m

James May spanar in den eldrivna MGB:n
Passar honom perfekt

Nu har turen kommit till James May att få spana in och provköra den eldrivna MGB Roadster som RBW har satt ihop. En bil som passar honom som handen i handsken. Och jag blev ärligt talat sugen på en själv nu bara för det. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

En närmare titt på Nissan Ariya
Den helt eldrivna suven

Nissans framtid är som alla andra biltillverkares eldriven. I juli rullades Ariya ut som är en helt eldriven SUV som vi får en närmare titt på här. De första leveranserna ska dra igång i höst. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Sondors presenterar den eldrivna motorcykeln Metacycle
Blir din för 5000 dollar

Minns ni Sondors? Senast vi skrev om företaget var i slutet av 2017 när deras trehjuliga elbil provkördes. De säljer även eldrivna cyklar och det här är deras senaste skapelse som är en eldriven motorcykel. Den heter Metacycle, har 20 hästar, tar sig 12,8 mil på en laddning, toppar 130 km/h och kostar 5000 dollar. Ramen är i aluminium och hela hojen ska väga in på lätta 91 kilo. Man ska kunna förhandsboka ett exemplar för 100 dollar nu och de första leveranserna ska ske under årets fjärde kvartal. Tumnagel
47.1°
+
Bobby Green
0

Så här låter Amazon och Rivians budbil
Störande?

I oktober förra året presenterade Amazon deras nya budbil som de tagit fram tillsammans med Rivian. Nu har de första exemplaren börjat rulla och här får vi se ett av dem leverera lite paket. Eftersom det handlar om en helt eldriven bil måste den ge från sig ljud som uppmärksammar folk om att den kommer farande. Men har man inte tagit i lite väl mycket här? Den låter till och med när den står still. Stackars chaufförer som måste lyssna på det här hela dagarna. Tumnagel
12.9°
+
Bobby Green
0

Lotus och Alpine ska bygga eldriven sportbil ihop
Blir en uppföljare till nya A110

Nu får vi reda på att Alpine Cars, Renault Sport Cars (RSC) och Renault Sport Racing (RSR) förenas under Alpines flagg med syfte att utveckla prestandasportbilar. Med i Alpines produktplan finns en helt eldriven "Hot hatch" i B-segmentet baserad på plattformen CMF-B, en helt eldriven crossover i C-segmentet baserad på CMF-plattformen och en eldriven uppföljare till A110 som utvecklas tillsammans med Lotus. När den sistnämnda kan tänkas presenteras är dock oklart för tillfället. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0

Första bilderna på Hyundai Ioniq 5
Ser tokfrän ut!

Minns ni när Honda rullade ut eldrivna EV Concept 2017? Alla gick bananas för att bilen var så retrotuff och jag väntade typ bara på att trycka på beställknappen. Men som oftast när det handlar om koncept så blir det inte riktigt så där kul när den färdiga produkten väl är här. Så blev det tyvärr även för Hondan som gick från att vara en kaxig liten pitbull till en söt liten Shih tzu. I september förra året presenterade Hyundai konceptbilen 45 och även denna var en retroinspirerad liten eldriven sak. Även här trodde man ju att det som skulle komma i produktion hade suddat bort allt det fräna men oj så fel detta var. Nu får vi de första bilderna på den färdiga produkten Ioniq 5 och Hyundai verkar ha fattat att man inte ska visa flådiga koncept och sen leverera disktrasor. Det här blir Hyundais första modell baserad på E-GMP-plattformen (Electric-Global Modular Platform) som är speciellt framtagen för elbilar. Ioniq 5 är en så kallad CUV (Crossover Utility Vehicle) och den kommer bland annat att få V2L-teknik (Vehicle to Load) som gör att du kan driva apparater som typ en cirkelsåg direkt från bilen. Världspremiären för Ioniq 5 äger rum nästa månad. Habegäret är på topp! Tumnagel
50.7°
+
Bobby Green
0

Varannan ny bil som säljs i Norge är nu helt eldriven
Första gången det händer

Norge är nu som första land i världen de som kan visa att varannan ny bil som säljs är helt eldriven. Bäst säljande är Volkswagen ID.3 som därmed petar ned Tesla Model 3 från tronen. BEV (Battery Electric Vehicle) stod för 54,3 procent av nybilsförsäljningen i Norge 2020 vilket är en ökning från de 42,4 procent som siffran var 2019. I Sverige är ungefär var tredje nyproducerad bil laddbar, men alltså inte helt eldriven. Tumnagel
68.4°
+
Bobby Green
0

NIO visar eldriven flaggskeppsmodell på lördag
Ska hämta inspiration från konceptet ET Preview

I april 2019 visade den kinesiska elbilstillverkaren NIO upp konceptbilen ET Preview. Den ska nu ha utvecklats till en produktionsversion och den kommer man att visa upp nu på lördag. Den ska enligt uppgift ha batteripack på 150 kWh och bli tillverkarens flaggskepp. Räckvidden är oklar men det snackas om mellan 60 till 80 mil på en laddning. Storleken på batteriet ska vara det största som monterats i en produktionsbil för passagerare hittills. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
2020

Smart ska lansera eldriven crossover
På Geelys SAE-plattform

Förra våren blev Geely delägare i Smart och lite senare dök det upp rykten om att en eldriven SUV/crossover var på gång. Nu får vi reda på att detta stämmer och det handlar om en crossover som kommer baseras på Geelys elbilsplattform SAE. Denna används redan av ett gäng Lynk&Co-modeller och är även den kommande Volvo XC20 baseras på. Mercedes ska vara med på designbiten när det kommer till den nya Smarten som sägs bli en liten bil att kuska runt i stan med. När den kan tänkas presenteras är oklart för tillfället. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Rykte Jaguar J-Pace blir nya eldrivna flaggskeppet
Kommer baseras på samma plattform som kommande XJ

Jaguar Land Rover har som mål att i framtiden bara tillverka elbilar. Idag finns suven I-Pace i utbudet men detta ska om ett tag utökas med ytterligare en större SUV - J-Pace. Den kommer att baseras på samma plattform som nästa generation XJ och blir precis som den en helt eldriven modell. Rykten säger att J-Pace kan få batteripack på upp till 100 kWh och räckvidd på upp till 48 mil. Utseendemässigt ska den hämta en del från I-Pace men även från F-Pace. Denna ska enligt uppgift bli flaggskeppet bland de eldrivna modellerna. Mindre eldrivna modeller ska dock finnas med i framtidens planer. Jaguar Land Rover ska investera en miljard pund i utvecklingen av elbilar och den framtida tillverkningen ska ske på fabriken i Castle Bromwich. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Toyotas vd tycker elbilar är överreklamerade
Övergången går för snabbt och blir för dyr

Precis som vi har skrivit tidigare har även Toyota en helt eldriven bil på gång. Men vdn Akio Toyoda är ändå skeptisk och tycker att elbilar är överreklamerade. Anledningen är för att det kommer att kosta mängder att gå över till elbilar och att det kommer bli svårt att tillverka elbilar vanligt folk har råd med. Övergången kan även skapa problem i Japan där elektriciteten huvudsakligen kommer från kol och naturgas och att man då underskattar koldioxidutsläppen elproduktionen kommer föra med sig. Enligt Akio skulle hela Japan kunna bli strömlöst sommartid om alla körde elbilar och laddade dessa. Under de närmaste tio åren ska Toyota dock satsa motsvarande 130 miljarder kronor på elektrifiering. Tumnagel
43.7°
+
Bobby Green
0

Canoo presenterar eldrivet transportfordon
Ska lanseras 2022

I september förra året visade företaget Canoo upp en eldriven minibuss som de tänkte lansera 2021. Nu presenteras ytterligare en modell döpt till MPDV (Multi Purpose Delivery Vehicle) och det är en transportbil för den där sista biten-leveransen eller för små företag på mindre orter. Den kostar från 33.000 dollar och det ska finnas olika storlekar och modifikationer att göra så att man får bilen så som man vill ha den. Den billigaste är 4,38 meter lång, 1,95 bred, 1,88 hög och kan lasta upp till 6,5 kubikmeter. Batteripacket är på 40 kWh och det ska räcka för att kunna ta sig 20 mil på en laddning. Det finns även 60 kWh (30 mils räckvidd) och 80 kWh (37 mils räckvidd). Planen är att lansera den 2022 och det här är början på en annan inriktning för företaget. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Tyvärr, det blir ingen eldriven sandloppa från Volkswagen
Kommer satsa på vanliga elbilar istället

Volkswagens kommande ID-familj blev precis lite mindre då vi nu får reda på att tillverkaren lägger ned planerna på spexiga ID. BUGGY som man presenterade förra våren. Anledningen sägs vara för att Volkswagen vill satsa på mer konventionella elbilar och eftersom buggyn är lite väl speciell för Svensson blir det inget av den. Sen beror det också på att det tyska företaget e.Go Mobile som skulle hjälpa till att bygga bilen har gått i konkurs. Tidigare i år dök det även upp rykten om ID. Ruggedzz. En rejäl offroad-kärra som skulle klara tuff terräng. Volkswagen ska ha tillverkat en fullskalig modell av bilen men även denna har man lagt åt sidan, i alla fall för nu. Fokus för tillfället kommer alltså att ligga på att ta fram eldrivna bilar folk verkligen vill ha - som små stadsbilar, suvar och kombis. Tumnagel
29.2°
+
Bobby Green
0

Zoox presenterar sin självkörande pod
En samåkningskub utan förare

Sommaren 2018 var första gången vi skrev om företaget Zoox som tagit fram ett självkörande fordon för samåkning. I somras köpte Amazon upp företaget och nu visar man upp den färdiga produkten som man beskriver som "a fully functional, electric, autonomous vehicle designed for dense, urban environments". Den lilla lådan mäter 3,6 meter på längden och 1,93 på höjden. På insidan finns det plats för fyra stycken personer och man kommer in via skjutdörrar precis som på en buss. På insidan finns trådlösa laddare för telefoner, ett infotainmentsystem med pekskärm, högtalare och ett Rolls-Royce-inspirerat lysande innertak. Poden är givetvis helt eldriven och den har ett batteripack på 133 kWh som ska räcka för 16 timmars körning. Toppfarten anges till hela 121 km/h vilket är betydligt snabbare än vad liknande skapelser har klarat tidigare. Det finns fyrhjulsstyrning och poden går lika snabbt framåt som bakåt. På tekniksidan hittar vi kameror, radar och Lidar som ser 270 grader i alla fyra hörnen. Det ska inte finnas några döda vinklar och hela tiden upptäcker poden vad som är runt omkring den. Enligt Zoox ser den allt inom 150 meters radie. Det ska även finnas fler än 100 stycken säkerhetsuppfinningar som inte konventionella bilar har. Bland annat finns det airbags som ser till att skydda de som åker oavsett vilket håll poden rör sig. När Zoox ska börja röra sig på gatorna och var är oklart för tillfället. Tumnagel
41.8°
+
Bobby Green
0

Lynk & Co börjar testa helt eldrivna Zero
Får ställbar fjädring

I slutet av september visade Lynk & Co upp konceptbilen Zero som är helt eldriven. Nu har man börjat testa maskerade prototyper av modellen. Bilen är designad i Göteborg och tillverkningen kommer att dra igång i Kina under nästa år. Zero bygger på en ny plattform (Sustainable Experience Architecture (SEA)) som ska kunna erbjuda runt 50 mil i räckvidd och prestanda som innebär 0-100 km/h på runt fyra sekunder. Som vi kan se i klippet nedan kommer bilen att få ställbar fjädring. De första leveranserna av Zero förväntas ske under nästa höst. Tumnagel
46.3°
+
Bobby Green
0

Snart kan suvar utgöra 75 procent av Volvos försäljning
Det tror vdn Håkan Samuelsson i alla fall

Allt fler köper suvar och det märks. Volvo erbjuder idag tre stycken olika SUV-modeller - XC40, XC60 och XC90. Och fler kommer, bland annat lilla XC20. Vdn Håkan Samuelsson tror att 75 procent av Volvos försäljning när den väl har lanserats är suvar. Det är helt enkelt det folk vill ha. Under 2020 har 71 procent av tillverkarens globala försäljning bestått av suvar. Samma period förra året var istället 63 procent. I Sverige har 46 procent av nyförsäljningen av Volvos bilar i år bestått av suvar. När XC20 lanseras vet vi tyvärr inte än. Den kommer att bli helt eldriven och baseras på SEA-plattformen som är framtagen tillsammans med Geely. Tumnagel
25.0°
+
Bobby Green
0

B-körkort kan få höjd maxvikt till 4250 kilo
Om bilen som körs har nollutsläpp

Idag får du som har B-körkort max ha en totalvikt på 3500 kilo på det fordon du kör. Men detta kan höjas till 4250 kilo, under förutsättning att bilen du kör har nollutsläpp - det vill säga antingen är eldriven eller går på vätgas. Den här veckan kommer Regeringen att ge Transportstyrelsen i uppdrag att utreda om höjningen kan bli verklighet. Reglerna kommer i så fall bara gälla för de som haft körkort i minst två år och som är 21 år eller äldre. Tomas Eneroth som är infrastrukturminister säger följande: "När fordon som väger upp till 3,5 ton blir elektrifierade tillkommer ett batteri som väger ungefär 750 kilo, vilket gör att det krävs en annat typ av körkort för att köra den typen av transporter. Därför ger vi Transportstyrelsen i uppdrag att utreda om man ändå skulle kunna köra fordonet med B-körkort, även om det väger 4 250 kilo. Vi vill inte att elektrifieringen ska försenas på grund av reglerna för körkort." Utredningen ska vara färdig senast november 2021. Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0

Det första kring Hyundai Ioniq 5
Konceptet 45 blir verklighet nästa år

I augusti berättade vi att Hyundai valt att göra Ioniq till ett eget varumärke. Den första modellen som ska komma därifrån heter 5 och nu får vi en första videosnutt kring denna, men vi får inte se hur den ser ut. Som väntat handlar det om en helt eldriven bil och lansering ska ske i början av nästa år. 5 baseras på konceptet 45 som presenterades för lite mer än ett år sedan och den bygger på plattformen E-GMP som är helt framtagen för elbilar. Den nya bilen kommer att kunna snabbladdas och den har även dubbelriktad laddningskapacitet - den kan alltså även skicka tillbaka ström, typ till ditt hus. Efter Ioniq 5 kommer Ioniq 6 som är en sedan och sedan Ioniq 7 som är en stor SUV. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Toyota förhandsvisar sin första helt eldrivna bil
Byggs på ny plattform utvecklad tillsammans med Subaru

Toyota och hybrid är ju synonymt men "snart" ska det även adderas en helt eldriven bil till utbudet. Här får vi en första titt på vad det handlar om och som vi kan se är det en bil i crossover-klassen. Den färdiga produkten ska visas upp för allmänheten om några månader. Den nya bilen bygger på en helt ny plattform (eTNGA) för elbilar som är utvecklad tillsammans med Subaru. Batteripacket sitter i golvet mellan hjulaxlarna och plattan har designats för att kunna köra fram, bak och fyrhjulsdrift. Fram till 2025 ska tio stycken nya elbilar baseras på den här plattformen. Som väntat kommer Subaru också att släppa en på den och det blir också en crossover som ryktas få namnet Evoltis. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Apteras nya elbil behöver "aldrig" laddas
Solpanelerna sköter den biten

Minns ni Aptera? För några år sedan tillverkade de trehjuliga fordon men 2011 fick man stänga ner verksamheten eftersom kosingen tog slut. Nu är man dock tillbaka igen och denna gång är det med en helt eldriven sak försedd med solpaneler. Vi skrev om den redan för ett år sedan och man sa då att "bilen" skulle ha 160 mils räckvidd, och det står man fortfarande fast vid om man väljer modellen med 100 kWh-batteri. Solpanelerna på den ska sköta laddningen så du ska aldrig behöva plugga in den. Panelerna ska kunna ge upp till 7,2 mil räckvidd per dag vilket Aptera menar borde räcka för de allra flesta om man inte är ute och nöjeskör. Elmotorn som ger 136 hästar driver framhjulen och 0-100 km/h ska gå på runt 5,5 sekunder. Det finns även en version med 204 hästar som driver på alla tre hjulen och den klarar istället samma sprint på 3,5 sekunder. Förutom 100 kWh kan man även välja mellan 60, 40 och 25 kWh. Prislappen börjar på 25.900 dollar för Paradigm och 46.000 dollar för Paradigm Plus. Som väntat kan denna summan öka ytterligare om man börjar plocka på tillval. De första leveranserna ska ske någon gång nästa år. Tumnagel
43.7°
+
Bobby Green
0

Eldriven skateboardplattform förvandlar din klassiska bil
Välj vilken kaross som ska monteras ovanpå

Förra våren skrev vi om Zero Labs och deras klassiska Ford Bronco som de byggt om till eldrift. Nu presenterar de en så kallad skateboardplattform som designats speciellt för den som vill ha en eldriven bas och sedan en klassisk kaross ovanpå på denna. Fokus ligger initialt på gamla terrängbilar men man ska även kunna göra detta med muskelbilar, pickuper och sportbilar. Plattformen har ett batteripack på antingen 85 eller 100 kWh. Det förstnämnda ska ge en räckvidd på 32,1 mil och det större 37,8 mil. Det finns ett återvinningssystem för bromskraften och elmotorn som ger 300 hästar och 330 newtonmeter i vrid är monterad baktill. Man kan självklart få fyrhjulsdrift genom att lägga till ytterligare en sådan motor på framaxeln. På tillvalslistan finns även luftfjädring och bromsar från Brembo. Tillverkningen av Classic Electric Platform ska dra igång nästa år men fortfarande vet vi inget om den kanske viktigaste biten - prislappen. Tumnagel
49.2°
+
Bobby Green
0

Tillverkningen av Skoda Enyaq drar igång
Eldriven stadsbil och kombi är också på väg

Nu drar Skoda igång serietillverkningen av den helt eldrivna suven Enyaq. Det hela sker på Skodas fabrik i Mladá Boleslav i Tjeckien. Bilen baseras på MEB-plattformen och 350 stycken exemplar kommer att bli till varje dag. Enyaq har en räckvidd på upp till 53,6 mil på en laddning. Förutom Enyaq lovar chefen Thomas Schafer att en liten eldriven stadsbil och en kombi för familjen som också går på el är på väg från märket. Innan dess ska dock en coupé-version av Enyaq dyka upp någon gång nästa år. Tumnagel
53.9°
+
Bobby Green
0

Mini John Cooper Works kommer med eldrift
Koncept är under utveckling nu

För ett år sedan presenterade Mini värstingen John Cooper Works GP. Nu visar man upp en prototyp av versionen, men som vi kan se så saknar denna avgasrör och anledningen till detta är för att den är eldriven. Mini Electric GP kallas bilen och det här är alltså en prestandaversion som susar fram nästintill ljudlöst. Vanliga eldrivna Cooper SE har ett batteripack på 35,5 kWh och en elmotor som ger 184 hästar och 270 newtonmeter i vrid. Räkna alltså med att dessa siffror är betydligt högre i Electric GP. När den eldrivna busbilen kan tänkas dyka upp är oklart för tillfället. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Audi ska tävla med i Dakar 2022 med elbil
Meddelar även att de lämnar Formula E

Nu får vi reda på att Audi lämnar Formula E och istället kommer att lägga krutet på att delta i Dakar-rallyt 2022. Bilen som är ett rejält offroad-bygge är helt eldriven men den kommer att ha en räckviddsförlängare ombord i form av en bensindriven turbomotor. Det här ska göra att Audi blir de första som deltar i tävlingen med en "alternativ" drivlina. När bilen presenteras utan skynke vet vi inte just nu. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Audi Q5 e-Tron och eldriven Porsche Macan kommer 2022
Och ID.BUZZ i produktionsutförande

Den här bilden visar Volkswagenkoncernens framtidsplan och här ser vi att det kommer rullas ut ett gäng nya elbilar 2022. En helt eldriven version av Audi Q5 kommer och den får då tilläggsnamnet e-tron. Sen kommer även den helt eldrivna versionen av Porsche Macan vi skrivit om tidigare, och produktionsversionen av den nya folkabussen ID.BUZZ. Innan dess ska dock Audi Q4 e-tron och Q4 e-tron Sportback dyka upp, tillsammans med helt eldrivna Seat el-Born. Antagligen kommer Q5 e-tron att baseras på MEB-plattformen. Eldrivna Macan kommer dock att baseras på PPE-plattformen. Mer information om de olika bilarna lär dyka upp så småningom. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Porsche sladdar in ett nytt världsrekord
Längst drifting med eldriven bil

Ny dag, nytt. världsrekord. Porsche annonserar nu att de fått ett för drifting med eldriven bil och det rör sig självklart om modellen Taycan. Med sladdproffset Dennis Retera bakom ratten på en bakhjulsdriven Taycan lyckades han under 55 minuters tid sladda 210 stycken varv, utan att framhjulen vid något tillfälle pekade i samma riktning som kurvan. Det hela skedde på Porsche Experience Centre (PEC) Hockenheimring. Chris Harris gav sig på uppgiften först bara för att se hur många varv han klarade, men det hela var enklare sagt än gjort. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Elation Freedom - ny eldriven superbil från USA
Har fyra motorer och upp till 1929 hästar

Elation är en nystartad biltillverkare från Kalifornien grundad av Carlos Satulovsky och Mauro Saravia. Nu visar de upp sin första modell Freedom och det är en helt eldriven superbil som ska bjuda på upp till 1929 hästar. 0-100 km/h ska gå på 1,8 sekunder och toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 418 km/h. Kraften kommer från fyra stycken elmotorer och dessa får i sin tur kraft från batteripack på 100 till 120 kWh vilket ska ge en räckvidd på mellan 48,3 till 64,4 mil på en laddning. Bilen bygger kring en kolfibermonocoque som ska väga 82 kilo. Det ska även erbjudas en version med tre stycken elmotorer och då är effekten istället 1434 hästar. Gillar man förbränningsmotorer bättre än elmotorer kan man istället välja Freedom Iconic. Den har en V10:a på 5,2 liter parad med en sjustegad S-tronic-låda. Som väntat kommer detta paket från Audi och deras R8. Effekten har dock pumpats upp till 760 hästar och 664 newtonmeter i vrid. Den här ska klara 0-100 km/h på 2,5 sekunder och toppa 386 km/h. Enligt Elation har deras ingenjörer jobbat med F1 på Le Mans 24-timmars och i flera andra olika europeiska racingdivisioner. Startpriset för en Freedom ligger på 1,7 miljoner euro. Freedom Iconic kostar från 1,9 miljoner euro. Som väntat är detta endast renderingar för tillfället och det återstår att se om det någonsin kommer att bli verklighet av projektet. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

D1 - första eldrivna bilen byggd enbart för skjuts
Ett samarbete mellan Didi Chuxing och BYD

Två av de största kinesiska företagen har gått samman och tagit fram D1. Det är en eldriven liten bil med skjutdörrar som du inte kan köpa, men du kan via appen kalla på den när du behöver skjuts. Man säger inte att det är en taxi, och inte heller en bil för ride-sharing - utan för ride-hailing. Så jag antar att man anser att det här är en lite lyxigare form än en vanlig taxi man brukar beställa. Bilen tar sig 41,8 mil enligt NEDC-cykeln och det man trycker på som gör den här så speciell är att det finns två stycken pekskärmar där bak där den som åker med kan navigera och få diverse annan information. Enligt Didi har man med hjälp av data från 550 miljoner passagerare fått fram hur man på det mest ultimata viset skulle designa bilen och dess app. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Mini Vision Urbanaut är ett rullande vardagsrum
Som givetvis går på el

Precis som utlovat skulle Mini idag presentera något nytt och det vi får ta del av är en konceptbil man döpt till Vision Urbanaut. Det här är en eldriven liten buss som man beskriver som en helt ny tolkning av hur utrymmet i ett fordon kan användas. Som vi ser finns det ingen ratt och pedaler utan det här är mer ett rullande vardagsrum. Videoklippet förklarar bra vad man vill säga med den här bilen, och mer om den finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida