m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Serietillverkningen av Audi e-tron GT drar igång i slutet av året
Kommer dyka upp i RS-version

Det har nu gått två år sedan som Audi först visade upp konceptet e-tron GT. Det här är deras Porsche Taycan kan man säga eftersom modellen bygger på samma grund - J1-plattformen. I slutet av året kommer serietillverkningen av modellen att dra igång och den kommer att byggas bredvid R8 i fabriken Audi Böllinger Höfe som ligger i den tyska staden Neckarsulm. 85 procent av tillverkningen kommer att ske med hjälp av robotar. e-tron GT mäter 4,96 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,38 på höjden och har en hjulbas på 2,9 meter. Det är nästan exakt samma mått som Taycan. Precis som sitt syskon kommer även e-tron GT att få fejkat motorljud. Det sitter två stycken högtalare i kupén som simulerar när man gasar och tydligen har man jobbat extremt mycket med att få till det. Det finns även en högtalare på utsidan som spyr ut sig ljudligheter. Det kommer till och med att finnas en extra yttre högtalare på tillvalslistan för den som verkligen vill höras. Undertecknad som bara tycker att detta är trams lär tyvärr ändå inte bli imponerad. En RS-version av modellen kommer att dyka upp men om den då får fem yttre högtalare som standard får vi återkomma till. Läs mer om tillverkningsprocessen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Audi har startat rejset för att komma ikapp Tesla
Herbert Diess pratar om Artemis-projektet

Herbert Diess som är vd för Volkswagen och ordförande i Volkswagen Group pratade nyligen på det årliga mötet om Audis framtid. Där tog han bland annat upp Artemis-projektet och att Audi nu har startat rejset för att komma ikapp Tesla. Artemis handlar om en fullt autonom bil som ska komma 2024 och troligtvis handlar det om en vidareutveckling av konceptet Aicon som vi först såg 2017. Audis Car.Software.Org-gäng har fått i uppdrag att utveckla helt ny mjukvara till bilen och denna skulle kunna delas med övriga i Volkswagen-familjen i framtiden. En första titt på vad man skapat ska visas någon gång nästa år. Bilen kommer att bli den första att köra det helt nya operativsystemet VW.OS. Modellen e-tron GT är fortfarande på gång och målet är att produktionen av den ska dra igång senare i år. Q4 e-tron och Q4 Sportback e-tron är också helt eldrivna modeller som kommer nästa år. Tumnagel
49.7°
+
Bobby Green
0

Nu kan du beställa Audi e-tron S och e-tron S Sportback
Kostar runt 1,1 miljon kronor styck

S i Audi-sammanhang innebär lite sportigare doningar. I början av året fick vi en första skymt av tillverkarens elbil e-tron i detta utförande och nu drar försäljningen av den vassare suven igång i vanligt utförande och som Sportback. Den förstnämnda kostar från 1.100.000 kronor och för den andra får man betala från 1.128.000 kronor. För pengarna får man suvar med tre stycken elmotorer - två på bakaxeln och en på framaxeln. Dessa ger tillsammans 496 hästar och 973 newtonmeter i vridmoment. 0-100 km/h ska klaras av på 4,5 sekunder och toppfarten anges till 210 km/h. Drivningen sker självfallet på alla fyra hjulen. Bilarna har även aktiv och helt variabel momentfördelning på bakaxeln - så kallad elektrisk torque vectoring. Batteripacket är på 95 kWh varav 91 procent används vilket innebär en nettokapacitet på 86 kWh. Räckvidden enligt WLTP anges till 36 mil. Den blandade elförbrukningen för e-tron S anges till 26,8-28,4 kWh/100 km och för tron S Sportback till 26,4-28,1 kWh/100 km . S-versionerna skiljer sig från övriga e-trons genom annat kjolpaket runt om, bredare skärmar fram och bak, större fälgar, silverlackade detaljer och backspegelkåpor i aluminium. Insidan får sportstolar med läder och Alcantara, växelväljare med S-logga och dekorinlägg i borstad aluminium. Lansering sker senare i höst. Läs allt om modellerna i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
32.5°
+
Bobby Green
0

Vilka elbilar är billigast och dyrast att ladda hemma?
Tibber har gjort en lista

Tibber som är ett svensk-norskt elbolaget har gjort en lista över de bilmodeller som är billigast respektive dyrast att ladda hemma. Datan har Tibber samlat in från sina kunder och enligt listan ser vi att Hyundai Kona, BMW i3, Opel Corsa och Peugeot 208 är de som hamnar i topp och som är billigast att ladda hemma. Konan kostar 1,53 kronor per mil medan övriga tre alla ligger på 1,56 kronor. I Konans fall innebär det att man kan köra mellan Göteborg och Stockholm för 72 kronor. Tittar man istället på den andra sidan av skalan ser vi att Audis modell e-tron är den som kostar mest att ladda. Här är summan istället 2,32 kronor per mil. Jaguar I-Pace kommer tvåa med 2,29 kronor per mil och på tredje plats hittar vi Tesla Model X som kostar 2,21 kronor per mil. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Vi har provkört Volkswagens första riktiga elbil ID.3
Lovande start på en ny era

Elbilar är framtiden. Eller i alla fall en stor del av framtiden. Efter att ha varit rätt så motsträviga på den här punkten börjar bilvärldens jättar nu äntligen vakna på riktigt och nu vill även de leverera elbilar i stor skala. Problemet är att det går långsamt och segt, lanseringen av Volkswagens första riktiga elbilar ID.3 har blivit uppskjuten flera gånger. TL;DR Volkswagen ID.3 är imponerande rolig att se på och köra, men inredningen känns riktigt billig. Oavsett så kan det här bli en riktig succé för Volkswagen om de bara får igång tillverkningen! Tumnagel
47.1°
+
Roger Åberg
0

Audi presenterar Q4 Sportback e-tron concept
Syskon till Q4 e-tron

Audi fortsätter att visa att de gillar elbilar och visar nu upp ett sportback-koncept av Q4 e-tron som man visade upp förra våren. Precis som med e-tron Sportback så handlar det om en betydligt sluttande taklinje, men basen är fortfarande en SUV och Audi skryter om yttermått från en A-klass-SUV och innerutrymmen från en C-klass-SUV. Tekniskt är sportback-versionen väldigt lika den vanliga versionen. Det betyder mått på 4,6 meter, höjd på 1,6 meter och 1,9 meter bred. Bilen har två elmotorer som ger 150 respektive 75 kW och tillsammans alltså 225 kW och så klart har den fyrhjulsdrift. Noll till hundra ska gå på 6,3 sekunder och toppfarten ligger på 180 km/h. Räckvidden ligger på 45 mil, om man hoppar över fyrhjulsdriften och kör bakhjulsdrivet så kommer man 50 mil. Bilen är på 80 kilowatt. Bilen bygger på Audi/VWs MEB-plattform. Audi Q4 Sportback e-tron concept kommer i produktionsform nästa sommar och kommer då att vara Audis sjunde elbil. Tumnagel
43.6°
+
Roger Åberg
0

Autogefühl har kört Audi e-tron Sportback
Den slankare versionen av el-suven

I november förra året rullade Audi ut en lite slankare version av den eldrivna suven e-tron. Den kallar man Sportback och det är en så kallad coupé-SUV som blivit så populär den senaste tiden. Autogefühl presenterar nu sin gedigna genomgång av bilen. Vad tycker du om den? Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Stefan försöker bli av med sin kassa Audi e-tron
Verkar inte alls vara kär i bilen

Att köpa elbil är dyrt, speciellt om man köper en Audi. Deras e-tron kostar från 799.000 kronor vilket är svettigt mycket pengar. Lägger man så mycket pengar vill man så klart bli nöjd. Stefan är inte nöjd, långt därifrån. Man skulle kunna säga att han är tvärtom mot nöjd. I en riktigt syrlig Blocket-annons försöker han nu bli av med bilen som enligt honom är defekt. Audis app fungerar inte som den ska, farthållaren lever sitt egna lilla liv, den bromsar utan anledning på motorvägen och kommer hela 16 mil på en laddning när temperaturen ligger runt nollan. Men radion fungerar bra! "Så, är du sugen på en tysk skitbil från en skithandlare som hotar med rätten när de inte kan lösa problemen? Hör av dig!" Bilen är köpt på Bilmetro i Borlänge och de verkar inte ha samma åsikt som Stefan. Vem som har rätt låter vi vara osagt, men vi tvekar på att Stefan lyckas bli av med bilen med annonsen... Tumnagel
83.1°
+
Roger Åberg
0

Jaguar och Audi har brist på batterier till sina elbilar
Måste stoppa produktionen

Det byggs batterifabriker på flera platser men det räcker inte riktigt till. De fabriker som finns hinner inte med att tillverka den mängd som behövs vilket nu har resulterat i att både Jaguar och Audi tvingas pausa produktionen av sina elbilsmodeller I-Pace och e-tron. Batterierna köps från LG Chems fabrik i Polen. Även Mercedes har problem med leveranserna därifrån vilket har gjort att man har halverat sin försäljningsprognos av modellen EQC under det här året. LG Chem levererar även batterier till Volvo, Renault och Volkswagen. Fabriken ska byggas ut från dagens produktion på 10 GWh till 70 GWh och 2022 är målet att nå full kapacitet på anläggningen. Man ska då kunna förse en miljon elbilar med batterier. Tumnagel
34.2°
+
Bobby Green
0

Audis elbil e-tron presenteras i S-version
Får tre stycken elmotorer

Audi breddar nu utbudet när det kommer till den helt eldrivna modellen e-tron då man presenterar en S-version. Den här sportar till bilen ytterligare och under skalet finns inte mindre än tre stycken elmotorer - en på framaxeln och två på bakaxeln. Tillsammans genererar dessa 435 hästar och 808 newtonmeter. Det är en bit mer än vad e-tron 55 som har 360 hästar och 561 newtonmeter bjuder på. Precis som den finns det även i S:en en "boost"-funktion som i upp till åtta sekunder ökar effekten ytterligare, i detta fall till 503 hästar och 973 newtonmeter. 0-100 km/h ska då gå på 4,5 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 210 km/h. S-behandlingen erbjuds till både vanliga e-tron och e-tron Sportback. Utseendemässigt får versionen 20-tumsfälgar som standard men tycker man det är för litet finns även 21 och 22 tum. Innanför dessa sitter sexkolvsok och 400 millimeter stora skivor fram. Oken är svarta med ett S på. Bilen får även andra skärmbreddare för att göra den ännu bättre när det gäller luftmotstånd och köper man även till de digitala backspeglarna får man ett värde på 0.26. Vanliga e-tron har 0.28. Adaptiv luftfjädring är standard. Vad e-tron S har för räckvidd får vi tyvärr inte reda på. Inte heller när den lanseras och vad den då kommer att kosta. Batteripacket ska i alla fall vara på 95 kWh och kunna laddas från 5 till 80 procent på 30 minuter om man har tillgång till 150 kW-laddare. Världspremiär blir i Genève nästa månad. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

I helgen är det dags för elbilsmässa
På Friends arena

I går skrev vi att Frankfurtsalongen kommer att flytta från Frankfurt och att de stora tillverkarna flyttar fokus från just de klassiska bilsalongerna. Nya tillverkare som Polestar och Tesla har aldrig ens dykt upp. Men i helgen är det elbilsmässa på Friends arena i Solna utanför Stockholm och där finns de. Dessutom blir det en hel hög med premiärer eller semipremiärer från olika tillverkare. Polestar visar upp både Polestar och 2, Volkswagen visar ID3, Audi visar e-tron Sportback, BMW visar iNext, Mazda visar MX-30, Honda visar Honda e och Harley Davidson visar upp LiveWire. Förutom det kommer även Mini Cooper SE och Kia XCeed, laddhybrider från Mercedes, BMW, Ford, Hyundai, Nissan och Renault samt båten Candela Seven, ett elflygplan och sist men inte minst elcyklar och elscootrar. Även fast det är inomhus kommer man att ha en testbana där man kan provköra bilarna. Mässan håller öppen lördag 10-18 och söndag 10-16. Tumnagel
42.0°
+
Roger Åberg
0

Med elbil slipper man tydligen köerna
Audi gör reklamfilm för e-tron

Reklamfilmerna inför Super Bowl fortsätter att strömma in och i den här får vi se Maisie Williams sjunga Let it go, och tydligen så försvinner alla bilköer (och dumma bensinbilar, som Audi ändå verkar gilla att sälja) om man kör laddbart och har ett glatt humör. Tumnagel
29.1°
+
Roger Åberg
0
2019

Porsche Taycan Turbo får en EPA-rating på 32 mil
Lägre än väntat

Porsches nya elbil Taycan i Turbo-utförande har nu fått sin så kallade EPA-rating som är en mätmetod man använder i USA istället för WLTP. Den säger att bilen har en räckvidd på 32 mil. Det är lägre än de 45 mil som Porsche angett för bilen och gör att modellen hamnar i ungefär samma klass som Audi e-tron och Jaguar I-Pace. Porsche har givetvis svarat på detta genom att genomföra ett oberoende test via AMCI vilket visade en räckvidd på 44,2 mil. Betydligt närmare det angivna WLTP-värdet alltså. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Audi uppdaterar e-tron
Får lite bättre räckvidd

Audi begåvar nu den helt eldrivna suven e-tron med en liten uppdatering. Det främsta man har gjort är att förbättra kylningen av batteripacket som är på 95 kWh så att optimal arbetstemperatur oftare infinner sig. Vidare har man ökat den användbara kapaciteten i batteripacket till 86,5 kWh. Genom att effektivisera drivlinan ytterligare och göra så att elmotorn till framhjulen kopplas bort under normal körning anges nu räckvidden till 43,6 mil (WLTP) vilket är en förbättring med 2,5 mil. Uppdateringarna är samma som sitter i e-tron Sportback som presenterades förra veckan. I uppdateringen ingår även ett S-line-paket som ger dig lite sportigare fjädring och 20 tum stora fälgar. Audi e-tron 55 Quattro går att köpa nu och prislappen är oförändrad vilket innebär 897.400 kronor. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Det här är eldrivna Audi e-tron Sportback
Din för 827.000 kronor

För ett år sedan körde vi Audi e-tron. Det var Audis första riktiga kliv in i elbils-djungeln och man gjorde det med en SUV. Nu kommer coupé-versionen av modellen och den får tilläggsnamnet Sportback. Bilen mäter 4,9 meter på längden, 1,93 på bredden och är 1,61 meter hög. Väljer man en S-Line exteriör och backspegelkamerorna landar cw-värdet på 0.25. Hjulbasen mäter 2,92 meter och fem sittplatser finns på insidan. I frunken ska man få in 60 liter och tillsammans med bagagerummet där bak ska bilen svälja 615 liter. Fäller man baksätet ökar detta till 1655 liter. Audi virtual cockpit med 12,3 tum stor skärm för instrumenten är standard. Sen sitter det två stycken skärmar i mittkonsolen - den övre mäter 12,1 medan den undra är på 8,6. Andra nyheter är de digitala Matrix LED-strålkastarna (tillval) som för första gången erbjuds i storserieproduktion. Allt om dessa i pressmeddelandet nedan, men kort sagt så lyser de bättre än någonsin tidigare. Under skalet i e-tron Sportback 55 sitter en elmotor på varje axel som sammanlagt levererar 265 kW (360 hästar) och 561 newtonmeter. 0-100 km/h avklaras på 6,6 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 200 km/h. Det finns även ett boost-läge och då får man istället ut 300 kW (408 hästar) och 664 newtonmeter under åtta sekunder. Då kan man istället bränna 0-100 på 5,7 sekunder. Räckvidden på en laddning anges till 44,6 mil. Det är några mil mer än e-tron och detta beror bland annat på den mer slimmade karossen, justerbara luftintag med kanaler för kylning av frambromsarna, aerodynamiska fälgar och ett helt inklätt underrede. Batteripacket är på 95 kWh och brake-by-wire-teknik ser till att ta hand om bromskraften och putta in denna i batteriet igen. Det finns en värmepump som använder överskottsvärme från batteriet. Den kan använda upp till 3 kW för uppvärmning och beroende på temperaturen utomhus kan denna öka räckvidden med upp till tio procent vid vanlig körning. Det ska gå att snabbladda med 150 kW och gör man det kan man få upp till 80 procent på 30 minuter. Vid vanlig AC-laddstolpe använder man en standard mode-3-kabel. 11 kW är standard men nästa sommar kommer även 22 kW att erbjudas som tillval. Laddar man hemma går det med vanligt eluttag och då ställer man ned styrkan till 50 procent. Kör man trefas (400 volt) kan man ladda upp till 11 kW. Bilen börjar säljas i slutet av november och lanseras på marknaden nästa vår. Priset för e-tron Sportback 55 quattro börjar på 919.400 kronor. Sen finns även e-tron Sportback 50 quattro och för den får man betala 827.000 kronor. Den har 230 kW (313 hästar) och 540 newtonmeter i vrid. Här är batteripacket på 71 kWh istället och räckvidden enligt WLTP anges till 34,7 mil. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Ny teaser för Audi e-tron Sportback
Produktionsversionen visas upp i Los Angeles

I våras visade Audi upp konceptet e-tron Sportback. Det är en coupé-version av den eldrivna suven e-tron och snart är det dags för den att visas upp i produktionsutförande. Bilen kommer att ha sin premiär på Los Angeles Auto Show och bilden här ovan visar hur dess strålkastare kommer att se ut. Dessa har en helt ny Digital Matrix-teknik som ska vara de första på en serietillverkad bil. Förutom denna bil kommer även RS Q8 att ha premiär på mässan. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Dessa bilar är nominerade till European Car Of The Year
35 stycken modeller är med

Nu tillkännages vilka bilmodeller som har nominerats till årets upplaga av utmärkelsen European Car of the Year. Det handlar om 35 stycken olika bilar och den 25 november ska juryn slimma ner dessa till sju. Vinnaren kommer att utses den 2 mars nästa år på bilmässan i Genève. Förra året vann Jaguar I-Pace. De nominerade är: Audi E-Tron BMW 1-Series BMW Z4 BMW X6 BMW X7 DS3 Crossback Ferrari F8 Tributo Ford Puma Kia e-Soul Mazda3 Mazda CX-30 Mercedes-Benz CLA Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLS Nissan Juke Opel/Vauxhall Corsa Peugeot 208 Porsche 911 Porsche Taycan Range Rover Evoque Renault Captur Renault Clio Renault Zoe Skoda Kamiq Skoda Scala SsangYong Korando Subaru Forester Tesla Model 3 Toyota Camry Toyota Corolla Toyota RAV4 Toyota GR Supra Volkswagen Golf Volkswagen T-Cross Vilken tycker du ska ta hem tävlingen? Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Audi visar mer av PPE-plattformen
En av fyra stycken för elbilar

Audi och Porsche har som vi tidigare har berättat om en gemensam elbilsplattform under utveckling. Den kallar man för PPE (Premium Platform Electric) och nu visar man upp lite mer av denna. Som vi kan se på bilden ovan kommer Audi att använda inte mindre än fyra stycken olika plattformar för elbilar. Den nästa att lanseras, nästa år, är E-tron GT som bygger på den man kallar för J1 - samma som Porsche Taycan bygger på. 2021 dyker även en modell på MEB-plattformen upp, den som Volkswagen ID 3 använder sig av. I Audis fall kommer det att handla om produktionsversionen av Q4 e-tron. Audis plan är att erbjuda 30 stycken elektrifierade modeller 2025 och 20 stycken av dessa ska vara rena elbilar. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Vad är det för elbil Audi gömmer under detta skynke?
Spännande

Audi har precis släppt bilden nedan som visar alla eldrivna koncept som man för tillfället jobbar på. En av bilarna har ett skynke över sig och det är ingen modell som vi tidigare har sett, så vad handlar det om? Det ser ut som något i samma storleksklass som A7 Sportback och det sägs att bilen bygger på PPE-plattformen som Audi håller på att utveckla tillsammans med Porsche. När skynket kan tänkas falla är oklart för tillfället. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Audi e-tron 50 kostar från 695.000 kronor
Kortare räckvidd ger lite lägre pris

Vi har tidigare skrivit att Audi skulle rulla ut en något billigare version av suven e-tron. För att kunna göra den billigare har man ett lite klenare batteripack som då resulterar i något kortare räckvidd. Vanliga e-tron har tilläggssiffrorna 55 medan den här heter 50. Istället för 95 kWh är det 71 kWh som gäller vilket innebär omkring 30 mils räckvidd istället för 41. Men det kanske räcker för en del? Det gör ju också att priset börjar från 695.000 kronor istället för 897.400. Företagsleasing kommer att ligga på 6.595 kronor per månad för 36 månader eller 6.995 kronor per månad för 12 månader (i Proline-utförande) . e-tron 50 har två stycken elmotorer som tillsammans ger 230 kW och 540 newtonmeter i vrid. Batteriet ska gå att snabbladda med 120 kW DC. Gör man det ska man få upp till 80 procent på en halvtimmes laddning. Audi har hittills levererat 394 stycken e-tron 55 och fler ska hitta till sina kunder nu under hösten. De första kunderna som beställt e-tron 50 ska få sina bilar i december. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Audi förhandlar med BYD kring leverans av batteripack
Kanske kan förhindra framtida problem

Audi sägs nu ligga i förhandling med den kinesiska biltillverkaren BYD kring leverans av batteripack till elbilar. Audi har haft stora problem då de stått utan batterier och tvingats stoppa produktionen av elbilen e-tron. Ett samarbete med BYD kanske skulle kunna förhindra att detta inträffar igen. I samma veva sägs det att BYD även för diskussioner med andra biltillverkare så det är inte klart om det endast blir Audi som kommer att samarbeta med dem, eller alls för den delen. Om det hela blir av förväntas BYD leverera batteripack till bilar byggda på Volkswagengruppens Premium Platform Electric-plattform som kommande Porsche Taycan och produktionsversionen av Audi e-tron GT baseras på. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Toppbetyg för Audi e-tron i krocktester
Grattis!

IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) som är en krocksäkerhetsorganisation i USA har nu testat Audis eldrivna modell e-tron och där har den fått toppbetyg och utmärkelsen "Top Safety Pick+". Det här innebär att bilen är en av de säkraste elbilarna som finns på marknaden idag. Tumnagel
44.6°
+
Bobby Green
0

Bantad Audi e-tron är billigare och sämre
Räcker räckvidden?

Audis e-tron är en fin bil på många sätt men prislappen på 885.000 kronor är rätt häftig. För att komma runt det släpper Audi en version som har mindre batterier och klenare motorer och ungefär 130.000 kronor billigare (svenskt pris är ännu inte satt). Namnet på modellen blir Audi e-tron 50 istället för 55 som nuvarande heter. Det mesta i elväg är bantat på i den nya modellen. Batteripacket är på 71 istället för 95 kWh. Det betyder en teoretisk räckvidd på 299 km istället för 417 km, i praktiken så kommer man komma 24 mil istället för 34 mil. Det kanske räcker för många, men det är verkligen inte imponerande för en bil som kostar över 700.000 kronor. Snabbladdningen har också fått mindre kraft, från 150 kW till 120 kW. Elmotorerna är svagare och effekten är på 230 kW istället för 300, vridet är 540 Nm istället för 664 Nm. Noll till hundra tar 7 sekunder istället för 5,7 sekunder och toppfarten är 190 km/h istället för 200 km/h. Precis som med räckvidden är det här siffror som går att leva med, men som inte är så roliga i en bil med den här prislappen. Tumnagel
21.3°
+
Roger Åberg
0

Audi släpper elektrisk skatebord med styre
Det här är Audi e-tron Scooter

Det dräller verkligen av elsparkcyklar på stan och biltillverkarna vill tydligen vara med i kriget för nu har Audi visat upp sin egen scooter. Eller skateboard? För det är mer av en skateboard som har styre. Det gör att körstilen blir mer av en skateboard än en sparkcykel men även vi som vill ha lite stöd i livet får det tack vare styret. Man ska komma mellan 15 och 20 kilometer på en laddning och den går så klart att fälla ihop. Toppfarten är 20 km/h. Men hade du tänkt beställa en får du vänta till slutet av 2020 och dessutom punga upp med 2000 euro. Aj. Tumnagel
32.2°
+
Roger Åberg
0

Audi e-tron GT concept är Spindelmannens ess i rockärmen
Peter har en backup-plan

Den 3 juli har Spider-Man: Far From Home premiär. Förutom Spindelmannen kommer Audi att figurera i filmen med bilarna Audi A7, Q8, e-tron och e-tron GT concept. Här får vi se Peter Parker och hans kompis Ned delta i en vetenskapsmässa med en elmotor som inte imponerar så mycket. För att lösa detta hämtar Peter istället e-tron GT som imponerar desto mer. Tumnagel
34.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida