Quantcast
m

Steams stora sommarrea har dragit igång
Lagom till löningen

Lönen har kommit och den sitter på kontot och bara väntar på att spenderas. Då är det ju kalas att Valve har dragit igång den stora sommarrean på Steam och det finns massvis med trevliga erbjudanden att ta del av. Bland annat kan du lägga vantarna på kvalitetslir som A Plague Tale: Innocence för 15 euro, skapa nöjesfält i Planet Coaster för 9,5 euro, ta del av massiva strider i Total War: Warhammer 2 för 20,4 euro, smyga järnet i Metal Gear Solid V: Definitive Edition för 7,5 euro, slita demoner i stycke i DOOM Eternal för 30 euro, använda Kraften™ i Star Wars: Jedi - Fallen Order för 30 euro eller ta del av ett ordentligt äventyr i The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition för 3 euro. Steams stora sommarrea kommer hålla på fram till 9 juli. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Denuvo kommer försvinna från DOOM Eternal
Spelare inte helnöjda att det petades in efter release

DOOM Eternal fick nyligen en stor uppdatering som la till lite livskvalitetsgrejer och uppdateringar till Battlemode. PC-spelare fick en liten extra present i samband med uppdateringen och det var mjukvaran Denuvo Anti-Cheat, som likt Riot Vanguard behöver kerneltillgång i operativsystemet för att fungera. Det tog inte lång tid innan spelet reviewbombades på Steam på grund av detta, närmare 7.000 negativa recensioner, och det var rätt tydligt att id Software trampat lite i klaveret genom att implementera mjukvaran. id Software har via Reddit levererat en uppdatering kring det hela och meddelar att Denuvo Anti-Cheat kommer att plockas bort med nästa uppdatering av spelet: Despite our best intentions, feedback from players has made it clear that we must re-evaluate our approach to anti-cheat integration. With that, we will be removing the anti-cheat technology from the game in our next PC update. As we examine any future of anti-cheat in DOOM Eternal, at a minimum we must consider giving campaign-only players the ability to play without anti-cheat software installed, as well as ensure the overall timing of any anti-cheat integration better aligns with player expectations around clear initiatives – like ranked or competitive play – where demand for anti-cheat is far greater. id Software siktar på att släppa uppdateringen inom en vecka. Tumnagel
41.5°
+
André Stray
0

DOOM Eternal får köttigare demoner med uppdatering
Livar upp singleplayerkampanjen en skvätt

id Software har levererat lite information om den första stora uppdateringen som är på ingång till DOOM Eternal. Den största nyheten är att singleplayerkampanjen kommer livas upp en aning och få lite Soulsborne-liknande element med Empowered Demons. När du blir dödsmördad av ett monster under kampanjens gång kommer en uppbiffad version av demonen petas in på banan och om du tar kål på denna blir du belönad med extra hälsa, ammunition och erfarenhetspoäng. Utöver detta kommer uppdateringen med lite livskvalitetsändringar som balansfix. Sedan kommer det lite förbättringar i Battlemode som bättre antifusk-funktioner, ändringar i introduktionen och echelon leveling för folk som nått maxi nivå. När uppdateringen släpps är för tillfället okänt. id Software jobbar för fult med Update 1, samt det kommande DLC:t, och kommer erbjuda mer info om releasen inom kort. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

id Software talar ut om Mick Gordon-situationen
Gordon levererade inte i tid

Nyligen skrev vi om Mick Gordon, kompositören för DOOM och DOOM Eternal, som inte riktigt var helnöjd över musiksituationen i DOOM Eternal och sa att han inte skulle samarbeta med id Software igen. Det hela handlade om att id Software hade mastrat större delen av soundtracket och Gordon var inte helnöjd med resultatet. Detta ledde till att idx27s lead audio designer audio designer Chad Mossholder, som ansvarade för den kritiserade musiken i spelet, fått ta en hel del skit från internethjältar av olika slag. Nu har Marty Stratton, lead producer på DOOM Eternal, skrivit ett omfattande inlägg på Reddit där gänget går igenom händelseförloppet från id Softwares sida. I den förvånansvärt detaljerade genomgången får vi bland annat reda på hur Gordon inte kunnat leverera låtar till det officiella soundtracket, vilket i sin tur ledde till att soundtrack-släppet sköts upp en månad. Vi får även reda på att Gordon inte velat dela med sig av sitt material, vilket lett till att Mossholder varit tvungen att ta musik från spelet och klippt samman delarna för att leverera någon form av kompletta låtar till soundtracket. När det kommer till att Gordon inte vill samarbeta med id i framtiden så var detta en överraskning för id och Stratton skriver att detta inte varit något de diskuterat tidigare, men att Gordon och id inte kommer samarbeta med kommande DLC för DOOM Eternal. As for the immediate future, we are at the point of moving on and won’t be working with Mick on the DLC we currently have in production. As I’ve mentioned, his music is incredible, he is a rare talent, and I hope he wins many awards for his contribution to DOOM Eternal at the end of the year. I’m as disappointed as anyone that we’re at this point, but as we have many times before, we will adapt to changing circumstances and pursue the most unique and talented artists in the industry with whom to collaborate. Our team has enjoyed this creative collaboration a great deal and we know Mick will continue to delight fans for many years ahead. Inlägget i sin helhet har ni nedan. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

PUBG nu spelbart på Google Stadia
Google levererar en skvätt Stadia-nyheter

I slutet av förra veckan fick vi reda på att Google skulle snacka lite om kommande spel till spelstreamingtjänsten Stadia under kvällen och nu kan ni se vad Google har för speläss i rockärmen. I Stadia Connect-videon ovan får vi höra om kommande titlar till tjänsten och bland annat kommer EA-titlarna Star Wars: Jedi - Fallen Order, Fifa och Madden komma till Stadia i höst. Trevliga nyheter, men långt ifrån allt som presenterades. Stadia har fått ett gäng "nya" spel idag och dessa titlar är Octopath Traveler, fliyttsimulatorn Get Packed (som ser ut som en Moving Out-klon) samt PUBG. Den sistnämnda går att lägga vantarna på utan extra kostnad för Stadia Pro-prenumeranter. Senare i sommar kommer vi få tillgång till Rock of Ages: Make & Break, det kreativa spelet Crayta som ger en vibbar från både Minecraft och Fortnite samt båtactionsportspelet Wave Break som borde nöja folk som gillar de gamla Tony Hawk-spelen. Innan dessa spel släpps kommer vi få tillgång till brandmansspelet Embr som släpps som early access-titel 21 maj. Sist men inte minst fick vi reda på vilka titlar som Stadia Pro-prenumeranter kommer få lägga vantarna i maj och dessa spel är The Turing Test, Steamworld Heist och Zombie Army 4: Dead War. Hela Google Stadia-spektaklet kan ni skåda ovan. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0

DOOM-kompositören Mick Gordon verkar vara färdig med id Software
id har skitit i det blå skåpet

Kompositören Mick Gordon har levererat riktigt ösig musik till id Softwares DOOM och nysläppta DOOM Eternal, men det verkar inte som att Gordon kommer vilja samarbeta med spelutvecklaren i framtiden. Tidigare i april lade ljudentusiasten thatACDCguy upp ett inlägg på Twitter som visade våglängderna i låten BFG Division från DOOM och DOOM Eternal och det var rätt tydliga skillnader mellan låtarna. Mer specifikt var BFG Division i DOOM betydligt med dynamiskt mixad än motsvarigheten i DOOM Eternal, vilket gör att musiken låter lite plattare. När detta blev känt blev kompositören Mick Gordon tillfrågad vad som hänt med mixningen varpå Gordon svarade med att han endast mixat ett fåtal låtar i soundtracket för DOOM Eternal. Efter detta frågade Reddit-användaren Medical Milk Mick Gordon om han kommer jobba med nästa DOOM-titeln varpå Gordon svarade med att det troligtvis inte kommer ske. Gordon har även fått frågan om han kommer släppa sin versoin av DOOM Eternal-soundtracket och svaret på den frågan är ja. När det kommer ske är dock oklart. Och även om det sker kommer musiken i spelet inte ändras. DOOM-spelen är riktigt vassa i sig, men det har varit Mick Gordons musikaliska förmåga som höjt upplevelserna rejält. Om Gordon och id inte kommer samarbeta med kommande titlar, så känns det kort och gott som att det inte kommer bli en lika ösig upplevelse. DOOM Eternal-soundtracket har för övrigt börjat säljas hos Bethesda och kommer dyka upp på streamingtjänster inom kort. Tumnagel
33.0°
+
André Stray
0

Digital Foundry tar ännu en titt på Google Stadia
Hur fungerar streamingtjänsten idag?

Digital Foundry har ännu en gång grottat ner sig i Google Stadia och släppt en ny video där gänget går igenom hur Stadia preseterar i olika spel. Bland annat jämförs DOOM Eternal, The Division 2, Borderlands 3 och Ghost Recon: Breakpoint med sina motsvarigheter på Xbox One X och PS4 Pro. För att göra en lång historia kort så svackar Stadia efter när det kommer till input delay, men för att minska detta så mycket som möjligt bör du sikta på att köra renderingsläge med lägre upplösning och hög fps. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

DOOM Eternal-utvecklare reagerar på speedrun
What just happened?

Kampanjen i DOOM Eternal är ungefär 20 timmar, men om man inte har den tiden att lägga på spel så är det möjligt att klara spelet på under en halvtimme. Speedrunnern Xamide har för tillfället världsrekordet i DOOM Eternal då han klarat spelet på 27 minuter och i en ny video från IGN får vi se vad några utvecklare från spelet har att säga om det. Tumnagel
42.4°
+
André Stray
0

Hur strider i DOOM Eternal är uppbyggda
Mycket tanke bakom ösig action

id Software har levererat ett riktigt ösigt, köttigt och välpolerat FPS med DOOM Eternal. Striderna känns riktigt välpolerade och Doomslayer hoppar runt som en bepansrad ballerina samtidigt som demoner av olika slag slaktas. Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video där gänget går igenom hur striderna, eller specifikt en strid, är uppbyggd för att ge spelaren en balanseras pangpangupplevelse. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Digital Foundry kollar in Doom Eternal
id Tech 7 pressar konsolerna till max

De flesta som redan spelat Doom Eternal vet att det flyter på riktigt bra och är riktigt vackert, även på konsolerna. Men varför det lyckas med det försöker prestandafantasterna borta på Digital Foundry svara på i sin senaste tekniska analys. Så om du går igång på sådana här tekniska analyser så får du en nästan halvtimmes lång sådan i klippet ovan. Samma tekniska analys i textform hittas via länken nedan. Tumnagel
39.5°
+
Frode Wikesjö
0

DOOM Eternal och Animal Crossing: New Horizons ute nu!
I vilken värld kommer ni hänga i?

Idag är det 20 mars och det betyder att två anrika spelserier har utökats med nya upplevelser. Både DOOM Eternal och Animal Crossing: New Horizons släpps idag och erbjuder vitt skilda upplevelser. DOOM Eternal har släppts till PS4, Xbox One, PC och Google Stadia och Animal Crossing: New Horizons går att ladda ner till Nintendo Switch. Båda spelen har fått rackarns bra kritik och på Metacritic ligger DOOM Eternal på 88 poäng medan Animal Crossing: New Horizons snittar på 91 poäng, vilket kort och gott betyder att båda titlarna är ett par måsten i spelbiblioteken. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

ACG tycker till om DOOM Eternal
Det gör även andra spelmedier

DOOM Eternal släpps på fredag och utvalda spelmedier har fått tillbringa lite kvalitetstid på demonockuperade jorden. Ovan och under har ni flera videorecensioner av spelet. För att göra en lång historia kort verkar DOOM Eternal generera en hel del positiva recensioner genom att erbjuda samma ösiga action som föregångaren, men leverera massvis med nya element som gör att du måste använda olika strategier för att sänka bestarna. ACG:s åsikter har ni ovan och fler åsikter från bland annat IGN, Gamespot, CNET samt Rock, Paper, Shotgun har ni nedan. Länk till spelets Metacritic-sida, där ni hittar recensioner i textform, har ni här nere till vänster. Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0

IGN levererar åsikter om Animal Crossing: New Horizons
Det gör även andra spelmedier

På fredag måste vi ta beslut om hur vi ska underhållas under de kommande veckorna. Ska vi välja att slakta demoner av olika slag i DOOM Eternal, eller ska vi jobba på en egen semesterort i urcharmiga Animal Crossing: New Horizons? Svaret är helt individuellt, men ovan och under har ni åsikter från diverse spelmedier som tycker till om det sistnämnda spelet. För att göra en lång historia kort är Animal Crossing: New Horizons ett måste för Nintendo Switch-ägare. Värt att nämna är att spelet verkar vara lite mer segstartat jämfört med tidigare Animal Crossing-titlar, men alla nya möjligheter gör allt arbete värt i slutändan. Animal Crossing: New Horizons släpps 20 mars. Tumnagel
38.7°
+
André Stray
0

Släpptrailer för DOOM Eternal
Herrejävlar vad taggade vi är

id Softwares DOOM Eternal kommer släppas nästa fredag och undertecknad är i alla fall riktigt taggad på att slakta demoner till riktigt jävla ösig musik. I och med att det bara är en vecka kvar till släppet har utvecklarna släppt en sista trailer för spelet och denna kan vi skåda ovan. Givetvis är den full av helvetiska vyer, demoner av olika slag och en hel del köttig action. Precis som det ska vara. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Switch-version kommer senare i år. Tumnagel
44.8°
+
André Stray
0

DOOM Eternal kommer inte köra 4K på Stadia
Trots tidigare uttalande om "True 4K"

När Google presenterade Stadia och tjänstens kapacitet meddelade id Software att deras kommande spel DOOM Eternal skulle använda kapaciteten till fullo för att leverera spelet i sann 4K-upplösning. Nu har det visat sig att så kommer inte fallet vara. I stället kommer spelet rulla i 1800p och skalas upp till 4K, vilket troligtvis görs för att kunna nå 60fps. Även om 1800p är nog bra upplösning för många, så kan det vara lite tråkigt för Stadia Pro-prenumeranter som vill ta del av 4K-material som de blivit lovade. Tumnagel
31.3°
+
André Stray
0

Demoniska specskrav för DOOM Eternal
Lär svida som satan i plånboken

DOOM Eternal kommer äntligen nästa vecka och nu har vi fått reda på vad för komponenter som PC-spelare behöver för att kunna lira spelet som det ska upplevas. Och kraven pekar på att det kan vara bra att uppgradera hårdvaran en aning, speciellt om du vill nå upp 4K med 60fps eller 1440P med 120fps. Hur som helst så lyder specsrkraven i de tre olika nivåerna som sådan: Minimum (1080p/60 fps/Low Quality Settings): OS: 64-bit Windows 7/64-Bit Windows 10 Processor: ?Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better, or AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz or better Memory: 8 GB RAM Graphics: Nvidia GeForce 1050Ti (4GB), GTX 1060 (3GB), GTX 1650 (4GB), or AMD Radeon R9 280 (3GB), AMD Radeon R9 290 (4GB) or RX 470 (4GB) Storage: 50 GB available space Recommended (1440p/60 fps/High Quality Settings): OS: 64-bit Windows 10 Processor: Intel Core i7-6700K or better, or AMD Ryzen 7 1800X or better Memory: 8 GB RAM Graphics: Nvidia GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (6GB) or AMD Radeon RX Vega56 (8GB) Or: (1080p/ 60 FPS / High Quality Settings) Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB), Nvidia GeForce 970 (4GB), AMD RX 480 (8GB) Note : On GTX 970 only - set Texture Quality to Medium Storage: 50 GB available space PC Ultra-Nightmare (2160p/60 fps/Ultra-Nightmare Settings) OR (1440p/120 fps/Ultra-Nightmare Settings): OS: 64-bit Windows 10 Processor: Intel Core i9-9900K or better, or AMD Ryzen 7 3700X or better Memory: 16GB RAM Graphics: Nvidia GeForce RTX 2080 Ti (11GB) Storage: 50 GB hard drive space DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Tumnagel
39.5°
+
André Stray
0

DOOM Eternal rullar i 60 fps på PS4 och Xbox One
Oavsett vilken version

DOOM Eternal kommer släppas om några veckor och om ni funderar på vilken plattform ni ska spela på för att få en ordentlig spelupplevelse med 60 fps, så behöver ni inte göra det längre. Id Software-utvecklaren Billy Khan har via Twitter gett oss goda nyheter och berättat att spelet kommer rulla i 60 fps på Playstation 4, Playstation 4 Pro, Xbox One, Xbox One S och Xbox One S, så oavsett vilken konsol ni sitter på så kommer spelet vara sådär härligt ösigt. Khan nämner inte den kommande Switch-versionen och det vore rätt oväntat om även den versionen rullade i 60 fps. Så om du föredrar högre fps före portabilitet så är det nog bäst att köra spelet på Playstation, Xbox, PC eller Stadia. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till Playstation 4, Xbox One, PC och Google Stadia. Bonusvideo nedan med lite alternativa utstyrslar till Doomslayer. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

Hur soundtracket spelas in till DOOM Eternal
Så jävla metal

Bethesda och id Software har släppt en video från DOOM Eternal-produktionen där vi får en liten titt på hur arbetet med soundtracket gick till. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Stadia. Tumnagel
49.5°
+
André Stray
0

DOOM Eternal-utvecklarna snackar vapen
Lite kvällsnörderi

DOOM Eternal kommer erbjuda en ordentlig arsenal vi får använda för att ta kol på demoner av olika slag. I en ny video från GameSpot har gänget tagit ett snack med Marty Stratton och Hugo Martin från id Software för att prata om de olika pangpang-mojängerna och deras olika modifieringar. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

Sony ställer in närvaro på PAX East på grund av coronavirus
Tar det säkra före det osäkra

Det är inte bara mobilmässan MWC som lider av COVID-19, utan även PAX East. Den stora spelmässan hålls årligen i Boston och Sony brukar närvara för att visa upp sina spel och leverera lite nyheter. I år kommer Sony inte närvara på mässan och pekar på coronaviruset som anledning. I ett blogginlägg skriver Sony detta: Today, Sony Interactive Entertainment made the decision to cancel its participation at PAX East in Boston this year due to increasing concerns related to COVID-19 (also known as “novel coronavirus”). We felt this was the safest option as the situation is changing daily. We are disappointed to cancel our participation in this event, but the health and safety of our global workforce is our highest concern. Under mässan var det tänkt att besökare skulle få möjlighet att lägga vantarna på titlar som The Last of Us: Part II, DOOM Eternal, Nioh 2, Dreams Trials of Mana och lite annat smått och gott, men detta kommer alltså inte ske. Om Sony hade några nyheter att leverera i samband med mässan, typ nya trailers eller annat, så kommer dessa troligtvis att levereras ändå. PAX East kommer hålla på från 27 februari till 1 mars. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

Ta en titt på en Battlemode-match i DOOM Eternal
2 vs 1

DOOM Eternal kommer inte bara erbjuda en ordentlig singleplayerkampanj, som vi för övrigt fick spela i några timmar förra månaden och fullkomligt älskade, utan även ett nytt multiplayerläge vid namn Battlemode. I spelläget får två spelare kontrollera demoner, upp till fem olika vid release som bland annat Revenant, för att förgöra en fullkittad Doomslayer. IGN har får tillbringa lite kvalitetstid med multiplayerläget tillsammans med spelets game director Hugo Martin och hur det såg ut kan ni skåda ovan. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Spelet kommer även släppas till Nintendo Switch senare i år. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Tio minuter från DOOM Eternal
I 4K/60fps

IGN bjuder här på tio minuter från kommande DOOM Eternal. Klippet är från spelets första tio minuter så om man inte vill bli spoilad så kanske man ska undvika att titta på klippet. DOOM Eternal släpps den 20 mars och är på gång till Switch, PlayStation 4, Xbox One, Google Stadia samt Windows. Tumnagel
39.2°
+
Frode Wikesjö
0

DOOM Eternal kommer inte ha några mikrotransaktioner
Allt låses upp genom att spela

Det är lite tråkigt att vi lever i en tid där detta är en nyhet, men som rubriken lyder kommer DOOM Eternal inte ha några mikrotransaktioner eller liknande när spelet släpps i mars. Spelets creative director, Hugo Martin, fick nyligen en fråga på Facebook om mikrotransaktioner i Eternal och Martin svarade med detta: “No store. Nothing you can unlock in Eternal with XP has anything to do with player abilities or content that would impact your game in any way. The only thing you can unlock with XP is COSMETICS. These cosmetics have no impact on how you play, they just look cool. Eternal is a $60 game, not a free to play game or mobile game – we are giving you a complete experience with no store just like you’d expect. Unlocking skins with XP is a part of the experience if you care about that stuff or you can completely ignore it and it will have no impact on your experience AT ALL and it’s all free.” Så, det är ju kalasers. Tumnagel
68.8°
+
André Stray
0

id Software snackar demondesign i DOOM
Ny minidokumentär från NoClip

NoClip har släppt en ny minidokumentär och den här gången tillbringar gänget lite kvalitetstid på id Software för att prata med DOOM Eternals game director Hugo Martin om demoner av olika slag. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Tumnagel
39.4°
+
André Stray
0

DOOM Eternal känns som en fullvärdig uppföljare
Vi har provspelat nya DOOM Eternal

DOOM fick väldigt mycket nytt liv när serien fick en mjuk reboot 2016. I stället för att leverera en omfattande och stabil berättelse bestämde sig id Software att leverera ett spel där all fokus låg på att slakta demoner på Mars. Och herrejävlar vilket spel det var. Eller är, rättare sagt. Det var verkligen full patte från start till slut och levererade en av årtiondets bästa fps-upplevelser. Det fanns en skvätt story för de som var intresserade av sånt, men fokusen låg verkligen på action. Ösig, köttig och brutal action som fick pulsen att höjas ordentligt. Tumnagel
48.7°
+
André Stray
0

Ny ösig trailer för DOOM Eternal
Helvetet tar sig till jorden!

Bethesda och id Software har släppt en ny trailer för DOOM Eternal där vi får en glimt av spelets story. Och förstås massvis med ösig och köttig action. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Tumnagel
45.7°
+
André Stray
0

Marvel's Avengers skjuts upp fyra månader
Släpps i september i stället för maj

Ser du fram emot att lira Crystal Dynamics kommande superhjältespel Marvelx27s Avengers? Då har vi lite dåliga nyheter. Spelet skulle egentligen släppas 15 maj, men utvecklarna har bestämt sig för att skjuta upp releasen fyra månader till 4 september. Vad uppskjutet beror på är för tillfället okänt, men troligtvis behöver gänget mer tid att finputsa spelet. Trots den tråkiga nyheten så betyder detta att spelvåren kommer lättas upp en aning och vi kommer bara behöva fokusera på Last of Us Part 2, Final Fantasy 7 Remake, Animal Crossing: New Horizons, Doom Eternal, Persona 5 Royal, Half-Life: Alyx, Resident Evil 3 Remake, Cyberpunk 2077, Dying Light 2 och Wasteland 3. Uppdatering: Crystal Dynamics har levererat ett blogginlägg om förseningen på sin hemsida och skriver bland annat detta: "As fans ourselves, itx27s an honour and a privilege to work with these legendary characters and we know what these Super Heroes mean to us and True Believers around the world. When we set out to bring you our vision for Marvelx27s Avengers, we committed to delivering an original story-driven campaign, engaging co-op, and compelling content for years to come. To that end, we will spend this additional development time focusing on fine tuning and polishing the game to the high standards our fans expect and deserve. The worldwide teams working on Marvelx27s Avengers sincerely appreciate the support youx27ve shown us. We thrive on your enthusiasm and feedback and we canx27t wait to show you more. We apologise for the delay. Wex27re confident it will be worth the wait." Tumnagel
39.7°
+
André Stray
0
2019

Bethesda visar upp DOOM 64 ordentligt
Fullt ös!

För några veckor sedan blev det känt att DOOM Eternal försenas till 20 mars, men som plåster på såren skulle förbokare av spelet få lägga vantarna på en remastrad version av DOOM 64. Nu har Bethesda och gänget visat upp den klassiska titeln ordentligt genom att släppa en trailer som lyckas fånga det pixliga övervåldet som levereras i spelet. Bonusvideo nedan som visar vad man får om man förbokar DOOM: Eternal. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

DOOM Eternal försenas till 20 mars
Spelhösten blir lite lättare

Id Software meddelar idag att gänget jobbar för fullt med DOOM Eternal, men för att spelet ska nå den kvalitet utvecklarna vill stå för så måste mer arbete läggas ner på spelet. Därför kommer releasedatumet skjutas upp från 22 november till 20 mars. Gänget skriver detta: To make sure we’re delivering the best experience -- for DOOM Eternal to live up to our standards of speed and polish -- we’ve made the decision to extend our launch date by a few months to March 20, 2020. We know many fans will be disappointed by this delay, but we are confident that DOOM Eternal will deliver a gaming experience that is worth the wait. Detta är förstås lite tråkigt, men den som väntar på något gott osv. Utvecklarna meddelar dock att den extra tiden kommer göra att vi får tillgång till lite andra DOOM-nyheter. DOOM Eternal kommer skeppas med Invasion Mode, som låter spelare invadera i andras spelsessioner som en demon för att ta kål på andra spelaren. Gänget meddelar även att DOOM Eternal kommer släppas till Nintendo Switch, men release kommer ske lite senare än mars 2020. Som extra grädde på moset kommer gänget släppa DOOM 64 till Xbox One, Playstation 4, PC och Nintendo Switch, som kommer bli tillgängligt för samtliga som förbokar DOOM Eternal. DOOM Eternal släpps 20 mars 2020 till PC, PS4 och Xbox One. Switch-version släpps senare. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0
Nästa sida