega köper Crytek Black Sea
Gör utvecklarna till en del av Creative Assembly

Som känt har Crytek lite ekonomiska bekymmer och har börjat rekonstruera företaget samt skalat ner arbetskraften rätt rejält. Nu har det blivit känt att Crytekt Bulgarien-baserade studio Crytek Black Sea, där drygt 60 utvecklare jobbar, har sålts till Sega. Crytek Black Sea kommer bli en del av Creative Assembly och studion kommer byta namn till Creative Assembly Sofia. Vad Creative Assembly Sofia kommer jobba med i framtiden är för tillfället okänt. Creative Assembly håller för tillfället på att jobba med en uppföljare till Total War: Warhammer, ett nytt historiskt Total War-spel samt ett par andra projekt. Ovan ser ni en teaser för Arena of Fate som Crytek Black Sea jobbat på i ett par år. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

GTA-veteranen Leslie Benzies öppnar ny spelstudio
Jobbar på spelet Everywhere

Leslie Benzies, som tidigare varit chef för Rockstar North och producent för GTA-serien, har öppnat en ny spelstudio för att jobba på sitt nya spel Everywhere. Dessutom har han knutit till sig en annan spelveteran till projektet. Ansvarig för den nya studion blir nämligen Kristoffer Waardahl som tidigare varit chef för Cryteks studio i Ungern. Det här blir den tredje instansen som jobbar med spelet. Två andra kontor har redan inlett arbetet i Edinburgh och Los Angeles. Spelet kommer att baseras på den öppna spelmotorn Lumberyard från Amazon. Leslie säger själv att han vill sudda ut gränsen mellan verklighet och simulerad verklighet samt skapa en plattform där användare både kan bli underhållna men även underhålla andra. Everywhere är fortfarande bara ett arbetsnamn och detaljerna om spelet är få. Så vi får helt enkelt vänta och se vad Leslie och hans anställda har för sig. Tumnagel
39.8°
+
Emmy Zettergren
0

Lång teaser för TimeSplitters Rewind
Rätt så värdelös dock

TimeSplitters Rewind har varit på gång ett tag men sen det offentliggjordes för dryga tre år sen har vi inte sett allt för mycket från spelet. Men nu verkar det dock som det börjar hända saker då det i dag dök upp en rätt så utdragen teaser för spelet. Trots att teasern är lång så får man inte se något från spelet men det man får se dock är numret 2017 vilket ju antyder att spelet kommer släppas i år. TimeSplitters Rewind ska innehålla alla flerspelarlägen samt alla utmaningar från de tre Timesplitters-spelen. Flerspelarläget kommer nu stödja upp till 16 spelare online dock har man tidigare sagt att man inte kommer erbjuda split-screen. Spelet är än så länge endast bekräftat för släpp på PlayStation 4 och Windows men man har sagt att det även kan komma till andra plattformar. Tumnagel
35.9°
+
Frode Wikesjö
0
2016

Star Citizen byter spelmotor
Fyra år in i utvecklingen

Roberts Space Industries har jobbat med mastodontspelet Star Citizen i drygt fyra år och spelmotorn som används har varit Cryteks Cryengine. Nu meddelar RSI att de lagt Cryengine på hyllan och kommer i stället börja använda Amazons spelmotor Lumberyard. Roberts Space Industries-chefen Chris Roberts säger detta om övergången: We’ve been working with Amazon for more than a year, as we have been looking for a technology leader to partner with for the long term future of Star Citizen and Squadron 42. Lumberyard provides groundbreaking technology features for online games. Because we share a common technical vision, it has been a very smooth and easy transition to Lumberyard. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0

Crytek stänger flera studior
Erkänner att de har problem

Under förra veckan kom rapporter om att anställda vid Crytek inte fått betalt på flera månader. Nu meddelar spelföretaget att de stänger några av sina studior och koncentrerar utvecklingen. I ganska luddiga ordalag säger de att de ska återgå till sin kärnutveckling. Utvecklingen kommer nu helt att ske i Frankfurt och Kiev där de ska fortsätta att utveckla blockbusters. Spelmotorn CryEngine kommer att vara en fortsatt central del i utvecklingen. För övriga studios verkar det som om Crytek helst vill se att någon annan tar över dem och dess anställda. De skriver i sitt uttalande att de vill försöka säkra en smidig övergång. "All other development studios will not remain within Crytek and management has put plans into action to secure jobs and to ensure a smooth transition and stable future." Crytek har utvecklat spel liksom Far Cry, Crysis 1, 2 och 3 samt Homefront 2 och Ryse: Son of Rome. Tumnagel
32.1°
+
Emmy Zettergren
0

Svensk grafiker vill stämma Crytek för utebliven lön
Hoppas få hjälp med finansieringen

Nyligen kunde vi rapportera om rykten som gäller Crytek där flera anställda hävdar att de inte fått betalt på flera månader. En som är upprörd över utebliven lön är den svenska grafikern Ludvig Lindqvist som tidigare jobbat hos Crytek. Han vill nu stämma spelföretaget för att de inte betalat honom. För att få hjälp att betala kostnaderna för att stämma företaget har han sökt hjälp med finansieringen via GoFundMe. Än så länge verkar det dock gå trögt med insamlingen då han fått in 30 euro av 20.000. Ludvig Lindqvist skriver på GoFundMe att han tidigare arbetat på Cryteks huvudkontor i Frankfurt mellan mars 2015 och december 2016. Med andra ord har han precis slutat och anledningen var utebliven lön i två månader. Han skriver också att alla anställda på Crytek sitter i samma situation och att lönerna som betalats ut sedan maj 2016 varit försenade. Anledningen till att han vill stämma företaget är att han anser att den uteblivna lönen gjort att hans privata ekonomi blivit väldigt ansträngd. Tumnagel
41.3°
+
Emmy Zettergren
0

Crytekanställda säger att de inte har fått betalt på månader
Rykten säger att företaget krisar

Flera anställda på spelföretaget Crytek hävdar att de inte har fått sin lön som utlovat. Nu sprids uppgifterna snabbt över nätet och rykten börjar florera om att företaget är i kris. En av de som uttalat sig säger till Polygon att han jobbar heltid hos Crytek men att han inte fått betalt de senaste två månaderna. De fem månaderna innan dess ska lönen dessutom ha kommit mellan två och fyra veckor för sent. Nu har Polygon frågat Crytek hur det ligger till, men ännu inte fått svar. Det är inte första gången spelföretaget dras med problem, om nu det de anställda säger är sant. År 2014 fick företaget genomgå en omorganisation där även delar av företaget såldes av. Även då fick flera anställda gå utan lön i flera månader. De nya klagomålen gäller huvudstudion i Frankfurt. Men enligt en anställd påverkar de ekonomiska problemen även företagets andra delar. Han meddelar, via en bild på imgur för två dagar sedan, att varken han eller hans kollegor fått betalt på sex månader och att ingen vågar prata om det. "People are afraid to speak out because we are continuously told “Thank you for your continued efforts through this difficult time” and “You don’t understand because you don’t see the whole picture like we do— wages are coming soon. The brothers had a meeting a few months ago and assured everyone that the issue was finally fixed and there should be no more problems. That is not the case. People are still working without pay. This isn’t just here in Germany, this is in all of our offices as far as I can tell." Tumnagel
21.0°
+
Emmy Zettergren
0

Permanent VR-anläggning har öppnat i Paris
Allmänheten kan testa VR

Om man är sugen på att att testa virtuell verklighet men inte har tillgång till något headset finns det nu ett annat alternativ. I alla fall för de som bor i eller åker till Paris. Där har nu Europas största permanenta VR-anläggning öppnat. Anläggningen är en del av Frankrikes tredje största biosalong och besökare kommer att kunna testa Oculus Rift, HTC Vive, MSI VR och PSVR. Totalt finns det tolv olika VR-enheter på plats med möjlighet att testa spel som Eagle Flight och Assassinx27s Creed Experience VR från Ubisoft samt The Climb från Crytek och Star Wars Battlefront Rogue One X-Wing VR Mission från EA. Att spendera 20 minuter i VR-hallen kommer att kosta 12 euro medan 20 euro ger besökarna 40 minuter i hallen. Tumnagel
43.4°
+
Emmy Zettergren
0

Lite gameplay från VR-spelet Robinson: The Journey
Akta dinosaurien!

Här har vi lite mer gameplay från det kommande spelet Robinson: The Journey som är på gång från Crytek för PlayStation VR. I spelet spelar man som en ensam överlevande från rymdskeppet Esmeralda som kraschlandat på en okänd planet. Spelet kontrolleras med hjälp av handkontrollen och genom att titta omkring med headsetet. Man tar sig genom spelet genom att lösa diverse klurigheter och undvika världens olika dinosaurier. Tumnagel
41.4°
+
Frode Wikesjö
0

Tuff Warhammer 40K-kortfilm
Riktigt bra

Erasmus Brosdau jobbar till vardags för Crytek som art director. Men under sex års tid har han på sin fritid kokat ihop en högst inofficiell Warhammer 40K-kortfilm. Kortfilmen heter The Lord Inquisitor och är skapad i CryENGINE-baserade FilmEngine. De första åtta minuterna från The Lord Inquisitor kan beskådas ovan men om man vill se hela kortfilmen får man snällt vänta till nästa år. Tumnagel
46.3°
+
Frode Wikesjö
0

Veckans snabblänkar
Ny vecka, nya länkar, ny skärmdump

* Spela spelet på bilden * Rocketskid: Platinum Tease Vanquish PC Port * The Best Resident Evil Cosplay Of 2016 * Resident Evil 7 herbs revealed * An Army Of Pikachu Invades This Japanese City Every Year * The Power Of Cosplay Make-Up * Overwatch Cosplayers Critique Overwatch Porn * The Smiths and PETA release Meat is Murder game * Xbox One S converted into a road-ready laptop * You can ring bells in Destiny: Rise of Ironx27s new social hub * Falco and Fox trump Mario in this beautifully-choreographed Smash Bros. * Assetto Corsa Video Shows Comparison Between DualShock 4 And A Steering Wheel * 30 minute documentary about Mega Man Legends 3x27s cancellation * Square Enix Confirms Dragon Quest X’s Development For Nintendo NX Alongside The PS4 Version * Starbreeze devs form virtual reality startup, First Contact Entertainment * Telltale Games is teasing something to do with Mr. Robot * New Robinson: The Journey video offers a closer look at Crytek’s PS VR exclusive * This knockoff Pokémon Go app is the the stuff of Satan’s nightmares Tumnagel
37.1°
+
Frode Wikesjö
0

Kolla in Oculus trailer för Oculus Touch
Handkontroller för den virtuella verkligheten

Oculus skriver på sin blogg att det kommer att släppas 30 spel till Oculus Touch, det vill säga spel som använder sig av Oculus kommande handkontroller. 20 av spelen ska vara helt nya och framtagna speciellt för att användas med Oculus Touch. Bland titlarna nämns bland annat Unspoken, Dead & Buried från Oculus Studios, Rock Band VR från Harmonix, VR Sports Challenge från Sanzaru samt Cryteks The Climb. Det finns forfarande inget släppdatum eller pris för Oculus Touch men jag antar att det borde komma någon gång i höst i samband med att spelen lanseras. Tumnagel
36.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

E3 2016 E3-trailer för Robinson: The Journey
Crytek-spel för PlayStation VR

Robinson: The Journey är ett äventyrsspel från Crytek som utvecklas exklusivt för PlayStation VR. Man spelar som en ensam överlevande från rymdskeppet Esmeralda som kraschlandat på en okänd planet. På denna planet finns det en massa dinosaurier som man då måste navigera sig genom för att förbli vid liv. Tumnagel
48.4°
+
Frode Wikesjö
0

Trailers för två spel till PlayStation VR
Volume: Coda och How We Soar

I dag visade Sony upp två spel som man kommer kunna spela med PlayStation VR när den väl släpps senare i år. Den första trailern, som man kan beskåda ovan, är för Volume: Coda och är en variant av Volume som släpptes till Windows, OS X samt PlayStation 4 förra året och till PlayStation Vita tidigare i år. Om man redan äger Volume till PlayStation får man Volume: Coda utan extra kostnad. Det andra spelet heter How We Soar (trailer nedan) och det kommer från Penny Black Studios som är en liten brittisk studio som består av före detta Free Radical- samt Crytek-anställda. Spelet går ut på att man skall flyga omkring med en enorm fågel och även detta är exklusivt för PlayStation VR. How We Soar släpps någon gång senare i år. Tumnagel
38.4°
+
Frode Wikesjö
0

Crytek släpper CryEngine på GitHub
Forka på

Crytek har lagt ut sin spelmotor CryEngine på Github. Det innebär att man nu kan ladda ner källkoden för spelmotorn och leka lite med den. Dock får man inte göra vad man vill då man inte får använda spelmotorn för att, till exempel, göra dedikerad militär-, hasardspels- eller porrmjukvara. Tumnagel
43.6°
+
Frode Wikesjö
0

Homefront: The Revolution är vad Homefront borde varit
Vi har provspelat singleplayer

Homefront, som släpptes våren 2011, var inte ett bra spel. Det hade en intressant premiss, Nordkorea ockuperar USA och så vidare, men utöver det var det bara ett generiskt FPS med extremt linjär bandesign. Med Homefront: The Revolution ville de nya utvecklarna, Dambuster Studios, rätta alla fel Kaos Studios gjorde. Homeftont: The Revolution har utvecklats i drygt fem år och under åren har det hänt en hel del med spelet. Det hela började med att THQ ville göra en direkt uppföljare till Homefront med samma spelupplägg, samma linjära bandesign, samma generiska skräp helt enkelt. THQ vände sig till Crytek UK, som bestod av före detta anställda från Free Radical Design, och bad dem utveckla spelet. Som bekant lades THQ ner under början av 2013 och rättigheterna till Homefront köptes upp av Crytek. Nedläggningen av THQ kom dock som en skänk från ovan för Homefront-utvecklarna då de efter Cryteks upphandling fick helt fria händer när det kom till Homefront-uppföljaren. Allting, förutom premissen, skrotades. I stället för en direkt uppföljare till Homefront skulle Homefront: The Revolution bli en reboot av spelet och i stället för ett linjärt FPS gick fokus över till att göra ett mer öppet och fritt spel med fokus på gerillakrigföring. Dramat tog dock inte slut efter THQ:s förfall. Under sommaren 2014 genomgick Crytek UK lite ekonomiska bekymmer som slutade med att Crytek sålde rättigheterna till Koch Media, Deep Silvers moderföretag, och utvecklarna från Crytek UK blev Dambuster Studios. Det är här vi har hamnat idag. Eller rättare sagt förra veckan när vi fick åka till ett pressevent i London där vi fick spela drygt sex timmar av det kommande spelet samt ta ett snack med några av utvecklarna från Dambuster. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0
Nästa sida